فروش در اینستاگرام و بازاریابی در این شبکه اجتماعی امروزه به بحث مهمی در تجارت تبدیل شده است.
هیچ کسی نمیتواند باور کند که یک اپلیکیشن ساده بتواند در کمتر از هفت سال به یکی از محبوبترین اپلیکیشنهای جهان تبدیل شود. اینستاگرام فوقالعاده جذاب است، چرا که نحوهی استفادهی مردم از تلفن همراه را تغییر داده است.
مهمترین دلیل کسب وکارها برای استفاده از اینستاگرام چیست؟ تحقیقات نشان میدهند نرخ مشارکت کاربران در اینستاگرام نسبت به سایر کانالهای رسانههای اجتماعی بالا است و میزان زیادی از ترافیک وبسایتها از اینستاگرام تامین میشود. بنابراین یکی از بهترین راهکارهای افزایش فروش در عصر جدید شناخته میشود.
یک کاربر معمولی اینستاگرام حدود ۷۰% از پستهایی را که دنبال میکند، از دست میدهد. بنابراین شما نمیتوانید به راحتی روی توسعه از طریق اینستاگرام تکیه کنید. اما نگران نباشید، در این پست به صورت کامل نحوهی افزایش فروش در اینستاگرام را با ۱۰ راهکار ساده آموزش میدهیم.
بهترین تصاویر را منتشر کنید
در اینستاگرام همه چیز به تصاویر ربط دارد، در واقع این پلتفرم برای همین ساخته شده است. اگر از تصاویری با بهترین کیفیت استفاده نمیکنید، این اولین استراتژیی است که باید تغییر دهید.
برای گرفتن عکسهای بینظیر نیازی به یک دوربین شگفتانگیز ندارید، اکثر اسمارتفونها دوربینهایی با کیفیت بسیار بالا دارند. براساس آنچه که در هافینگتن پست آمده، رعایت برخی نکات برای گرفتن عکس بسیار مهمتر از دوربین است. در ادامه برخی از این نکات را مشاهده میکنید:
-
یک تم خاص را انتخاب کنید و تمامی پستهای خود را با آن تمپلیت ارسال کنید.
-
به طور مداوم تصویر ارسال کنید.
-
مدام عکس بگیرید تا شبیه یک متخصص عمل کنید.
-
هر عکسی که گرفتید را پست نکنید، کیفیت بسیار مهمتر از کمیت است.
-
از ویرایشهای ساده استفاده کنید.
-
از زوایای مختلف عکس بگیرید و از روشنایی خوب استفاده کنید.
برای اینکه کمی الهام بگیرید، این اکانتهای اینستاگرامی جذاب را ببینید:
یکی از راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام راهاندازی کمپین یا مسابقه است
مسابقات اینستاگرامی بهترین راه برای افزایش فروش در اینستاگرام هستند. آنها قادر هستند به افزایش دنبالکنندگان شما، افزایش آگاهی از برند و به تبلیغات شما از طریق بازاریابی دهان به دهان کمک کنند.
سه نوع رقابت اصلی وجود دارد:
-
لایک کنید و برنده شوید
-
اطلاعات خود را وارد کنید و برنده شوید
-
عکسی از خود با یک هشتگ منتشر کنید
موفقترین کمپینهایی که هماکنون مشاهده میکنیم، محتواهای تولید شده توسط کاربر هستند.
مردم تمایل دارند تا تصاویر بیشتری در شبکههای اجتماعی خود منتشر کنند و به دنبال ایدههای جذاب برای این کار هستند. زمانیکه شما یک کمپین خلاقانه اجرا میکنید، به آنها دلیلی برای انجام این کار میدهید.
به عنوان مثال، یکی از رستورانهای آمریکا، طرحهای سیبیل جذاب طراحی کرده بود و به مشتریان خود گفت: اگر دوست دارند میتوانند با آنها عکس گرفته و با هشتگ مخصوص این رستوران منتشر کنند و علاوه بر یک ایدهی جذاب جایزه نیز بگیرند.
از پتانسیل ویدیوها و استوریها غافل نشوید
با توجه به تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۶ تنها ۱۰٫۸۱% از پستهای اینستاگرامی در فرمت ویدیویی قرار دارند.
با این حال، بیش از ۱۷٫۵۱% از نظرات را دریافت میکنند.
استفاده از ویدیوها چه به صورت عادی، چه در استوری و چه به صورت آنلاین میتواند توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. بنابراین از پتانسیل عظیم آنها غافل نشوید.
برای استفاده از ویدیوهای اینستاگرام این نکات را در نظر بگیرید:
در ضبط ویدیو نیز همانند تصاویر به نور خوب دقت کنید.
از پشت صحنه کسب وکار خود ویدیوهایی منتشر کنید تا کاربران احساس نزدیکی به شما داشته باشند.
ویدیوهایی از کاربرد و مزیت محصولات خود منتشر کنید.
برای اینکه ویدیوهای الهامبخش بسازید، لازم هست که ویدیوهای بسیاری در اینستاگرام تماشا کنید و بهترینها (از جهت میزان تعاملات بیشتر)را انتخاب کنید و ایدهی خلاقانهی دیگری مشابه با آنها ولی مرتبط با صنعت خود تولید کنید.
دنبالکنندگانتان را عضوی از تیم خود کنید
یکی از اکتشافات روانشناسی در سالهای اخیر این بوده است که مردم دوست دارند عضو گروهها شوند. در حقیقت دیدن یک گروه به افراد انگیزهای برای اقدام میدهد.
برای اینکه مشتریانتان دوست داشته عضوی از جامعهی فعال برند شما باشند، ارائهی تخفیف و کوپن تنها راهحل شما نیست.
-
استفادهی یک ماهه رایگان از محصولات
-
مسابقات اینستاگرامی محتوای تولیدشده توسط کاربر
-
تصاویر پشتصحنه کسب وکار و ویدیوها
به عنوان مثال، اینتل اغلب تصاویر و ماجراهای کارکنان خود را با فناوریهای جدید، رویاهای مشتریان و جاهطلبیهای خود به اشتراک میگذارد.
با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید
تاثیرگذاران یا اینفلوئنسرها یکی از اصلیترین راههای افزایش فروش در اینستاگرام هستند. با گذشت زمان بر تعداد بازاریابانی که به سمت اینفلوئنسر مارکتینگ روی میآورند، افزوده میشود و این نشاندهندهی تاثیرگذاری زیاد این نوع از بازاریابی است.
برای اینکه بتوانید بیشترین بازدهی را از اینفلوئنسر مارکتینگ دریافت کنید، میبایست کارهای بسیاری همچون طراحی استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ، یافتن بهترین اینفلوئنسرها، طریقهی نوشتن یک ریویوی مناسب برای محصول و … را مدنظر داشته باشید.
کاربرد محصولات خود را به معرض نمایش بگذارید
اگرچه تصاویر باکیفیت و قدرتمند ممکن است توجه مردم را به سمت کسب وکار شما جلب کند،
تصاویر شما باید به گونهای باشند که ارزش پیشنهادی شما به مخاطب را به او نشان دهد. به عنوان مثال، اگر شما فروشندهی لباس خاصی هستید، میتوانید تجربهی پوشیدن آن لباس برای مشتریان مختلف را به اشتراک بگذارید.
از اینفلوئنسرها ریویوهای صادقانه بخواهید
مردم به اینفلوئنسرها اعتماد دارند، چون اینفلوئنسرهای واقعی ارتباطات واقعی ایجاد میکنند.
با اینکه بیشتر اینفلوئنسر مارکتینگها در کشور ما شبیه به تبلیغات عمل میکنند، اما شما میتوانید با جستجوی بیشتر اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که صادق هستند و با مخاطبان خود ارتباط خاصی دارند.
از آنها بخواهید تا ریویوهای صادقانهای در مورد محصولات شما بنویسند. آنها هر چه صادقانهتر با موضوع برخورد کنند، اعتماد بیشتری را جلب خواهند کرد و این یعنی افزایش مشتریان شما.
شوخ ولی مرتبط باشید
همهی ما میدانیم که نسبت به پستهایی که با اندکی شوخطبعی ترکیب شده باشد، علاقهی بیشتری داریم.
شوخ طبعی را با محتوای خود ادغام کنید، اما مطمئن باشید که به برند شما لطمهای وارد نشود.
از زبان اینترنت استفاده کنید
با شکلگیری اینترنت و توسعهی تعاملات در آن، ما با نوع جدیدی از ارتباطات و زبان مواجه شدیم.
بله! این زبان جدید ، زبان ایموجیها است. با گذشت زمان استفاده از ایموجیها گسترش یافته است و تحقیقات نشان میدهد که استفاده از ایموجیها در افزایش تعاملات نقش موثری دارند. براساس یک تحقیق از ۲۵۰۰ پست اینستاگرامی جدول زیر حاصل شد:
لینک به فروشگاه آنلاین خود را فراموش نکنید
اگر همهی کارهای گفته شده در بالا را انجام دهید، اما کاری برای تبدیل کاربران به مشتریان انجام ندهید؛ تاثیری در افزایش میزان فروشتان نخواهید دید.
شما نباید در اینستاگرام محصول بفروشید،