سئو و بهینه سازی سایت یکی از فاکتورهای مهمی است که برخی آن ها را دلیل سرپا ماندن یک سایت می دانند. شما می توانید دست به هر نوع تبلیغی که می خواهید برای خارج از موتور گوگل برای ورود به سایت خود بزنید اما مطمئن باشید ورود از گوگل به سایت شما تاثیرات بیشتری دارد.
سئو و بهینه سازی
سئو و بهینه سازی سایت به زبان عامیانه تمام فعالیت هایی را در برمی گیرد که باعث می شود سایت شما مور توجه گوگل قرار گیرد. به تبع این توجه گوگل شما را به دیگران معرفی می کند و این یعنی آغاز راه شما برای موفقیت. گستره ی سئو بسیار بسیار بزرگتر از چیزی است که شما فکر می کنید و هر لحظه ممکن است روشی جدید یا بروز رسانی الگوریتمی از سوی گوگل آن را تحت تاثیر قرار دهد.
سئو و بهینه سازی سایت با توجه به لینک ها
لینک ها یکی از مواردی هستند که در سئو سایت شما می توانند موثر باشند. Andrey Lipattsev ( مدیر استراتژی کیفیت جستجو شرکت گوگل ) در هنگام بیان عواملی که در افزایش رتبه سایت در گوگل تاثیر دارد بیان کرده که دو معیار لینک و محتوا ، در افزایش بازدید وب سایت ، بسیار مهم می باشند.
فاکتور لینک از میان فاکتورهای سئو سایت
سئو و بهینه سازی در ۲۰۰ فاکتور از سوی گوگل مورد بررسی قرار می گیرد که سه مورد از این لیست بلندبالا را لینک ها به خود اختصاص می دهند.
لینکهای خارجی
لینک های خارجی بر خلاف باور برخی می تواند نقش بسیار مهمی در سئو سایت شما بازی کنند.
متن لینک های خارجی
متن لینک ها نیز می توانند یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو باشند. anchor text ها باید مرتبط با صفحه وب سایت باشند.
لینک هایی که به منابع مورد تایید مربوط می شوند
لینک هایی که مربوط به اخباری است که به یک منبع معتبر نیاز دارد یا مقاله هایی آکادمیک.
تحقیق بر روی تاثیرگذاری لینک ها در سئو و بهینه سازی
در یک تحقیق که از سوی آژانس بازاریابی دیجیتال stonetemple انجام شده نتیجه گیری ها حاکی از حیاتی بودن لینک ها برای افزایش رتبه سایت می باشد. البته این موضوع پیش از آن نیز توسط MOZ و Searchmetrics تایید شده بودند.
نتیجه تحقیقات در مورد لینک ها
در تحقیقات که از سوی شرکت Temple Stone Consulting انجام شده ، از اصطلاحات متفاوتی برای جستجو در گوگل استفاده شده است و اصطلاحات طولانی تجاری تبلیغاتی و دیگر اصطلاحات کلیدی در میزان تاثیر لینک ها در سئو سایت به صورت کاملی مورد آزامایش قرار گرفته شده است تا نتایج دقیقی ارائه شود. نتایج حاصل از این تحقیقات همچنان بر تاثیرگذاری فاکتور لینک در سئو و بهینه سازی سایت صحه می گذارد و بیان می کند لینک ها بیشترین تاثیر را دارا می باشند و در این میان لینک های هر URL ی که در رتبه ی بالاتری جای داشت ۰٫۳۹ بود و نمره دامنه و صفحه چیزی پایین تر از ۰٫۲۷ بود.
معیار لینک ها ، هم چنان موثرترین معیار در چند صد معیار دیگر
استراتژی ساخت لینک برای بهبود سئو و بهینه سازی سایت
لینک سازی را می توان به دو دسته ی زیر تقسیم نمود :
لینک های داخلی
لینک های خارجی
لینک سازی داخلی و تاثیر آن در سئو سایت
در مورد لینک های داخلی نیز علاوه بر این که برای سایت شما مفید هستند و بازدیدکنندگان را از صفحه ای به صفحه ی دیگر منتقل می کنند در رتبه بندی گوگل نیز موثر هستند زیرا هرچه نرخ کلیک و ماندن یک شخص در سایت شما بیشتر شود و نرخ پرش کاهش یابد قطعا گوگل نسبت به سایت شما دید بهتری خواهد داشت.
لینک سازی خارجی و تاثیر آن در سئو سایت
لینک ها از ضروری ترین ارکان سئو سایت شما می باشند که می توانند در قرار گرفتن شما در صفحه اول گوگل نقش بسزایی بازی کنند اما در ساخت بک لینک باید توجه داشته باشید که مرتبط با مطلب اصلی بود و قابل اعتماد باشد. لینک هایی که این دو ویژگی را نداشته باشد علاوه بر این که موثر واقع نمی شوند بلکه از سوی گوگل نیز اسپم شناخته شده و ممکن است جریمه نیز در پی داشته باشد.