شبکه اجتماعی گوگل پلاس بر روی نتایج جستجو کار می کند و سعی می کند به مرور تاثیر این شبکه بر روی نتایج گوگل را بیشتر کند. لذا زمانی که شما بر روی بازاریابی شبکه های اجتماعی در گوگل پلاس کار می کنید با یک تیر دو هدف را نشانه گرفته اید:
- بازاریابی در شبکه های اجتماعی
- ارتقا دادن رتبه صفحات برای دوستان و دوستان دوستان شما و افرادی که صفحات شما + می کنند در نتایج گوگل
گوگل پلاس و تفاوت آن با سایر شبکه های اجتماعی
گوگل پلاس یک تفاوت بسیار مهم با فیسبوک، توئیتر و سایر شبکه های اجتماعی دارد. بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از انواع روش های بازاریابی اینترنتی است که در ایران کمتر به ان پرداخت میشود. مباحثی مثل social media و… در بین شرکت های ایرانی کمتر جایی دارند و کمتر کسی با انها آشنایی دارد. این در حالیست که در خارج از ایران شرکت هایی هستند که به صورت تخصصی بر روی این مباحث کار میکنند.
در حال حاضر تنها شبکه اجتماعی بین المللی که فیلتر نشده است گوگل پلاس است. البته دلیلش این است که آدرس گوگل پلاس و گوگل یکسان است و اگر فیلتر شود گوگل نیز از کار می افتد! لذا با کند کردن سرعت پورت SSL عملا این شبکه در ایران به کندی باز میشود اما نهایتا قابل مشاهده است. خارج از بحث های شبکه اجتماعی و آمار و ارقام موجود در مورد میزان استفاده از آنها، گوگل پلاس یک مزیت ویژه دارد که هیچ یک از شبکه های اجتماعی دیگر این ویژگی را ندارند.
ویژگی خاص گوگل پلاس این است که مستقیما بر روی نتایج گوگل تاثیر می گذارد و نتایجی که دوستان شما و دوستان دوستان شما آن را دوست داشته اند را برای شما بالاتر از سایر نتایج نمایش می دهد. این ویژگی خاص بیانگر این است که گوگل پلاس اهمیت بسیار زیادی برای افرادی که در زمینه سئو فعالیت می کنند باید داشته باشد و با دید دیگری به قضیه نگاه کنند. هر چه میزان استفاده از این شبکه در بین افراد جامعه بیشتر شود نتایج گوگل به صورت اختصاصی تری برای افراد به نمایش درخواهد آمد. هر چه میزان پست ها و صفحات یک شرکت در گوگل پلاس طرفدار بیشتری پیدا کند بازدید آن شرکت از طریق جستجوی گوگل نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
آیا گوگل پلاس در بهبود رنک سایت تاثیر گذار خواهد بود ؟
پاسخ قطعی من به این سوال بله است و قصد دارم امروز و در این مقاله به چگونگی انجام این کار اشاره نمایم.
برخی وب مسترها اعتقاد دارند که داشتن یک صفحه شخصی برای کسب و کارشان به تنهایی میتواند در کسب بهترین رنکها از گوگل تاثیر گذار باشد اما این تصور کاملا اشتباه بوده و من قصد دارم به طور کامل نحوه انجام سئوی سایت به وسیله گوگل پلاس را برایتان شفاف سازی نمایم.
بگذارید کار را از پایه شروع نماییم تا حتی کسانی که درمورد سئو هیچ اطلاعاتی ندارند بتوانند از این مقاله استفاده کاملی ببرند.
بنابراین در ابتدا میخواهم به این سوالات پاسخ دهم که اصلا سئو چیست؟ به چه کاری میآید؟ وچرا در طراحی سایتها اهمیت دارد؟
سئوی سیاه و سفید
سئو مانند ۲ رو سکه اشد و هم یک روی مثبت دارد و هم رویی منفی
روی مثبت آن استفاده از شیوهها و روشهای قانونی سئو است که توسط سایت گوگل تبیین گردیده و به آنها White Hat SEO گفته میشود و روی منفی آن شیوههای غیر قانونی و خلاف مقررات است که با نام Black Hat SEO معروف میباشد. گوگل به شدت با شرکتهایی که از شیوههای سئوی سیاه استفاده مینمایند برخورد وگاهی با کاهش رنکینگ آنها را جریمه و یا به طور کلی از لیست نتایج جستجوها حذف میکند.
گوگل پلاس و سئو
تمامی کسانی که شناخت اندکی نسبت به مفاهیم سئو داشته باشند به راحتی درک میکنند که تاثیر گوگل پلاس بر رنکینگ سایتشان تا چه حد میتواند بالا باشد. اما اکثرا نمیدانند که این تاثیر از کجا ناشی میگردد.
محتویات گوگل پلاس به صورتی کاملا مستقیم در نتایج گوگل موثر است و البته این موضوع هیچ ربطی به این که این شبکه اجتماعی زیر شاخهای از شرکت گوگل است ندارد بلکه به ماهیت و الگوریتم خاص خود این شبکه مربوط است.
زمانی که شما در سرویس گوگل پلاس یک صفحه ایجاد مینمایید این صفحه به پایگاه اطلاعاتی کاملی از علایق و سلایق شما تبدیل میگردد و این بانک اطلاعاتی کمک بسزایی در نتایج گوگل برای شما دارد و این امر دقیقا همانی است که شما برای محبوبیت بیشتر محصولاتتان نیازمندید.
نتیجه گیری
همانطور که اشاره کردم، گوگل پلاس فرصت ارزشمندی را در اختیار مدیران کسب و کارها قرار میدهد.
این شبکه یک ورودی رایگان به هزار توی گوگل است؛ جایی که به ندرت به آسانی و بدون صرف هزینه میتوان بدان پا گذاشت.
شما با ساخت یک شبکه قدرتمند و گسترده در گوگل پلاس میتوانید بر پاسخهای شخصی شده جستجوی هزاران کاربری که در اقصی نقاط جهان از اینترنت استفاده میکنند، به طور مستقیم تاثیر بگذارید.