در این مطلب قصد داریم به معیار های طراحی سایت علمی در سنجش وبسایت ازنظر Analytics اشارهکنیم که بهتر است شما هم هرگز آنها را نادیده نگیرید.
مقدمه درباره طراحی سایت علمی
وسیله آنلاین Google Analytics یکی از بهترین وسیله ها در طراحی سایت عکس و بازاریابی دیجیتال است. همچین وسیله ای شامل ویژگی های پشت سر هم است که با بازرسی هرکدام از آنها قادر هستند به مطالب مفیدی در ارتباط با رفتار بازدیدکنندگان دستیابید. اما رقم ها معیارهای ارزیابی این ابزار سودمند دقیقاً چه چیز هایی را به ما نمایان میکنند و ایا در طراحی سایت عکس مفید هست؟
در این مقاله قصد داریم به معیار های اصلی در سنجش وبسایت ازنظر Analytics بهش مینگریم که بهتر است شما هم هرگز آنها را بی اهمیت نشماریم. این معیارها منابع ترافیک ورودی ، کلمههای کلیدی ، بازدیدکنندگان ، ۱۰ صفحه برتر و صفحههای خروج هستند. بعد از شرح کردن اهمیت این معیارها و نیز به معرفی برخی نکتهها برای بهتر شدن ان صحبت خواهیم کرد تا وضعیت آنها در Analytics به شکل فوق العاده ای بهتر شود. میتوانید همه معیارهای مذکور و سایر موارد مهم در ارزیابی عملکرد وبسایت را در صفحه Google Analytics ببنید. اگر تابهحال از این وسیله برای طراحی سایت حاشیه استفاده نکردهاید ، بهتر است همین حالا دستبهکار شوید.
معیارهای تشخیص که در یک طراحی سایت علمی است از دید کاربران چیست
اگر از شما بپرسند ویژگی خای تشخیص یک سایت خوب چیست شما چه پاسخی میدهید؟ رنگ بندی آن؟ مقالات آن؟ کیفیت عکس ها؟ راحتی؟ احتمالا همه اینها صحیح باشد ولی همانطور که قانون ۸۰ – ۲۰ به ما میفهمونه ، ۲۰ درصد معیارها ، ۸۰ درصد رضایت کاربران رو رقم میزنه.
شاید مهم ترین نکته در بدست آوردن داده های واقعی معیار های تشخیص برای فهمیدن اینکه سایت، از دید کاربران مناسب است یا خیر، هدایت مخاطبین هدف داخل آن سایت باشد. حتی باید سایت به گونه ای طراحی شود تا حد ممکن مخاطب غیر هدف آن را پیدا نکند تا خللی در داده های ما ایجاد نکند. شاید اهمیت سئو هدفمند اینجا به روشنی مشخص شود.
کاربری راحت و ساده در طراحی سایت علمی
یکی از معیارهای پیدا کردن یک سایت خوب سادگی در استفاده از آن است. کاربر هدف ما باید بدون سردرگرمی به هر قسمت از سایت برود و در هر مرحله این شامل این حرکت را داشته باشد به مرحله قبل بازگردد. قطعا یکی از بهترین عوامل موثر در سادگی استفاده از طرح های مینیمال است. طراحی مینیمال به طرح های کوچکی میگویند که میتوان چشم مخاطب را به هر کجای مورد نظر هدایت کرد.
دسترسی سریع در طراحی سایت علمی
مخاطب باید قادر باشد که در طراحی سایت حاشیه با کوچک ترین کلیک به جایی که میخواهند خود برسد. معیار جهانی برای این تعداد کلیک عدد ۲ است. یعنی کاربر باید با ۲ کلیک یا بیشتر به خواسته خود برسد ، ولی خوب این معیار خیلی سخ است زیرا با توجه به هزینه های هنگفت سایت های بزرگ دنیا نظیر Aliexpress یا حتی Digikala نتوانسته اند به این معیار دست پیدا کنند.
سرعت بالا آمدن در طراحی سایت علمی
یکی از معیارهای تشخیص یک سایت خوب سرعت لود شدن آن است. سایت هرچه زودتر لود شود باعث رضایت کاربران می شود زیرا آنها با سرعت بیشتری می توانند سایت دلخواه خود را ببینند. یکی از ابزارهایی که می توان این مورد را سنجیدGoogle’s page speed insights است که به شما سرعت لود شدن سایتتان را می دهد و حتی شما را برای بهبود سایت خود راهنمایی می کند. ( توجه داشته باشید که با IP ایران نمی توانید از این سرویس استفاده کنید.)
تصاویر هدایت گر در طراحی سایت علمی
خیلی از مردم فقط به چشم خودشان اعتماد میکنند و به متن و نوشته توجهی نگاه نمیکنند. تلاش را بر این بگذارید که تصاویری در بارگذاری بیارید که به به صورت کامل مربط با کسب و کار شما باشد. از عکس هایی بکارگیری کنید که کاربران را درگیر کنند. از تصاویر عمومی در طراحی سایت حاشیهی که در پاین هست در نتیجه جستجوی موتورهای جستجو نظیر گوگل استفاده نکنید. (از تصاویر مختصر خودتون استفاده کنید)
مزایا در طراحی سایت علمی
گفتن اینکه چه امکاناتی به مرد م میدهید که حارز اهمییت است در طراحی سایت عکاسی ، به باید تلاش بسیار بکنید طراحی سایت عکاسی. مخاطبان می خواهند درک کنند خرید از شما چه امکاناتی دارد. شرح ساده از مزایای خرید از فروشگاهتان برای مشتریان ارائه دهید ، در واقع با مشتریان به زبان خودشان صحبت کنید.
نظریات مشتریان در طراحی سایت علمی
پاسخ دادن به این مسئله در طراحی سایت عکاسی مشتریان در مورد شما یکی ازوسیله های قوی و صداقت است. تلاش را درطراحی سایت عکاسی بر این اساس بگذارید قسمتی از صفحه اصلی را به نظراتی که مشتریان در مورد شما گفته اند جا بدهید. بکارگیری از نام و اطلاعات به همراه عکس آن ها نیز کمک شایانی خواهد کرد.