سرویس adwords گوگل این امکان را به کسب‌و‌کارها می‌دهد که به ازای مبلغی که پرداخت می‌کنند سایت خود را در صفحه اول نمایش دهند و به ازای کلیک روی لینک شما از حساب شما کسر می‌شود. در واقع تبلیغات گوگل یک تبلیغات کلیکی است و به همین جهت بسیار هدفمند و کم‌هزینه است.

این سرویس در ایران فیلتر بود و بازدهی مناسبی برای کسب‌و‌کارهای ایرانی نداشت اما در حال حاضر این سرویس رفع فیلتر شده است و تمام کسب‌و‌کارهای ایرانی می‌توانند به راحتی از این سیستم تبلیغاتی استفاده کنند و بدون پرداخت هزینه‌های زیاد برای سئو سایت به راحتی و در کمترین زمان در لینک اول ‌جست‌وجو گوگل نمایش داده شوند.

 تبلیغات در گوگل

Google AdWords، سیستم تبلیغاتی گوگل است‌ که در آن، تبلیغ‌کنندگان برای یکسری کلمه کلیدی مشخص پیشنهاد قیمت می‎دهند تا تبلیغ‌های قابل کلیکشان، در صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل نمایان شود. تبلیغ‌کنندگان باید برای این کلیک‌ها پول پرداخت کنند در نتیجه گوگل از جست‌وجو‌کردن پول در می‌آورد.

این اینفوگرافی به شما کمک می‎کند تا با طرز کار Google AdWords، جزییات حراج AdWords، و فرآیند مزایده آشنا بشوید. همچنین جزییات بیشتری در مورد فاکتورهای مهمی مانند رتبه کیفی (Quality Score) و قیمت هر کلیک در این اینفوگرافی ارائه شده است. اگر می‎خواهید بدانید که Google AdWords چگونه کار می‎کند، پس بهتر است نگاهی به اینفوگرافی بیندازید.

چگونه با استفاده از Google AdWords کار تبلیغاتی انجام دهیم؟

صاحبان تجارت‎ می‎توانند با بازکردن یک حساب کاربری Google AdWords، از گوگل برای تبلیغ‌کردن استفاده کنند. تنها چیزی که نیاز دارید داشتن یک ویزا‌کارت یا مستر‌کارت برای شارژ حساب ادوردز است.

پیشنهاد قیمت‌دادن در AdWords به چه صورت است؟

محل قرار‌گرفتن تبلیغات در گوگل با توجه به رتبه‎ی تبلیغ شما تعیین می‎شود (بیشترین مقدار پیشنهاد شده ضرب در امتیاز کیفی). تبلیغ با بالاترین رتبه، اولین محل را به خود اختصاص می‎دهد. میزان قیمت هر کلیک (CPC) شما، با تقسیم‌کردن Ad rank تبلیغ درجه بالای بعدی بر امتیاز کیفی (quality score) شما محاسبه می‎شود. تنها استثنای این حالت زمانی است که شما، تنها پیشنهاد‌دهنده‎ی مزایده باشید یا اینکه کمترین میزان را پیشنهاد بدهید. در این صورت باید ماکسیمم پیشنهادتان را به ازای هر کلیک پرداخت کنید!

سیستم پیشنهاددهی AdWords، افرادی را که با امتیازهای کیفی پایین پیشنهاد می‎دهند، به شدت جریمه می‎کند. در مقابل، آن دسته از کسانی که امتیاز کیفی بالایی دارند، هم جای بهتری برای تبلیغ‎شان می‎گیرند و هم CPC کمتری پرداخت می‎کنند.

CPC چیست؟

CPC یا قیمت به ازای هرکلیک، مقداری است که تبلیغ‌کننده باید به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ AdWordsاش می‎شود، پرداخت کند.

نحوه‎ی کار CPC چطور است؟

CPC شما بر اساس میزان رقابت‌پذیر‌بودن کلمات کلیدی، بالاترین میزان پیشنهاد و امتیازهای کیفی‌تان تعیین می‎شود.

تبلیغات در گوگل

امتیاز کیفی گوگل (Google Quality Score) چیست؟

مقیاسی است که گوگل از آن برای تعیین‌کردن میزان مرتبط‌بودن تبلیغ شما به ‌جست‌وجوی کاربر استفاده می‎کند. این مقیاس بر اساس میزان CTR (نرخ کلیک تبلیغ شما)، مرتبط‌بودن کلمات کلیدی و کیفیت صفحه‎ی لندینگ (صفحه‎ی مقصد) مشخص می‎شود. هر چقدر امتیاز کیفی بالاتر باشد، بهتر است. داشتن امتیاز کیفی بالا هم باعث می‎شود هزینه ‎ کمتری داشته باشید و هم تبلیغ‎تان رتبه بهتری بگیرد.

رتبه تبلیغ در گوگل چیست؟

رتبه‎ی تبلیغ در گوگل، موقعیتی است که کمپانی تبلیغ در صفحه نتایج گوگل‌ دارد. این موقعیت از ترکیب بالاترین پیشنهاد کمپانی و امتیاز کیفی ساخته می‎شود.

موقعیت تبلیغ در AdWords چیست؟

موقعیت تبلیغات در گوگل ، مکان مشخصی است که هر تبلیغ با توجه به موقعیت‎های سایر تبلیغات در گوگل ، در صفحه‎ی نتایج ‌جست‌وجو قرار می‎گیرد.

کلمات کلیدی AdWords چه هستند؟

کلمات و عباراتی هستند که تبلیغ‌کنندگان روی آنها پیشنهاد می‎دهند تا تبلیغاتشان در صفحه‎ی نتایج جست‌وجوی مرتبط با کلمات کلیدی‌شان نمایان شود. به عنوان مثال اگر شما فروشگاه کفش آنلاین دارید، باید پیشنهاد‎تان را روی عباراتی مانند «کتانی‎های نایکی» یا «کفش‎های مجلسی» بدهید. تحقیق در مورد کلمات کلیدی، فرآیند استفاده از ابزار و داده‎هاست تا بتوان تعیین کرد چه کلمات کلیدی‎ای قابلیت جذب مشتری به تبلیغ و سایت شما را دارند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *