اینستاگرام یک شبکه اجتماعی قدرتمند و مناسب برای معرفی محصولات است .
اما برای بازاریابی در اینستاگرام بر اساس تبلیغ مناسب نیست .
بنابراین هرگز نباید اهمیت تبلیغات در اینستام را فراموش کنید .
به این موضوع هم خیلی دقت داشته باشید که بیشترین تمرکز خودتون رو برای معرفی محصول توی اینستاگرام بزارید و سعی کنید برند خودتون رو بر اساس محصول در این شبکه های اجتماعی به مخاطبان خودتون معرفی کنید .
پس برای گام اول بازاریابی در اینستاگرام اهمیت این شبکه رو دست کم نگیرید .
تاثیر اینستاگرام یکی از پر کاربرترین و قدرتمند ترین شبکه های اجتماعی برای معرفی کالاهای صنایع گوناگون در سراسر دنیا می باشد .
البته شایان ذکر است که وسیله مناسبی برای برندسازی بر پایه تبلیغات نیست .
به طور کلی تبلیغات در اینستاگرام یکی از بهترین شیوه های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی می باشد .
و این نوع تبلیغات برای کلیه صنایع بسیار مهم و با اهمیت است .
سعی کنید که کلیه محصولات تولیدی سازمان خود را در اینستاگرام معرفی نمایید .
تا هم محصولات و هم برند شما در این رسانه اجتماعی تبلیغاتی معرفی گردد .
شبکه اجماعی اینستاگرام یک زیر مجوعه از شبکه اجتماعی فیسبوک به حساب می آید .
و از طریق بازاریابی در اینستاگرام در آمد می کند .
علت و اهمیت تبلیغات در اینستاگرام
در حدود سه سال از راه اندازی این شبکه اجتماعی می گذرد .
و برندهای مشهور جهان نیز به عنوان کوتاه ترین و ساده ترین و البته موثرترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات محصولات خود از آن استفاده می نمایند .
این شرکت ها پس از گذشت سه سال حضور فعال در این رسانه اجتماعی به صورت میلیونی فالور دارند .
به ساده ترین و سریعترین حالت به معرفی محصولات جدید خود به مشتریانشان می پردازند .
البته برندهای کوچک نیز از این شبکه اجتماعی در خصوص تبلیغات اینستاگرام و معرفی محصولات خود نیز استفاده می کنند .
که بازخورد مناسبی را تجربه نموده اند .
بطوری که هر یک از کاربران این شبکه اجتماعی با یک جستجوی کوتاه و سریع درخصوص کالای موردنیازشان می توانند هم برندهای مشهور و بزرگ جهانی و هم برندها و شرکت های تولیدی کوچک بیایند.
در ایران نیز صنایع گوناگون از اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی جهت تبلیغات نیز استفاده می کنند.
بنابراین با توجه به مطالبی که گفته شد حتما برای کسب و کار خود یک صفحه اختصاصی در اینستاگرام درست کنید .
و به معرفی و تبلیغات محصولات و خدمات خود بپردازید .
تا بتوانید برای برند و محصولات و خدمات خود مخاطبان بیشتری را جذب نمایید
اینستاگرام زیر مجموعه ای از فیسبوک هست که چرخش مالی آن بر اساس تراکنش های تبلیغاتی صورت می گیرد .
در کشور ما هم کسب و کار ها در حال استفاده از اینستاگرام هستند .
و برای تبلیغات از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند .
با توجه به رونق این شبکه برندهای مشهور در جهان بهترین و البته کوتاه ترین و در عین حال تاثیرگذارترین راه برای تبلیغات را در اینستاگرام دیده اند و این برندها حالا هوادارنی میلیونی دارند .
و در سریعترین راه ممکن می توانند محصولات خود را به مخاطبانشان معرفی کنند .
البته این شبکه تنها برای برندهای مشهور جهانی تاثیرگذار نبوده است .
در این بین حتی برندهای و تولید کنندگان کوچکتر هم سعی کرده اند از این راه برای معرفی اجناس خود استفاده کنند .
که اتفاقا بازخورد خیلی خوبی هم نیز داشته است .
به طوری که با یک جست و جوی ساده در مورد کالای موردنظر خود در اینستاگرام می توانید علاوه بر برندهای مشهور بسیاری از برندها و تولید کننده های کوچکتر را هم مشاهده کنید .
که برای خود طرفدارن بسیاری دارند و محصولات خود را به فروش می رسانند .
لذا بسیاری از کارشناسان عرصه ی تبلیغات امروز تاکید دارند برای معرفی محصولات خود حتما سری به اینستاگرام بزنید و قطعا بر تبیلغات و نحوه فروش اجناس تاثیرگذار خواهد بود .
اینستاگرام یک رسانه بصری هست بنابراین قدرت زیادی در جذب مخاطبان دارد .
یکی از دلایل پرطرفدار شدن اینستاگرام را می توان بی حوصله شدن انسان مدرن دانست .
جایی که انسان از نوشتار و گفتار رهایی پیدا می کند و تنها از طریق عکس تمامی حرف هایش را بیان می کند.
اینستاگرام در سال ۲۰۱۴ محبوبترین شبکه اجتماعی در دنیا شناخته شده است .
که البته خرید این شرکت توسط فیس بوک را نباید در رونق آن بی تاثیر دانست .
این رشد نشان از آن دارد که انسان مدرن امروزی کمتر حوصله خواندن و نوشتن دارد .
فیس بوک و توئیتر اگرچه بیشتر بر نوشتار کوتاه تاکید داشت اینستاگرام حالا بر عکس و فیلم تاکید دارد .
و همه چیز در عکس و فیلم های کوتاه ۱۵ ثانیه ای خلاصه می شود .
برای تبلیغات در اینستاگرام و تجارت در اینستاگرام در درجه اول سعی کنید فقط محصولات خودتون رو معرفی کنید .
و سعی کنید برای خبر رسانی و ارتباط با مشتریان از این شبکه استفاده نکنید .
چون کاربران این شبکه زیاد به مطالعه و نوشتار علاقه ای ندارند .
اگر هم برای اطلاع رسانی قرار است استفاده کنید .
سعی کنید با موضوعات خاص مثل اطلاع رسانی نمایشگاه ، حراجی های و موضوعات کلی باشد به غیر از این موضوع سعی کنید کاربران را به فیسبوک یا حتی تویتر هدایت کنید .
بیشترین تلاشتان برای اطلاع رسانی ، راهنمایی افراد جهت دنبال کردن شما در تویتر باشد .
و این شبکه را به عنوان منبع خبری خود انتخاب کنید .
اصول تبلیغات در اینستاگرام
اینستاگرام مکان خوبی برای تبلیغات ماست .
اما نکته ای که وجود دارد این است که باید اصول تبلیغات در اینستاگرام را بدانید .
کلا تجارت در اینستاگرام شما باید جذاب و کاربر پسند باشد .
به خصوص در شبکه ای که پایه و اساس آن بر تصویر و عکس پایه گذاری شده باشد .
۱- فقط برای معرفی محصولات خود از صفحه اختصاصی اینستاگرام استفاده نمایید .
و به تبلیغ و معرفی برندهای دیگر هرگز نپردازید .
۲- یکی از اصول تبلیغات در اینستاگرام : در صفحه اختصاصی اینستاگرام خود تاریخ نمایشگاه های اختصاصی صنعت خود را به اشتراک گذارید .
۳- بنری تهیه کنید و در آن آدرس فیسبوک ، توییتر ، لینک دین سازمان خود را در صفحه اختصاصی اینستاگرام خود به اشتراک گذارید .
۴- برای تبلیغات اینستاگرام از عکس های جذاب برای معرفی محصولات خود استفاده نمایید .
۵- حتما شناسنامه ای کوتاه از محصول معرفی شده در پایین عکس مربوط به محصول بنویسید .
و هرگز گذاشتن هشتگ را در این نوشتار فراموش نکنید .
۶- شرکت های مرتبط و مخاطب صنعت خود را در اینستاگرام خود فالوو نمایید و عکس های آنها را لایک کنید .
۷- برای تبلیغات اینستاگرام از لوگوی شرکت خود برای عکس اینستاگرام خود استفاده نمایید .
۸- برای تبلیغات در اینستاگرام لینک سایت خود را در اطلاعات پروفایل خود قرار دهید .
نتیجه گیری
یکی از بهترین مکان ها برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی تبلیغات در اینستاگرام می باشد .
اما چگونگی تبلیغ در این شبکه اجتماعی بسیار با اهمیت می باشد .
بطور کلی تصاویری که در این شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارید باید جذاب و مورد پسند مخاطبان قرار گیرد .
بنابراین برای معرفی محصولات از عکس ها و بنرهایی که به صورت اختصاصی با کیفیت بالا برای خود تهیه کرده اید استفاده نمایید .
و هرگز برای تهیه این عکس ها و بنرها صرفه جویی نکنید زیرا بیشتر آنچه که هزینه کردیده اید بازخورد خواهید داشت .
و چنانچه از عکس ها و بنرهای نامناسب استفاده نمایید مطمئنا اثرات مخربی برای شما به همراه خواهد داشت .
و از اهمیت برند شما مطمئنا خواهد کاست .