ثبت نام در شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از راحت ترین عضویت های موجود در اپلیکیشن های اجتماعی است. در اینستاگرام شما برای ثبت نام نه به شماره تلفن و نه به ایمیل نیاز ندارید و بدون این موارد هم می توانید به سادگی هرچه تمام تر عضو اینستاگرام شوید. البته بدیهی است که در این صورت در صورت فراموشی رمز عبور هیچ شانسی برای بازگشت اکانت خود نخواهید داشت و برای این امر باید حداقل یکی از موارد ایمیل یا شماره را به درستی در اطلاعات خود ثبت کنید.
در اولین اجرای اپلیکیشن روی گزینه ی SingUp With EMail or Phone Number لمس کنید تا به عکس بعدی منتقل شوید. در این بخش مشخص کنید که قصد ثبت نام با ایمیل را دارید یا شماره ی موبایل. در هر بخش با وارد کردن اطلاعات حقیقی یا غیرحقیقی می توانید عضو اینستاگرام شوید. مرحله ی آخر نیز که در عکس سوم قابل مشاهده است تعیین نام، نام کاربری و رمز عبور شما خواهد بود. در صورتی که نام کاربری شما از قبل موجود نباشد ، عملیات ساخت اکانت به اتمام می رسد و از شما پرسیده خواهد شد که آیا مایل به بررسی شماره های تلفن توسط اینستاگرام برای پیشنهاد Contactهای اینستاگرامی هستید یا خیر که بنا بر میل خود می توانید آن را تایید یا Skip کنید. بعد از این مرحله وارد اکانت خود می شوید و می توانید به فالو کردن افراد پیشنهادی توسط اینستاگرام بپردازید.
کاربردهای شبکه اجتماعی اینستاگرام
در میان تمامی اپلیکیشن های گوشی های هوشمند، فراتر از هر برنامهای، اینستاگرام، یکی از اعتیاد آورترین اپلیکیشن های گوشی های هوشمند است. چندین دلیل برای وابستگی افراد به اینستاگرام وجود دارد: عادت گرفتن عکس و فیلم، وجود فیلترهای زیبا و صمیمی بودن این شبکه اجتماعی، اما اینستاگرام دارای تاکتیکهای خاص دیگری نیز برای وابستهتر کردن شما هست. اگر شما گزینه push notification اینستاگرامتان را فعال کرده باشید ، احتمالا پیامی در مورد هر یک از موارد زیر دریافت خواهید کرد:
اولین استوری شخص در اینستاگرام ، هنگامی که یکی از دوستانتان از فیسبوک به این پلتفرم میپیوندد و هنگامی که یکی از افرادی که در اینستاگرام دنبال میکنید، لایو ویدئو میگذارد همه و همه چیزهایی هستند که به سرعت به شما اطلاع داده خواهند شد.
حتی شما میتوانید این اعلانها را سفارشی کرده و تعداد آنها را محدود کنید. اما در حالت پیش فرض، همه چیز به شما اطلاع داده خواهد شد.
واقعیت ساده این است که push notification واقعا یک گزینه کارامد برای اینستاگرام به شمار میآید. با توجه به تحقیقات به عمل آمده توسط شرکت تحلیلگر موبایل Urban Airship، ارسال push notification هفتگی میتواند باعث حفظ کاربران دستگاههای iOS شده و کاربران اندروید را نیز دوبرابر میکند.
ویژگی های شبکه اجتماعی اینستاگرام
رندی نلسون، تحلیلگر شرکت Sensor Tower در این خصوص به Insider Business گفته است که : ” push notification، مهمترین گزینه از استراتژیهای به کار گرفته شده در اینستاگرام است. آنها به طور مستقیم به شما آدرس مورد نظر را ارائه میدهند و از شما میخواهند تا دوباره به برنامه بازگردید. این آشکارترین و متمایزترین ویژگی این برنامه است که به معنای فرایند بازخوانی کاربران است.”
علاوه بر این ، اینسستاگرام دارای بسیاری از روشهای دیگر نیز هست که توسط آنها میتواند توجه شما را به سمت خود جلب کند. یکی از آنها ، استوریهای اینستاگرام است.
ویژگی استوری در شبکه اجتماعی اینستاگرام
ویژگی استوری در اوت ۲۰۱۶ به عنوان یک نسخه کپی شده از اسنپ چت که در آنجا نیز استوری نام داشت ، معرفی شد. اما استوری اینستاگرام یک سال است که از اسنپ چت ، پیشی گرفته و واقعا درک علت این مسئله دشوار نیست. استوری اینستاگرام دارای فیلترهای فانتزی ، انیمیشنها و استیکرهایی است که میتوانند بسته به مکان یا دمای مکان فعلی شما سفارشی شوند.
این روش اینستاگرام شما را تشویق میکند که هر زمانی که یک استوری آپلود شد آن را تماشا کنید و به گونهای به آن معتاد شوید. استوریها اولین چیزی هستند که شما در هنگام باز کردن برنامه مشاهده میکنید – آنها در بالای صفحه قرار دارند و با کلیک بر روی آنها ، نمایش داده میشوند. به همین راحتی.
علاوه بر این، هنگامی که شما در حال تماشای استوری یکی از کسانی که فالو میکنید هستید، به طور خودکار به سمت استوری بعدی هدایت میشوید. همچنین اگر انگشت خود را بر روی آنها نگاه دارید میتوانید پخش آن را متوقف کنید.
یکی از محبوبترین روش هایی که توسط اپلیکیشن های گوشی های هوشمند برای جلب توجه شما به کار گرفته میشود به هیچ وجه توسط فعالان عرصه اینترنت اختراع نشده است. در واقع این یک ابزار روانشناختی است که اغلب در کازینوها از آن استفاده شده و “برنامه نسبتا متغیر” نامیده میشود.
قابلیت های استوری اینستاگرام
این مفهوم به زمانی اشاره دارد که در زمانهای متفاوت به یک عمل پاداش داده میشود. کاربر نمیداند دقیقا چه زمانی این پاداش داده خواهد شد ، چرا که روند پاداشدهی از الگوی خاصی پیروی نمیکند. این چیزی است که ماشینهای حافظه انجام می دهند. هر بار که اهرم را بچرخانید، ممکن است یک پاداش کوچک یا یک جایزه بزرگ ببرید و یا حتی چیزی برنده نشوید.
همانطور که تریستان هریس اشاره میکند، روند بسیاری از اپلیکیشن های گوشی های هوشمند از این امر متفاوت نیست. هریس به مدت سه سال در گوگل به عنوان “اخلاق شناس حرفهای مشغول به کار است ، اغلب در مورد موضوع اعتیاد به گوشیهای هوشمند مطالبی را نوشته و تحقیقی را در این زمینه آغاز کرده است. در مقاله وی که در سال ۲۰۱۶ چاپ شد، هریس مفهوم “برنامه نسبتا متغیر” – روش ماشین اسلات – را به عنوان تاکتیکی تعبیر کرد که چندین برنامه از آن بهره میجویند.