الگوریتم ۲۰۱۸ اینستاگرام و روش هایی برای راحتتر شدن رعایت آن را در ادامه آموزش می دهیم ، پس با وب سایت ایران تبلیغ همراه باشد.
الگوریتم ۲۰۱۸ اینستاگرام و راه های تطبیق با آن
به احتمال زیاد این چند روز خبرهایی رو در مورد الگوریتم جدید اینستاگرام شنیدین ، طبق این الگوریتم زمانی که شما پست جدیدی می زارین ابتدا به ۱۰ درصد فالوورهای شما نمایش داده میشه و بعد از مدت ۱ ساعت در صورتی که اینگیجمنت که شامل لایک، کامنت، ذخیره کردن ، بازدید از ویدیو و هر چیزی که باعث درگیر سازی کاربر میشه ، به تعداد قابل قبولی برسه ، پست به بقیه فالوورها هم نمایش داده میشه.
راهکار هایی برای راحت شدن کار با این الگوریتم
استوری
با توجه به اینکه مهمه در یک ساعت اول بیشترین اینگیجمنت رو از فالوورهاتون بگیرین ، بعد از گذاشتن پست ، یه استوری بزارین و اعلام کنین که پست جدید گذاشتین و اونارو دعوت به بازدید از پست بکنین.
زمان ارسال پست
سعی کنین پست تون رو در ساعات پر بازدید ارسال کنین که شانس دیده شدن پست رو بالاتر ببرین.
گذاشتن پست های طولانی
در الگوریتم جدید اینستاگرام یکی از نکاتی که بهش توجه شده مدت زمانی که کاربر روی پست شما می گذرونه ، گذاشتن پست هایی با کپشن هایی با محتوای خوب و طولانی ، ویدیو های جذاب و گذاشتن عکس ها به صورت آلبومی می تونه کمک زیادی به این قضیه بکنه.
درگیر کردن بیشتر مخاطب
با توجه به اینکه تعداد کامنت ها و به اشتراک گذاشتن پست های شما هم مهمه ، در انتهای پست هاتون سعی کنین سوالاتی طرح کنین یا چالش هایی ایجاد کنین و فالوورهاتون رو تشویق به گذاشتن کامنت و ارسال پست به دیگران کنین.
استفاده از هشتگ
در حال حاضر در اینستاگرام امکان گذاشتن تا ۳۰ هشتگ وجود داره ولی گذاشتن هشتگ های زیاد و تکرار در هر پست ممکنه به صورت اسپم در نظر گرفته بشه ، سعی کنین با توجه به موضوع هر پست تا ۵ هشتگ منحصر به فرد بزنین. یکی از مهمترین چالش ها رو با این الگوریتم پیج هایی خواهند داشت که فالوورهای فیک دارن و دچار مشکلات جدی خواهند شد و خوبیش اینه که پیج ها مجبورن محتوای با کیفیت تری تولید کنن تا بتونن مخاطبین واقعی رو جذب کنن ، نگرانی هایی هم برای پیج هایی که دارن به صورت درست کار می کنن هم به وجود اومده بود که امیدوارم با نکاتی که گفتم تا حدی این نگرانی ها کم شده باشه.
تغییرات جدید الگوریتم اینستاگرام چه اثری روی برندها خواهد داشت
در حالی که ممکن است به نظر برسد برندها باید بیشتر مطلب پست کنند ” کارمن کالینز ” مدیر سوشال مدیای برند سیسکو سیستم ( Cisco Systems ) معتقد است این روش درست نیست : “ این تغییرات روی برندها تاثیری ندارد. این شبکه اجتماعی ، تغییر فعلی را یک تست نامیده و میگوید تغییرات بیشتری در راه است. پس تمام تخم مرغ ها را در یک سبد نگذارید ! ” او میگوید : “ این شبکه اجتماعی اعلام کرده است پستهای جدید “ احتمال بیشتری ” برای ظاهر شدن در اول فید دارند ؛ پس با توجه به کلمه احتمال ، میتوان گفت پستهای جدید باز هم از نظر میزان درگیر کردن مخاطب دستهبندی خواهند شد. ” کالینز میگوید در وضعیت فعلی فقط پستهایی با محتوای عالی منتشر کنید.
لازم نیست برندها نگران تغییر الگوریتم باشند اما باید برای هر چیزی آماده بود.