این نوع بازاریابی، قابل اطمینان ترین و همچنین معمول ترین نوع تبلیغات آنلاین پرداختی است. SEM بر اساس کلمات کلیدی کار می کند. شما و کسب و کارهای مشابه می توانید با پیشنهاد کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتان از طریق موتورهای جستجو، وبسایتتان را در قسمت بالاتری در صفحه نتایج گوگل قرار دهید. (SERP).

آشنایی با انواع تبلیغات در دنیای اینترنت قسمت دوم

تبلیغات پرداختی می توانند از نوع پرداخت های کلیکی (PPC) و یا از نوع COST PER THOUSAND(CPM) باشند.

شما همچنین می توانید از SEM در قالب مدل غیر پرداختی استفاده کنید، از راه بهینه سازی وبسات خود با کلمات کلیدی(که با نام SEO شناخته می شود).

موتورهای جستجو نتایج غیر پرداختی را بر اساس میزان ارتباط آنها با موضوع جستجو لیست می کنند پس ارتقا SEO سایت تان باعث می شود که وبسایت شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو بدست آورد و بیشتر دیده شوید.

بهترین پلت فرم ها برای SEM، گوگل Adwords می باشد که به شما اجازه می دهد تا کمپین های هدفمندتری بسازید و از کمپین تان بیشترین بهره را ببرید.

آشنایی با انواع تبلیغات در دنیای اینترنت قسمت دوم

 دیگر پلت فرم برای SEM، بینگ می باشد که تفاضل کمتری نسبت به Adwords دارد.

 

 

تبلیغات بومی

تبلیغات بومی، آن دسته از اسپانسرهای لیست شده در انتهای پست های وبلاگ هستند که در قسمت Facebook feeds ظاهر می شوند و در دیگر رسانه های اجتماعی پست می شوند.

این نمونه محتواها یکپارچه و پوشش داده داده شده اند در پلت فرمی که در آن ظاهر می شوند. شما می توانید تبلیغات بومی تان را از راه شبکه هایی چون Adblade, Adsonar, Outbrain و Taboola ارتقا دهید.

بازاریابی مجدد/هدفگیری مجدد

بهتری راه برای بازاریابی کردن افرادی که محصول یا خدمات شما را می شناسند، بازاریابی مجدد آنان است. آنان را دوباره هدف بگیرید.

وقتی مردم از وبسایت شما بازدید می کنند، شما یک cookie برای آنان می اندازید؟؟؟؟ بنابراین هر جایی که آنان در اینترنت سیر بکنند تبلیغات شما برای آنان مرتبا ظاهر می شود بنابراین محثول یا سرویس شما را به یاد می آورند.

آشنایی با انواع تبلیغات در دنیای اینترنت قسمت دوم

این نوع تبلیغات ارزان است و اگر به درستی انجام شود نسبت به PPC موثرتر عمل می کند. باعث افزایش تبادلات می شود چون به کسانی که شما را می شناسند محصول/سرویس تان را مجددا یادآوری می کند.

برای اینکار می توانید خودتان دست به کار شوید و در فیس بوک و توییتر این کمپین ها را به راه بیاندازید یا اینکه می توانید از پلت فرم شخص سومی برای راه اندازی این کمپین کمک بگیرید

بازاریابی ایمیلی

وقت صرف کردن با تبلیغات Display به اوایل شروع تبلیغات آنلاین برمی گردد، در عوض بازاریابی ایمیلی مدلی ارزانتر، سریعتر، و موثرتری از انواع تبلیغات است.

آشنایی با انواع تبلیغات در دنیای اینترنت قسمت دوم

بهترین راه برای ساخت و ایجاد حس وفاداری مشتری و افزایش فروش است. زمانی که از یک مدیریت کمپین ایمیل (به لیست زیر توجه کنید) استفاده می کنید، می توانید به سادگی ایمیل های خود را آماده و ارسال نمایید. شما همچنین می توانید به راحتی عملکرد آنها را دنبال کنید و نیز ROI خود را مشاهده کنید.

مدیران کمپین های ایمیل:

  • MailChimp
  • Constant Contact
  • AWeber
  • ConverKit
  • GetResponse
  • Campaign Monitor
  • Active Campaign

برای اینکه بتوانید در بازاریابی ایمیلی موفق باشید، در ابتدا باید فهرستی از آدرس های ایمیل بسازید. اینکار را می توانید از طریق ایجاد بخش “پرسش و پاسخ” یا “ثبت نام برای عضویت در خبرنامه” انجام دهید.

سپس می توانید کمپین های ایمیلی که بر تبلیغات، تخفیف ها، ویژگی ها و یا محتوایی که در وبلاگ تان ارسال کرده ای، تاکید دارند. بیشتر ایمیل ها کوتاه و صریح هستند. یک پیام مختصر راه را برای افزایش تبادلات آسانتر می کند.

به یاد داشته باشید قبل از هر چیز، قوانین اسپم منطقه/کشور خود را بررسی نمایید.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *