گر به دنبال راه های جدید سئو برای بهبود رتبه بندی(رنکینگ) موتور جستجوگر گوگل و SEO هستید و قصد بهینه سازی سایت را دارید ، تا بحال به ذهنتان رسیده که بازاریابی محتوا می تواند یک راه حل باشد؟

اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا به فکر این هستید که تا چه حد می توانید سئو سایت را با “محتوا” بهبود دهید؟ و چه مزیت هایی در بازاریابی محتوا برای سئو  وجود دارد که باید از آن آگاه بود؟ با ویرلن همراه باشید ؛

 

بازاریابی محتوا و سئو چگونه با هم هماهنگ هستند

بهینه سازی موتور جستجو و یا SEO  ، فرایندی است که به وسیله آن یک وب سایت برای عملکرد بهتر بهینه سازی شده تا در جستجو های مربوطه دارای رنکینگ بهتری باشد. از سوی دیگر، بازاریابی محتوا یک زیر مجموعه از بازاریابی درونی است که به دنبال هدایت یک بازدید کننده وب سایت به سمت “فروش” با ارائه محتوای مفید، جالب یا متقاعد کننده است.

اگر چه ممکن است این دو موضوع، به شب و روز تشبیه شوند، این امکان وجود دارد که استراتژی بازاریابی محتوایی برای SEO  ایجاد شود که به بهبود رنکینگ وب سایت تان با کلمات کلیدی وسیعتر و دستیابی به مشتریان بیشتر، کمک می کند.

همانطور که الگوریتم های گوگل توسعه داده شده و تغییر کرده اند، آنها عناصر بسیاری را در یک طرح بازاریابی محتوای خوب در نظر می گیرند. عناصری نظیر، یک محتوای تازه با یک حجم مشخص، با هدفگیری کلمات کلیدی خوب و در صفحات خاص .در واقع، یک استراتژی جامع سئو در حال حاضر، به همان اندازه که فاکتورهای کلاسیک و فنی را شامل می شود، تولید محتوا را نیز در بر می گیرد.

بازاریابی محتوا

 

مزایای بازاریابی محتوا برای سئو

بیایید با روش های مختلف بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید و به برخی از مزایای بازاریابی محتوا برای سئو توجه کنیم و راه هایی را یاد بگیریم که یک طرح بازاریابی محتوا در رتبه بندی موتورهای جستجو، شما را برنده می کند.

محتوای بیشتر = فرصت های کلیدی بیشتر

موتورهای جستجو نمی توانند مانند شما وب سایت ها را ببینند. اگر چه ما به عنوان انسان می توانیم به یک وب سایتی که تصاویر حیوانات خانگی را نمایان کرده است نگاه کنیم و درک کنیم که این یک سایت تجارت الکترونیک می باشد که دارای افسار، کاسه هایی برای سگ ها و اسباب بازی هایی برای حیوانات است، گوگل هیچ راهی برای دانستن اینکه هدف یک وب سایت چیست، ندارد، تا زمانی که کلماتی در آن زمینه در جایی نوشته شود.

بازاریابی محتوا به شما این امکان را می دهد تا از پاراگراف های کوچک صفحه اصلی و توضیحات متنی زیر عکس ها(جایی که فضای شما برای کلمات کلیدی محدود است)، فراتر بروید.  از طریق استفاده از مقالات، پست های وبلاگ، راهنماها و سایر مطالب نوشته شده، می توانید از کلمات کلیدی مرتبط با آنچه وب سایت شما در مورد آن است، استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر وب سایت شما مواد غذایی حیوانات خانگی را به فروش می رساند، ممکن است بخواهید برای کلمات کلیدی مرتبط با حلقه های سگ ، رنکینگ خوبی داشته باشید. به جای تلاش برای قرار دادن کلمات و عبارات مربوط به یک حلقه در یک فضای کوچک یا یک صفحه ، می توانید یک راهنمای بسیار طبیعی مانند”نحوه انتخاب حلقه مناسب برای سگ تان” را بنویسید یا یک پست وبلاگ بسازید در مورد جدیدترین رنگ ها و سبک ها از حلقه های موجود در فروشگاه تان. این محتوا نه تنها مفید و جالب است بلکه یک فرصت عالی برای استفاده از کلمات کلیدی نیز می باشد و رتبه خوبی در جستجوها خواهد داشت.

 

گوگل محتوای “با اهمیت” را ترجیح می دهد

بر اساس یک مطالعه، صفحاتی که بالاترین رتبه را در صفحه نتایج موتورهای جستجو گوگل دارند معمولا دارای بالاترین میزان محتوا نیز هستند:

کانتنت مارکتینگ

همانطور که نمودار بالا نشان می دهد، صفحاتی که در سه موقعیت اول SERPs هستند به طور متوسط حدود ۲۴۰۰ کلمه را از لحاظ محتوا شامل می شوند.

آیا محتوای بیشتر همیشه بهتر است؟ نه لزوماً؛ در کل، اگر مقاله، پست وبلاگ یا راهنمای شما بدون هیچ سودی( محتوای مفیدی) یا ارائه هر نوع اطلاعات قابل توجهی انتشار یابد، بازدیدکنندگان از آن خسته می شوند و وبسایت را ترک می کنند، که در واقع این امر می تواند رتبه های شما را آسیب برساند. در حالی که، مطالب قابل توجه، آموزنده و مفصل معمولا بیشتر طول می کشند، بنابراین منطقی است که با بالاترین رتبه بندی ها در ارتباط باشند.

از زمانی که تکنیک های سئو تکامل یافته است، به عوامل دیگری غیر از تراکم کلمات کلیدی نیز توجه می کنند (یعنی تعداد دفعاتی که شما از کلمه کلیدی مورد نظر برای رتبه بندی استفاده می کنید).  بنابراین با ایجاد محتوای قابل توجهی که بازدیدکنندگان واقعا قدردانی می کنند، شما شانس بیشتری برای رسیدن به بالاترین رتبه گوگل خواهید داشت.

 

محتوا کاربران را در صفحات بیشتر نگه می دارد

بگذارید کسی را در نظر بگیریم که از طریق تبلیغات اینترنتی و رپورتاژ آگهی و یا جستجوی گوگل به وب سایت شما می آید،اما نمی تواند آنچه را که می خواهد پیدا کند و در نتیجه از آن خارج می شود (بدون بازدید از صفحات دیگر). این یک پرش(bounce) نامیده می شود و درصد افرادی که این کار را بر روی هر صفحه در سایت شما انجام می دهند، به میزان پرش(bounce) سایت شما بستگی دارد.

مزایای بازاریابی محتوا برای سئو

گوگل می تواند شاخص هایی مانند میزان پرش bounce rate سایت شما را در نمایه کلی سئو تان، به عنوان یک فاکتور در نظر بگیرد. اگر یک صفحه دارای میزان پرش بسیار زیادی باشد، این به طور معمول نشانه ی آن است که چیزی در این میان اشتباه است( درست کار نمی کند) – و گوگل قطعا نمی خواهد رتبه بندی را این صفحه را ادامه دهد-وقتی که همه بازدیدکنندگان آن صفحه به نتایج جستجو بر میگردند. گاهی اوقات محتوا می تواند به شما در مقابله با میزان پرش بالا و حل مشکلاتی مانند این کمک کند، به ویژه اگر این کار با تفکر انجام شود.

 

محتوای منحصر به فرد می تواند به شما در دستیابی به رتبه بندی های جدید کمک کند

در نهایت، یک چیز مشترک بین بازاریابی محتوا و سئو وجود دارد: آنها روی پیدا کردن چیزی تمرکز می کنند که قبلا انجام نشده باشد و سعی دارند رنکینگ خوبی برای آن به وجود آورند. با ترکیب جستجوی کلمات کلیدی ، یکی از مهارت های حیاتی که شما باید برای بهبود بخشیدن وضعیت سئو و برنامه بازاریابی محتوای خود، یاد بگیرید این است که نه تنها باید به ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا برای به دست آوردن سئو تمرکز کنید، بلکه در فکر ایجاد محتوای منحصر به فردی که هرگز قبلا مشاهده نشده باشد و کسب و کار یا وب سایت تان را به بازدیدکنندگان نمایان کند، باشید تا شانس بهتری برای کسب رتبه های بالا در رنکینگ ها داشته باشید.

هدف از این مقاله آموزش سئو این است که شما بدانید ؛ تا زمانی که محتوایی شما در حال نوشتنش هستید منحصر به فرد و مربوط به شرکت تان باشد، این محتواهای منحصر به فرد می تواند به شما کمک کند تا در  SERPs، جایگاه خاصی را تصرف کنید، و برای کلمات کلیدی رنکینگ بهتری داشته باشید و البته به مخاطبان گسترده تری دست یابید.

 

 

مزایای دیگر بازاریابی محتوا

اگر چه شما می توانید سئو سایت را کاملا با محتوای وب سایت خود بهبود دهید، مزایای بازاریابی محتوا به مراتب فراتر از رتبه بندی و دید موتور جستجوگرها می باشد. در حقیقت، هدف اصلی شما با ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوا نباید الزاما بهبود سئوتان باشد، زیرا محتوای سایت شما ممکن است لزوما تاثیر قابل توجهی روی سئو نداشته باشد.

بازاریابی محتوا دارای مزایای بسیار دیگری برای مشتریان بالقوه نیز می باشد. کمبود فروش شما را پر می کند، کسب و کار شما را به مخاطبان بیشتری نشان می دهد، و باعث ایجاد حسن نیت در میان بازدید کنندگان سایت شما می شود.

 

یک استراتژی بازاریابی محتوای یکپارچه برای جستجوگرها و بازدید کنندگان تان ایجاد کنید

حالا که درباره راه هایی مانند تبلیغات در فیسبوک و یا تبلیغات در توییتر که بهترین روش های بازاریابی محتوا هستند و می توانند سئو سایت شما را بهبود بخشد آموختید، ممکن است بخواهید یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا ایجاد کنید که هم به بازدیدکنندگان و هم سایت تان کمک کند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *