آیا تابهحال در مورد تبلیغات در اینستاگرام و درآمدزایی از اینستاگرام فکر کردهاید .
میدانید اگر در مورد علاقهی خود فعالیت کنید امکان مشهور شدن شما بسیار بالاست ؟
در این پست در مورد روشهای تبلیغات در اینستاگرام و نحوه کسب درآمد از اینستاگرام بپردازیم .
فقط کافیه روش و تکنیکهای مختص خود را به کار ببرید تا دنبال کننده (فالور) پیدا کنید .
مخاطبان کم حوصله این عصر ، فقط انتظار محتوا و تصاویر با کیفیت و به درد بخور را در اینستاگرام دارند .
و در غیر این صورت از ادامه فالوو کردن شما سرباز می زنند .
نکات و راهنمای جامع بازاریابی در اینستاگرام
پروفایل
از نام شرکت برای بهینهسازی موتورهای جستجوگر استفاده کنید .
نشانی وبسایت خود را در قسمت بیو اضافه کنید .
تجارت خود بهطور دقیق توضیح دهید .
در بیو از کلیدواژهها استفاده کنید .
برای عکس پروفایلتان یک عکس حرفهای از خودتان بگیرید .
برای عکس پروفایل از لوگو استفاده نکنید .
متن بیوی خود را مرتباً بهروز کنید .
پستها
از طریق برنامههای موجود عکسهای خود را ادیت کنید .
از فیلترهای جذاب استفاده کنید .
عکسهایی در ارتباط با برنامههای آتی و محصولات خود به اشتراک بگذارید .
عکسهایی ترغیبکننده به اشتراک بگذارید .
رضایتمندی مشتریان از خدمات و محصولاتتان را به نمایش بگذارید .
هشتگها
یک هشتگ #نام برند زیر پستهای خود قرار دهید .
هشتگهای مرتبط و پرکاربرد را شناسایی کنید و از آنها استفاده کنید .
از هشتگهایی در ارتباط با رویدادها استفاده کنید .
بیشتر از ۳۰ هشتگ زیر هر پست قرار ندهید .
در هشتگها باید هم از حروف و هم از اعداد استفاده کنید .
هشتگها باید جوری طراحی شوند که به کاربران در یافتن مطالب شما کمک کنند .
منشنها
از @نام کاربری برای منشن کردن (تگ کردن) افراد استفاده کنید .
منشنها به پروفایل کاربران لینکمیشوند .
منشن راه سادهای برای ایجاد ارتباط با مخاطب است .
کارمندان یا همکاران و مشتریان خود را زیر پستهای مربوط تگ کنید .
هم در کپشن (متن زیر هر عکس) و هم در کامنتها از منشن استفاده کنید .
یکپارچگی
یک دکمهی فالو کردن در سایر پروفایلهای خود (فیسبوک ، توییتر و…) قرار دهید .
پستهای اینستاگرام خود را در وبلاگ ، فیسبوک و توییتر به اشتراک بگذارید .
از نام پروفایل اینستاگرام روی اجناس خود استفاده کنید .
هم از نسخهی وب اینستاگرام و هم از اپ اینستاگرام استفاده کنید .
در پستهای خود از محتوای سایر مطالبتان استفاده کنید و به آنها لینک بدهید .
اینستاگرام را با پروفایل خود در سایر شبکههای اجتماعی لینک کنید .
در ایمیلهای بازاریابی خود دکمهی فالو کردن پروفایل اینستاگرام خود را قرار دهید .
ویدئو
مدتزمان ویدئوها بین ۳ تا ۶۰ ثانیه است . از برنامههای موجود برای فیلمبرداری استفاده کنید .
میتوانید از چند کلیپ ویدئویی در یک پست استفاده کنید .
میتوانید از فیلترهای مختلف روی ویدئوها استفاده کنید .
میتوانید تیزر کوتاهی از ویدئوهای خود به اشتراک بگذارید .
میتوانید کلیپی از پشتصحنهی خود را به اشتراک بگذارید .
از فالوورهای خود بخواهید در این زمینه مشارکت کنند .
نظارت
از طریق دسکتاپ خود پستها را لایک کنید و کامنت بگذارید .
در قسمت اکسپلور سرچ کنید .
در قسمت هوم فعالیتهای سایرین را زیر نظر بگیرید .
از طریق وبسایت Hootsuite میتوانید هشتگها را پیگیری کنید .
از طریق وبسایت Statigram میتوانید به تجزیهتحلیل کمپین تبلیغاتی خود بپردازید .
ابتکار عمل
برای ایجاد بحث میان فالوورها در پستهای خود سؤالاتی را مطرح کنید .
یک پرسشنامه درست کنید و از هشتگ برای نظرات مختلف استفاده کنید .
مسابقات و چالشهایی را ترتیب دهید .
پستهای متوالی با یک تم مشخص به اشتراک بگذارید .
تخفیفها و جوایزی را به فالوورهای خود در اینستاگرام پیشنهاد دهید .
از مشتریان خود بخواهید که شما را #تگ و @منشن کنند .
از کارمندان خود بخواهید که شما را فالو و @منشن کنند .
سخنان افراد مشهور در ارتباط با حرفه و برندتان را به اشتراک بگذارید .
بازاریابی در اینستاگرام از طریق پخش زنده اینستاگرام
با توجه به تعداد کاربران و قابلیت های جدید برای بازاریابی در اینستاگرام که از بهترین و شاید جذاب ترین قابلیت جدید اینستاگرام میتوان پخش زنده اینستاگرام همچنین تجاری سازی صفحه اینستاگرام را نام برد .
این امر باعث شده تا فضای خوبی برای رقابت در بازاریابی با اینستاگرام ایجاد شود .
پبعد از راهاندازی بخش استوری و استقبال کمنظیر کاربران از آن ، اینستاگرام ویژگی بسیار جذاب دیگری را تحت عنوان Live Storiess و بهصورت آزمایشی برای کاربران آمریکایی به وجود آورد .
که توسط آن کاربر میتوانست بهصورت زنده ، از خود ویدیو تهیه کند .
و در آن با فالوورهای خود صحبت کند .
این ویژگی از همان ابتدای معرفی سروصدای زیادی به پا کرد .
و بهجرئت میتوان کاربرد آن را دهها برابر بیشتر از استوریهای ساده دانست .
ضبط و پخش ویدیوی زنده هرگز به این آسانی نبوده است .
و از همین رو کاربران بسیاری در سرتاسر دنیا منتظر همگانی شدن این ویژگی بودند .
سرانجام اینستاگرام بهطور رسمی اعلام کرد که ویژگی Live Stories از حالت انحصار و آزمایشی خارج شده .
و هماکنون بهصورت بخش بخش در نقاط دنیا در حال فعال شدن است .
این ویژگی امروز برای بسیاری از کاربران ایرانی هماکنون این کاربران قادر خواهند بود تنها با یک لمس ، آغاز به ضبط و انتشار Live Stories از خود کنند و بهصورت زنده برای فالوورهای خود ویدیو پخش کنند .
این ویژگی برای کاربران و بهخصوص افراد مشهور و برای بازاریابی با اینستاگرام میتواند بسیار مفید و جذاب باشد .
برای مثال یک بازیگر میتواند با تعیین وقت قبلی ، در ساعتی خاص اقدام به پخش ویدیوی زنده کند .
و علاوه بر صحبت با طرفدارانش ، بهصورت همزمان کامنتها را نیز مشاهده و پاسخ دهد .
یا یک خواننده میتواند در زمان کنسرتش ، برای آن دسته از هوادارانی که موفق به حضور در کنسرت نشدهاند .
بهصورت افتخاری چند دقیقهای را به شکل زنده پخش کند .
پس این ویژگی میتونه خیلی جذاب و کارآمد باشه چه برای یه کاربر شناخته شده چه برای یک تجارت .
حال به ویژگی های پخش زنده اینستاگرام از دید بازاریابی نگاه کنیم .
که چه نکاتی رعایت کنیم تا بتوانیم از این قابلیت بهترین استفاده را بکنیم .
۱) جلسه پرسش و پاسخ
یکی از تعاملیترین راهها برای ارتباط با مخاطبین و بازاریابی در اینستاگرام پاسخ دادن به پرسشهای آنها است .
حال آنکه با استفاده از پخش زنده مخاطب میتواند ارتباط بیشتری با صفحه شما برقرار کند .
با استفاده از آن تعامل مخاطب با صفحه شما بیشتر میشود زیرا که راحتتر با برند شما و کارکنان برند شما آشنا میشود.
در مجموع میتوان گفت با استفاده از این روش و استمرار دادن آن مخاطبان ارتباط بسیار قوی با برند شما و بازاریابی در اینستاگرام برقرار خواهند کرد .
زیرا که برند شما را به عنوان برند در لحظه پاسخگو خواهند شناخت .
۲) رونمایی محصول جدید
با استفاده از پخش زنده اینستاگرام میتوان رونمایی محصول جدید برند را پوشش داد .
و سریعا همه از اخبار شما مطلع شوند و در زمانی کوتاه مخاطبان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.
۳) معرفی پشت صحنه برند
از زمان معرفی استوری ، بسیاری از برندها شروع به استفاده از آن با استفاده از داستانهای مختلف جهت معرفی پشت صحنه برند خود کردند .
پخش زنده یکی دیگر از راههایی خواهد بود که بتوانید با استفاده از آن پشت صحنه برند خود را به بهانههایی همچون تولد کارکنان معرفی کنید .
البته بیشتر در رابطه با این موضوع که چگونه بتوانیم از استوری هایی که به صورت زنده نیستند نیز درآمدزایی و بازاریابی کنیم .
۴) اعلام همکاری
در صورتیکه برند شما به تازگی با برند دیگر قرارداد شراکت و یا همکاری منعقد میکند چه بسا که میتوان خبر این همکاری را به صورت پخش زنده به اطلاع مخاطبانتان برسانید .
و موارد دیگه از قبیل برگزاری وبینار یا سمینار هایی که شرکت ها برگزار کننده های آن هستند .
یا این که به صورت مهمان سخنران هستید .
یا فراخوانی هایی از قبیل حضور در نمایشگاه و مواردی از قبیل برگزاری مسابقه ایجاد بازاریابی هایی انگیزشی طیق خواسته خود و انگیزش کاربر ، و بازاریابی هایی که میتوان کاربران عادی را به عنوان یک بازاریاب آفلاین در سیستم بازاریابی در اینستاگرام خود معرفی کرد و کاربران بیشتر از این فضا برای بازاریابی در اینستاگرام شما استفاده کنند.
تعامل بیشتر و ارتباط بهتر با کاربران که میتوانند بهترین مشتری ها شما باشند را از دست ندهید .
هوشیار باشید و با کیفیت ویدیو هایی از خود منتشر کنید .
چه به صورت آنلاین یا پخش زنده اینستاگرام چه به صورت ویدیو مارکتینگ که میتوانید با برگزاری ویدیو هایی بیشتر بازاریابی در اینستاگرام کنید .
با سبکی متفاوت تر از بقیه بیشتر دیده شوید اصلا از این موضوع نترسید .
به اطمینان میتوانم بگم بهترین نتیجه از ویدیو مارکتینگ را خواهید گرفت .
بازاریابی در اینستاگرام از طریق استوری اینستاگرام
۱. «یک روز از زندگی» کسب و کار خود را نشان دهید
شما میتوانید در بخش استوری اینستاگرام ، هم از عکسهای معمولی و هم از ویدئو استفاده کنید .
ویدئوهایی که در استوری منتشر میکنید لازم نیست خیلی خاص باشند و یا حرفهای ساخته شده باشند .
در واقع ویدئوهای شما در بخش استوری میتوانند به شکلی مناسب ، اتفاقات روزمره که در کسب و کار شما رخ میدهند .
را بازگو کنند .
برای این ویدئوها حتی لازم نیست از کپشنهای رسمی استفاده کنید .
میتوانید به شکل خودمانیتر استوریهای خود را پست کنید .
۲. استوریهای خود را تبدیل به یک مقاله خیلی کوچک کنید
به دنبال یک راه جدید برای نشان دادن مطالب وبسایت خود میگردید؟ از استوری اینستاگرام استفاده کنید .
تا بتوانید یک نمای مختصر از مقاله خود نشان دهید .
بسیاری از کاربران اینستاگرام به دنبال چیزهایی مثل دستور پخت یک غذای جدید هستند .
استوریهای اینستاگرام فضای خوبی برای به اشتراک گذاری چنین محتواهایی است .
۳. پخش زنده فیسبوک خود را تبلیغ کنید
پخش زنده فیسبوک نیز یک ابزار جدید در شبکههای اجتماعی به حساب میآید .
که کسب و کارهای مختلف از آن استفاده میکنند .
تا به حال به استفاده از استوری اینستاگرام برای تبلیغ پخش زنده خود فکر کردهاید؟
به سادگی میتوانید در استوری یک عکس بگذارید .
و در آن به مخاطبین خود اطلاع دهید که هم اکنون در حال پخش زنده از فیسبوک هستید .
و بینندگان بیشتری را به آن سمت جذب کنید .
برای ساخت چنین استوری در اینستاگرام ، کافی است یک عکس مرتبط همراه با متن و لینک پخش زنده خود در استوری آپلود کنید تا مخاطبان با یک دید اولیه وارد پخش زنده شما شوند .
توجه داشته باشید که فعلا نمیتوان لینکهای قابل کلیک در استوری اینستاگرام گذاشت .
و سعی کنید با استفاده از کوتاه کنندههای لینک مثل goo.gl لینک کوتاه شده پخش زنده یا به طور کلی لینک کوتاه از صفحه فیس بوک خود بگذارید .
زیرا کاربران به دنبال لینکهای بلند با کاراکترهایناموزون نخواهندرفت .
به یاد داشته باشید اگر مردم محتوای تولید شده در اینستاگرام شما را دوست دارند .
احتمالا به محتوای منتشر شده در فیسبوک شما نیز علاقه نشان خواهند داد .
از یک پلتفرم برای تبلیغ دیگری استفاده کنید .
تا به این ترتیب میزان ارتباط شما با کاربران در هر دو شبکه اجتماعی بهتر شود .
۴. محصولات خود را در عمل نشان دهید
اگر میخواهید یک محصول را تبلیغ کنید ، استوری اینستاگرام جای بسیار خوبی برای اینکار است .
به مردم نشان دهید چطور باید از محصول شما استفاده کنند .
یا نشان دهید این محصولات برای چه کاری خوب هستند و یا حتی مردم چطور میتوانند با آن محصول چیزی بسازند.
۵. اتفاق مهم شرکت خودتان را جشن بگیرید
با میکس کردن مصاحبهها و تاکتیکهای دیگر ، میتوانید به سادگی در استوری اینستاگرام یکی از اتفاقات مهم شرکت خود را بازتاب دهید.
اتفاقاتی که گاهی مثل پشت سر گذاشتن یک مرحله بزرگ ، اهمیت دارند.
یک اتفاق مهم برای شرکت شما در پیش است؟
پیشنهاد میکنیم در اینستاگرام با گذاشتن چند استوری این اتفاق را برای دنبال کنندگان خود بازتاب دهید .
برای این کار میتوانید از فضای حاکم بر شرکت خود یک فیلم تهیه کنید .
به مواردی که در طول بدست آمدن این موفقیت در شرکت شما اتفاق افتاده است گریزی بزنید .
با مشتریان و یا حتی کارمندان شرکت مصاحبه کنید .
و در نهایت این موارد را در قالب چند عکس و ویدئو ، در استوری اینستاگرام آپلود کنید .