ریپورتاژ آگهی قدم مهم در افزایش فروش است. برندهای بزرگ در سراسر دنیا اخبار تبلیغاتی خود را در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری تخصصی منتشر می کنند.

بطور کلی رپورتاژ آگهی یک خبر تبلیغاتی است که در سایتهای خبری منتشر میشود و در متن خبر چند کلمه کلیدی به وب سایت تبلیغ دهنده لینک فالو میشود. تیتر رپورتاژ آگهی یا همان رپورتاژ خبری مانند سایر خبر ها در صفحه اول سایتهای خبری برای کابران قابل مشاهده است و مهم اینکه این خبر تبلیغاتی از سایتهای منتشر کننده حذف نمی شود و بنابراین یک اثرگذاری ماندگار دارد .

ریپورتاژ آگهی قدم مهم در افزایش فروش

همچنین بدلیل اینکه کاربران به این بصورت با خدمات و محصولات تبلیغ دهنده آشنا میشود اثرگذاری بیشتری نیز خواهد داشد . همچنین در صورت انتشار رپورتاژ آگهی در خبرگزاری ها معتبر میتواند اعتبار بسیار بالایی را برای تبلیغ دهنده ایجاد کند.

 ریپورتاژ آگهی قدم مهم در افزایش فروش

 ریپورتاژ آگهی بهترین راهکار تبلیغاتی

اکنون برندهای بزرگ و استارت آپ های جدید در صنایع خودرو از رپورتاژ اگهی به عنوان راهکار جدید و بسیار موثر برای تبلیغات و اطلاع رسانی استفاده میکنند .

 ریپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی یا همان رپورتاژ خبری در واقع یک خبر تبلیغاتی سفارشی است که برای معرفی خدمات و محصولات برندها در سایت های خبری پربازدید منتشر میشود .

 ریپورتاژ آگهی برای تبلیغات اینترنتی و برندسازی :

همانطور که میدانید روش های مختلفی برای تبلیغات اینترنتی وجود دارد اما مزایای رپورتاژ آگهی نسبت به سایر روش های تبلیغات اینترنتی چیست ؟

رپرتاژ آگهی در واقع به این دلیل تاثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد میکنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه میکنند .

  1. اثرگذاری بسیار بالا بروی مخاطبان بدلیل اینکه رپورتاژ بصورت یک خبر منتشر میشود و باعث اعتماد بیشتر مخاطبان خواهد شد.
  2. انتشار رپورتاژ آگهی در خبرگزاری های معتبر و سایتهای خبری تخصصی پربازدید.
  3. عدم حذف رپرتاژ از سایتها که باعث ماندگاری تاثیرگذاری میشود .
  4. نمایش خبر منتشر شده در جستجوهای گوگل که بسیار موثر است.
  5. معرفی شخص یا برند ، معرفی کامل محصولات ، خدمات و ویژگی های وبسایت تبلیغ دهنده.
  6. هایپر لنیک چند کلمه به وب سایت تبلیغ دهنده برای هدایت مخاطبان به سایت شما.
  7. معرفی مدیران برندها بصورت مصاحبه یا معرفی خدمات آنها در قالب گزارش آگهی.

همچنین از نظر هزینه نیز قیمت رپورتاژ آگهی نسبت به سایر روش های تبلیغات اینترنتی بسیار مناسب تر است و حتی بازدهی بالاتری دارد .

 ریپورتاژ آگهی برای سئو و بهینه سازی سایت :

از زمانی که رتبه اول گوگل برای کسب و کار های بزرگ و کوچک بهترین راه جذب مشتری و درآمد شد ، رقابت بالا گرفت و همه بدنبال بهترین روش برای بهینه سازی سایت و سئو هستند . اما با توجه به الگوریتم های جدید گوگل باید همواره دانش و تجربه خود را تقویت کنیم و از روش های جدید سئو برای دستیابی به رتبه اول جستجوی گوگل استفاده کنیم. مزایای رپورتاژ که باعث تاثیرگذاری بالا بروی رتبه گوگل میشود :

  1. هایپر لینک چند کلمه کلیدی بصورت فالو .
  2. اتوریتی و رتبه بسیار بالای خبرگزاری ها که باعث تاثیرگزاری بالای رپرتاژ بر رتبه سایت شما در گوگل خواهد شد.
  3. عدم حذف رپرتاژ از سایتها که باعث ماندگاری تاثیرگذاری آن بر سئو سایت میشود .

مهمترین نکات در ریپورتاژ آگهی :

  • اول : نحوه تهیه خبر تبلیغاتی است که لازم است توسط یک تیم متخصص دارای خبرنگار حرفه‌ای ، مشاور بازاریابی و برندینگ و متخصص سئو  تهیه شود .
  • دوم : رپورتاژ در خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری معتبر منتشر شود .
  • سوم : محتوای خبر با توجه به نوع مخاطبان وبسایت منتشر کننده تهیه شود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد .

اهمیت انتشار ریپورتاژ آگهی بصورت کمپین تبلیغاتی:

یکی از نکات قابل توجه برای تاثیر گذاری بیشتر رپوتاژ از نظر تبلیغات این است که بصورت کمپین در سایت های خبری متعددی منتشر شود تا مخاطبان بیشتری از آن خبردار شوند .

از نظر سئو نیز دریافت بک لینک بیشتر در قالب رپورتاژ ،از سایت های متعدد تاثیر گذاری آن را چند برابر میکند .

اصول اخلاقی ریپورتاژ آگهی

کسب اطمینان از اینکه خوانندگان می‌توانند میان مقالات تبلیغاتی و دیگر مقالات روزنامه‌‌ی شما تمایز قائل شوند بسیار اهمیت دارد. این تمایز نه‌تنها برای مراعات موارد قانونی، بلکه برای حفظ اعتبار رسانه‌ی شما حائز اهمیت است. کافی است عبارت «محتوای تبلیغاتی» را با فونتی کوچک در بالای مقاله به خوانندگان متذکر شوید. تجربه به من آموخته است که این کار تأثیر بدی بر سودمندی رپورتاژ آگهی ندارد.

برندهای بزرگ در سراسر دنیا اخبار تبلیغاتی خود را در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری تخصصی منتشر میکنند و طوفان تبلیغاتی خود را در تمام دنیا به جریان می‌اندازند و خوب درنتیجه میلیون‌ها مشتری در سراسر دنیا دارند . مشتریان وفادار و علاقه‌مند .

در این روش تبلیغات شما بصورت خبر در سایت های معتبر منتشر میشود ، بنابراین کاربران اعتماد بیشتری به برند شما خواهند داشت . علاوه بر تاثیر بسیار زیاد این روش تبلیغات در افزایش مشتریان ، رپرتاژ آگهی از نظر سئو سایت در گوگل و افزایش بازدید وبسایت نیز بسیار مورد توجه است که دلیل آن هم این است که در بخش هایی از متن خبر یک یا چند کلمه کلیدی به سایت تبلیغ دهنده لینک میشود ( بصورت لینک فالو ) .

اما در ایران شرایط ریپورتاژ آگهی چگونه است ؟

مدیران بازاریابی آنلاین در ایران با این روش موثر تا چه اندازه آشنایی دارند و آیا برندهای بزرگ ایرانی برای جذب مشتریان خود در داخل و خارج کشور از این روش تا چه اندازه استفاده میکنند ؟

این روش تبلیغات و برندسازی برای بانک‌ها و موسسات مالی و برندهای بزرگ در صنایع مختلف بسیار موثر است ، اما جالب اینکه برای استارت‌آپ ها و شرکت‌های کوچک و مخصوصا کسب و کارهای اینترنتی هم نتایج بسیار مفیدی دارد . وی با اشاره به تجربه خود در بازاریابی آنلاین و تبلیغات اینترنتی گفت رپورتاژ نسبت به سایر روش های تبلیغات آنلاین تاثیرات بیشتری دارد و هم در کوتاه مدت و هم بلند مدت میتواند اعتبار خاصی را برای برندها به ارمغان بیاورد .

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *