آیا تابه‌حال در مورد تبلیغات در اینستاگرام و درآمدزایی از اینستاگرام فکر کرده‌اید .

میدانید اگر در مورد علاقه‌ی خود فعالیت کنید امکان مشهور شدن شما بسیار بالاست ؟

در این پست در مورد روش‌های تبلیغات در اینستاگرام و نحوه کسب درآمد از اینستاگرام بپردازیم .

فقط کافیه روش و تکنیک‌های مختص خود را به کار ببرید تا دنبال کننده (فالور) پیدا کنید .

مخاطبان کم حوصله این عصر ، فقط انتظار محتوا و تصاویر با کیفیت و به درد بخور را در اینستاگرام دارند .
و در غیر این صورت از ادامه فالوو کردن شما سرباز می زنند .

راهنمای جامع بازاریابی در اینستاگرام

 

نکات و راهنمای جامع بازاریابی در اینستاگرام

پروفایل

از نام شرکت برای بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر استفاده کنید .

نشانی وب‌سایت خود را در قسمت بیو اضافه کنید .

تجارت خود به‌طور دقیق توضیح دهید .

در بیو از کلیدواژه‌ها استفاده کنید .

برای عکس پروفایلتان یک عکس حرفه‌ای از خودتان بگیرید .

برای عکس پروفایل از لوگو استفاده نکنید .

متن بیوی خود را مرتباً به‌روز کنید .

پست‌ها

از طریق برنامه‌های موجود عکس‌های خود را ادیت کنید .

از فیلترهای جذاب استفاده کنید .
عکس‌هایی در ارتباط با برنامه‌های آتی و محصولات خود به اشتراک بگذارید .

عکس‌هایی ترغیب‌کننده به اشتراک بگذارید .

رضایتمندی مشتریان از خدمات و محصولاتتان را به نمایش بگذارید .

هشتگ‌ها

یک هشتگ #نام برند زیر پست‌های خود قرار دهید .

هشتگ‌های مرتبط و پرکاربرد را شناسایی کنید و از آنها استفاده کنید .

از هشتگ‌هایی در ارتباط با رویدادها استفاده کنید .

بیشتر از ۳۰ هشتگ زیر هر پست قرار ندهید .

در هشتگ‌ها باید هم از حروف و هم از اعداد استفاده کنید .

هشتگ‌ها باید جوری طراحی شوند که به کاربران در یافتن مطالب شما کمک کنند .

منشن‌ها

از @نام کاربری برای منشن کردن (تگ کردن) افراد استفاده کنید .

منشن‌ها به پروفایل کاربران لینکمی‌شوند .

منشن راه ساده‌ای برای ایجاد ارتباط با مخاطب است .

کارمندان یا همکاران و مشتریان خود را زیر پست‌های مربوط تگ کنید .

هم در کپشن (متن زیر هر عکس) و هم در کامنت‌ها از منشن استفاده کنید .

یکپارچگی

یک دکمه‌ی فالو کردن در سایر پروفایل‌های خود (فیس‌بوک ، توییتر و…) قرار دهید .

پست‌های اینستاگرام خود را در وبلاگ ، فیس‌بوک و توییتر به اشتراک بگذارید .

از نام پروفایل اینستاگرام روی اجناس خود استفاده کنید .

هم از نسخه‌ی وب اینستاگرام و هم از اپ اینستاگرام استفاده کنید .

در پست‌های خود از محتوای سایر مطالبتان استفاده کنید و به آن‌ها لینک بدهید .

اینستاگرام را با پروفایل خود در سایر شبکه‌های اجتماعی لینک کنید .

در ایمیل‌های بازاریابی خود دکمه‌ی فالو کردن پروفایل اینستاگرام خود را قرار دهید .

ویدئو

مدت‌زمان ویدئوها بین ۳ تا ۶۰ ثانیه است . از برنامه‌های موجود برای فیلم‌برداری استفاده کنید .

می‌توانید از چند کلیپ ویدئویی در یک پست استفاده کنید .

می‌توانید از فیلترهای مختلف روی ویدئوها استفاده کنید .

می‌توانید تیزر کوتاهی از ویدئوهای خود به اشتراک بگذارید .

می‌توانید کلیپی از پشت‌صحنه‌ی خود را به اشتراک بگذارید .

از فالوورهای خود بخواهید در این زمینه مشارکت کنند .

نظارت

از طریق دسکتاپ خود پست‌ها را لایک کنید و کامنت بگذارید .

در قسمت اکسپلور سرچ کنید .

در قسمت هوم فعالیت‌های سایرین را زیر نظر بگیرید .

از طریق وب‌سایت Hootsuite می‌توانید هشتگ‌ها را پیگیری کنید .

از طریق وب‌سایت Statigram می‌توانید به تجزیه‌تحلیل کمپین تبلیغاتی خود بپردازید .

ابتکار عمل

برای ایجاد بحث میان فالوورها در پست‌های خود سؤالاتی را مطرح کنید .

یک پرسشنامه درست کنید و از هشتگ برای نظرات مختلف استفاده کنید .

مسابقات و چالش‌هایی را ترتیب دهید .

پست‌های متوالی با یک تم مشخص به اشتراک بگذارید .

تخفیف‌ها و جوایزی را به فالوورهای خود در اینستاگرام پیشنهاد دهید .

از مشتریان خود بخواهید که شما را #تگ و @منشن کنند .

از کارمندان خود بخواهید که شما را فالو و @منشن کنند .

سخنان افراد مشهور در ارتباط با حرفه و برندتان را به اشتراک بگذارید .

بازاریابی در اینستاگرام از طریق پخش زنده اینستاگرام

با توجه به تعداد کاربران و قابلیت های جدید برای بازاریابی در اینستاگرام که از بهترین و شاید جذاب ترین قابلیت جدید اینستاگرام میتوان پخش زنده اینستاگرام همچنین تجاری سازی صفحه اینستاگرام را نام برد .

این امر باعث شده تا فضای خوبی برای رقابت در بازاریابی با اینستاگرام ایجاد شود .

پبعد از راه‌اندازی بخش استوری و استقبال کم‌نظیر کاربران از آن ، اینستاگرام ویژگی بسیار جذاب دیگری را تحت عنوان Live Storiess و به‌صورت آزمایشی برای کاربران آمریکایی به وجود آورد .

که توسط آن کاربر می‌توانست به‌صورت زنده ، از خود ویدیو تهیه کند .
و در آن با فالوورهای خود صحبت کند .

این ویژگی از همان ابتدای معرفی سروصدای زیادی به پا کرد .
و به‌جرئت می‌توان کاربرد آن را ده‌ها برابر بیشتر از استوری‌های ساده دانست .

ضبط و پخش ویدیوی زنده هرگز به این آسانی نبوده است .

و از همین رو کاربران بسیاری در سرتاسر دنیا منتظر همگانی شدن این ویژگی بودند .

سرانجام اینستاگرام به‌طور رسمی اعلام کرد که ویژگی Live Stories از حالت انحصار و آزمایشی خارج شده .
و هم‌اکنون به‌صورت بخش بخش در نقاط دنیا در حال فعال شدن است .

این ویژگی امروز برای بسیاری از کاربران ایرانی هم‌اکنون این کاربران قادر خواهند بود تنها با یک لمس ، آغاز به ضبط و انتشار Live Stories از خود کنند و به‌صورت زنده برای فالوورهای خود ویدیو پخش کنند .

این ویژگی برای کاربران و به‌خصوص افراد مشهور و برای بازاریابی با اینستاگرام می‌تواند بسیار مفید و جذاب باشد .

برای مثال یک بازیگر می‌تواند با تعیین وقت قبلی ، در ساعتی خاص اقدام به پخش ویدیوی زنده کند .
و علاوه بر صحبت با طرفدارانش ، به‌صورت هم‌زمان کامنت‌ها را نیز مشاهده و پاسخ دهد .

یا یک خواننده می‌تواند در زمان کنسرتش ، برای آن دسته از هوادارانی که موفق به حضور در کنسرت نشده‌اند .
به‌صورت افتخاری چند دقیقه‌ای را به شکل زنده پخش کند .

پس این ویژگی میتونه خیلی جذاب و کارآمد باشه چه برای یه کاربر شناخته شده چه برای یک تجارت .

حال به ویژگی های پخش زنده اینستاگرام از دید بازاریابی نگاه کنیم .
که چه نکاتی رعایت کنیم تا بتوانیم از این قابلیت بهترین استفاده را بکنیم .

۱) جلسه پرسش و پاسخ

یکی از تعاملی‌ترین راه‌ها برای ارتباط با مخاطبین و بازاریابی در اینستاگرام پاسخ دادن به پرسش‌های آنها است .
حال آنکه با استفاده از پخش زنده مخاطب می‌تواند ارتباط بیشتری با صفحه شما برقرار کند .

با استفاده از آن تعامل مخاطب با صفحه شما بیشتر می‌شود زیرا که راحت‌تر با برند شما و کارکنان برند شما آشنا می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت با استفاده از این روش و استمرار دادن آن مخاطبان ارتباط بسیار قوی با برند شما و بازاریابی در اینستاگرام برقرار خواهند کرد .

زیرا که برند شما را به عنوان برند در لحظه پاسخگو خواهند شناخت .

۲) رونمایی محصول جدید

با استفاده از پخش زنده اینستاگرام می‌توان رونمایی محصول جدید برند را پوشش داد .
و سریعا همه از اخبار شما مطلع شوند و در زمانی کوتاه مخاطبان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

۳) معرفی پشت صحنه برند

از زمان معرفی استوری ، بسیاری از برندها شروع به استفاده از آن با استفاده از داستان‌های مختلف جهت معرفی پشت صحنه برند خود کردند .

پخش زنده یکی دیگر از راه‌هایی خواهد بود که بتوانید با استفاده از آن پشت صحنه برند خود را به بهانه‌هایی همچون تولد کارکنان معرفی کنید .

البته بیشتر در رابطه با این موضوع که چگونه بتوانیم از استوری هایی که به صورت زنده نیستند نیز درآمدزایی و بازاریابی کنیم .

۴) اعلام همکاری

در صورتی‌که برند شما به تازگی با برند دیگر قرارداد شراکت و یا همکاری منعقد می‌کند چه بسا که می‌توان خبر این همکاری را به صورت پخش زنده به اطلاع مخاطبان‌تان برسانید .

و موارد دیگه از قبیل برگزاری وبینار یا سمینار هایی که شرکت ها برگزار کننده های آن هستند .
یا این که به صورت مهمان سخنران هستید .

یا فراخوانی هایی از قبیل حضور در نمایشگاه و مواردی از قبیل برگزاری مسابقه ایجاد بازاریابی هایی انگیزشی طیق خواسته خود و انگیزش کاربر ، و بازاریابی هایی که میتوان کاربران عادی را به عنوان یک بازاریاب آفلاین در سیستم بازاریابی در اینستاگرام خود معرفی کرد و کاربران بیشتر از این فضا برای بازاریابی در اینستاگرام شما استفاده کنند.

تعامل بیشتر و ارتباط بهتر با کاربران که میتوانند بهترین مشتری ها شما باشند را از دست ندهید .

هوشیار باشید و با کیفیت ویدیو هایی از خود منتشر کنید .
چه به صورت آنلاین یا پخش زنده اینستاگرام چه به صورت ویدیو مارکتینگ که میتوانید با برگزاری ویدیو هایی بیشتر بازاریابی در اینستاگرام کنید .

با سبکی متفاوت تر از بقیه بیشتر دیده شوید اصلا از این موضوع نترسید .
به اطمینان میتوانم بگم بهترین نتیجه  از ویدیو مارکتینگ را خواهید گرفت .

راهنمای جامع بازاریابی در اینستاگرام

به فکر خرید فالوور اینستاگرام و بالا بردن فالوور پیج اینستاگرام نباشید ! ما به شما فالوور کاملا علاقه مند ، تضمین مشتری و دنبال کننده حقیقی را در خدمات سئو اینستاگرام هدیه می دهیم.

بازاریابی در اینستاگرام از طریق استوری اینستاگرام

۱. «یک روز از زندگی» کسب و کار خود را نشان دهید

شما می‌توانید در بخش استوری اینستاگرام ، هم از عکس‌های معمولی و هم از ویدئو استفاده کنید .

ویدئو‌هایی که در استوری منتشر می‌کنید لازم نیست خیلی خاص باشند و یا حرفه‌ای ساخته شده باشند .

در واقع ویدئوهای شما در بخش استوری می‌توانند به شکلی مناسب ، اتفاقات روزمره که در کسب و کار شما رخ می‌دهند .
را بازگو کنند .

برای این ویدئوها حتی لازم نیست از کپشن‌های رسمی استفاده کنید .
می‌توانید به شکل خودمانی‌تر استوری‌های خود را پست کنید .

۲. استوری‌های خود را تبدیل به یک مقاله خیلی کوچک کنید

به دنبال یک راه جدید برای نشان دادن مطالب وبسایت خود می‌گردید؟ از استوری اینستاگرام استفاده کنید .

تا بتوانید یک نمای مختصر از مقاله خود نشان دهید .

بسیاری از کاربران اینستاگرام به دنبال چیزهایی مثل دستور پخت یک غذای جدید هستند .
استوری‌های اینستاگرام فضای خوبی برای به اشتراک گذاری چنین محتواهایی است .

۳. پخش زنده فیس‌بوک خود را تبلیغ کنید

پخش زنده فیس‌بوک نیز یک ابزار جدید در شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید .
که کسب و کارهای مختلف از آن استفاده می‌کنند .

تا به حال به استفاده از استوری اینستاگرام برای تبلیغ پخش زنده خود فکر کرده‌اید؟

به سادگی می‌توانید در استوری یک عکس بگذارید .
و در آن به مخاطبین خود اطلاع دهید که هم اکنون در حال پخش زنده از فیس‌بوک هستید .
و بینندگان بیشتری را به آن سمت جذب کنید .

برای ساخت چنین استوری در اینستاگرام ، کافی است یک عکس مرتبط همراه با متن و لینک پخش زنده خود در استوری آپلود کنید تا مخاطبان با یک دید اولیه وارد پخش زنده شما شوند .

توجه داشته باشید که فعلا نمی‌توان لینک‌های قابل کلیک در استوری اینستاگرام گذاشت .
و سعی کنید با استفاده از کوتاه کننده‌های لینک مثل goo.gl  لینک کوتاه شده پخش زنده یا به طور کلی لینک کوتاه از صفحه فیس بوک خود بگذارید .

زیرا کاربران به دنبال لینک‌های بلند با کاراکترهایناموزون نخواهندرفت .

به یاد داشته باشید اگر مردم محتوای تولید شده در اینستاگرام شما را دوست دارند .
احتمالا به محتوای منتشر شده در فیس‌بوک شما نیز علاقه نشان خواهند داد .

از یک پلتفرم برای تبلیغ دیگری استفاده کنید .

تا به این ترتیب میزان ارتباط شما با کاربران در هر دو شبکه اجتماعی بهتر شود .

۴. محصولات خود را در عمل نشان دهید

اگر می‌خواهید یک محصول را تبلیغ کنید ، استوری اینستاگرام جای بسیار خوبی برای این‌کار است .

به مردم نشان دهید چطور باید از محصول شما استفاده کنند .

یا نشان دهید این محصولات برای چه کاری خوب هستند و یا حتی مردم چطور می‌توانند با آن محصول چیزی بسازند.

۵. اتفاق مهم شرکت خودتان را جشن بگیرید

با میکس کردن مصاحبه‌ها و تاکتیک‌های دیگر ، می‌توانید به سادگی در استوری اینستاگرام یکی از اتفاقات مهم شرکت خود را بازتاب دهید.

اتفاقاتی که گاهی مثل پشت سر گذاشتن یک مرحله بزرگ ، اهمیت دارند.

یک اتفاق مهم برای شرکت شما در پیش است؟
پیشنهاد می‌کنیم در اینستاگرام با گذاشتن چند استوری این اتفاق را برای دنبال کنندگان خود بازتاب دهید .

برای این کار می‌توانید از فضای حاکم بر شرکت خود یک فیلم تهیه کنید .

به مواردی که در طول بدست آمدن این موفقیت در شرکت شما اتفاق افتاده است گریزی بزنید .

با مشتریان و یا حتی کارمندان شرکت مصاحبه کنید .

و در نهایت این موارد را در قالب چند عکس و ویدئو ،  در استوری اینستاگرام آپلود کنید .

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *