دنیای تبلیغات

هر گونه حرفه یا فعالیت و اقدامی که به وسیله ی تولید اطلاعات ،سعی در افزایش فروش یک کالا یا محصول کنیم .

Manage your ads in a manner called ad-supported ads

اما در تعریفی جامع تر و دقیق تر از تبلیغات می‌خوانیم :که تبلیغات یعنی ابلاغ یک پیام از طریق یک رسانه به گروه معین، با صرف هزینه و در یک رابطه غیر شخصی

 

تبلیغات خود را با روشی به نام تبلیغات کاربردی مدیریت کنید

ابلاغ یک پیام: ممکن است تجاری (مثلا محصول من را بخر، با برند من آشنا شو و…)، سیاسی (از حزب الف دفاع کنید، در انتخابات شرکت کنید و…)، فرهنگی (شهر ما خانه ماست، بین خطوط برانید و…) و یا در دسته‌های دیگر باشد

از طریق یک رسانه: تلوزیون، یک کانال پربازدید تلگرام، وب سایت‌های پرمخاطب، جشن ها، نمایشگاه‌ها و… که خود بر دو نوع ATL و BTL است (در موردش خواهیم گفت).

به گروهی معین: با چه سنی، چه جنسیتی، چه سطح درآمدی، در کدام شهر یا کشوری و

با صرف هزینه: تبلیغات هزینه دارد و غالبا زیاد است!!

در یک رابطه غیر شخصی: این که من در چشمان شما نگاه کنم و بگویم “نوشابه کوکا کولا خوب است و حتما استفاده کن! ” تبلیغ نیست! بلکه نوع دیگری از ترویج است

از نظر علم تبلیغات، پیام باید در یک رابطه غیر شخصی باشد؛ مثلا تبلیغ در بیلبورد یا یک کانال پربازدید تلگرام در یک رابطه غیر شخصی‌ست، اما تماس تلفنی با مشتریان بالقوه این طور نیست!

هر کدام از این موارد را که حذف کنید، کار شما دیگر “تبلیغات” نیست.

تبلیغات کاربردی یا performance marketing چیست

تبلیغات کاربردی روشی است که در آن تبلیغات، مدیریت می‌شوند و بر اساس میزان اثرگذاری، بابتشان هزینه می‌شود. به این صورت که در مقابل نتیجه و مثمر ثمر بودن کمپین‌های تبلیغاتی برای آن‌ها هزینه می‌شود. در این روش با شناخت موثرترین شکل از تبلیغات، تمرکز بیشتری روی آن صورت می‌گیرد و اینگونه بودجه تبلیغات به صورت هدفمند و هوشمندانه هزینه می‌شود به طور مثال اگر یک کمپین تبلیغاتی از تبلیغات ویدیویی خود نتایج بهتری بگیرد، روی این بخش سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کند.

تبلیغات خود را با روشی به نام تبلیغات کاربردی مدیریت کنید

در واقع تبلیغات کاربردی به شما کمک می‌کند تا بهترین راه برای معرفی و تبلیغ خدمات خود در فضای مجازی را بشناسید و تمرکز بیشتری روی آن داشته‌باشید و به ازای نتیجه ای که از تبلیغ خود می‌گیرید هزینه کنید. در واقع تبلیغات کاربردی، تبلیغاتی هدفمند و هوشمند هستند.
تبلیغات کاربردی که روی اینترنت شکل گرفته‌ و در موبایل‌ها توسعه یافته‌‌است، برای صاحبان کسب و کارها فرصتی فوق‌العاده است تا به مشتری‌های زیادی دسترسی داشته‌باشند. همچنین برای تجارت‌های کوچکتری که بودجه کمتری برای تبلیغات در اختیار دارند روشی مناسب است. در این شکل از تبلیغات، هر هزینه‌ای بابت یک عملکرد مثبت و نتیجه‌ای مشخص از روند تبلیغات است.

تبلیغات خود را با روشی به نام تبلیغات کاربردی مدیریت کنید

تبلیغات کاربردی روی چه مشتری‌هایی تاثیر می‌گذارد

این روش به عنوان یک فعالیت آنلاین، به آن دسته از افرادی که زمان قابل توجهی را در روز در اینترنت می‌گذرانند دسترسی دارد. افرادی که اتفاقا تعدادشان کم نیست و هر روز در حال افزایش هستند. افرادی که فضای آنلاین را برای دسترسی به اهداف خود انتخاب کرده‌اند. حال با مدیریت کردن تبلیغات در فضای آنلاین، می‌توان تبلیغات کاربردی هدفمندی را ایجاد کرد و با شناسایی مخاطبان هدف، فعالیت اثرگذارتری داشت.

تبلیغات خود را با روشی به نام تبلیغات کاربردی مدیریت کنید

به طور مثال یک بنر اینترنتی که یک کالای ورزشی را تبلیغ می‌کند، در وبسایت‌های ورزشی کلیک بیشتری دریافت می‌کند و نهایتا فروش بهتری خواهد داشت. همچنین در پی تبلیغات کاربردی و تحلیل آن، مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه خود را خواهید شناخت و با دسته‌بندی کردنشان می‌توانید دوباره آن‌ها را مورد هدف قرار دهید. (retargeting)

تبلیغات خود را با روشی به نام تبلیغات کاربردی مدیریت کنید

توسعه تبلیغات کاربردی

از آنجایی که تنها در صورت نتیجه‌گیری بابت تبلیغات کاربردی هزینه می‌شود، باید برای دستیابی به نتیجه دلخواه، برنامه و استراتژی محکمی را دنبال کرد. و برای توسعه این روش به چند نکته توجه داشت.
برای اینکه از تبلیغات کاربردی نتیجه خوبی بگیریم باید تبلیغاتی جذاب ارائه دهیم و لندینگ‌پیج‌های مناسبی طراحی کنیم. باید به این موضوع توجه داشته‌باشید که کاربران پس از کلیک کردن روی یک بنر تبلیغاتی وارد لندینگ پیج یا درگاه فروش وبسایت شما خواهند‌شد. در این حالت باید لندینگ پیجی که به سادگی اطلاعات مورد نیاز را به کاربران بدهد و آن‌ها را به سوی درگاه فروش هدایت کند داشته‌باشید. تصور کنید که بنری جذاب را در یک فضای تبلیغاتی مناسب قرار دادید و توانستید از مخاطبان بسیاری کلیک بگیرید.

تبلیغات خود را با روشی به نام تبلیغات کاربردی مدیریت کنید

اما این کلیک‌ها، آن‌ها را به کجا خواهد برد؟ پس از هماهنگی و تناسب لندینگ پیجی که برای تبلیغات خود در نظر گرفته‌اید مطمئن شوید.
با داشتن یک لندینگ پیج مناسب و جذاب برای کاربران، در هر شکل از پرداخت هزینه بابت تبلیغات کاربردی مانند پرداخت بر اساس کلیک، بازدید، نصب، فروش و… نتیجه بهتری از فعالیت‌های تبلیغاتی خود می‌گیرید.

تبلیغات خود را با روشی به نام تبلیغات کاربردی مدیریت کنید

با توجه به آنچه که گفته‌شد می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که تبلیغات کاربردی از این نظر که قابلیت تحلیل و آنالیز دارند، هوشمند هستند و هدفمند پیگیری می‌شوند، گزینه‌ای جذاب برای تبلیغات در فضای مجازی به حساب می‌آیند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *