صدا یک محرک بسیار قوی و قدرتمند است و تاثیر گذاری زیادی در مخاطب های برند شما دارد.

صدا در فرایند برندینگ نقش بسیار موثری خواهد داشت و یکی از نماد های برندینگ در تبلیغات به حساب می آید.  صدا می تواند مستقیما با خود محصول مرتبط باشد مانند صدا هایی که یک بطری یا قوطی به هنگام باز شدن ایجاد می کند و نیز صدای ریختن آن در لیوان ، یا صدای درب اتومبیل و … که همه بسیار مهم هستند و نیز می تواند به شکل موسیقیایی باشد.

کاربرد و اثرگذاری موسیقی در برندسازی

مطالعات تجربی زیادی ، همبستگی های مثبت بین موسیقی و زمان صرف شده برای خرید را نشان می دهند.

انواع مختلف عبارات احساسی می توانند یک تجربه را بوجود آورند و برای رسیدن به تمایز در برندها بکار روند.

موسیقی پس زمینه بر درک مشتری در زمان انتظار هزینه و حجم معاملات در فروشگاهها و رستوران ها اثر می‌گذارد.

موزیک تند خرید مصرف کننده را در محیط فروشگاه کاهش می دهد اما گردش مالی رستوران را افزایش می دهد.

طبق پژوهشی ملودی آرام‌تر زمان صرف غذا را طولانی‌تر می‌کند که خود باعث ۲۹% افزایش در میانگین صورتحساب می‌شود.

شرکتها موسیقی را متجانس با هویت برند خود انتخاب می کنند.

محققان دریافته اند که حافظه ی موسیقی بهتر از کلام ، حفظ می شود.

حافظه ی موسیقی بر خلاف زبان در یک بخش مغز قرار نمی‌گیرد و در سراسر و بخشهای مغز پردازش می‌شود.

مصرف کنندگان آهنگ ها را با احساسات ، افراد و مکان هایی که تجربه کرده اند مرتبط می سازند.

آهنگ های قدیمی را وقتی دوباره می شنویم احساسات و خاطرات را به شکل قدرتمندی برای ما فراخوانی می کند.

شرکت فیلم و انیمیشن سازی والت دیزنی در این زمینه مثال کاملی است که با دقت کامل موسیقی و رقص و ترکیب صدا ها را برای ایجاد یک تجربه کامل و بیادماندنی در پارک های دیزنی لند خود اجرا کرده است پس موسیقی می تواند خاطرات را فعال سازد.

بر اساس تحقیقات علمی صورت گرفته ، برندینگ هایی که بطور واضح توسط یک نوع موسیقی تعریف شده اند ، ۹۶ درصد آسانتر نسبت به برند هایی که هیچ نوع صدایی را بکار نبرده اند ، بخاطر سپرده می شوند.

وابستگی بین یک ملودی و برند می تواند بسیار سریع و به سرعت باور نکردنی ای ، بعد از این که مخاطب های آن برند در معرض یک تبلیغ از آن قرار گرفتند ایجاد می شود تا حدی که برای آن ها سخت می شود که آن برند را با ملودی دیگری در تبلیغات ها ببینند.

برای داشتن مشتریان علاقمند به یک محصول با استفاده از موسیقی ضروری است که احساس شخصی آن ها شناسایی شود.

رابطه‌‌ای که موسیقی بین محصول و سبک زندگی مشتری ایجاد می‌کند رابطه  قوی تری را برای مشتریان بوجود می آورد.

کاربرد و اثرگذاری موسیقی در برندسازی

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *