۵ راه افزایش نرخ کلیک در گوگل ادوردز را برای شما معرفی و تفسیر میکنیم تا بتوانید با کمک ایران تبلیغ موفقیت روز افزونی در این راه داشته باشید.
به طور کلی فعالین به ویژه بازاریابان و فروشندگان در حوزه ی وب همواره به دنبال افزایش CTR یا همان افزایش نرخ کلیک می باشند. امروزه با راه اندازی گوگل ادوردز ، همهی کاربران این ابزار به دنبال افزایش نرخ کلیک در گوگل ادوردز هستند تا بتوانند مشتریان و فروش بیشتری کسب کنند. اگر شما هم یکی از فعالان این حوزه هستید این مطلب را بخوانید.
کلمات کلیدی منفی
کلمات کلیدی منفی یا همان Negative keywords در نقطه ی مقابل کلمات کلیدی قرار دارند. کلمات کلیدی به گوگل میفهمانند که شما در چه زمینهای فعالیت میکنید و برای چه جستجوهایی شما را نمایش دهد و در مقابل کلمات کلیدی منفی به گوگل میگویند که شما را در چه مواقع و برای چه جستجوهایی نمایش ندهد.
شما همواره باید کلمات کلیدی منفی را وارد و مشخص کنید تا تبلیغاتی موفق و بهینه داشته باشید.
وارد کردن کلمات کلیدی در هر یک از دستهبندیهای بالا می تواند باعث عدم نمایش تبلیغ شما در نتایج جستجو بشود.
اگر میخواهید بیشترین بهره را از این روش ببرید ، کلمات کلیدی خود را در بخش کلمات کلیدی منفی در قسمت عبارات و جملات گسترده به صورت هوشمندانه جای دهید تا جستجوهایی که شامل کلمات کلیدی شما هستند اما هدف آنها شما نیستید ، وارد تبلیغات شما نشوند.
تاثیرات موقعیت جغرافیایی
فرض کنید که دو نفر عبارت “لباس فصل” را جستجو کنند. حالا در نظر بگیرید که یک نفر در ایسلند و فرد دیگر در آفریقا باشد! مسلما نمایش نتایج مشابه برای آن ها مناسب و درست نیست. همچنین بسیاری از کاربران به نرخ خرید و پرداخت بالا در یک منطقه توجه می کنند. به عنوان مثال نیویورک یکی از بالاترین نرخ های خرید را به خود اختصاص داده است اما مسلما کاربری که در ایران و یا هر نقطه ی دیگری که فاصله ی زیادی تا نیویورک دارد مستقر باشد نباید نیویورک را انتخاب کند.
با توجه به این نکات ، شما می بایست منطقه و مکان درستی را در اکانت گوگل ادوردز خود انتخاب کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از آن ببرید. شما میتوانید برای عملکرد درست حساب کاربریتان در این زمینه از پارامترهای ردیابی گوگل استفاده کنید. این پارامترها شامل محل فیزیکی و محل مورد علاقه میباشند.
محل فیزیکی ، محل کاربری که جستجو کرده را در نظر میگیرد و محل مورد علاقه ، محلی که کاربر برای آن جستجو کرده را در نظر میگیرد. به عنوان مثال اگر شما در تهران به دنبال یک هتل در پاریس بگردید ، موتور جستجوگر ابتدا تهران سپس پاریس را در نتایج جستجو تاثیر میدهد.
کلمات کلیدی تکراری را حذف کنید
با گذشت زمان شما همواره کلمات کلیدی به اکانت گوگل ادوردز خود اضافی میکنید و پس از مدتی ممکن است ببینید که برای اکانت شما مشکلی در رابطه با وجود کلمات تکراری به وجود آمده است. به عنوان مثال ممکن است برای کلمهای ، در نتایج جستجوی گوگل شما دو یا چند بار نمایش داده بشوید. نگران نباشید زیرا گوگل از نمایش تبلیغات به دلیل تکراری بودن کلمات جلوگیری نمیکند.
برای برطرف کردن این موضوع یک کار بسیار ساده را انجام دهید. به برگه کلمات کلیدی بروید و گینهی جستجو را انتخاب کنید و کلماتی که ترافیک را به سمت شما و سایتتان میکشانند را ببینید. کلمات مفید و کاربردی را حفظ کنید و کلمات بدون استفاده و به درد نخور را دور بریزید.
شریکهای جستجوی گوگل
شرکتها سایتهایی هستند که میتوانند منجر به ورود کاربران به تبلیغات و سایت شما بشوند. متاسفانه گوگل این امکان را نمیدهد تا بتوانید این سایتها را بلاک کنید به همین دلیل شما باید از طریق دیگری این موضوع را مدیریت کنید. پارامترهای گوگل را به یاد دارید؟ یکی دیگر از این پارامترها نیز این امکان را به شما میدهد تا بتوانید انتخاب کنید که از این سایتها وردوی داشته باشید یا نه! به این صورت شما میتوانید پس از بررسی آن که آیا ورود کاربران از این سایتها برای شما مفید است یا نه ، تصمیم بگیرید که این گزینه را فعال کنید یا غیرفعال!
کلمات کلیدی پویا
افزایش CTR و به حداکثر رساندن آن بسیار کار سختیست. اما می توان با استفاده از کلمات کلیدی پویا آن را تا حدی آسان تر کرد. در این روش شما کلمات کلیدی پویا را مشخص میکنید و کاربر پس از وارد کردن کلماتی که به کلمات و محتوای شما مرتبط باشد ، با پیش نمایش و پیشنهاد گوگل مواجه میشود که عبارت یا کلمهی موردنظر شما را نمایش میدهد. کاربر در صورتی که همنظر با شما باشد و هدفش از جستجو شما و کسب و کار شما باشد ، گزینهی پیشنهادی را انتخاب میکند و نهایتا به شما و تبلیغات شما میرسد.