اینستاگرام را می توان به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی که یک ابزار مهم برای تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام استفاده می شود نام برد .
پر کاربردترین روش های بازاریابی در اینستاگرام
شبکه های اجتماعی بسیاری در فضای مجازی هستند که می توان از آنها برای بازاریابی و تبلیغ اجناس استفاده کرد .
و یکی از آنها شبکه ی اجتماعی اینستاگرام است که بین کاربران محبوبیت ویژه ای دارد .
و بدون شک توانسته رتبه اول را در تمام رسانههای اجتماعی موبایل به خود اختصاص دهد .
بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در سرتاسر دنیا در این شبکه فعالیت می کنند که بیش از ۲۰۰ میلیون از آنها کاملا فعال هستند.
محتوای تصاویری که در این شبکه اجتماعی قرار می گیرند ، موجب می شوند تا بسیاری از شرکت ها و افراد مختلف بتوانند محصولات خودشان را به نمایش بگذارند و برای آن ها بازاریابی با اینستاگرام کنند .
در حقیقت بسیاری از شرکت ها برای اینکه بتوانند دنبال کننده های بیشتری را جذب کنند .
و محصولات خودشان را معرفی کنند ، سیاست هایی را در نظر می گیرند .
در حال حاضر این شبکه اجتماعی از نظر تبلیغات و بازاریابی بسیار مهم است .
اما باید بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید تا نتیجه درست بگیرید .
و محصول خودتان را بهتر به مشتریان معرفی کنید .
شاید فکر کنید هنوز اصلیترین روش ارتباط در بازاریابی اینترنتی همان ایمیل است .
ولی اطلاعرسانی ، جلبتوجه مخاطب و بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی هر روز آسانتر میشود .
دلیل آن است که رسانههای اجتماعی برای مخاطب خیلی بیشتر از ایمیل شخصی جذاب است .
جالب است بدانید هماکنون بیش از ۲۰ میلیارد عکس در اینستاگرام وجود دارد .
یعنی تقریبا به ازای هر فردی که روی کره زمین زندگی میکند ۳ عکس وجود دارد .
برای اینکه بتوانید کار خود را به درستی پیش ببرید و از آن نتیجه ای دریافت کنید ، باید چند نکته ای را که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم انجام دهید و از آنها را رعایت کنید .
در صورتی که بتوانیم از اینستاگرام به درستی استفاده کنیم و ترفندهای متفاوت آنرا بدانیم .
براحتی می توانیم در مدتی کم برندمان را محبوب کنیم و در نتیجه محصولات و خدمات بیشتری را عرضه کنیم.
شما حتی اگر سایت هم نداشته باشید باز تا حدی میتوانید از روشهای بازاریابی اجتماعی استفاده کنید .
اگر فرصت بازاریابی با رسانههای اجتماعی را از دست بدهید ، یک ابزار تبلیغاتی رایگان و بسیار قدرتمند را کنار گذاشته اید .
مدلی جدید از بازاریابی اینترنتی که روز به روز رایجتر می شود ، هدایت افراد از سایت به سمت شبکه های اجتماعی است .
پس از اینکه بازدیدکننده ، دنبال کننده یکی از شبکه های اجتماعی شد ، به او دسترسی داریم و میتوانیم پیام های بازاریابی را از این طریق برایش ارسال کنیم .
در ادامه شما را با چند روش که باعث می شود بازاریابی اینستاگرامی تان بهبود یابد آشنا می کنیم .
پر کاربردترین روش های بازاریابی در اینستاگرام
انتخاب یک استراتژی هدف – محور برای بازاریابی در اینستاگرام
یکی از کلمات رایج در کسب و کار هدف است که غالبا نادیده گرفته میشود .
اما ، اهداف به پایه و اساس برنامه ریزی ها و استراتژی ها فرم می دهند .
زمانی که پای بازاریابی اینستاگرام به میان می آید اگر یک استراتژی هدف دار نداشته باشید ، فرصت ها و تلاش های شما از بین خواهد رفت .
حتی ممکن است دست از تلاش بردارید و یا به این نتیجه برسید که اینستاگرام یا دیگر شبکههای اجتماعی کارگشا نیستند.
اما باید بدانید که بازاریابی شبکه های اجتماعی نتیجه بخش هستند و بیشتر برندها از اینستاگرام برای بهبود برندشان استفاده کرده اند .
اما موضوع فراتر از اینهاست . موفقیت بازاریابی با اینستاگرام شما با استراتژی هدف محور آغاز خواهد شد .
کورکورانه کاری را انجام ندهید و آنچه میخواهید و استراتژی خود را حول این هدف توسعه دهید .
قرار ندادن مطالب اسپم
به دلیل محیط جذابی که اینستاگرام دارد خیلی ها را معتاد خودش می کند .
و کاربران زیادی در طی یک روز پست های زیادی در پروفیل خود قرار می دهند .
اگر شما هم این کار را انجام دهید و این موضوع را رعایت نکنید موجب ناراحت شدن و دلزدگی کاربران خواهد شد .
در نتیجه دیگر عکس های شما را دنبال نمی کنند و واکنشی نسبت به آنها نشان ندهند .
پست هایی که در اینستاگرام قرار می دهید باید در یک بازه زمانی خاص باشند تا بتوانند تاثیر زیادی روی مردم بگذارند.
راه های متعددی وجود دارد که می تواند شما را راهنمایی کند که در چه زمانی باید در اینستاگرام پست قرار دهید تا بازدید بیشتری داشته باشد .
اگر بیش از اندازه درباره محصولی که می خواهید به فروش برسانید ، تبلیغ کنید .
کاربران از صفحه شما خارج می شوند و دیگر آن را دنبال نخواهند کرد .
پرهیز از قرار دادن عکس های بی کیفیت
محتوایی که در اینستاگرام منتشر می کنید باید بسیار با کیفیت و مهم باشند ، چرا که اگر اینگونه باشد تمام نظرها به این محتوا جلب می شود .
به همین دلیل باید تصویری قرار دهید که بسیار واضح باشد و بتواند مردم را به سمت خودش جلب کند .
در صورتی که تصاویری بی کیفیت در پیج خود قرار دهید فرصت استقبال مردم را از دست می دهید .
قرار دادن یک تصویر خوب می تواند تمام ویژگی های محصول شما را به نمایش دربیاورد .
تا مردم نسبت به خرید آن رقبت داشته باشند .
ایجاد توقف کاربر بر روی تصاویر
می توانید از عکس هایی استفاده کنید که باعث کنجکاوی می شوند .
افراد اغلب با عکسهای زیادی مواجه هستند و تنها چیزی که باعث توقف بر یک عکس خاص میشود حس کنجکاوی است.
برای ایجاد کنجکاوی روشهای زیادی وجود دارد .
مثلا میتوانید از یک محصول از فاصله ای بسیار نزدیک عکس بگیرید که به راحتی قابل حدس زدن نیست .
ایده دیگر گرفتن عکس از زاویه ای نامتداول است .
کمی وقت بگذارید و بر خلاقیت عکسها کار کنید و ببینید چقدر بیشتر موردتوجه قرار میگیرند .
ضعیف نبودن قسمت Bio
اغلب کاربران در اینستاگرام برای معرفی برند خود به قسمت BIO خود توجهی نمی کنند .
و در آن قسمت اطلاعات مناسبی قرار نمی دهند .
در حالی که این قسمت نخستین چیزی است که کابران آن را مشاهده خواهند کرد .
در قسمت بیو باید اطلاعات مهمی را وارد کنید تا بتواند نظر کاربران و مخاطبان را به سمت خود جذب کند.
این کار موجب می شود تا مردم صفحه شما را دنبال کنند و حتی بتوانند محصولتان را خریداری کنند .
ارتباط داشتن با کاربران و افزایش فالوور
از آنجایی که اینستاگرام یک راهی است تا با استفاده از آن بتوانید کار و برند خودتان را بهینه کنید .
ابتدا به دنبال راهی برای افزایش تعداد فالوئرهای واقعی باشید .
منظور از «واقعی» افرادی هستند که فعالیت دارند و پیجهای بیهوده نیستند .
بهتر است با افرادی که در این شبکه فعالیت می کنند و در حوزه شما نیز فعالیت می کنند ارتباط داشته باشید و آنها را دنبال کنید .
برگزاری وبینار برای بازاریابی در اینستاگرام
برگزاری وبینار یکی از بهترین روشها برای فروش محصول است .
این روش بسیار بهتر از ایمیل و وبسایت پاسخ میدهد . هر چه تعداد حاضرین در سمینارهای آنلاین بیشتر باشد .
درصد فروش بیشتر خواهد بود .
برای بازاریابی در اینستاگرام از هشتگ استفاده کنید
شما می توانید برای تصاویر خود از هشتگ هایی ساده و کاربردی استفاده کنید .
تا با استفاده از آنها کاربران اینستاگرام به راحتی شما را پیدا کنند .
هشتگ به شما این امکان را می دهد تا کاربرانی که دنبال کننده شما نیستند نیز بتوانند پست شما را ببینند .
توجه داشته باشید که باید چند قانون ساده را هنگام ایجاد یا استفاده از هشتگها رعایت کنید .
اینستاگرام به شما اجازه ی استفاده ی بیش از ۳۰ هشتگ را در هر پست میدهد .
اما توصیه میشود از این هشتگها بیش از اندازه استفاده نکنید .
مهم این است که از هشتگها به شکل درست و مرتبط با موضوع استفاده کنید تا مخاطبان مناسب خود را پیدا کنید .
انتشار نکردن مطالب انحصاری
بازاریابان اینترنتی یکی از اشتباهاتی که در بازاریابی در اینستاگرام انجام می دهند این است که تمامی پست های تکراری خود را در تمام شبکه های اجتماعی دیگر انتشار می دهند .
یعنی فرض کنید شما یک فروش ویژه دارید . این مطلب را در فیسبوک ، اینستاگرام ، لینکدین و … اعلام میکنید .
بعد از مدتی کاربران میبینند که رسانههای اجتماعی شما کپی همدیگر هستند .
بنابراین به این نتیجه میرسند که لزومی ندارد تمام آنها را دنبال کنند .
کافی است گاهی به یکی از آنها نگاهی بیندازند .
البته گاهی لازم است مطلبی را در تمام رسانهها منشتر کنید ، ولی در هر رسانه مطالب اختصاصی هم داشته باشید .
اول آموزش و سپس فروش
در اینستاگرام به آموزش بپردازید . شاید بلافاصله بگویید کار من آموزش نیست .
منظور از آموزش ارائه نکات و ترفندهایی درباره محصول است .
همچنین میتوانید نکاتی را بگویید تا مخاطب با خواندن آن بتواند خرید بهتری انجام دهد .
در آموزشها توضیح دهید چگونه میتوان تشخیص داد محصول کیفیت مناسبی دارد یا خیر .
درواقع اغلب خریداران به کمک و آموزش نیاز دارند و ترجیح میدهند محصول را از کسی بخرند که آموزش بهتری میدهد .
یکی از دلایل موفقیت دیجیکالا همین است .
اغلب افراد برای کسب اطلاعات درباره محصول و مقایسه محصولات به سایت مراجعه میکنند .
سپس به خریدار تبدیل میشوند .
افزایش فروش رابطهای
فروش رابطهای یک روش بازاریابی در اینستاگرام است که صاحب بیزینس به واسطهها برای معرفی بازدیدکنندگان یا خریداران جدید ، پاداش میدهد .
این سیستم چهار بازیگر اصلی دارد : کالا ، شبکه ، ناشر و مشتری .
برای گسترش فروش رابطهای از طریق اینستاگرام میتوانید از روشهای زیر کمک بگیرید.
توجه داشته باشید که برای به اشتراک گذاری هر کدام از لینکها دو گزینه در اختیار دارید:
لینک کردن به بررسیهایی که برای محصول فروش رابطهای نوشته شدهاند .
لینک به محصول اصلی .
اگر از لینکهای رابطهای استفاده میکنید باید موارد زیر را در نظر داشته باشید .
علاقه و اشتیاق واقعی خود از خرید محصولی که برای آن واسطه شدهاید را با عکس و ویدئوهای متعدد نشان دهید تا فالوئرها را برای داشتن آن محصول تحریک کنید .
عکس یا ویدئویی از نتیجه یا کاربرد محصول خریداری شده در اینستاگرام بگذارید .
کاربران از اینکه نظرات فردی که قبلا از محصول موردنظرشان استفاده کرده و نتیجه خوب آن را دیده باشد ، استقبال میکنند.
ویدئوی ۱۵ ثانیهای بسازید تا کاربر مشتاق شود به لینک موردنظر شما برود .
و در مورد محصول مورد تبلیغ شما بیشتر تحقیق و اطلاعات کسب کند .
اگر از میان فالوورها ، کاربرانی هستند که میخواهند از طریق بازاریابی در اینستاگرام درآمد کسب کنند . اسکرینشاتهایی از نمایندههای دیگر که زیرمجموعه چرخه رابطهای شما و نماینده دوم فروش پس از شما هستند را با آنها به اشتراک بگذارید تا بیشتر به این کار جذب شوند .
برای افرادی که از طریق فروش رابطهای شما خرید میکنند جایزه در نظر بگیرید .
از جایزهها فیلم ۱۵ ثانیهای بگیرید و با کاربران به اشتراک بگذارید .