امروزه با توجه به پیشرفت بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی لازم است با مدیریت زمان در بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی آشنا شویم .

بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی اصولا فرایندی بسیار وقت‌گیر است .

درحالی‌که در عمل نباید این‌گونه باشد ، چراکه این فرایند تنها یکی از فرایندهای لازم برای توسعه کسب‌وکار است .
و به‌خودی‌خود برای یک کسب‌وکار ایجاد درآمد نمی‌کند .

راه‌های زیادی برای صرفه‌جویی در زمان موردنیاز برای فعالیت در این شبکه‌ها نیاز است ، که در این مطلب به برخی از آنها اشاره می‌کنیم .

نکته مهم در مورد تمام این روش‌ها این است ، اجرا این روش‌ها همگی نیاز به‌قدری خلاقیت ، سازمان‌دهی و ابزارهای مختلف بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی دارند .

زمانی که نوبت به مدیریت حضور در صفحات اجتماعی همراه با مدیریت مسائل خاص کسب و کار می رسد .
چه کسی است که در پی تلاش برای مدیریت صحیح و داشتن زمان کافی برای رسیدگی به امور مختلف نباشد .

از آنجایی که کسب و کار برای موفقیت باید به صورت ۳۶۰ درجه در همه ی رسانه های محبوب فعالیت داشته باشد .
و با توجه به اینکه فعالیت صرف در رسانه ها به خودی خود نمیتواند عامل موفقیت یک کسب و کار باشد .
لذا باید برای صرف زمان در بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی برنامه ی زمانی مشخصی را داشته باشند .
تا بتوانند در بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی بیشترین بازده را داشته باشند  .

راه کار های زیادی برای مدیریت زمان بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی وجود دارد .

اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که به کارگیری این روش ها نیازمند خلاقیت ، استفاده از ابزار های مدیریتی بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی و متخصصان این حوزه است .

مدیریت زمان در بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

امروز پتانسیل تبلیغات در اینستاگرام برای هیچکس پوشیده نیست و ورود به تبلیغات اینستاگرامی کاملا هدفمند یکی از گامهای بلند رشد هر کسب و کار می باشد.

مدیریت زمان در بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

 

محدود کردن بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی خود در شبکه های اجتماعی محبوب

شبکه‌های اجتماعی بسیار پیچیده شده‌اند و هر یک از شبکه‌های جدید که معرفی می‌شوند .
نسبت به شبکه‌های قبلی ویژگی‌های جدید داشته و شیب منحنی یادگیری در هر یک از آنها نسبت به شبکه‌های قبلی تندتر و تندتر می‌شود .

شما باید با استفاده از تحقیقات بازار به این نتیجه برسید که مشتریان شما در کدام‌یک از این شبکه‌ها حضور بیشتری داشته و زمان بیشتری را به آنها اختصاص می‌دهند .

و اینکه کدام‌یک از آنها دارای تناسب بیشتری با صنعتی که در آن فعالیت دارید ، می‌باشد .

امروزه سرعت معرفی شبکه های اجتماعی جدید بسیار زیاد شده و روند بسیار سریعی را طی می کند .
و این موضوع دیجیتال مارکتینگ را سخت تر میکند .

در حین اینکه شبکه های جدید معرفی میشوند مخاطبین از بعضی از شبکه های اجتماعی که قبلا در آنها فعالیت میکردند جدا شده و ترجیح می دهند در شبکه ی اجتماعی محبوب تر و به روزتری فعالیت کنند .

بنابریان شناسایی این روند ها و آشنا بودن به شبکه های اجتماعی محبوب باعث میشود .
کسب و کار ها در بازاریابی دیجیتال به موفقیت های عمده ای دست یابند .

با وجود تعدد زیاد شبکه های اجتماعی اگر اندکی بر کسب و کار خود تمرکز کنیم .
و مطالعات بازار را در حوزه ی کاری خود انجام دهیم .

خواهیم دید که مخاطبان هدف ما در برخی از این شبکه های اجتماعی پر رنگ تر ظاهر می شوند .
و بدین ترتیب میتوانیم روند سریع تری را در بازاریابی شبکه های اجتماعی طی کنیم .

بنابراین اگر میخواهید در زمان و هزینه ی خود صرفه جویی کنید باید این شبکه های اجتماعی را شناسایی کنید .
و به صورت تخصصی در این رسانه ها فعالیت کنید .

یا اگر قصد دارید در بیشتر آنها حظور پر رنگ داشته باشید بهتر است این کار را برون سپاری کنید .
و کار را به متخصصان این حوزه بسپارید .

انتشار محتوا با استفاده از ابزار های مدیریت شبکه اجتماعی برای بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

درحالی‌که شبکه‌های اجتماعی بسیار مختلف و متنوعی برای استفاده وجود دارد .
تولید محتوای اختصاصی برای هر یک از این شبکه‌ها و ارسال منظم و مرتبط محتوا به هر یک از این شبکه‌ها کار و فعالیتی بسیار وقت‌گیر است که انجام آنها از دست هر شخصی بر‌نمی‌آید .

بنابراین خودکار سازی و استفاده از نرم‌افزارها و زیرساخت‌های اتوماسیون ارسال محتوا به این شبکه‌ها .
همواره یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های قابل‌استفاده در این زمینه در نظر گرفته می‌شود .

شما برای نشر هر پست در شبکه های اجتماعی در گام اول باید در هر یک از آنها یک اکانت برای کسب و کار خود بسازید .
و سپس با لاگین شدن در اکانت خود اقدام به نوشتن و طراحی پست مربوطه کنید .
و در مرحله ی آخر آن مطلب را نشر دهید .

حال تصور کنید این کار را روزانه برای چندین شبکه ی اجتماعی مختلف انجام دهید .
و این امر باعث می شود که از مسیر اصلی کسب و کار خود خارج شوید .

اگر زمانی که برای فعالیت های فوق مورد نیاز است را جمع بزنید خواهید دید .
که بخش عظیمی از زمان خود را باید صرف فعالیت های جانبی کنید .

برای سهولت این کار در بازاریابی آنلاین عموما از نرم افزار های هوشمند استفاده می شود .
و این کار باعث میشود شما زمان اختصاص داده شده به بازاریابی شبکه های اجتماعی را به نصف کاهش دهید .

ابزاری که قصد داریم در این مقاله به شما معرفی کنیم HOOTSUIT می باشد .
برای خودکارسازی فعالیت های شبکه ی اجتماعی کسب و کار به وجود آمده است .
و شما را در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی شبکه های اجتماعی یک گام جلوتر از رقبا قرار می دهد .

همه ی آیتم های موجود در این نرم افزار به صورت رایگان نمی باشد .

اما بخش رایگان این نرم افزار تا حدود زیادی نیاز های پایه شما برای پست گذاری در شبکه های اجتماعی را برطرف می کند .

مدیریت زمان در بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

به فکر خرید فالوور اینستاگرام و بالا بردن فالوور پیج اینستاگرام و روش هایی مانند افزایش لایک اینستاگرام نباشید ! ما به شما فالوور کاملا علاقه مند ، تضمین مشتری و دنبال کننده حقیقی را در خدمات بسته طلایی تبلیغات اینستاگرام هدیه می دهیم.

بررسی رقیبان و مشتریان و فعالیت آنها در شبکه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال

شما در فعالیت‌های اجتماعی خودتان همواره باید به این نکته هم توجه داشته باشید .
که مشتریان و رقبای شما در مورد صنعت و کسب‌وکار شما به چه مواردی اشاره دارند .
در کجا اشاره‌ای به برند شما و کسب‌وکار شما دارند .

بدیهی است که توجه کردن به این‌ها و دنبال کردن بیش از صدها صفحه در شبکه‌های اجتماعی مختلف کاری نیست که از پس شما بربیاید یا قادر به واگذاری آن به یک شخص دیگر باشید .

هدف اصلی هر کسب و کاری از دیجیتال مارکتینگ یافتن مشتریان بالقوه ای است که در فضای دیجیتال فعالیت دارند .

بنابراین اگر شمانیز در بازاریابی آنلاین به دنبال موفقیت هستید باید بدانید مشتریانی که به دنبال آنها هستید .
در چه رسانه هایی بیشتر حضور دارند و آنها برای یافتن شما بیشتر چه کلماتی را سرچ می کنند .

دانستن این موضوع در بازاریابی شبکه های اجتماعی در وحله اول به شما کمک میکند .
بدانید در کدام رسانه باید تبلیغ دهید و با چه محتوا و کلید واژه هایی این کار را انجام دهید .
تا بیشتر در معرض دید مخاطب باشید .

بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که رقبا و مشتریان در مورد صنعتی که شما در آن فعالیت میکنید .
به چه چیزهایی اشاره میکنند .

اما مسلما رصد کردن همه ی اینها برای شما ممکن نیست و شما هرگز نمیتوانید تمامی رقبایتان را دنبال کنید .
در این حالت ابزار HOOTSUIT که در بالا نیز بدان اشاره شد به کمک شما می آید .

به علاوه سایت Mention.com نیز با دریافت هزینه میتواند به شما کمک کند .

شما به کمک این ابزار ها و رصد کردن رقبا و مشتریان می توانید روند برندینگ خود را سریع تر طی کنید .
و با پیشی گرفتن از رقبا به رهبر صنعت خود تبدیل شوید .

نتیجه گیری

اگر صاحبان کسب و کار قصد دیده شدن و جذب مخاطب دارند .
بازاریابی شبکه های اجتماعی با توجه به محبوبیتی که این شبکه ها نزد مردم دارند امری ضروری است .
و نباید از اهمیت آن غافل شوند .

اما نکته ای که اهمیت دارد فعالیت در این شبکه های اجتماعی بسیار زمان بر بوده و نیازمند مدیریت زمان می باشد .

این مدیریت زمان دیجیتال مارکتینگ میتواند از طریق سپردن به آژانس های دیجیتال مارکتینگ یا از طریق استفاده از نرم افزار های مدیریت زمان دیجیتال مارکتینگ اتفاق بیوفتد

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *