خواننده عزیز احتمالا وب سایت ایران تبلیغ را از طریق سرچ در اینترنت پیدا کردید جای تعجب نیست چون نود درصد کابران از طریق موتورجستجو گوگل به هدفشان می رسند و این اهمیت سئو را نشان میدهد، شاید تا بحال این سوال برای وبمستران و طراحان سایت پیش آمده که چرا گوگل مثل قبل فاکتورهای سئو را خیلی با ارزش نمیداند و اثرات فاکتورهای سئو در بالا بردن رتبه سایت کم شده و یا حتی موثر واقع نمی شود.
علت چه میتواند باشد؟ شما چه فکری می کنید؟
آیا گذاشتن لینک, بک لینک, محتوای خوب و یا برندینگ کار بیهوده ای شده است؟
خب به زبان ساده می توانیم بگوییم که دیگر شما با تنها داشتن یک محتوای با کیفیت نمی توانید صرفا خودتان را رقیب در رشد رتبه گوگل بدانید چون وابستگی بین فاکتورها بیشتر شده است و باید عوامل تاثیر گذار روی سئو سایت را در کنار هم داشته باشید.
مرتبط شدن فاکتورهای سئو در کنار هم = بازدهی بالاتر
انواع فاکتورهای سئو
لینک سازی
بک لینکی در سئو موثر است که روی آن کلیک زیاد شده باشد اما اینطور هم نیست که بک لینک های بدون کلیک اثر نداشته باشند. هزینه کلیک خوردن روی بک لینک اصلا به صرفه نیست.
برندینگ
قسمتی از این شاخص به بازدید های سایت مربوط است و کاربرانی که از طریق تایپ اسم دامنه سایت وارد می شوند شامل این بخش هستند ضمنا بازدیدها از سایت شما باید فقط به این صورت و طبیعی باشند خرید پاپ آپ تاثیری ندارد.
ماندگاری کاربر در صفحه اهمییت ندارد بلکه ماندن در سایت بوسیله جذب شدن از طریق محتوای جذاب و لینک های داخلی و…می شود.
رضایت کاربران
وقتی سایت شما از لحاظ امکانات چه ظاهری چه محتوایی کاربرپسند باشد موجب علاقمندی کاربر به سایت شما می شود و کاربر سایت شما را دنبال می کند.
وقتی بازدید کننده سایت شما همیشگی شود یا Returning Visitor و مدت زمان زیاد و کلیک روی لینک داخلی داشته باشد از این لحاظ برندینگ شما از دید گوگل محبوب است.
نتیجه گیری:
امروزه بالا بردن رتبه سایت با یک شاخص تاثیر زیادی ندارد، استفاده با هم از سه فاکتور سئو نظیر: لینک و محتوا و on page در کنار رضایتمندی افراد باعث بهبود سئو می شود، وابستگی فاکتورها و رعایت اصول حتی از سطح رقابتی کلملت کلیدی هم بازدهی بیشتری دارد.