پیج اینستاگرام کسب و کارتان خود را بهبود ببخشید ، یعنی اینکه کاربران جدید بتوانند شما را ابتدا پیدا و دنبال کنند و این بدین معناست که از شما خرید کنند.
کدام کسب و کار است که نخواهد پست هایش در اینستاگرام بیشتر و بیشتر دیده شود. ببینده بیشتر یعنی اینکه کاربران جدید بتوانند شما را ابتدا پیدا و دنبال کنند و بعد از آن با شما ارتباط برقرار کنند و در نهایت این بدین معناست که از شما خرید کنند. برای اینکه در اینستاگرام بیشتر دیده شوید باید امکان دسترسی به حساب کاربری تان در اینستاگرام را افزایش دهید.
فعالیت در اینستاگرام نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر با محدودیت هایی همراه است به طور مثال در دیگر شبکه های اجتماعی ما قادر هستیم تعاملات و فعالیت های دوستان مان را مشاهده کنیم اما در اینستاگرام اگر یکی از دوستان ما روی پست برندی اظهار نظری را بنویسد ، ما قادر نخواهیم بود که آن مطلب را ببینم مگر اینکه خود ما نیز یکی از دنبال کننده گان باشیم یا توسط آنها تگ شده باشیم. تنها همین عامل کافیست که مشکلاتی را برای گسترش دسترسی به حساب اینستاگرام شما ایجاد کند.
پیج اینستاگرام کسب و کارتان خود را بهبود ببخشید
۱. از هشتگ های جدید استفاده کنید
اولین و مهمترین راهی که می توانید توسط آن دسترسی به صفحه اینستاگرام خود را به سرعت بالا ببرید ، استفاده از هشتگ های جدید و مرتبط با نوع فعالیت شما است. با استفاده از هشتگ های جدید و متنوع که با مخاطبان شما نیز همخوانی و تناسب داشته باشد خواهید توانست که پست ها و مطالب خود را به مخاطبان جدید نشان دهید.
نکته اینجاست که هشتگ های درست را انتخاب کنید. ترکیبی از هشتگ های داغ روز ، هشتگ هایی که عموما استفاده می شوند ، هشتگ های یک صنعت خاص و همچنین هشتگ اختصاصی برند سازی شما می تواند بهترین نتیجه را در پی داشته باشد. از آنجا که پست های با تعداد هشتگ بالا (یازده هشتگ و یا بیشتر) کاربران بیشتری رو به خود جلب می کنند استفاده از این روش برای شما می تواند بسیار موثر باشد.
برای اینکه بیشترین دسترسی ممکن به حساب کاربری خود ایجاد کنید می توانید از انواع مختلفی از هشتگ ها را به همراه پست های خود منتشر کنید.
۲. هدف از ارسال پست، برانگیختن مخاطبان به واکنش برای فروش در اینستاگرام
بسیاری از برند سازی ها تنها به میزان فروش در اینستاگرام اهمیت می دهند. هرچند که فروش و بالا بردن آگاهی هدف فوق العاده ای است و نباید از آن غافل شد ولی باید در کنار آن باید به پست های واکنش برانگیز بپردازید.
از دنبال کننده گان خود بپرسید که از بین دو محصول شما کدامیک را ترجیح می دهند و یا از طریق نوشتن کامنت در مورد استفاده از محصولات خود، صحبت کنید. کسب و کارهای کوچک محلی می توانند فقط با پرسیدن این سوال که “شما ترجیح می دهید امسال ما در کدام نمایشگاه ببینید؟” بسیار جلب توجه کنند. این روش باعث می شود که شما به سرعت و در یک پست توجه کاربران را به خود جلب کنید در نتیجه آنها شروع به فعالیت و پاسخ گویی به مطلب شما می کنند که این باعث بالا رفتن پست شما در میان دیگران خواهد شد.
۳. ساعات شلوغی مختلفی را برای ارسال پست انتخاب کنید
در این مورد شکی وجود ندارد که انشار مطلب در اوج ساعات شلوغی و زمانی که دنبال کننده گان شما به احتمال زیاد در اینستاگرام در حال فعالیت هستند بهترین زمان برای پست گذاری است و به شما کمک بزرگی چه در زمینه دسترسی به مخاطبانتان و چه در زمینه دسترسی به کسانی که در بخش جستجو پرسه می زنند، خواهد نمود. بنابراین شما باید نهایت استفاده را از این این ساعات شلوغی ببرید.
اما نکته اینجاست که تمامی دنبال کننده گان شما در یک زمان آنلاین نخواهند بود. پس اطمینان حاصل کنید که برای ساعات شلوغی مختلف پست های مناسب با افراد آنلاین ارسال کنید. انشار مطالب در این ساعات شلوغی باعث می شود که جدا از اینکه محتوای مطلبان چیست، بازدید کننده بیشتری داشته باشید.
ممکن است شما نتوانید در ساعات مختلف آنلاین شوید و پست ارسال کنید که برای این کار نیز میتوانید با ابزار رونگار بصورت منظم و زمانبندی شده پست های خود را آماده و بصورت اتوماتیک منتشر شوند.
۴. از قابلیت پخش زنده استفاده کنید
پخش زنده ابزاربسیار مفیدی برای بالا بردن میزان دسترسی شما در اینستاگرام است. در عین حال پخش زنده در بین کاربران بسیار محبوب و هیجان انگیز است. در لحظه اتفاق افتادن کافیست که تا مخاطبان شما را وادار کند که بر روی مطلب شما کلیک کنند. نه تنها برخی از دنبال کننده گان شما اطلاعیه ایی در مورد پخش زنده شما دریافت می کنند بلکه جستوجو گر اینستاگرام ویدیو های زنده را بر روی حساب های کاربری عمومی بیشتر نشان می دهد.
این کار راه حلی بسیار مفید برای بیشتر کردن دسترسی و پیدا کردن مخاطبان جدید است.
هرچند که اینستاگرام هنوز ابزار تحلیل برای پخش زنده ندارد ولی به تازگی ابزار ذخیره کردن ویدیو های زنده را برای کاربریان خود ارائه کرده است که قابلیت بارگزاری ویدیو ها را بعد از پخش زنده در خود اینستاگرام و یا فیس بوک می دهد.
۵.تبلیغات اینستاگرام ایجاد کنید
اگر می خواهید که واقعا گسترش دسترسی اینستاگرام خود را سرعت ببخشید، باید از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید. تبلیغات اینستاگرامی مانند سیستم فوق العاده عالی و موثر فیس بوک عمل می کند این قابلیت باعث هدفمند شدن تبلیغات اینستاگرام می شود و همچنین امکان انتخاب متنوعی را در اختیارتان قرار می دهد مانند:
• تگ گردن عکس های تبلیغاتی
• تبلیغات ویدیویی
• تبلیغات در در نرم افزارهای تلفن های همراه
• تبلیغات چرخ و فلکی
• تبلیغات داستانی
از طریق این تبلیغات می توانید بصورت موثر و هدفمند خودتان را به طیف گسترده ایی از کاربران که هنوز با آنها در ارتباط نیستید، معرفی کنید.
از طریق این تبلیغات می توانید بصورت موثر و هدفمند خودتان را به طیف گسترده ایی از کاربران که هنوز با آنها در ارتباط نیستید، معرفی کنید.
برای اینکه میزان دسترسی به مخاطبان جدید را افزایش دهید گزینه “جدا کردن افرادی که شما را از قبل پسندیده اند” را به عنوان یکی از اهداف خود انتخاب کنید.
۶. چگونه میزان دسترسی اینستاگرام تان را محک بزنید
ارتباط برقرار کردن با ایجاد دسترسی بیشتر دو امر متفاوت است. به غیر از شمارش گر کارآمد بازدید ویدیو هایتان، فهمیدن اینکه چقدر در امر ایجاد دسترسی در اینستاگرام موفق بوده ایم کار بسیار سختی است.
اینستاگرام تعداد بازدید های شما برای هر پست را اعلام می کند که از این طریق می توانید تا اندازه ایی حدس بزنید که چقدر موفق بوده اید.
برای دسترسی به این امکانات باید ابتدا حساب کاربری خود را از حالت شخصی به تجاری تغییر دهید و سپس بر روی زبانه کنار نام حساب کاربری خود (بالا سمت راست) کلیک کنید. بلافاصله اعداد و ارقام مربوط به بازدید ها برای شما به نمایش در خواهند آمد.
۷- استفاده از استوری های اینستاگرام را فراموش نکنید.
از مزایای استفاده از استوری های اینستاگرام می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- استوری های اینستاگرام دقیقا در زیر قسمت لوگوی اینستاگرام قرار می گیرند.
- استوری ها می توانند به منظور نمایش اتفاقات پشت صحنه کسب و کار شما استفاده شوند.
- سعی کنید از همگی امکانات استوری ها استفاده کنید: عکس، ویدئو، بومرنگ و فیلم زنده (Live Video).
- بهتر است به منظور دسترسی راحت تر کاربران به استوری ها به آن ها هشتگ اضافه کنید.
- همانطور که می دانید تمامی عکس ها و ویدیوهایی که شما در استوری تان قرار می دهید پشت سر هم به نمایش گذاشته می شوند، بنابراین محدودیتی در تعداد آن ها نخواهید داشت.
۸- پیش بینی کنید و برای رفع نیازها پیشنهادهای منحصر به فرد داشته باشید.
علاقه مند نگه داشتن مشتریان بخش مهمی از هر کمپین بازاریابی موفق می باشد. به فالوورهای وفادار خود با به اشتراک گذاری محتوای منحصر به فرد پاداش دهید. کاری کنید که آن ها اولین کسانی باشند در مورد محصولات، خدمات و یا رویدادهای جدید آگاهی می یابند. تیزرهای جدیدی به منظور برانگیختن حس کنجکاوی مخاطبین برای محصولات، شعب و یا فروشگاه های تازه تاسیس تان در پروفایل اینستاگرام تان قرار دهید. این نوع پیش نمایش ها باعث می شود تا فالورهای اینستاگرام احساس خاصی راجع به برند شما داشته باشند و این حس به وجود آمده آنان را برای کسب اطلاع از این رویداد در آینده مشتاق تر می سازد
۹- موفقیت خود را تجزیه و تحلیل کنید.
یک بازاریابی موفق هرگز بدون بازگشت به عقب و تجزیه و تحلیل آنچه تاکنون انجام گرفته میسر نمی باشد. شاید شما تمامی مقالات دنیا را در رابطه با بهترین روش های تبلیغاتی و بهترین زمان انتشار تبلیغ مطالعه کرده باشید، اما واقعیت این است که تنها از طریق آزمایش و اندازه گیری نتایج آن می توان به بهترین روش تبلیغاتی و اندازه گیری نتایج آن دست یافت.
بدین منظور، ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند. مثلا می توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی به منظور اندازه گیری میزان موفقیت خود در این فضا بهره ببرید.
از شمارش مرتب تعداد فالوورها، میزان مشارکت آنان در پست های به اشتراک گذاشته شده و تعداد کلیک های صورت گرفته بر روی هر پست به منظور بهبود و اصلاح استراتژی های بازاریابی خود در این شبکه ها اطمینان حاصل کنید.