جستجوی گوگل چیست
امروزه باتوجه به گسترش چشمگیر اینترنت و حضور آن در تمامی بخش های زندگی حضور در آن یک امر ضروری برای تمامی افراد، موسسات، شرکت ها و سازمان ها می باشد.
اما با توجه به گستردگی بسیار زیاد آن تمامی کاربران نیاز دارند برای دستیابی به اطلاعات و یا خدمات مورد نظر خود از موتورهای جستجو استفاده نمایند. همانطور که می دانید گوگل پرطرفدارترین و معروف ترین این موتورهای جستجو است که در میان کاربران اینترنتی ایرانی نیز دارای محبوبیت بالایی است و به صورت حدودی می توان گفت که تمامی کاربران اینترنت در ایران حداقل روزی یک بار از موتور جستجو استفاده می نمایند.
پس در صورتی که شما حضور مناسبی در این موتور جستجو داشته باشید می توانید حود را به میلیون ها کاربری که از این موتور برای جسنجو استفاده می نمایند معرفی نمایید. در همین راستا موتور جستجوی گوگل سال هاست که ابزاری به نام گوگل ادوردز را معرفی نموده است تا صاحبان وب سایت ها بتوانند وب سایت خد را از طریق این ابزار در موتور جستجوی گوگل معرفی نمایند. شما هم می توانید سایت یا خدمات خود را به این روش به میلیون ها کاربر اینترنتی در ایران و یا تمامی کشورهای جهان معرفی نمایید.
|
انواع روش های جستجوی گوگل
موتور جستجوی گوگل شامل دو بخش است:
- جستجوی رایگان
- جستجوی غیر رایگان یا همان گوگل ادوردز
در اﻳﻦ ﻧﻮع ﺗﺒﻠﻴﻎ، ﻧﻤﺎﻳﺶ آﮔﻬﻲ ﺷﻤﺎ در ﺑﺨﺶ Adwords Ads ﺑﺼﻮرت راﻳﮕﺎن ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ و ﺷﻤﺎ ﻓﻘﻂ در ﺻﻮرت ﻛﻠﻴﻚ ﺑﺮ روی ﺗﺒﻠﻴﻎ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺨﺎﻃﺒﻴﻦ ﭘﻮل ﭘﺮداﺧﺖ ﻣﻲ ﻛﻨﻴد.
یعنی گوگل تبلیغ شما را در سمت راست نمایش می دهد و تا زمانی که مخاطب بر روی تبلیغ شما کلیک نکرده است از اعتبارتان کم نمی شود ولی اگر مخاطب به آگهی شما علاقه مند شد و بر روی آن کلیک کرد، اعتبارتان کاهش می یابد، که به ازای هر بار بازدید از ۱ سنت به بالا می باشد و مبلغ آن بستگی به نوع کلمات کلیدی سایت خود انتخاب کرده اید دارد.
تفاوت جستجوی رایگان و غیررایگان گوگل یا گوگل ادوردز
- در ﺟﺴﺘﺟﻮی راﻳﮕﺎن ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ازای ﻳﻚ ﻳﺎ ﺣﺪاﻛﺜﺮ ﭼﻨﺪ ﻋﺒﺎرت ﺟﺴﺘﺠﻮ در ﻣﻴﺎن ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻗﺮارمی ﮔﻴﺮﻳﺪ ﻛﻪ ﻣﻌﻤﻮﻻ اﻳﻦ ﻛﻠﻤﺎت ﻣﻮرد ﺗﻤﺎﻳﻞ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ وﻟﻲ در ﺗﺒﻠﻴﻎ در ﮔﻮﮔﻞ ﺷﻤﺎ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﻴﺪ ﺑﻪ ازای ﻫﺮ ﻋﺒﺎرﺗﻲ ﻛﻪ ﺗﻤﺎﻳﻞ دارﻳﺪ در ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻗﺮار ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ.
- در ﺟﺴﺘﺠﻮی راﻳﮕﺎن ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ در ﻧﺘﺎﻳﺞ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻣﺜﻼ در ﺻﻔﺤﺎت دوم ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﻗﺮار ﺑﮕﻴﺮد و ﭼﻮن ﻛﺎرﺑﺮ در ﻫﻤﺎن ﺻﻔﺤﻪ اول ﺑﻪ اﺣﺘﻤﺎل زﻳﺎد ﺑﻪ ﻧﺘﻴﺠﻪ خواهد رﺳﻴﺪ در ﻧﺘﻴﺠﻪ وب ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ دﻳﺪه ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺷﺪ اﻣﺎ در ﺗﺒﻠﻴﻎ در ﮔﻮﮔﻞ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ در اوﻟﻴﻦ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻗﺮار ﺑﮕﻴﺮد.
- در ﺟﺴﺘﺠﻮی راﻳﮕﺎن ﺑﺮای ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ در ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﺎه ﻫﺎ زﻣﺎن ﻻزم اﺳﺖ و ﻛﻮﭼﻜﺘﺮﻳﻦ ﺗﻐﻴﻴﺮ در آن ﻧﻴﺰ ﻣﺠﺪدا ﺑﻪ ﻣﺎه ﻫﺎ زﻣﺎن ﻧﻴﺎز داﺷﺖ ﺧﻮاﻫﺪ اﻣﺎ در ﺗﺒﻠﻴﻎ در ﮔﻮﮔﻞ وب ﺳﺎﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﻃﻲ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻋﺖ در ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﻗﺮار ﺧﻮاﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ و ﻫﺮ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻃﻲ ﭼﻨﺪ دﻗﻴﻘﻪ اﻋﻤﺎل ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.
- در ﺟﺴﺘﺠﻮی راﻳﮕﺎن ﺷﻤﺎ ﻫﻴﭻ اﺑﺰار ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ ﺑﺮ روی ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻳﻚ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻧﺪارﻳﺪ اﻣﺎ در ﺗﺒﻠﻴﻎ در ﮔﻮﮔﻞ ﺷﻤﺎ به طور ﻛﺎﻣﻞ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﻴﺪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺟﺴﺘﺠﻮی ﺧﻮد را ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ.
- در ﺗﺒﻠﻴﻎ در ﮔﻮﮔﻞ ﺷﻤﺎ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﻴﺪ وب ﺳﺎﻳﺖ ﺧﻮد را در ﻛﺸﻮر ﺧﺎص و ﻳﺎ زﺑﺎن ﺧﺎص ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ در آورﻳﺪ وﻟﻲ در ﺟﺴﺘﺠﻮی راﻳﮕﺎن اﻳﻨﮕﻮﻧﻪ ﻧﻤﻲ ﺑﺎﺷﺪ.
- در ﺟﺴﺘﺠﻮی راﻳﮕﺎن ﻫﻴﭻ گزارشی از ﻃﺮف ﮔﻮﮔﻞ در اﺧﺘﻴﺎر ﺷﻤﺎ ﻗﺮار ﻧﻤﻲ ﮔﻴﺮد وﻟﻲ ﺗﺒﻠﻴﻎ در ﮔﻮﮔﻞ ﮔﺰارﺷﺎت ﻣﻔﺼﻠﻲ از ﻃﺮف ﮔﻮﮔﻞ در اﺧﺘﻴﺎر ﺷﻤﺎ ﻗﺮار ﻣﻲ ﮔﻴﺮد.