تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

امروزه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از مهمترین روش‌های تبلیغات آنلاین محسوب می‌شود .

در این میان ، اینستاگرام که دارای جایگاه ویژه‌ای در بین شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار است .
مدتی پیش « سرویس تبلیغات اسپانسری اینستاگرام » را به عنوان سرویس جدید خود به دنیای دیجیتال مارکتینگ معرفی کرده است .

در این روش ، پست تبلیغات اینستاگرام شما بدون نیاز به انتشار در پیج‌های مختلف ، به طور مستقیم از سوی اینستاگرام منتشر خواهد شد .

امکانات جذابی همچون تفکیک کاربران بر اساس جنسیت و رده سنی ، موقعیت جغرافیایی وسیستم عامل تلفن همراه در این سرویس فراهم شده است .

در سرویس تبلیغات اسپانسری اینستاگرام ، تبلیغ شما به دو روش به کاربران نمایش داده می‌شود :

۱- نمایش پست تبلیغاتی (عکس یا ویدیو) در میان پست هایی که کاربر در صفحه شخصی اینستاگرام خود مشاهده می‌کند.

۲- نمایش استوری  اینستاگرام تبلیغاتی در میان استوری‌هایی که کاربران در اینستاگرام خود بررسی می‌کنند.

با توجه به اینکه اینستاگرام به کاربران خود اجازه قراردادن هیچ گونه لینکی را در صفحه شخصی‌شان نمی دهد .
قابلیت جالب دیگر تبلیغات اسپانسر اینستاگرام این است که امکان قرار دادن لینک صفحه فرود دلخواه شما (لینک وب سایت ، لینک نصب اپلیکیشن و…) به‌صورت یک دکمه نواری در پایین پست و یا استوری تبلیغاتی شما وجود دارد .

آیا تا به حال تجربه تبلیغات در اینستاگرام یا تبلیغات اسپانسر اینستاگرام را داشته اید ؟

آیا می دانستید که امکان اجرای تبلیغات در اینستاگرام در قسمت Story های اینستاگرامی یا تبلیغات اسپانسری اینستاگرام  را دارید ؟

تبلیغات استوری اینستاگرام مابین داستان های اینستاگرامی پدیدار گشته و تمام صفحه را در برگرفته و تجربه نگرشی جدیدتری ایجاد می نماید .

در این مقاله ، با یکی از روش های بازاریابی اینترنتی و چگونگی ایجاد تبلیغات استوری اینستاگرام یا داستانی اینستاگرام آشنا خواهید شد .

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

 

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

دلیل حضور در اینستاگرام و به تبع آن تبلیغات اسپانسر اینستاگرام بسیار روشن است .

وقتی نگاهی به آمار کاربران این شبکه‌اجتماعی می‌اندازید به فعالیت بیش از ۸۰۰ میلیون حساب کاربری اینستاگرام در سراسر جهان در هر ماه و حضور بیش از ۵۰۰ میلیون حساب فعال در روز می‌رسید .

شاید از خود بپرسید که چرا مردم به اینستاگرام می‌آیند ؟

پاسخ واضح است! اینستاگرام بسیار جذاب است و کاربران دوست دارند تا چیزهای جدیدی کشف کنند .

و از دیگران الهام بگیرند .

کسب‌وکارها می‌توانند از این فضای روبه‌رشد و استقبال بی‌نظیر ، فرصت‌های تجاری خوبی برای خود ایجاد کنند .

تبلیغ پست‌های شما ، راهی عالی برای رسیدن به مشتری‌های جدید در اینستاگرام است .

با ویژگی ترویج و تبلیغات اسپانسر اینستاگرام ، شما می‌توانید به سرعت و مستقیم خود را تبلیغ کنید .

باتوجه به مالکیت اینستاگرام برای فیس‌بوک ، نحوه جذب و ثبت‌نام کاربران در اینستاگرام از همان برنامه‌ریزی مبتنی بر افراد موجود در فیس‌بوک تبعیت می‌کند .

این قابلیت اجازه می‌دهد که کسب‌وکار و تجارت شما برای رسیدن به افراد واقعی شانس بیشتری داشته باشد .

امروزه بیش از دو میلیون کسب‌وکار در اینستاگرام بصورت فعال تبلیغ می‌کنند .

در ماه ژانویه ، اینستاگرام اقدام به اجرای تبلیغات تمام صفحه برای بخش داستانی اینستاگرامی تا ۳۰ برند منتخب نمود .
و اکنون اینگونه تبلیغ در تمامی کسب و کار های جهانی گسترده شده است .

تبلیغات بخش داستانی از اولین گونه های تبلیغی بوده که اجازه ۹:۱۶ بصری تمام صفحه بر روی پلتفرم را می دهد.

تبلیغات دارای قابلیت رد شدن پدیدار شده در مابین داستان ها در یک انتقال کامل است .
و با یک برچسب و لیبل حمایتی یا اسپانسری ( Sponsored ) مشخص شده است .

امکان اضافه نمودن تصویر تکی یا ویدیویی به طول ۱۵ ثانیه قابل انجام است .

اکنون ، امکان اضافه نمودن دکمه call-to-action یا لینکی وجود داشته اما فیس بوک انتظار دارد تا هرچه سریعتر این عملکرد را اضافه نماید .

اکنون که با تبلیغات اسپانسری اینستاگرامی آشنا شدید .
نگاهی به عناصر و اجزایی که باید در طراحی آن در نظر گرفت  .
و با چگونگی اجرای اولین کمپین تبلیغاتی بخش داستانی اینستاگرام آشنا خواهید شد .

۱- برنامه ریزی برای طراحی تبلیغ خودتان

به یاد داشته باشید که کاربران دارای گزینه انتخابی برای رد کردن تبلیغات داستان های اینستاگرامی هستند .
بنابراین تصویر و یا ویدیویی که شما در تبلیغ خود استفاده می کنید نیازمند جذب سریع توجه بینندگان است .

برای طراحی تبلیغ خودتان ، شما می توانید یا با طراح حرفه ای همکاری نموده .
و یا از آژانس های تبلیغاتی که پلتفرم را می شناسند یا استفاده از ابزارهای طراحی بصری برای ایجاد تبلیغ خودتان استفاده نمایید .

اگر برای تبلیغ خود ، روش تک تصویری را انتخاب می کنید  .
حتما مطمئن شوید که فایل تصویری مورد نظر دارای کیفیت بالا باشد .

سپس متنی ساده اما تاثیرگذار بروی آن قرار دهید .

تبلیغ تصویری بیشتر از ۱۰ ثانیه باقی نخواهد ماند بنابراین پیام شما باید شفاف و واضح باشد .

به بینندگان کمک نمایید تا بدانند که تجارت شما چیست و شما می توانید چه کاری برای آنها انجام دهید .

فیس بوک پیشنهاد می دهد که از اندازه تصویری ۱۰۸۰ x 1920 و با نسبت ابعادی ۹:۱۶ استفاده نمایید .

اگر تصمیم دارید که از فایل ویدیویی برای تبلیغات در اینستاگرام یا تبلیغات اسپانسری اینستاگرام خود استفاده نمایید، مطمئن شوید که فایل ویدیو شما از یکی از فرمت های mov، mp4 و یا gif بهره می برد .
و طولانی تر از ۱۵ ثانیه نمی باشد .

فایل انتخابی می تواند تا ۲٫۳ گیگابایت ظرفیت داشته و رزولوشن و کیفیت وضوع باید حداقل P720 باشد .

در نظر داشته باشید که شما نمی توانید از متن خالی همچون تیتر و توضیحات و پیامها و Caption های دیگر استفاده نمایید.

هنگامی که تصویر یا ویدیو نهایی شده جهت تبلیغات خود را آماده می کنید .
قادر به ایجاد کمپین story های اینستاگرامی خواهید بود .

۲- ایجاد تبلیغ خودتان

شما می توانید از مدیریت تبلیغات فیس بوک یا Power Editor برای ایجاد تبلیغ استوری اینستاگرام خود استفاده نمایید.

اگر تا به حال اینستاگرام ،  تبلیغاتی راه اندازی نکرده اید .
در ابتدا نیاز داشته تا حساب کاربری اینستاگرام خود را با صفحه فیس بوک خود همگام سازید .

هنگامی که آگهی و تبلیغ خود را ایجاد می کنید ، اولین قدم ،  انتخاب و تعیین هدف برای کمپین تبلیغات در اینستاگرام یا تبلیغات اسپانسری اینستاگرام باشد .

در حال حاضر ، دستیابی تنها هدف قابل انتخاب برای این دسته از کمپین ها می باشد .

هرچند فیس بوک اعلام کرده که در آینده ای نزدیک اهداف دیگری همچون کلیک های وب سایت ها ، تبدیل های تحت وب و نصب برنامه های موبایلی و غیره موجود خواهند شد .

سپس ، برای کمپین نامی انتخاب نموده و پس از آن ، دکمه continue را فشار دهید .

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

 

انتخاب داستان تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

پس از آنکه فالوور اینستاگرام کمپین خودتان را توصیف نمودید .
به قسمت جایگذاری رفته و گزینه Edit placements را انتخاب نمایید .

سپس در اینستاگرام ، Stories را انتخاب نمایید .

به یاد داشته باشید که بعد از اینکه داستان ها را انتخاب می نمایید ، جایگذاری دیگر بررسی نشده باقی می ماند .
چون شما قادر به اجرای تبلیغ Story های اینستاگرامی در دیگر مکان ها نیستید .

انتخاب فرمت تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

بعد از اینکه بودجه و برنامه ریزی را تنظیم نمودید ، در این قسمت آماده طراحی و ایجاد تبلیغ خود می باشید .

در ابتدا ، شما نیازمند انتخاب فرمت و نوع تبلیغ می باشید .
شما می توانید از تصویر یا فایل ویدیویی برای تبلیغات اسپانسری اینستاگرام خود بهره مند شوید .

بعد از اتمام بارگذاری فایل های چند رسانه ای ،  امکان بررسی وجود دارد که بر اساس آن مشخص نمایید .
که آیا خواستار ردیابی و یا وارد نمودن برچسب Tag ها به کمپین خود می باشید یا خیر .

سپس در این مرحله ، آماده اجراسازی کمپین خود خواهید بود .

نتیجه گیری 

تبلیغات در اینستاگرام با استفاده از روش تبلیغات اسپانسری اینستاگرام یک انتخاب مناسب و ایده آل است .

با استفاده از اینستاگرام ، قادر خواهید بود تا داستان سرایی کرده و کسب و کار خود را با استفاده از گزینه های تبلیغاتی تصویرهای پلتفرم همچون موارد زیر توسعه دهید .

آگهی های تصویری ، آگهی های ویدیویی ، آگهی های carousel

در حال حاضر ، جدید ترین ویژگی آگهی های استوری اینستاگرام روزانه بیش از ۱۵۰ میلیون حساب کاربری از Story های اینستاگرامی استفاده می کنند .

Story ها شیوه ای شگرف برای ارتباط سازی کسب و کارها با فالوور اینستاگرام شان بوده  است .
و موجب هوشیاری و آگهی برند می باشد .

با آگهی های استوری اینستاگرام یا  تبلیغات اسپانسری اینستاگرام ، شما می توانید در بالای هرم باقی بمانید .
و از طریق صفحه اینستاگرامی خود طرفداران جدیدی را جذب نمایید .

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *