چرا باید از تبلیغات گوگل استفاده کرد ، چرا باید در گوگل تبلیغ کنیم؟ آیا تبلیغات در گوگل ادوردز موثر است؟
اینها سوالات رایجی است که ذهن بسیاری از افرادی که به تازگی با ادروردز آشنا شدهاند را به خود مشغول کرده است.
دنیای مارکتینگ، بهخصوص تبلیغات آنلاین، در سالهای اخیر تغییرات بسیاری یافته و گوگل ادوردز یکی از پلتفرمهاییست که در این تغییرات عظیم نقش مهمی ایفا کرده است.
یکی از دلایل استفاده از گوگل ادوردز قطعاً این است که روزانه ۱۰۰ میلیون جستجو از سوی کاربران ایرانی در موتور جستجوی گوگل صورت میگیرد و رتبه اول موتورهای جستجو را در جهان به خود اختصاص داده است.
تبلیغات گوگل یکی از موثرترین روشهای موجود برای تبلیغات آنلاین است.
این سیستم تبلیغات توسط هزاران سازمان و کسبوکار کوچک، متوسط و بزرگ استفاده میشود.
تمام این سازمانها در یک چیز اشتراک دارند: آنها میخواهند توجه شمار زیادی از افراد را که به دنبال اطلاعات، محصولات و سرویسهای آنلاین هستند، به خود جلب کنند.
چرا باید از تبلیغات گوگل استفاده کرد
چرا باید در گوگل تبلیغ کنیم؟
اگر بابت بازدهی تبلیغات گوگل ادوردز تردید دارید، دلایل گفته شده در ادامه این مقاله دقیقاً برای شما نوشته شده است. البته در اینجا باید واضح بگوییم که نام بردن از دلایل استفاده از گوگل ادوردز به این معنی نیست که از دیگر روشهای تبلیغاتی استفاده نکنید.
اصلاً اینطور فکر نکنید! ما همیشه معتقدیم یک کسبوکار موفق میداند که چگونه از روشهای مختلف بازاریابی و تبلیغات، به درستی و در کنار یکدیگر استفاده کند. شما نیز از این قاعده مستثنی نیستید.
شما باید با برنامهریزی دقیق (برای مثال) بر روی تبلیغات در گوگل، ایمیل مارکتینک، بازاریابی شبکههای اجتماعی سرمایهگذاری کنید تا بتوانید به اهدافتان برسید. در ادامه دلایل استفاده از گوگل را با هم میخوانیم:
گوگل ادوردز قابل اندازهگیری است
یکی از اصلیترین مزایایی که بازاریابی دیجیتال نسبت به کانالهای بازاریابی سنتی، مانند تلویزیون یا بازاریابی کاغذی، دارد این است که به راحتی قابل اندازهگیری است.
به هرحال تا زمانی که نتوانید بفهمید تا چه حدی رتبهی شما در جستجوی گوگل بالا یا پایین رفته است، کمپینهای سئو برای شما چالشی بزرگ به شمار میروند.
تبلیغات PPC گوگل ادوردز (مخفف Pay Per Click) یکی از ابزارهاییست که وظیفهی اندازهگیری نتایج کمپینهایتان را نیز برعهده میگیرد.
انعطاف این سیستم تبلیغاتی بدین صورت است که میتوانید مخاطبانتان را به یک موقعیت مکانی یا زمانی مشخص، زبان خاص و یا حتی مرورگر و دستگاهی که برای جستجو استفاه میکنند محدود کنید.
برای مثال مشخص کنید فقط کاربرانی که از طریق موبایل در حال جستجو هستند و از موتور جستجوگر کروم (Chrome) استفاده میکنند، تبلیغ شما را مشاهده کنند یا تبلیغتان برای افرادی که با استفاده از کامپیوتر در گوگل جستجو میکنند، نمایش داده نشود و در نتیجه هزینهای پرداخت نشود.
به یاد داشته باشید هرچقدر کاربرانتان راحتتر شما را پیدا کنند، بهتر با شما ارتباط برقرار میکنند.
گوگل ادوردز انعطافپذیر است
یکی از دلایل استفاده از گوگل ادوردز امکانات متنوعی است که جهت سفارشیسازی و تنظیمات کمیپن تبلیغاتی در اختیار شما قرار میدهد.
به این ترتیب قادر خواهید بود تا مشتریان واقعی خود را به شکلی دقیق هدف بگیرید. برای مثال، گوگل ادودرز به شما امکان میدهد:
برای مثال در گوگل ادوردز میتوانید تبلیغتان را تنها به افرادی نمایش دهید که کلمه کلمه کلیدی مورد نظرتان (مثلاً طراحی سایت) را جستجو کردهاند.
به این ترتیب، تبلیغ شما تنها برای کاربرانی نمایش داده میشود که عیناً عبارت طراحی سایت را گوگل جستجو کردهاند.
این امکان، در مقابل سئو و بهینهسازی سایت قرار دارد چرا که در سئو هدفگیری برای رتبه گرفتن در یک کلمه کلیدی خاص بسیار دشوار است.
در تبلیغات گوگل از Extensionها استفاده کنید
با استفاده از امکان افزونههای گوگل ادوردز میتوانید چند لینک از وبسایت، شماره تماس، آدرس محل کار یا حتی تصویر محصولتان را در نتایج جستجو به نمایش درآورید.
سریعتر و پربازدهتر از سئو است
یکی از ضعفهایی که سئو و بهینهسازی سایت دارد این است که تا بخواهد به نتیجه برسد، ممکن است ماهها به طول انجامد.
اما در گوگل ادوردز چنین نیست. به محض اینکه کمپین تبلیغاتیتان شروع شود، تبلیغات شما نمایش داده میشوند و میتوانید نتایج را در لحظه پیگیری کنید.
در حقیقت، سئو در بلندمدت بازده خواهد داشت ولی گوگل ادوردز روشی سریع، آسان و پربازده برای جذب مخاطب محسوب میشود.
بنابراین نه تنها در لحظه برایتان سود مالی خواهد داشت، بلکه به لطف سرعتی که دارد میتوانید خیلی سریع پی ببرید کلمات کلیدی انتخابیتان چقدر موثر بودهاند و کدامیک را میتوانید برای کمپینهای سئوی موثر براساس گوگل ادوردز انتخاب کنید.
یکی دیگر از مزایای ادوردز نسبت به سئو این است که شما توانایی تمرکز به روی چندین کلمهی کلیدی را دارید ولی در سئو برای کسب بازدید بیشتر ناچارید تعداد کلمات کلیدی خود را محدود کنید.
تبلیغات گوگل ادوردز برخلاف سئو، رتبه کنونی وبسایتتان را درنظر نمیگیرد و در هر رتبهای که باشید، شما را در صفحهی نخست نمایش میدهد. بنابراین، حتی اگر در صفحهی دهم نتایج جستجو هستید و احتمال دیده شدنتان توسط کاربر خیلی کم است، میتوانید با استفاده از گوگل ادوردز این ضعف را جبران کنید.
اما فراموش نکنید گوگل ادوردز و سئو، مکمل همدیگر هستند. در صورتی که از طریق سئو جایگاه خوبی در لیست نتایج گوگل به دست آورده باشید، به کمک ادوردز میتوانید کاربران و ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
به دنبال یک راهکار سریع برای حضور در گوگل هستید؟
ما به شما کمک میکنیم یک کمپین پر قدرت و کم هزینه برای تبلیغات گوگلی خود راه بیندازید.
مشارکت کاربران در تبلیغات گوگل بیشتر است
گوگل سیستم ادوردز را روزبهروز توسعه میبخشد، به این دلیل که یکی از اصلیترین منابع درآمدش محسوب میشود.
در کمال تعجب باید گفت بیش از ۹۵% از درآمد سالیانهی گوگل که در حدود ۶۰ میلیارد دلار است، از طریق گوگل ادوردز بهدست میآید.
در کنار این موضوع، گوگل اعلام کرده است که تبلیغاتی که در ابتدای ویدیوها در یوتیوب نمایش داده میشوند، کلیکهای بیشتری میخورند.
این میزان مشارکت بیشتر کاربران به این معناست که با استفاده از سیستم تبلیغات گوگل، حجم عظیمی از کاربران شما را میبینند.
همچنین میتوانید تبلیغاتتان را روی سرویس جیمیل (Gmail) و یا یوتیوب (YouTube) به نمایش درآورید.
طبق اعلام یوتیوب، از ویدیوهای این وبسایت در طول روز میلیاردها بازدید صورت میگیرد. حال چه کسیست که نخواهد تبلیغش توسط میلیاردها بازدیدکننده دیده شود؟!
هزینه تبلیغات در مشت شماست
نکتهی جالبی که دربارهی ادوردز وجود دارد این است که میتوانید سقف هزینهی تبلیغات در گوگل در روز را برای کمپینهای خود مشخص کنید.
برای مثال تعیین میکنید که بیش از ۲۵ دلار در روز هزینه نشود.
این ویژگی به شما کمک میکند که بدانید برای تبلیغاتتان چه مقدار هزینه میکنید بدون اینکه نگران باشید بودجهتان تمام شود.
با هر بودجهای که داشته باشید، چه ۱۵ دلار و چه ۲۵۰ دلار، میتوانید به تناسب همان میزان، تبلیغ کنید.
در واقع گوگل در ازای نمایش تبلیغ شما هزینهای دریافت نخواهد کرد.
اینکه بتوانید در مدت زمان کوتاهی متناسب با بودجهتان کاربران را جذب کنید، ویژگی برتری است که گوگل ادوردز در اختیار کاربران میگذارد.
در ضمن شما فقط برای کاربرانی که روی تبلیغاتتان کلیک میکنند هزینه پرداخت میکنید (پرداخت به ازای هر کلیک).
به هرحال تبلیغ شما در صورتی که کلیک هم نشود، دیده خواهد شد، در حالی که هزینهای برایتان نداشته است.
شما قادرید گزینهی اتوماتیک را انتخاب کنید تا گوگل طبق بودجه موردنظرتان بیشترین میزان کلیک را برایتان انتخاب کند.
رقبای شما از گوگل ادوردز استفاده میکنند
به لطف سرعت زیاد بازدهی گوگل ادوردز نسبت به سئو، در قیاس با رقبایتان یک قدم پیش هستید.
با حضور در نتیجهی جستجوهای ظاهر شده در موتورهای جستجو، سایت شما نسبت به بقیهی کمپینهای حاضر در صنعت شما کلیکهای بیشتری در نتایج دریافت خواهد کرد.
شاید با خودتان بگویید در صورتی که رقبایتان هم از ادوردز استفاده کنند آنگاه شما چه شانسی خواهید داشت؟ باید بگوییم بهانهها را کنار بگذارید.
طبق بررسیهای Wordstream نزدیک به ۸۰ درصد از نتایج نمایش داده شده شامل سرمایهگذاری کسبوکارها بر تبلیغات گوگل است. این بدین معنیست اگر بخواهید با کسبوکارهای مشابهتان رقابت کنید، شما هم میبایست وارد میدان رزم تبلیغات گوگل شوید.
چرا ما باید از گوگل ادوردز (تبلیغات در گوگل) استفاده کنیم؟
اگر تجارت نوپایی داریم و میخواهیم که سریعا به سوددهی برسیم باید از ابزاری استفاده کنیم که هر چه سریع تر مارا به صفحه ی اول گوگل برساند و این موضوع اهمیت تبلیغات در گوگل را دو چندان می کند زیرا سریع ترین ابزاری که ومب سایت یا صفحه ای از وب سایت شما را به صفحه ی اول می رساند تبلیغات در گوگل می باشد و در حال حاضر راهی سریع تر از این ابزار نداریم.
همچنین یک قابلیت فوق العاده که دارد این است که شما می توانید در محل های خاصی که دوست دارید، زمانی که دوست دارید و در وسیله ای که دوست دارید(موبایل، تبلت، رایانه و…) وب سایت شما بالاتر از همه نشان داده شود.
نتایج ادوردز کاملاً ملموس است
درگوگل ادوردز این امکان را دارید که ببینید در لحظه چند نفر روی تبلیغات شما کلیک میکنند.
گزارشهای روزانه و ماهانهای که در اختیارتان قرار میگیرد به شما نشان میدهد در چه تاریخ و ساعاتی بیشترین بازدید را داشتهاید.
مدت زمانی که کاربران در سایت شما توقف میکنند و تعداد افرادی که سایتتان را ترک میکنند از جمله نتایجی است که ادوردز برایتان دارد.
در نهایت اینکه قادر هستید کلیکهای روی تبلیغتان را دنبال کنید و رفتار کاربران را مشاهده کنید، امتیاز بزرگی در جهت افزایش ترافیک وبسایت محسوب میشود.
آیا برای همه ی کسب و کار ها می توان از آن استفاده کرد؟
اهمیت تبلیغات در گوگل در همه ی زمان ها بالا می باشد ولی در اوایل کار وب سایت و زمانی که تجارت شما نوپا می باشد نقش به سزایی در سوددهی و شناخته شدن وب سایت شما دارد.
چون با حضور در صفحه ی اول گوگل اولا شما صاحب فروش بی سابقه خواهید شد و همچنین زمانی که کاربران وب سایت شما را در صفحه ی اول ببینید.
به مرور شناخته خواهید شد و تجارت شما معروف خواهد شد چون در ذهن عوام اینگونه جا افتاده است که سایتی که صفحه ی اول باشد مطمئن و شناخته شده می باشد.
و اینگونه هم می باشد چون سایتی که مطمئن و کاملا صحیح برنامه ریزی شده باشد می تواند در گوگل رشد پیدا کند.
و اما زمانی که وب سایت شما شناخته شده باشد شما از تبلیغات در گوگل می توانید زمانی که فروش ویژه ای یا طرحی دارید که میخواهید سریعا به فروش برسد یا دیده شود می توانید از تبلیغات در گوگل استفاده کنید.