چرا استفاده از اینستاگرام برای تبلیغات موثر است
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مناسب برای معرفی محصولات است اما برای برندسازی بر اساس تبلیغ مناسب نیست. بنابراین هرگز نباید اهمیت تبلیغات در اینستا را فراموش کنید و به این موضوع هم خیلی دقت داشته باشید که بیشترین تمرکز خودتون رو برای معرفی محصول توی اینستاگرام بزارید و سعی کنید برند خودتون رو بر اساس محصول در این شبکه های اجتماعی به مخاطبان خودتون معرفی کنید. در ادامه خواهید فهمید که چرا استفاده از اینستاگرام برای تبلیغات موثر است ؟
✔ تبلیغات در اینستاگرام را با ایران تبلیغ تجربه کنید
برای گام اول اهمیت این شبکه رو دست کم نگیرید
اینستاگرام زیر مجموعه ای از فیسبوک هست که چرخش مالی آن بر اساس تراکنش های تبلیغاتی صورت می گیرد. در کشور ما هم کسب و کار ها در حال استفاده از اینستاگرام هستند و برای تبلیغات از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند. در حدود سه سالی هست که اینستاگرام پدید آمده.
با توجه به رونق این شبکه برندهای مشهور در جهان بهترین و البته کوتاه ترین و در عین حال تاثیرگذارترین راه برای تبلیغات را در اینستاگرامدیده اند و این برندها حالا هوادارنی میلیونی دارند و در سریعترین راه ممکن می توانند محصولات خود را به مخاطبانشان معرفی کنند.
البته این شبکه تنها برای برندهای مشهور جهانی تاثیرگذار نبوده در این بین حتی برندهای و تولید کنندگان کوچکتر هم سعی کرده اند از این راه برای معرفی اجناس خود استفاده کنند که اتفاقا بازخورد خیلی خوبی هم نیز داشته است به طوری که با یک جست و جوی ساده در مورد کالای موردنظر خود در اینستاگرام می توانید علاوه بر برندهای مشهور بسیاری از برندها و تولید کننده های کوچکتر را هم مشاهده کنید که برای خود طرفدارن بسیاری دارند و محصولات خود را به فروش می رسانند.
بسیاری از کارشناسان عرصه ی تبلیغات امروز تاکید دارند برای معرفی محصولات خود حتما سری بهای نستاگرامانه بصری هست بنابراین قدرت زیادی در جذب مخاطبان دارد.
آیا می دانید اینستاگرام بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد
یکی از دلایل پرطرفدار شدن اینستاگرام را می توان بی حوصله شدن انسان مدرن دانست. اینستاگرام جایی است که انسان از نوشتار و گفتار رهایی پیدا می کند و تنها از طریق عکس تمامی حرف هایش را بیان می کند. اینستاگرام در سال ۲۰۱۴ محبوبترین شبکه اجتماعی در دنیا شناخته شده است. که البته خرید این شرکت توسط فیس بوک را نباید در رونق آن بی تاثیر دانست.
رشد اینستاگرام نشان میدهد که انسان مدرن امروزی کمتر حوصله خواندن و نوشتن دارد، فیس بوک و توئیتر اگرچه بیشتر بر نوشتار کوتاه تاکید داشت اینستاگرام حالا بر عکس و فیلم تاکید دارد و همه چیز در عکس و فیلم های کوتاه ۱۵ ثانیه ای خلاصه می شود.
و اما سوال اصلی این است که چگونه از اینستاگرام برای تبلیغات استفاده کنیم
برای تبلیغات در اینستا در درجه اول سعی کنید فقط محصولات خودتون رو معرفی کنید و سعی کنید برای خبر رسانی و ارتباط با مشتریان از این شبکه استفاده نکنید چون کاربران این شبکه زیاد به مطالعه و نوشتار علاقه ای ندارند و اگر هم برای اطلاع رسانی قرار است استفاده کنید سعی کنید با موضوعات خاص مثل اطلاع رسانی نمایشگاه، حراجی های و موضوعات کلی باشد به غیر از این موضوع سعی کنید کاربران را به فیسبوک یا حتی تویتر هدایت کنید. بیشترین تلاشتان برای اطلاع رسانی ، راهنمایی افراد جهت دنبال کردن شما در تویتر باشد و این شبکه را به عنوان منبع خبری خود انتخاب کنید.
چگونه در اینستاگرام تبلیغات کنیم
اینستاگرام مکان خوبی برای تبلیغ است اما این سوال مطرح میشود که چگونه باید در آن تبلیغ کنیم ؟
کلا تبلیغات شما باید جذاب و کاربر پسند باشد به خصوص در شبکه ای که پایه و اساس آن بر تصویر و عکس پایه گذاری شده پس سعی کنید از تصاویر تبلیغاتی با کیفیت و طراحی اختصاصی منحصر به فرد استفاده کنید و سراغ صرفه جویی در این حوزه نروید چون هم می تواند برای شما ضد تبلیغ باشد هم برند شما رو کم ارزش کند و به این نکته توجه کنید که از تبلیغات صفحه در صفحه در بین پیج های متفرقه حتما خودداری کنیدد سعی کنید بازار هدف خودتون رو دقیق انتخاب کنید و به دنبال لایک و یا جذب کاربران زیاد نباشید.
از هشتگ برای پستها استفاده کنید
هشتگ ها برای طبقه بندی کردن موضوعات و مطالب منتشر شده استفاده می شوند و این کار باعث میشود افراد بیشتری پستهای شما را ببینند. برای مثال شما فیلمی یا عکسی در مورد تبلیغات در اینستاگرام منتشر می کنید ، میتوانید با استفاده از علامت # آن را دستهبندی کنید مثلا مینویسید #تبلیغات #تبلیغات_در_اینستاگرام که مطلب شما را در موضوعات مورد نظر دستهبندی میکند.
به اشتراک گذاری محتویات با کیفیت و پیامها
این کار تأثیر مثبتی روی افزایش تعداد دنبال کنندگان میگذارد. نیازی نیست حتما عکسی که در اینستاگرام قرار می دهید از طریق موبایل گرفته شده باشد و آن عکس می تواند یک عکس بارگذاری شده باشد.
توضیحاتی در مورد عکستان وارد کرده
در انتهای توضیحات هشتگ ها را قرار دهید قرار دادن هشتگ ها بعد توضیحات باعث زیبایی پست میشود.
افراد مهم را فالوو کنید
فراموش نکنید که افراد مهم را در حساب کاربری خود فالوو کرده و عکس های آنها را لایک کنید.
از لوگو و یا لینک وب سایت شرکت خود روی عکس هایتان استفاده کنید
این کار باعث میشود تا با سرعت بیشتری شناخته شوید و همچنین منحصر به فرد به نظر بیایید.