بازاریابی محتوا یعنی انتشار مطلبی که برای جذب مشتری نوشته شده است .
و هدف از آن تنها دیده شدن و بهبود نتیجه در موتور جستجو نیست .
در بازاریابی محتوا ، مطالبی که تولید می شوند باید با محصولات و خدمات شما کاملا در ارتباط باشد .
تا کاربران بتوانند با خواندن آن ها ، مواردی مانند مزایا ، خدمات ، معایب و توضیحاتی دیگری که برای فروش محصولات و ارائه خدمات لازم است را متوجه شوند و از این رو برای استفاده یا خرید آن ها ، تصمیم بگیرند .
به زبان ساده ، بازاریابی محتوا همان هنر برقراری ارتباط با مشتریهای بالفعل و بالقوه است .
شما بواسطه این شیوه مشتریان خود را آموزش میدهید .
و بدون جلسه معرفی محصولات و خدمات جدید خود، آنها را به سوی خود حرکت میدهید .
اشتراکگذاری اطلاعات مفید و کاربردی مرتبط با نیاز مخاطبانتان سبب میشود که سرعت تبدیل شدن یک مشتری عادی به یک خریدار وفادار ، افزایش یابد و دیگر این که آنها برای محصولات جدیدتان به شما مراجعه کنند .
اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم بازاریابی محتوا به استفاده از محتوا ( به اشکال مختلف) برای نیل به اهداف بازاریابی سازمان و موسسه گفته می شود .
شیوه های مختلفی برای تولید محتوا و تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد .
از جمله محتوای متنی ، اینفوگرافیک و ویدئو ها همه از نمونه های محتوا برای انتشار می باشند .
محتوا پادشاه است . به همین دلیل است که تولید محتوا اینستاگرام ارزشمند است .
یک نکته ای را که باید بدانیم ، این است که آگاهی و دانش مردم نسبت به گذشته بیشتر شده است .
و آن ها سعی می کنند که دیگر هیچ محصولی صرفا با تبلیغات در اینستاگرام بیشماری که برای آن انجام می شود .
خریداری ننمایند .
کاربران وقتی تبلیغ کالایی را مشاهده می کنند ، اول در اینترنت ویژگی و مزایا و معایب آن را جستجو می کنند .
سپس اگر متوجه شوند که این محصول نیاز آن ها را برطرف می کند ، اقدام به خرید آن می کنند .
پس خیلی مهم است که در پیج اینستاگرام شما ، مطالب و اطلاعات مورد نیاز برای هر محصول و خدمات را قرار دهید.
امروزه روش های جدید برای بازاریابی محتوا وجود دارد و صرفا فقط تولید محتوای متن را شامل نمی شود .
امروزه شاهد ورود شبکه های اجتماعی جدیدی مانند اینستاگرام هستیم که خود آنها نیازمند یک استراتژی برای بازاریابی محتوا است تا بتوان علاوه بر جذب کاربران جدید ، فروش خود را بیشتر کنند .
مزایای بازاریابی محتوا اینستاگرام
افزایش آگاهی در مورد برند با تولید محتوا اینستاگرام
هر کسبوکاری که شروع به کار خود میکند ، نیاز به اطلاعرسانی در مورد خود باشد .
و نام خود را به گوش مخاطبان هدفش برساند که اصطلاحا به آن برندینگ هم میگویند .
با بازاریابی محتوا اینستاگرام برند تان شناخته می شود
اگر بتوانید با شناخت نیاز کاربران ، محتوایی جذاب و کاربردی تولید کنید ، این شانس را خواهید داشت .
تا کاربران لینک محتواهای تولید شما را به یکدیگر معرفی کنند .
درباره موضوعات شما صحبت کنند و این یعنی شناخته شدن نام تجاری شما .
مطمئن باشید به اشتراک گذاشتن لینک محتوای تولیدی شما توسط کاربران ، باعث مشهور شدن برند شما می شود .
با مدیریت محتوا اینستاگرام اعتبار خود را بالا می برید
انتشار محتواهای بی کیفیت و حتی نادرست در اینستاگرام باعث شده تا کاربران به راحتی به صحت اطلاعات و محتواهای این شبکه مجازی اعتماد نداشته باشند .
در این میان پیج اینستاگرام شما با ارائه اطلاعات دقیق و محتواهای ارزشمند نه تنها اعتماد کاربران را جلب بلکه باعث اعتبار برند خود می شوید .
جذب ترافیک برای سایت از طریق مدیریت محتوا اینستاگرام
می توان گفت یکی از مهمترین و ملموس ترین مزایای بازاریابی محتوا ، افزایش ترافیک وب سایت شما می باشد .
و این یعنی فرصتی برای معرفی محصولات و خدمات شرکت و سازمان خود .
تولید محتوا اینستاگرام ، آن هم محتوای غنی و با کیفیت اثرات بسیار مثبتی بر سئوی سایت شما نیز خواهد داشت .
انتشار لینک های محتوای شما در اینستاگرام ، بک لینک های مفیدی خواهد بود .
که علاوه بر بهبود رتبه کاربران را نیز به سمت سایت شما سوق می دهد .
مطالب شما ایندکس شده و از طریق موتورهای جستجو نیز کاربران به سمت وب سایت سازمان هدایت می شوند.
البته این در صورتی است که سئوی محتوا را رعایت کرده و مطالب را در این راستا بهینه کرده باشید .
ایجاد وفاداری با بازاریابی محتوا اینستاگرام
هر چه قدر که محتواهای شما برای مخاطب مفید و با ارزشتر باشند .
وفاداری او به شما بیشتر افزایش پیدا میکند .
افزایش تعداد موقعیتهای فروش بالقوه (Lead Generation) با بازاریابی محتوا
به واسطه اجرای راهکارهای بازاریابی محتوا در اینستاگرام و انتشار آنها در پیج های مناسب و مرتبط با کسبوکار خود .
میتوانید موقعیتهای بسیاری برای فروش محصولات و خدمات خود ایجاد کنید که به صورت بالقوه هستند .
با یک صفحه فرود و قرار دادن یک محتوای مفید در آن ، میتوانید ایمیل مخاطب خود را بگیرید .
و از این طریق به او اطلاعرسانیهای مربوط به محصولات و خدمات خود را انجام دهید .
افزایش فروش با بازاریابی محتوا اینستاگرام
مشخصا این همه برنامه برای بازاریابی محتوا باید نتیجه ثمربخشی داشتهباشد .
معمولا همه کسبوکارها سعی بر افزایش فروش دارند و به همین دلیل است که سراغ محتوا میروند .
تا به کمک آن مخاطبان خود را راضی کنند و ارزشی اضافی به آنها برسانند .
نتیجه گیری
بازاریابی محتوا یعنی تولید و انتشار محتوایی با کیفیت که بتواند نیاز کاربران علمی را برطرف نماید .
برای اینکار باید از قبل نیازسنجی نمایید تا بدانید که برای چه نوع افرادی قصد نوشتن دارید .
همچنین نوع محتوایی تولید خود را تعیین کنید .
زیرا نوع نگارش مطالب در سایت با شبکه های اجتماعی کاملا متفاوت است .
بصورت کلی محتوایی که نوشته می شود می باست به دانش کاربران بیفراید نه اینکه باعث سردرگمی آن ها شود .