تبلیغات کلیکی و افزایش درآمد وب سایت ، این روزها دغدغه بسیاری از وب مسترها کسب درآمد موثر بواسطه‌ی نمایش بنرهای تبلیغاتی است .

این روزها دغدغه بسیاری از وب مسترها کسب درآمد موثر بواسطه‌ی نمایش بنرهای تبلیغاتی است که این امر به عوامل گوناگونی مانند میزان بازدید روزانه،  سایز بنر و جایگاه بنر بستگی دارد. از دیگر چالش‌های پیش رو، برای افزایش درامد از وب سایت جلوگیری از نامرتب شدن ظاهر وب‌سایت و ایجاد مزاحمت برای کاربران توسط تبلیغات است.

تبلیغات کلیکی و افزایش درآمد وب سایت

 

تاثیر هدفمندی وب‌سایت و نمایش کد اسکرولی در افزایش درامد از وب سایت :

بازاریابی از طریق  افزایش بازدید سایت  طریق تبلیغات کلیکی می تواند یکی از قدرتمندترین ابزار بازاریابی باشد .اما بدون دانش کافی از آن، ممکن است به راحتی موجب هدر رفتن بودجه بازاریابی بدون بازگشت سرمایه شود.

امروز با هم به موضوعاتی چون تبلیغات کلیکی چیست، چه نوع از تبلیغات کلیکی در اختیار تبلیغ کنندگان قرار دارد، مزایا و معایب استفاده از آن چیست و چگونه تبلیغ کنندگان می توانیم از این تبلیغات استفاده کنیم . را با هم مورد بحث و بررسی قرار میدهیم . پس مثل همیشه با من همراه باشید .

 تبلیغات کلیکی و افزایش درآمد وب سایت

 تبلیغات کلیکی ( PPC یا Pay Per Click ) چیست؟

تبلیغات کلیکی (PPC) یک روش تبلیغات اینترنتی است که به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد تا وب سایت خود را در بخش های مختلف موتورهای جستجو به نمایش بگذارند. تبلیغات کلیکی موجب می شود تا نیمی از بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) شما صورت پذیرد. شایع ترین موارد استفاده آن در Google  و Bing است. تبلیغات کلیکی تنها به اعزای هر بار کلیک بر روی تبلیغات نیازمند پرداخت هزینه است. انجام اینکار از جهات مختلفی می تواند برای کسب و کار شما مفید باشدکه در ادامه بیشتر به آن میپردازم.

مزایا و معایب تبلیغات کلیکی یا PPC:

تبلیغات کلیکی همانگونه که می تواند یکی از منابع بازاریابی برای وب سایت ها باشد. از سوی دیگر نیز با شناخت غلط و استفاده غیر مناسب آن میتواند باعث از دست رفتن سرمایه شود .

در اینجا چند مورد از مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار می دهیم:

مزایا تبلیغات کلیکی در افزایش درآمد وب سایت:

تبلیغات کلیکی یکی از با صرفه ترین نوع تبلیغات بوده که برای تبلیغ دهنده ها کاملا به صرفه بوده و هر یک از تبلیغ دهنده ها فقط به ازای کلیک های انجام شده بر روی تبلیغ ، هزینه پرداخت می کنند. این تبلیغات کلیکی برای همه مدیران کسب و کارها و به خصوص مدیران کسب و کارهای کوچک که توان مالی پایینی برخوردار هستند مناسب می‌باشد.

تبلیغات کلیکی روی کاغذ ایده بسیار خوبی است چون بودجه شما کاملا بر اساس بازخورد تبلیغات تان خرج میشود. یعنی تا زمانی که روی آگهی تان کلیک نشده پولی از حسابتان کم نمیشود. معمولا شرکت های بزرگی که سرویس تبلیغات کلیکی ارائه میدهند امکانات زیادی برای مدیریت آگهی در اختیارتان میگذارند که با این امکانات می توانید آمار دقیقی از بازخورد آگهی ها به دست بیاورید و رفتار مشتری ها را نسبت به کالا یا خدمات و روش های تبلیغاتی خودتان بسنجید .

معایب تبلیغات کلیکی در افزایش درآمد وب سایت:

در این نوع تبلیغات ، وجود کلیک های دزدی یا تقلبی همواره وجود داشته و نمی‌توان گفت که سیستم سخت افزاری و نرم افزاری یک آژانس تبلیغاتی می‌تواند تمامی این کلیک های تقلبی را تشخیص داده و هزینه همه آنها را به تبلیغ دهنده ها بازگرداند. هرچند که آژانس های تبلیغاتی به مرور زمان توانسته اند سیستم ضدتقلب وب سایت خود را تقویت کرده و همچنین تجربه نیروهای موجود در این وب سایت ها در مقایسه با قبل بسیار بیشتر شده است.

سرد مدار تبلیغات کلیدی در جهان موتور جستجوی گوگل است ، استفاده از تبلیغات کلیکی موتور جستجوی گوگل می تواند راهگشای بسیار مفیدی برای افزایش بازدید سایت شما گردد .

انواع تبلیغات کلیکی کدام است؟

تبلیغات کلیکی می تواند در فرمت های و بخش های مختلف در اهداف تبلیغاتی شما مورد استفاده قرار بگیرد. انتخاب و استفاده از انواع مختلف این نوع تبلیغات، نحوه نمایش تبلیغات شما را مشخص می کند.

۱- تبلیغات متنی (TEXT Ads)

همینطور که از نام آن مشخص است این نوع تبلیغات  متنی شامل متن می شود. موتور های جستجو ضوابطی برای نمایش نتایج صفحات جستجو دارند که شامل متن و محتوای آن می شود، تبلیغ کنندگان موظف به رعایت این شرایط هستند.

هنگامی یک جستجوگر بر روی نتایج جستجو کلیک می کند، به اندازه یک کلیک از حساب تبلیغ دهنده کسر می گردد و جستجوگر به وب سایت تبلیغ دهنده دسترسی پیدا کرده است. تبلیغ کنندگان می توانند صفحه مقصد مطابق میل خود طراحی و آماده حضور جستجوگر نمایند.

۲- تبلیغات مخصوص محصولات (Product Specific Ads)

تبلیغات مخصوص محصولات تاثیر زیادی بر افزایش محبوبیت موتور های جستجو بزرگ همچون Google و Bing داشته است.

در گوگل این نوع از تبلیغات PPC به نام ‘Product Listing Ads’ و در بخش Google Shopping می باشد. و در بینگ با  ‘Product Ad’ مشخص شده است. در هر دو پلت فرم نیاز است تا تبلیغ کنندگان بتوانند بخش های محصولات خود را ایجاد کنند و موجودی آن را در سایت خود به روز نگه دارند. هنگامی که جستجو گران بر روی هر یک از محصولات کلیک کنند بصورت مستقیم به صفحه تبلیغ دهنده ارجاع داده می شوند.

۳- تبلیغات کلیکی محصولات در افزایش درآمد وب سایت

این نوع تبلیغات در حال حاضر برای تبلیغ کنندگانی در دسترس هست که محصولات فیزیکی و یا سبد خرید در وب سایت خود دارند.

۴-تبلیغات بنری

تبلیغات بنری ، برای بازدیدکنندگان وب سایتی که بازدید زیادی دارد به نمایش در می آید و آنها را برای خرید ترقیب می نماید،  بازدیدکنندگان با کلیک بر روی آن به وب سایت فروش ارجاع داده می شوند.در این نوع تبلیغات ، تبلیغ دهندگان با طراحی بنر تبلیغاتی خود آن دسته از مخاطبان واجد شرایط را که به خدمات و محصولات آنها علاقمند هستند را به سمت وب سایت خود هدایت می کنند.

نکات مهم در استفاده از این نوع تبلیغات برای افزایش درآمد وب سایت:

نکات مهم و ضروری برای افزایش درآمدنکاتی هستند که باید برای جلوگیری از ضرر و افزایش درآمد وب سایت باید مد نظر داشته باشید.

  • هرگز چند بار در یک سایت ثبت نام نکنید، انسان یک دفعه گیر می افتد.
  •  سعی کنید خود را در سایت های مختلف لینک کنید، این مسئله شما را در رتبه های برتر موتور های جستو جو قرار می دهد.
  • حتما از سایت های معتبر و مورد اطمینان این خدمات را تهیه کنید .
  • حتماً خود را در موتور های جست و جو معرفی کنید.
  •  سایت را کم حجم کنید.
  •  گذاشتن بنر های اضافی، هیچ سودی ندارد! لذا فقط دو یا سه در مکان مناسب قرار دهید.
  • محتوای وبلاگ یا سایت را زیاد کنید و خبرها و مطالب جالب را قرار دهید.
  • امکانات مناسب شمارنده، خبرنامه، نظر سنجی و… را در وب خود استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی مناسب که کاربران بیشتر استفاده میکنند درتبلیغات خود به کار برید
  •  کمتر از کد های بی خود جاوا در سایت استفاده کنید.
  •  در صفحه نخست، عناوین مهم را قرار دهید. همچنین بیش از ۸ پست قرار ندهید چونسایت دیر لود می شود.
  •  خود را در سایت های افزایش بازدید درج کنید.
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *