با ماهانه ۳۰۰ میلیون کاربر فعال که روزانه ۷۰ میلیون پست آپلود می‌کنند ، اینستاگرام نقش بزرگی در زندگی امروز ما دارد.

طبق تحقیقات انجام شده ،  کاربرهای اینستاگرام علاقه‌ی زیادی به عکس‌های غذا دارند .

پس اینستاگرام رستوران شما می‌تواند فرصت مناسبی باشد که تصاویر غذاهای منوتان را با مردم به اشتراک بگذارید و دهانشان را آب بیندازید .

از طرفی مسافران و مشتریانی جدیدی که از قبل پیج اینستاگرام رستوران شما را دیده‌اند .
هنگام ورود ، با قرار گرفتن در فضایی آشنا احساس راحتی بیشتری دارند .

آیا مارکتینگ شما در اپلیکیشن‌های موبایل از جمله اینستاگرام وجهه خوبی دارد؟

اگر تاکنون از نفوذ اینفلوئنسرها در بخشی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود استفاده نکردید .
قطعا از یک روش موثر برای گسترش نام تجاری خود بی‎خبر هستید .

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام به افزایش اعتبار اجتماعی و آگاهی از برندتان از طریق ارتباط با ستارگان دنیای مجازی کمک می‎کند و در واقع آن‎ها پیام‎های تبلیغاتی شما را حمل می‎کنند .

اینفلوئنسر مارکتینگ را از طریق کنترل کانال‏های رسانه‎ای می‎توان مدیریت کرد .

در واقع مانند کنترل کلامی که از دهان خارج می‎شود .

کاربرد اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام برای رستوران ها

 

کاربرد اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام برای رستوران ها

براساس تحقیقاتی که McKinsey انجام داده است ، اینفلوئنسر مارکتینگ روی ۲۰ تا ۵۰ درصد از تصمیمات خرید مشتریان تاثیر می‎گذارد.

وقتی پیامی از افراد معتبر منتشر می‎شود ، تاثیر و قدرت بیشتری در ذهن مخاطبان می‌گذارد .

در واقع طبق گفته ای‌مارکتر ، ۸۱ درصد بازاریابنی که از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کرده‎اند .
استفاده از این روش را موثر دانستند .

به طور معمول ، در کمپین‌ اینفلوئنسرهای اینستاگرام ، اینفلوئنسرها پیام‌های تبلیغاتی درباره موضوع خاص را به صورت ۳ پست منتشر می‎کنند .

هر کدام از پیام‎های منتشر شده از طرف اینفلوئنسر ها تاثیر چهار برابری روی تصمیمات مشتریان نسبت به پیام‎های منتشر شده از افراد معمولی دارد .

پس از شناسایی اینفلوئنسرهای اینستاگرام مناسب که با اهداف شما سازگاری دارند .
نوع محتوایی که می‎خواهید برای بازاریابی در اینستاگرام آن‎ها منتشر کنند را مشخص کرده و اهداف خود را تعیین کنید.

برای اندازه‎گیری نتایج باید پارامترهایی را مشخص کنید .
مثل بالا رفتن میزان فروش ، افزایش تماس ، افزایش بازدید وب‎سایت و غیره .

اگر صاحب یک رستوران یا کافه باشید، احتمالا به دنبال بهترین روش‌ها برای جذب بیشتر مشتری هستید.

تنها پیشنهادیکه با قاطعیت می‌توانیم به شما اعلام کنیم، اینفلوئنسر مارکتینگ برای بازاریابی رستوران است .

فکر می‌کنید چه تعداد از عکس‌های اینستاگرام به غذاها و خوردنی‌ها اختصاص یافته است؟

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که تقریبا نیمی از تصاویری که کاربران در ایسنتاگرام منتشر می‌کنند .
تصاویری از خوردنی‌ها هستند. پس چرا خود رستوران‌ها از این ویژگی بهره‌مند نشوند؟

شبکه‌های اجتماعی خصوصا اینستاگرام ۳ مزیت بسیار ارزشمند برای رستوران‌ها دارند

۱) اثبات اجتماعی

تحقیقات نشان‌ می‌دهند که بسیاری از مردم، قبل از این‌که برای رفتن به رستوران یا کافه‌ای اقدام کنند، در مورد آن از رسانه‌های اجتماعی اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند .

تصاویر به اشتراک گذاشته شده را مشاهده کرده و نظرات کاربران را لام تا کام می‌خوانند .

خصوصا افراد جوان‌تر به گفته‌های دیگران به شدت اهمیت می‌دهند و از آن‌ها تاثیر می‌پذیرند .

۲) در معرض دید قرار گرفتن

در میان سیل عظیم محتواهایی که در فضای آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شوند .
مسلما در معرض دید قرار گرفتن نیازمند تلاش بسیار زیادی است .

محتوای شما به عنوان یک کسب وکار شاید نتواند آن‌چنان که باید در معرض دید قرار بگیرد .

اما محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسری که از محبوبیت بسیاری بین مردم برخوردار است .
سریعا جلب توجه کرده و ویروسی می‌شود .

۳) قابلیت اعتماد

مردم اصولا به گفته‌های دیگران بیش از آن‌چه که کسب وکارها می‌گویند اعتماد دارند .
همین موضوع سبب شده است که اینفلوئنسر مارکتینگ تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر انواع بازاریابی داشته باشد.

در واقع، مردم گفته‌های اینفلوئنسرها را باور کرده و اعتماد ویژه‌ای به آن‌ها خواهند داشت .

البته این نکته را باید در نظر گرفت که اینفلوئنسرها تنها با برندهای بسیار خوب و ارزشمند وارد همکاری می‌شوند .
و این موضوع در طول زمان منجر به اعتماد کامل کاربران می‌شود .

و کلام آخر این بخش، این‌که اینفلوئنسر مارکتینگ یک سرمایه‌ی بزرگ برای هر کسب وکاری محسوب می‌شود .
اما در صنایع غذایی غوغا می‌کند .

چرا که همه‌ی افراد مد را دوست ندارند، همه افراد ورزش نمی‌کنند .
همه‌ی افراد تکنولو.ی‌پسند نیستند، اما همه به غذا و خوردن علاقه دارند .

علاوه بر این، غذا یک المان بصری است و محتوای بصری ۹۴٪ بیشتر از سایر انواع محتواها تعامل ایجاد می‌کند .

اما چگونه از اینفلوئنسر مارکتینگ برای بازاریابی رستوران استفاده کنیم؟

بسیاری از افراد معتقدندکه چون مخاطب هدف رستوران‌ها بسیار گسترده و عمومی است .
هر اینفلوئنسری را می‌توان برای انجام این کار انتخاب کرد .
اما به یاد داشته باشید که هدف ما دستیابی به بیشترین میزان نرخ بازگشت سرمایه است .
و برای همین باید بهترین اینفلوئنسرها را انتخاب کرد .

نکات انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب برای رستوران‌ ها

اینفلوئنسرهایی با نرخ تعاملات بالا را در نظر بگیرید

بهترین اینفلوئنسر برای شما اینفلوئنسری نیست که دنبال‌کنندگان زیادی دارد .
بلکه اینفلوئنسری است که نرخ تعاملات او با مشتریانش از لحاظ میزان لایک‌ها، کامنت‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها بالا است.

زمانی‌که این سه متریک در اکانتی بالا باشد، می‌توان مطمئن شد که آن اینفلوئنسر نفوذ زیادی بین مخاطبانش دارد .

مطمئن باشید اینفلوئنسر موردنظر شما محتوای باکیفیت و مرتبط تولید می‌کند .

بهترین اینفلوئنسرها برای کسب وکار شما کسانی هستند که محتوای مرتبطی با کسب وکار شما منتشر می‌کنند .

کسانی که مدام از غذاها و خوردنی‌ها صحبت می‌کنند و مردم نیز با اشتیاق آن‌ها را دنبال می‌کنند .
بهترین انتخاب برای شما هستند .

از اینفلوئنسرهای اینستاگرام کمک بگیرید

شاید اینفلوئنسرهایی بسیاری در توییتر، فیسبوک یا کانال‌های دیگر در حال فعالیت باشند .
اما تنها کانالی که نرخ بازگشت مناسبی برای شما ارائه خواهد کرد، اینستاگرام است .

مخاطبان هدف شما در اینستاگرام هست و آن‌ها سریعا از محتوای موجود در اینستاگرام الهام می‌گیرند و اقدام می‌کنند.

از اینفلوئنسرهای محلی استفاده کنید

خوب! این موضوع کاملا واضح است . اگر کسب وکار شما در شیراز باشد و از اینفلوئنسرهایی کمک بگیرید که بیشتر دنبال‌کنندگان آن‌ها در تهران هستند، مطمئنا بازدهی زیادی کسب نخواهید کرد .

بنابراین، سعی کنید با اینفلوئنسرهای محلی خود در ارتباط باشید .

به یاد داشته باشید که همکاری با چند میکرو اینفلوئنسر با دردسر کم بهتر از همکاری با یک اینفلوئنسر بسیار مشهور می‌باشد .

اینفلوئنسرها را به رستوران خود دعوت کنید

برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها و درخواست از آن‌ها برای تبلیغ ، یکی دیگر از چالش‌های اینفلوئنسر مارکتینگ برای بازاریابی رستوران هاست .

اما نگران این موضوع نباشید! حوزه‌ی کاری شما بسیار خاص و متفاوت است .

شما به راحتی می‌توانید اینفلوئنسر موردنظر خود را به رستوران خود برای صرف ناهار دعوت کنید .
و از آن‌ها بخواهید تا نظر خود را با کاربران‌شان به اشتراک بگذارند .

به دنبال‌کنندگان اینفلوئنسر موردنظر خود تخفیف‌های خاصی قائل شوید

از کارهای جذاب و اثربخش دیگری که می‌توانید انجام دهید، اینست که به دنبال‌کنندگان اینفلوئنسر موردنظر خود برای یک مدت محدود تخفیف ارائه کنید .

این موضوع به اینفلوئنسر موردنظر شما انگیزه‌ی بیشتری برای تولیدمحتوا در مورد برند شما ارائه خواهد کرد .

ارتباط خود را با اینفلوئنسرها حفظ کنید

بعد از این‌که اینفلوئنسر موردنظرتان را انتخاب کردید و تبلیغات را انجام دادید .
یک استراتژی ویژه برای ادامه ارتباط با اینفلوئنسرها طراحی کنید .

صنعت غذا و رستوران از یک مزیت بسیار بزرگ برخوردار است .

و آن هم اینست که مردم همواره به غذاهای خوب نیاز دارند .
حتی اگر بارها به رستوران شما مراجعه کنند، باز هم پتانسیل فروش بیشتر وجود دارد .

اینفلوئنسرها معمولا لحظات خوب خود را با دنبال‌کنندگان‌شان به اشتراک می‌گذارند .
هر بار که یک اینفلوئنسر به رستوران شما مراجعه کند، پشت‌بند آن مشتریان زیادی کسب خواهید کرد .

لذا شما می‌توانید برای اینفلوئنسرهایی که با شما وارد همکاری شده‌اند، طرح‌های رایگان ویژه‌ای در نظر بگیرید .یک بازی برد – برد .

ایده‌های خود را محدود نکنید

حتما لازم نیست اینفلوئنسر موردنظر شما یک بررسی نسبت به رستوران شما ارائه کند .
شما می‌توانید با هم صدها ایده‌ی خلاقانه ارائه کنید .

شما می‌توانید یک کمپین چالشی پیاده‌سازی کنید، از روش‌های تخفیفی گوناگون استفاده کنید و غیره .

انتخاب یک ایده‌ی خوب به شخصیت و پرسونای مخاطبان اینفلوئنسر موردنظر شما بستگی دارد .

بنابراین قبل از شروع یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ برای رستوران خود، با اینفلوئنسر موردنظرتان جلسه داشته باشید .

و با هم همفکری کنید تا با یک ایده‌ی ارزشمند با نرخ بازگشت سرمایه‌ی بالا دست پیدا کنید .

نکات ضروری برای بازاریابی در اینستاگرام برای رستوران ها

۱- مخاطبانتان را به پشت صحنه ببرید

آدم‌ها عاشق این هستند که از جایی که اجازه ورود به آن را ندارند سر در بیاورند .
و آشپزخانه دست‌نیافتنی ترین فضا در رستوران شما برای مشتریان است .

پس مخاطبانتان را در جریان اتفاقاتی که در آشپزخانه‌ می‌افتد ، بیوگرافی پرسنل و روابط بینشان و… بگذارید .
و به این طریق آنها را به دنبال کردن پست های بعدی ترغیب کنید .

۲- غذاها و نوشیدنی‌های جدیدتان را رونمایی کنید

چند روز قبل از اضافه شدن آیتم جدید به منو با معرفی مواد تشکیل‌دهنده ، تاریخچه و اطلاعاتی از این قبیل مخاطبان را در انتظار رونمایی از این آیتم‌ جدید قرار دهید .

۳- با یک هشتگ خاص مسابقه عکس راه بیندازید

همانطور که می‌دانید کاربران اینستاگرام علاقه زیادی به عکس گرفتن از بشقاب غذایشان در رستوران و به اشتراک گذاشتن آن در پیج اینستاگرامشان دارند .

از مردم بخواهید از هشتگ مد‌نظر شما دراین پست‌ها استفاده کنند تا در مسابقه شرکت داده شوند .

خلاقانه‌ترین عکس‎‌ها را در صفحه اینستاگرامتان باز نشر(regram) کنید و به پرلایک‌ترین آنها جایزه دهید .

۴- لازم نیست پست‌ها همیشه راجع به رستورانتان باشد

سعی کنید با مخاطبانتان در زمینه‌های دیگر هم ارتباط برقرار کنید .

در مناسبت‌ها ، موفقیت‌های کشوری ، روزهای برفی ، بارونی و تمام اتفاقاتی که می دانید که همه ی مخاطب‎‌ها مشترکا شاهد آن هستند .

۵- از لو رفتن دستورغذاها نترسید

اینکه مردم بفهمند چطورباید استیک درست کنند ، باعث نمیشود که استیک را در خانه‌هایشان بخورند .
وبه رستوران شما نیایند .

کاربرد اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام برای رستوران ها

امروز پتانسیل تبلیغات در اینستاگرام برای هیچکس پوشیده نیست و ورود به تبلیغات اینستاگرامی کاملا هدفمند یکی از گامهای بلند رشد هر کسب و کار می باشد. ما در ایران تبلیغ کیفیت تبلیغ اینستاگرام را تضمین می کنیم.

۶- برنامه هفتگی داشته باشید

برای اینکه محتوای اینستاگرام رستوران شما تنوع داشته باشد ، محتوای قابل تولید برای رستورانتان را دسته بندی و بین روزهای هفته تقسیم کنید .

البته یادتان باشد این برنامه برای روزهای معمولی است و اگر مناسبتی ، اتفاق خاصی و یا محتوای جالبی برای روزتان دارید ، می توانید خارج از برنامه عمل کنید .

۷- آنالیز کنید

بررسی کنید که از کدامیک از عکس‌ها در اینستاگرام رستوران شما بیشتر استقبال شده و به کدامیک از آن‌ها توجه نشده.

همیشه روند فعالیت مخاطب‌ها در پیجتان را در نظر داشته باشید .
و اگر فکر می‌کنید این روند روبه‌رشد نیست ، به دنبال علت بگردید .

سعی کنید تغییراتی در برنامه پست ها ایجاد کنید .

۸- عصبانی نشوید

بازاریابی رستوران در اینستاگرام به شما این شانس را می‌دهد که بفهمید مشتری‌هایتان چه تغییراتی را در رستوران شما لازم می دانند .

سوالات و انتقادهایشان را با کمال احترام پاسخ بدهید . حتی اگر این احترام دوطرفه نباشد .

۹- دنبال ویژگی‌های یونیک رستورانتان بگردید

پتانسیل های رستورانتان را بشناسید .

از نظر منبا تنوعی که امروزه در شهر های بزرگی مثل تهران در رستوران های هر منطقه وجود دارد .
برای اینکه انتخاب نهایی مخاطبانتان باشید باید در موردی خاص از بقیه رستوران‌های منطقه سرآمد جلوه کنید .

۱۰- اینستاگرامتان حال و هوای رستورانتان را داشته باشد

grid اینستاگرامتان را متناسب با فضای رستورانتان نگه دارید .

و در عکس‌های گرافیکی سعی کنید از رنگ‌هایی استفاده کنید که با دکور رستورانتان همخوانی داشته باشد .

۱۱- هشتگ یادتان نرود

می‌توان گفت تنها ابزاری که شما را در به اشتراک گذاشتن عکس‌هایتان در اینستاگرام و بازاریابی رستوران یاری می‌کند هشتگ است .

که دو نوع است :

– هشتگ های trend :

هشتگی که در زمینه خوراکی و رستوران خیلی معروف و پرطرفدار باشد یک هشتگ ترند برای شما محسوب می شود و به ترتیب :

۱. foodie

۲. nomnom

۳. yummy

۴. instafood

پرطرفدارترین هشتگ‌های غذایی محسوب می شود که برای دیده شدن پست شما در سطح بین‌الملی نقش بسزایی می تواند داشته باشد .

هشتگ های ترندی هم وجود دارد که مختص ایران است و فقط کاربران ایرانی از آن استفاده می کنند .

۱. بزن

۲. فیدیلیو

۳. بفرما

– هشتگ های محتوایی

هشتگ‌هایی که مختص محتوای تولیدی شماست .

نتیجه‌گیری

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی برای رستوران‌ها می‌باشد .
و طی ماه‌های اخیر روند رو به رشدی را در میزان استفاده بازاریابان از این نوع استراتژی شاهد هستیم .

اگر موارد گفته شده را به خوبی رعایت کنید، قادر خواهید بود در مدت کوتاه‌تری نسبت به سایر انواع بازاریابی به نتایج مناسبی دست پیدا کنید .

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *