بهینه سازی وب سایت یکی از مواردی است که تحت تاثیر عوامل بسیار مختلفی وجود دارد که زبان URL شما می تواند یکی از آن ها باشد که در ادامه به آن می پردازیم.
بهینه سازی وب سایت
بهینه سازی وب سایت بر اصول مختلفی پایبند است و خزنه ها و ربات های گوگل با به روز رسانی های مختلف عومال متعدد بسیار ساده تا بسیار پیچیده چون ارتباط واژگان شما را در نظر میگیرند و بر اساس آن ها به ایندکس و رتبه دهی به مطالب شما و قرار دادن آن ها در صفحات خود می پردازند.
بهینه سازی وب سایت با انتخاب زبان URL
زبان URL یکی از اولین کارهایی است که در هنگام راه اندازی یک سایت باید انتخاب کنید. اسم سایت را نمی توان همینطور با عجله و سرسری انتخاب کرد زیرا علاوه بر اینکه از آن باید در لوگوها ، برندسازی و دیگر فعالیت های خود استفاده کنید. زبان هم می تواند در این کار به کمک شما بیاید و علاوه بر تاثیر در موارد گفته شده در بهینه سازی وب سایت شما نیز تاثیرگذار است.
شما برای انتخاب زبان URL خود باید موارد زیر را در نظر بگیرید :
بررسی بهینه سازی URL با توجه در اندازه ی کلمه ها
اگر به طور کلی بخواهیم دو زبان را از نظر اندازه کلمات مقایسه کنیم برای ساخت یک پیوند در زبان انگلیسی می توان از تعداد کاراکترهای کمتری استفاده کرد و شاید در برخی موارد یک واژه فارسی به اندازه ۲ تا ۳ واژه ی انگلیسی نیز باشد. هرچه این تعداد واژه ها برای ساخت پیوند یکتا با رساندن مفهوم کمتر باشد از نظر موتورهای جستجو بهتر است.
بررسی بهینه سازی URL با توجه به زیبایی
اگر تا به حال یک URL فارسی را کپی پیست کرده باشید حتما شکل آزار دهنده آن را دیده اید که از کاراکترهای بسیار زیادی تشکیل می شود اما در مقابل لینک انگلیسی کوتاه و زیبا به نظر می رسد.
بررسی بهینه سازی URL با توجه به آسانی
URL انگلیسی چون استفاده ی زیادی از آن کرده ایم معمولا بیشتر و راحت تر در ذهن مخاطبین جای میگیرد و در مقابل کمتر کسی URL انگلیسی شما را تایپ می کند و برای ورود به سایت شما معمولا از موتور جستجو به آن اقدام می کند.
بررسی بهینه سازی URL با توجه به سرعت ایندکس
URL های انگلیسی از URL های فارسی سریع تر ایندکس می شوند و هرچند این مورد خیلی نامحسوس است اما باز وجود دارد و می توان به آن در بهینه سازی وب سایت توجه کرد.
بررسی بهینه سازی URL با توجه به ابزارهای آنالیز
ابزارهای آنالیز وب سایت برای بررسی بهینه سازی وب سایت با سایت هایی که URL فارسی دارند کمی مشکل پیدا می کنند و به طور مثال یکی از این موارد اسن است که به شما لینک هایی از سایت می دهند که شما نمی توانید تشخیص دهید کدام صفحه از سایت شماست.
بررسی بهینه سازی URL با کاراکترهای مجاز و غیر مجاز
در بحث بهینه سازی سایت و ایندکس شدن یا نشدن آن ها حضور و یا عدم حضور برخی کاراکترها موثرند.
در URL های خود از این موارد استفاده کنید :
- حروف انگلیسی
- عدد
- حروف فارسی
- خط تیره (-)
در URL های خود این موارد را قرار ندهید :
- فاصله (یک فضای خالی یا space)
- Underline (_)
- نقطه (.)
- مد (~)
- Number (#)