امروزه بسیاری از کسب و کارها در اینستاگرام رشد کرده اند و مخاطبین زیادی دارند. پس برای کسب و کارشما هم محدودیتی در بازاریابی در اینستاگرام وجود نخواهد داشت .

نکات طلایی بازاریابی در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی با بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر است .

کاربرانی فعال که عکس‌های جذاب منتشر می‌کنند و پست‌های خلاقانه‌ای به اشتراک می‌گذارند .
و برای افزایش فالوور اینستاگرام و افزایش لایک اینستاگرام تلاش می‌کنند .

همین پتانسیل باعث می‌شود که بتوانید در بازاریابی در اینستاگرام ، با استفاده از تصاویر برای خود برندسازی کنید .

در واقع با استفاده از قدرت تصاویر در بازاریابی در اینستاگرام می‌توانید فروش خود را افزایش دهید .

اما برای بازاریابی با اینستاگرام لازم است برخی نکات کاربردی را رعایت کنید تا به هدف مطلوب خود برسید .

نکات طلایی بازاریابی در اینستاگرام

ورود به تبلیغات اینستاگرام کاملا هدفمند یکی از گامهای بلند رشد هر کسب و کار می باشد

مزایای بازاریابی در اینستاگرام

امروز شما تقریبا هیچ رسانه ای را نمیابید که کاربران هر روز به طور متوسط ۴ تا ۵ ساعت از وقت خود را با آن بگذرانند .

این زمان امکان گسترده ای را برای مشاهده و پیگیری در خلوت ترین اوقات ایشان فراهم می آورد .

به عنوان مثال یک بیلبورد تنها در زمان عبور از اتوبان و آن هم اگر ترافیک و ماشین های دیگر اجازه بدهند فرصت دیده شدن دارد .

همچنین تبلیغات بیلبورد تا مدت زمانی محدود در سطح شهر و اتوبان ها قابل نمایش هستند .

و یا تبلیغات در تلویزیون ، روزنامه و… نیز تنها در لحظه ی پخش قابل دسترس می باشند .

اما به دلیل علاقه ی فراوان مخاطبین امروزی به شبکه های اجتماعی و صرف مدت زمان قابل توجهی به این شبکه ها ، دائما می توانید بدون محدودیت با مخاطب در ارتباط باشید .

یکی دیگر از نکات مهم برای کسب و کار در اینستاگرام جهت بازاریابی اینترنتی این است که :

زمانی که کاربران صفحه های اجتماعی وارد صفحه ی شخصی خود می شوند .
اغلب اوقات فراغت خود را برای این کار انتخاب می کند .

در بیشتر مواقع افراد برای قرار دادن تصاویر و مطالب خود و یا دیدن مطالب سایر دوستانشان وارد این صفحه ی اجتماعی می شوند .

اغلب سعی می کنند که اوقات فراغت خود را به این کار اختصاص دهند .

آزادی ذهن مخاطب در این مدت زمانی که برای استراحت به خود اختصاص داده است .
باعث می شود تا بیشترین تاثیر را از نوشته های شما در ذهن خود داشته باشد .

از دیگر نکات مهم برای بازاریابی در اینستاگرام می توان به امکان تعامل دائمی با مخاطب اشاره کرد .

به دلیل امکانات این نرم افزار که امکان ارسال نظرات و سلایق کاربران را فراهم می کند .
شما دائما می توانید با تغییر افکار کاربران آشنا شوید .

این باعث می شود که شما با نتیجه گیری نظرات و کامنت ها و تعداد لایک یک مطلب .
از سلایق جمعی از مخاطبان خود مطلع شده و خدماتی مطابق با خواسته ها و نیازهای مخاطبانتان ارائه کنید .

همچنین می توانید با قرار دادن یک سوال ، تصویر و یا مطلب مرتبط از کاربران نظرسنجی کنید .
و با علاقه و نظرات بیشتر کاربرانتان آشنا شوید .

یکی دیگر از مزایای این روش برقراری ارتباط دو نفره بدون هیچگونه محدودیت زمانی با مخاطبان ، مشتریان و سایر کاربران است .

برخلاف سایر روش های تبلیغاتی که ارتباط یک طرفه و در مدت زمان محدود می باشد .

امروزه قرار دادن اطلاعات شخصی در صفحات اجتماعی به امری معمول تبدیل شده است .
اکثر کاربران در پروفایل شخصی خود اطلاعاتی از قبیل نام ، سن ، تحصیلات و سایر علایق خود قرار میدهند .

شما با دسترسی به این اطلاعات متوجه خواهید شد که چه افرادی بیشتر جذب صفحه و نوشته های شما می شوند .
و می توانید بیشتر روی نظرات و جلب رضایت آن ها سرمایه گذاری کنید .

یکی دیگر از نکات مهم برای کسب و کار در اینستاگرام ، نداشتن هیچ گونه محدودیت برای گسترش کسب و کار خود و بازاریابی با اینستاگرام می باشد .

شما دائما می توانید مطالب به روز و مرتبط با حیطه ی کاری خود را در صفحه ی خود قرار دهید .
همچنین امکان افزایش مخاطبان همیشه برای شما وجود خواهد داشت .

شما می توانید برای تبلیغ صفحه ی خود و بازاریابی در اینستاگرام سایر افراد را بدون هیچ محدودیتی فالو کنید .
می توانید چندین صفحه برای بخش های مختلف کار خود ایجاد کنید .

امروزه می بینیم که بسیاری از کسب و کارها در اینستاگرام بسیار رشد کرده اند .
و مخاطبین و علاقه مندان زیادی دارند . پس برای شما و کسب و کارتان نیز محدودیتی وجود نخواهد داشت .

برای انجام درست این کار کافی است زمان مناسب برای آن اختصاص دهید .

یکی دیگر از نکات مهم برای تبلیغات در اینستاگرام و بازاریابی در اینستاگرام :
می توان به کم هزینه بودن آن نسبت به سایر روش های تبلیغاتی اشاره کرد .

به عنوان مثال هزینه ای که باید برای تبلیغات کوتاه تلوزیوونی ، هزینه ی تبلیغات چاپی و یا روزنامه ها که فقط مخاطب خاص خود را دارند .

و یا هزینه ی بسیار زیاد تبلیغات بیلبورد و یا بنرهای تبلیغاتی که امکان تنوع و برقراری ارتباط کمی نسبت به تبلیغات در اینستاگرام دارند ، اصلا قابل مقایسه نیست .

نکات طلایی بازاریابی در اینستاگرام

سعی کنید در پروفایلتان ، آدرس وب‌سایت خود را وارد کنید .

یا می‌توانید از آدرس پروفایل لینکدین در این قسمت استفاده کنید .

می‌توانید به جای آدرس صفحه اصلی وبسایت ، آدرس صفحه فرود را وارد کنید .
و در این صفحه از کاربران بخواهید برای دریافت ebook رایگان یا فایل صوتی رایگان ، ایمیل خود را وارد کنند .

عکس‌ها قدرت خارق‌العاده‌ای در جذب مخاطبان دارند . حتی اگر عکس‌های با کیفیتی منتشر کنید .
اما عکس‌هایتان جذابیتی برای کاربران نداشته باشد ، نمی‌توانید در این زمینه موفق شوید .

اگر واقعا به اینستاگرام به عنوان فرصتی برای افزایش فروش خود نگاه می‌کنید پس باید برای آن وقت بگذارید .
خلاقیت به خرج دهید و عکس‌هایی چالشی و یا عکس‌هایی که باعث کنجکاوی کاربر می‌شود تهیه کنید .
برای نمونه گاهی حتی تغییر زاویه عکاسی هم باعث جذابیت تصاویر می شود .

از توضیحات پروفایل برای افزایش فالوور در اینستاگرام استفاده کنید .

مطمئن باشید با نوشتن توضیحاتی کلیشه‌ای نمی‌توانید دیگران را ترغیب کنید تا شما را فالو کنند .
در واقع شما باید به کاربر اطمینان دهید که با فالو کردن این صفحه ، مزایایی به دست می‌آورد .

قرار نیست از ابتدا فقط در مورد فروش با کاربران صحبت کنید .
لازم است موضوعات آموزشی برای کاربران خود ارائه دهید تا از این طریق آنها را جذب خود کنید .

بسته به محصول و یا خدماتی که برای فروش دارید می‌توانید نکات و ترفندهای آموزشی ارائه کنید .

جذب مخاطب غیر هدف

یکی دیگر از نکات مهم برای کسب و کار در اینستاگرام جذب مخاطب هدفمند ، مربوط به حیطه ی فعالیت و کسب و کار شما می باشد .

مطالب جذاب غیرمرتبط ، با هدف جذب لایک و فالوور

قرار دادن مطالبی با موضوعاتی که در حیطه ی کسب و کار شما نباشد .
فقط در یک سری از موارد همانند تبریک سال نو ، تبریک روز مادر و… می تواند برای کاربر جذاب باشد .

ولی قرار دادن مطالب بدون هدف به این دلیل که در سایر صفحات تعداد بالایی بازدید کننده داشته است .
می تواند منجر به ترک مخاطب شود .

امروزه بسیاری از صفحات اجتماعی بدون هیچ گونه زمینه ی فعالیت خاصی فقط به این مسائل می پردازند .
اکثریت این صفحات ، ارسال این تصاویر توسط سایر دوستان و آشنایان موجب شده که اکثر افراد در نهایت ازین موضوعات اطلاع داشته باشند .

پس تکرار این موضوع توسط شما ، می تواند شما را از نتیجه ی دلخواه دور کند .

بهتر است در صفحه اجتماعی خود از مطالب ، عکس ها و موضوعاتی در زمینه ی کسب و کار خود و یا سایر همکارانتان صحبت کنید .

این را به خاطر داشته باشید که اگر مطلب و یا تصویری توسط شما ایجاد شده و انتشار داده شود .
در نتیجه بازدید خوبی خواهد داشت و حتما توسط مخاطبانتان برای دیگران نیز ارسال خواهد شد .

حساب کاربری خود را به شبکه های اجتماعی دیگر متصل کنید

در صورتی که در شبکه های اجتماعی دیگر هم عضو هستید می توانید حساب اینستاگرام خود را به آنها متصل کنید .
و هر موقع که یک عکس را آپلود می کنید همزمان بر روی شبکه های اجتماعی دیگر نیز نمایش داده شود .
تا مخاطبان بیشتری را مورد هدف قرار دهید .

برای این منظور می توانید از تنظیمات خود اینستاگرام استفاده کنید .

برای استفاده از امکانات بیشتر و متصل کردن شبکه های اجتماعی مختلف افزونه ها و برنامه های مختلفی وجود دارد .
که می توانید از آنها استفاده کنید .

Hootsuit و buffer دو مورد از این برنامه ها هستند .

از مشتریانتان استفاده کنید

وقتی شخصی از شما خرید می کند از اون بخواهید تا از خود به همراه محصول خریداری شده یک عکس تهیه کند .
و برایتان بفرستد تا آن را در اینستاگرام آپلود کنید .

این کار حس خوبی به خود آن شخص می دهد و از طرفی باعث ایجاد اطمینان بیشتری در بقیه افراد می شود .
و در صورتی خود آن فرد عکس را در حساب خود منتشر کند .
باعث می شود دوستان او نیز به سمت شما جذب شوند .

نکات طلایی بازاریابی در اینستاگرام

 از پشت صحنه عکس بگیرید

اینکه اعضای صفحه اینستاگرام شما بدانند که واقعا چه کسی اداره کننده آن است ایجاد حس اطمینان می کند .
بنابراین سعی کنید یک عکس با چهره خندان از خودتان تهیه کنید و در یک مناسبت خاص آن را آپلود کنید .

مثلا در سالروز یک سالگی فروشگاه تان و یا به مناسبت ۵۰۰۰ تایی شدن اعضای صفحه اینستاگرام .

البته در آپلود عکس از خودتان زیاده روی نکنید و فقط چند عکس محدود کافی است .

برای بازاریابی در اینستاگرام منظم باشید

زمان بندی در ارسال عکس ها خیلی مهم است . هرگز چند عکس پشت سر هم آپلود نکنید .
چرا که این کار باعث می شود بسیاری از افراد احساس بدی پیدا کنند .
و احتمال اینکه شما را آنفالو کنند وجود خواهد داشت .

در اینستاگرام هر عکس حدود ۴ ساعت عمر دارد و بعد از ۴ ساعت احتمال اینکه یک کاربر عکس محصول شما را در بین عکس های بیشمار دیگر ببیند بسیار کم می شود .

بنابراین ارسال عکس ها را در بازه های ۴ الی ۶ ساعته انجام دهید .
این کار را به صورت منظم انجام دهید تا کاربران شما را فراموش نکنند .

طبق تجربه بهترین زمان برای آپلود عکس صبح ها و همچنین عصرها و آخر شب ها بین ساعت ۱۰ الی ۱۱ است .

برای بازاریابی در اینستاگرام کاربرانتان را تحریک کنید

فالوور ها بهترین تبلیغ کننده در بازاریابی در اینستاگرام شما هستند .
در صورتی که بتوانید به هر نحوی آنها را تشویق به تبلیغ بکنید .
به نفع شما کار کنند ، برای این کار یکی از بهترین کارها برگزاری مسابقه یا CONTEST است .

یک مسابقه اینستاگرامی معمولا طوری طراحی می شود که کاربران را تشویق به اشتراک عکس از محصولات یا محیط یک فروشگاه می کند .

برای مثال اگر شما صاحب یک رستوران هستید می توانید یک مسابقه طراحی کنید .
و از مشتریانتان که به صورت حضوری برای صرف غذا مراجعه می کنند دعوت کنید .
تا از غذای سفارشی خود عکس بگیرند و با هشتگ مخصوصی که شما تعیین کرده اید آپلود کنند .

پس از آن می توانید معیارهایی مثل تعداد لایک بیشتر را برای انتخاب برنده تعیین کنید .
با این کار تعداد فالوور های بیشتری جذب خواهید کرد .
و از طرفی یک شور و نشاط هم بین مشتریانتان ایجاد می شود .

یک راه دیگر برای استفاده از کاربران پیشنها برای تگ کردن دوستانشان است .
برای این کار هم یک جایزه تعیین کنید و برای کسی که بیشترین تعداد دوستانش را تگ کند جایزه بدهید .

از امکان ارسال خصوصی تصاویر استفاده کنید

یکی از امکاناتی که بازاریابی در اینستاگرام در اختیار شما قرار می دهد .
ارسال تصاویر یه یک شخص خاص به صورت خصوصی است.

این امکان به شما اجازه میدهد تا با مشتریان خاص خود ارتباط نزدیک تری برقرار کنید .
و محصولات جدید خود را قبل از نمایش عمومی برای افراد خاصی بفرستید  .
و یا اگر محصولی را فروخته اید عکس محصول بسته بندی شده و آماده ارسال را برای خریدار بفرستید .
تا در جریان لحظه به لحظه خرید خود قرار بگیرد .

یکی از راه هایی که افراد پیج شما را فالوو کنند این است که شما آنها را فالوو کنید .
طبق یک تجربه به از هر دو نفری که شما فالوو می کنید یک نفر شما را فالوو خواهد کرد .

هر چند این کار زمان بر است ولی می توانید از این روش برای جذب افراد مهمی که میشناسید استفاده کنید .
مثلا اگر کسی را میشناسید که می دانید به محصولات شما علاقه دارد حتما او را فالوو کنید .

 برای جذب فالوور پول خرج کنید

بسیاری از پیج هایی که تعداد فالوور های زیادی دارند .
در ازای دریافت مبلغ مشخصی حاضر می شوند شما را تبلیغ کنند .

این روش به سرعت تعداد زیادی فالوور برای شما جذب می کند و روش بسیار خوبی است .
بعضی پیج ها نیز در ازای دریافت پول بیشتری به صورت تضمینی تعداد چند هزار فالوور برایتان جذب می کنند .

تنها مزیت هزینه کردن و افزایش تعداد فالوور ، این است که زمانی که فردی به صفحه ی شما مراجعه می کند .
با حجم بالای مخاطبین صفحه ی شما مواجه می شود .

اما آیا صرف هزینه فقط برای این کار روش درستی است ؟

بسیاری از این فالوورها ، که به عنوان مخاطب به صفحه ی شما اضافه می شوند یا ایرانی نیستند .
و یا اگر ایرانی باشند ، کاربر فعالی نیستند .

همچنین بسیاری ازین صفحات توسط افرادی ساخته شده که به دلایل مختلف همانند فراموش کردن رمز ورود ، دیگر فعالیتی در آن ها صورت نمی پذیرد .

روش مناسب تر برای افزایش فالوور اینستاگرام ، تبلیغ در سایر صفحات رسمی و معتبر می باشد .
با این کار ما به مخاطب این اجازه را می دهیم که با میل و رضایت خود صفحه ی ما را دنبال کنند .
و شاهدافزایش فالوور اینستاگرام خود خواهید بود .

علاوه بر این ها سایت های زیادی نیز وجود دارند که فالوور را می فروشند و پکیج های مختلفی نیز ارائه می کنند .
در مورد ماهیت کار اینگونه سایت ها شبهات زیادی وجود دارد .
و استفاده از آنها را منوط به تشخیص خودتان می دانم .

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *