استقبال روزافزون مردم از اینستاگرام، بر کسی پوشیده نیست و پیش‌بینی می‌شود در ۲ تا ۳ سال آینده، نرخ مخاطبانی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند به طرز چشمگیری افزایش یابد .

همین امر اینستاگرام را به ابزاری مناسب برای بازاریابان تبدیل کرده است .
استفاده از تکنیک های زیر به شما کمک می‌کند حداکثر بهره را از این فرصت بزرگ ببرید .

اگر در محیط خارج از خانه باشید چیزی که با هر فردی میبینید یک دستگاه تلفن هوشمند است .
هر فردی در روز حداقل ۲ ساعت با تلفن همراه خود مشغول است (زنگ، پیامک، بازی و …) .
و در این میان یک شبکه اجتماعی سیار وجود دارد که همیشه بر روی تلفن همراه نصب است .
و میتوان هر زمانی که نیاز باشد سری به آن زد .

در دنیای امروز برای راه اندازی یک تجارت در اینستاگرام موفق چیزی که مهمه راه رسیدن به مشتری است .
ایده فوق العاده، فراوان وجود دارد و کم کم برای راه اندازی کسب و کار اهمیتش را از دست میدهد .

پس مهم نحوه رسیدن و ارتباط برقرار کردن با مشتری بلقوه است .
و چه چیزی بهتر از یک شبکه اجتماعی که فرد هر روز مرتبا آن را چک میکند تمام بروز رسانی ها را دنبال میکند .

شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک ،توییتر ،پینترست بابت ترویج تبلیغ کاربران از آنها مبلغی را به صورت ماهانه دریافت میکند (که البته برای ایرانیان این امکان مقدور نیست) .

اما اینستاگرام فعلا چنین کاری نمیکند و در مصاحبه اخیر کارآفرینان و موسسان این شرکت آنها مدعی هستند که تبلیغات را بیشتر از دیگر عکس ها بین کاربران ترویح میشود .

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی نو ظهور است که طرفداران چشمگیری رو طی این سال ها به خود اختصاص داده است .

اکثر افرادی که در فیسبوک و توییتر وقت خود را صرف می کردند امروزه دوست دارند .
بیشتر وقت خود را صرف گشت و گذار در اینستاگرام کنند .

البته این قضیه هیچ کدام از ارزش های فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی قدرتمند را زیر سوال نمی برد .
حال چگونه پیج اینستاگرام به کانال بازاریابی در اینستاگرام تبدیل کنیم .

همین که افراد بسیار زیادی در اینستاگرام وجود دارند فرصت بسیار عالی برای بازاریابان محسوب می شود که محصولات و خدمات خود را به مخاطبانشان ارائه دهند .

تبدیل پیج اینستاگرام به کانال بازاریابی در اینستاگرام

به فکر خرید فالوور اینستاگرام و بالا بردن فالوور پیج اینستاگرام و روش هایی مانند افزایش لایک اینستاگرام نباشید ! ما به شما فالوور کاملا علاقه مند ، تضمین مشتری و دنبال کننده حقیقی را در خدمات بسته طلایی تبلیغات اینستاگرام هدیه می دهیم.

تبدیل پیج اینستاگرام به کانال بازاریابی در اینستاگرام

 

اولین قدم : ساخت اکانت و ویرایش پروفایل

اول از همه باید اکانت خود را در اینستاگرام بسازید . به این نکته توجه کنید که حتما ایمیل و شماره موبایل خود را Confirm کنید که در آینده برای شما مشکل ساز نشود .

بعد از ساخت اکانت خود باید آن را به صفحه تجاری تبدیل کنید و با پروفایل شخصی خود فرق داشته باشد .

قسمت بیوگرافی پروفایل خود را حتما کامل کنید یعنی اطلاعات دقیق از خود و خدماتی که ارائه می کنید را بنویسید .
و در قسمت وب سایت هم آدرس صفحه ی خودتون را درج کنید .

تنها در همین قسمت است که لینک ها در اینستاگرام فعال است .
و کاربر با لمس کردن آن می تواند وارد صفحه شما شود .

پس این فرصت را از دست ندهید و لینک وب سایت خودتان را قرار دهید .
و هم چنین یک بک لینک هم از اینستاگرام دریافت کنید .

اگر وب سایتی ندارید می توانید آدرس شبکه های اجتماعی دیگر خود را بدهید .
بهتر است از تلگرام که امروزه طرفدارهای خوبی دارد استفاده کنید .

تصاویر جذابی برای فالوور اینستاگرام خود آماده کنید

همانطور که می دانید اینستاگرام شبکه اجتماعی تصویر محور است و یک بازاریابی که در این شبکه اجتماعی فعالیت می کند بیشتر باید از طریق تصاویری که پست می کند حرف خود را بزند .

تصاویر خلاقانه می تواند تاثیر گذاری زیادی روی دنبال کنندگان شما داشته باشد .

هر تصویر به اندازه ۱۰۰۰ کلمه حرف برای گفتن دارد .

اگر محصولات فیزیکی دارید و قصد فروش آن را دارید سعی کنید از تصاویر واقعی محصول خود در زوایای مختلف استفاده کنید .

از فیلتر های اینستاگرام هم برای جذاب تر شدن تصاویر خود استفاده کنید .

قبل از ارسال تصویر خود حتما نمونه های مختلفی از فیلترها را روی تصویر خود تست کنید .
و بهترین آن را انتخاب کنید .

ضمنا تصاویر روشن تر شانس بیشتری در لایک شدن نسبت به تصاویر تیره تر دارند .

استفاده از هشتگ ها برای بازاریابی در اینستاگرام

استفاده از هشتگ ها کمک بسیار زیادی به افزایش فالوئر شما می کند .

تصور کنید شما دنبال پیدا کردن عکس هایی با موضوع تبلیغات هستید .
با استفاده از هشتگ تبلیغات می توانید عکس های زیادی را در این زمینه پیدا کنید .
و اگر تصویر مورد نظر از هر نظری خوب بود شما احتمال اینکه آن صفحه ای که این تصویر را منتشر کرده است را دنبال کنید زیاد است .

هشتگ مرتبط با عکس و موضوع شما بهتون کمک می کند که تصاویر خود را به علاقه مندان به حوزه کاری خودتان نشان دهید و شانس فالو شدن شما بیشتر خواهد شد .

در استفاده از هشتگ ها به این نکته توجه کنید که سعی کنید از هشتگ های طولانی استفاده نکنید .
و بیشتر از هشتگ های تک بخشی و خاص استفاده کنید .

اگر هم هشتگ های شما زیاد بود و فکر می کنید جلوه ی خوبی به پست شما نمی دهد .
تعدادی از آن ها را در کامنت ها درج کنید .

استفاده از تجزیه‌ و تحلیل‌ اینستاگرام برای بهینه‌سازی حساب کاربری

در تجارت همیشه گفته می‌شود چیزی را می‌توان مدیریت کرد که قابل‌اندازه‌گیری باشد .

این موضوع برای بسیاری از طرح‌های بازاریابی، از جمله بازاریابی در اینستاگرام هم مصداق دارد .

در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای آنالیز عملکرد پست‌های اینستاگرامی وجود دارند .
که به برندها کمک می‌کنند از این کانال، استفاده‌ی بهتر و موفق‌تری داشته باشند .

هنگامی‌که به دنبال ابزارهای آنالیزی اینستاگرام می‌گردید، باید به چند قابلیت خاص توجه داشته باشید که برای بازاریابی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند .

اول و مهم‌تر از همه، این ابزار باید توانایی نظارت بر عملکرد پست را داشته باشد .
یعنی نشان دهد که کدام پست‌ها بهتر جواب داده‌ و مشارکت بیشتری از آن خود کرده‌اند  .
و بالاترین نرخ کلیک را داشته‌اند .

این اطلاعات به بازاریابان کمک می‌کند تجارت در اینستاگرام مؤثرتری داشته باشند .

به‌علاوه، بازاریابان به‌احتمال‌ زیاد می‌خواهند از ابزاری استفاده کنند که توانایی برنامه‌ریزی پست‌ها را دارد .
اکثر ابزارهای آنالیزی اینستاگرام قادر هستند بهترین زمانی را که برای به اشتراک گذاشتن محتوا مناسب است، تعیین کنند.

این زمان ممکن است خارج از ساعات اداری باشد .
به همین دلیل برنامه‌ریزی برای به اشتراک گذاشتن محتوا، مفید و کاربردی است .

درنهایت، بازاریابان به ابزاری نیاز دارند که قادر باشد تأثیر کلمات کلیدی و هشتگ‌های خاص را مشخص کند .
این قابلیت باعث می‌شود تیم بازاریابی بتواند در لحظات و تجربیات به‌یادماندنی‌تری با مشتریان بالقوه یا مشتریان فعلی در تماس باشد .

استقبال از محتوای تولیدی توسط کاربران برای بازاریابی در اینستاگرام

UCG یا محتوای تولیدی کاربران، پدیده‌ای است که رویکرد برندهای تجاری هرروز به آن بیشتر می‌شود .

درواقع UCG زمانی معنا دارد که یکی از مصرف‌کنندگان محتوایی را به اشتراک می‌گذارد .
که در آن از محصول یا خدمات خاصی استفاده‌ شده است .

برندها می‌توانند این محتوا را به‌عنوان شاهد و مدرکی بر استقبال اجتماعی از محصولشان، مورد استفاده‌ی مجدد قرار دهند .

UCG اعتبار برندها را بالا می‌برد و باعث می‌شود مشتریان اعتماد بیشتری به محصولات داشته باشند .

استفاده از UCG تنها به اینستاگرام محدود نمی‌شود .

ولی اغلب برندهای موفق در اینستاگرام از UCG برای به اشتراک‌گذاری محتوای قانع‌کننده‌ای که به افزایش اعتبار روایات و داستان‌های آن‌ها منجر می‌شود، استفاده می‌کنند .

تبدیل پیج اینستاگرام به کانال بازاریابی در اینستاگرام

 

یک دیوار اجتماعی زنده خلق کنید

برای اینکه هم‌زمان برند و کانال اینستاگرام خود را تقویت کنید، یک دیوار اجتماعی زنده خلق کنید .
که بتواند هم در دفتر شرکت و هم در رویدادهای تجاری زنده به اشتراک گذاشته شود .

ابزارهایی مانند Tint و Tagboard به شما در جمع‌آوری محتوای تولیدشده توسط کاربر و همچنین به اشتراک گذاشتن جریان زنده و هم‌زمان مطالب ارسال‌شده در یک کانال خاص اینستاگرام، کمک می‌کنند .

این کار باعث می‌شود مخاطبان، حساب اینستاگرام برند موردعلاقه‌ی خود را دنبال کنند .
و به‌علاوه به گسترش محتوای به اشتراک گذاشته‌شده نیز منجر می‌شود .

نمایش حساب اینستاگرام در سایر کانال‌های مجازی

شرکت‌هایی که علاقه‌مندند حساب کاربری موفق‌تری در اینستاگرام داشته باشند .
باید با تبلیغ صفحه‌ی خود در سایر کانال‌های اینترنتی، آن را ارتقاء دهند .

اگر تیم بازاریابی شما از ایده‌های نوآورانه‌ای در صفحه‌ی اینستاگرام خود استفاده می‌کند .
کاملاً منطقی است که از آن‌ها در وب‌سایت یا وبلاگ شرکت و شبکه‌های مجازی دیگری که به صنعت شما مربوط‌ هستند، صحبت کنید .

این کار باعث می‌شود افراد بیشتری کانال اینستاگرام شما را بشناسند .
و درعین‌حال باعث می‌شود وقتی از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی صحبت به میان می‌آید .
رهبران کسب‌وکار شما افرادی هوشمند و حرفه‌ای معرفی شوند .

ایجاد بازاریابی شخصیتی برای بازاریابی در اینستاگرام

بازاریابی شخصیتی یا Influencer Marketing، به این معنا است که شما از افراد سرشناس و محبوب برای تبلیغ یکی از کالاهای خود استفاده می‌کنید تا به این وسیله پیغامی خاص به مخاطبان خود برسانید .

طبق تحقیقات سایت AdWeek، تقریباً ۹۴ درصد شرکت‌ هایی که از این روش استفاده کرده‌اند .
نتایج آن را مثبت و قابل‌ توجه دانسته‌اند .

درست است که برای شرکت‌ها، تعیین میزان دقیق تأثیر یک شخص خاص ممکن نیست .
ولی اگر از این روش به‌خوبی استفاده کنید، بازده فوق‌العاده‌ی آن را در جوانب مختلف کسب‌وکارتان خواهید دید .

 استفاده از محتوای ویدئویی در اینستاگرام بیشتر

نسبت به عکس‌های سنتی، ویدئو توجه مخاطب را به‌صورت قابل‌اعتمادتر و برای مدت‌زمان طولانی‌تری به خود جذب می‌کند .

به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌های تجاری از به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی در اینستاگرام استقبال کرده‌اند .

نتیجه گیری

برای بهبود بازاریابی در اینستاگرام ، بهتر است لااقل برخی از نکات ذکرشده در این مقاله را مورد استفاده قرار دهید و امتحان کنید .

بازاریاب‌ها پیش از هر چیز باید اطمینان حاصل کنند که ابزار آنالیزی اینستاگرام آن‌ها، نتایج درست و واقعی را به آن‌ها نشان می‌دهد .

تجزیه‌وتحلیل پست‌های اینستاگرام به بازاریاب‌ها کمک می‌کند که متوجه شوند چه نوع محتوایی در تجارت در اینستاگرام تأثیرگذارتر است .
و بیشتر موردتوجه فالوور اینستاگرام قرار می‌گیرد .

همچنین این ابزارها، پست برنامه‌ریزی‌شده‌ی محتوای انتخابی را تسهیل می‌کنند .

در مرحله‌ی بعد بازاریاب‌ها باید محتوایی را که با مخاطبانشان بهتر ارتباط می‌گیرد، شناسایی کنند .
که ممکن است استفاده از UCG، تبلیغات توسط شخصیت‌های محبوب یا محتوای ویدیویی باشد .

در نهایت استفاده از دیوار اجتماعی و تبلیغات در سایر رسانه‌ها می‌تواند در افزایش تعداد فالوور اینستاگرام نقش مثبتی ایفا کند .

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *