در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که تبلیغ در تلگرام گزینه بهتری است یا تبلیغات سنتی که دارد این روز ها انجام می شود . در ابتدا به ویژگی های هر دو تبلیغات خواهیم پرداخت و سپس به برتری هر یک در تبلیغات خواهیم پرداخت . همراه ایران تبلیغ باشید .
تبیلغ در تلگرام یا تبلیغات سنتی
تبلیغات سنتی توسط ابزار های گوناگونی مانند نشریات مختلف مثل روزنامه ها و مجلات ، تراکت و بروشور ها ، تبلیغات تویزیونی و رادیویی و … انجام می شود .
ویژگی های مثبت تبلیغات سنتی :
- تبلیغات سنتی دسترسی سریع ( تبلیغات در تلویزیون )
- هزینه نسبتا کم تر نسبت به بعضی از خدمات ( تبلیغات در مجلات )
- در تبلیغات سنتی بازخورد ها آنی است .
- در تبلیغات تلویزیونی تاثیر چهره به چهره وجود دارد .
- در صورت آفلاین بودن و استفاده نکردن از اینترنت می توان این تبلیغات را به نمایش گذاشت .
ویژگی های منفی تبلیغات سنتی :
- تبلیغات سنتی تنها در محدوده ای خاص جلب نظر می کند .
- تبلیغات سنتتی مخاطبان گسترده ای ندارد .
- تبلیغات سنتی عام طلب نیستند .
- تبلیغات سنتی توسط افراد نادیده گرفته می شود و جذابیتی ندارد .
- هزینه بسیار زیاد ( تبلیغات بیلبوردی و تلویزیونی )
ویژگی های مثبت تبلیغ در تلگرام :
- تبلیغات در تلگرام تنها مختص به یک محدوده نیست .
- دسترسی میلیون ها کاربر به تلگرام و فضای تبلیغاتی بسیار مناسب .
- علاقه مند بودن ایرانیان به تلگرام .
- ساده بودن محیط تلگرام .
- تبلیغات کم تر نادیده گرفته می شوند .
- هزینه عاقلانه و بازدهی مناسب .
- هدفمند بودن تبلیغات و یدا کردن مخاطبان خاص .
ویژگی های منفی تبلیغ در تلگرام :
- دسترسی نداشتن درصدی از مردم به اینترنت .
- نیازمند بودن تبلیغات به اینترنت .
- کلاه برداری هایی از قبیل خرید ممبر فیک ، ویو فیک و …
با توجه به هریک از ویژگی ها می توان گفت که تبلیغات در هر دو روش سنتی و تلگرامی ویژگی های خاص خودش را دارد اما کدام به صرفه تر است ؟
تبلیغ در تلگرام مناسب برای کسب و کار ها
شاید شما یک کسب و کار جدید را راه اندازی کرده اید ، برای مثال شما یک کاسب و مغازه دار هستید و ارائه انواع مدل های پرده خانه را در دست دارید . آیا شما می توانید با تبلیغات در روز نامه ، کسب و کار خود را معرفی کنید و فروش خود را بالا ببرید ؟ آیا در رادیو که مخاطبان کمی دارد شما می توانید به خوبی دیده شوید ؟ تنها راه برای شما که می تواند شما را در تبلیغات سنتی نمایش دهد ، تبلیغات تلویزیونی است که آن هم بسیار هزینه ای سنگین خواهد داشت .
میانگین هزینه ای که برای هر ثانیه نمایش تبلیغات در تلویزیون گرفته می شود ، بین ۱۵٫۰۰۰ تومان تا ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است ! شما فکر کنید که یک کلیپی ده ثانیه برای تبلیغ خود دارید . فقط یک بار نمایش دادن آن برای شما حداقل ۱۵۰٫۰۰۰ تومان آب خواهد خورد ! پس این نیز چندان به صرفه نخواهد بود .
اما در تلگرام بستر برای شما فراهم است که با کمترین هزینه ممکن بهترین خدمات را دریافت کنید . همچنین تلگرام نسبت به تلویزیون چیزی کم تر ندارد . مخاطبین ایرانی تلگرام از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشته اند و امروزه هر کسی که یک گوشی هوشمند دارد ، بعید است که تلگرام را بر روی گوشی خود نصب نکرده است .
در ثانی شما زمانی که یک کسب و کار در تلگرام دارید می توانید مشاهده کنید چند نفر کسب و کار شما را دنبال می کنند و چه مقدار نسبت هب شما علاقه مند هستند و همچنین تبلغیاتی که در تلگرام انجام می دهید برای شما شفاف است یعنی شما گزارشی شفاف از عملکرد تبلیغات دریافت خواهید کرد و میزان بازدید از تبلیغات شما مشخص خواهد بود .
تبلیغ در تلگرام شروع یک درآمدزایی
شما از زمانی که در تلگرام تبلیغات را آغاز می کنید ، گزارشی شفاف و هدفمند خواهید داشت و تبلیغات شما به شکل هدفمند انجام میشود و شما به شکل بسیار مطلوبی دیده می شوید و این دیده شدن باعث می شود که شما در تلگرام رشد کنید و مخاطبین و مشتریان خود را پیدا کنید . این را باید بدانید که برای تبلیغات در تلگرام نیاز نیست که شما ثانیه ای هزینه کنید !! بلکه شما برای یک خدمات مشخص هزینه پرداخت می کنید و سامانه به شما متعهد می شود که به آن عمل کند در حالی که در تلویزیون به شما هیچ گزارش شفافی داده نخواهد شد که چه میزان تبلیغات شما مورد مشاهده قرار گرفته است .
نتیجه گیری
در مجموع باید به این پی ببریم که خدماتی که در تلگرام ارائه داده می شود بهترین بازده را دارد و نسبت به خدمات سنتی هدفمند تر و کم هزینه تر نیز است . پس در انتخاب عجله نکنید و خود را زیر بار هزینه های سنگین نبرید و سعی کنید ، با کمترین هزینه بهترین بازدهی را دریافت کنید . ایران تبلیغ در این راه به شما کمک خواهد کرد .