اگر شما یک بازاریاب برای اپلیکیشن ها هستید که هدفتان کسب درامد از اپلیکیشن ها است ، در این مقاله ۶ استراتژی کسب درآمد از اپلیکیشن ها را میتوانید یاد بگیرید.
چرا یک اپلیکیشن می سازید؟!
بله. میخواهید وفاداری را ترویج دهید ، یک شرکت آگاه بسازید ، مشتری های جدید از طریق ساخت اپلیکیشن بدست آورید ، سود کسب کنید و خیلی چیزهای دیگر.اغلب اوقات ، اپلیکیشن های موبایل یکی دیگر از کانال های کسب و کار برای برند شما به شمار می رود.
شما اپلیکیشن را انتشار می دهید و انتظار دارید که یک منبع جدی درآمدی برای شما باشد.
بسیاری از مردم به این خاطر وارد عرصه ی ساخت اپلیکیشن می شوند که شیفته ی بیلیون ها دلار موفقیت ناگهانی اپلیکیشن هایی مثل واتساپ و اینستاگرام شدند.
به یادداشته باشید که استراتژی های کسب درآمد از اپلیکیشن ، باید قبل از انتشار اپلیکیشن در اپ استورها ، انتخاب و روی اپلیکیشن اعمال شود.
شما می توانید پس از مدتی در این استراتژی ها بازنگری کنید یا اینکه بطور کلی تغییرشان دهید.
مدل های کسب درآمد از اپلیکیشن ها
۴-پرداخت درون برنامه ای(فروش محصولات فیزیکی و مجازی)
پرداخت های درون برنامه ای دقیقا شبیه به آن چیزی هستند که به نظر می رسند.
این استراتژی کسب درامد از اپلیکیشن ، شامل فروش محصولات فیزیکی یا مجازی در داخل اپلیکیشن شما و درنتیجه حفظ درامدتان می شود.
پرداخت درون برنامه ای می تواند گستره ی متنوعی از کالاهای مصرف کنندگان ازقبیل پوشاک ، و وسایل جانبی را در بربگیرد.
همچنین پرداخت درون برنامه ای می تواند مجازی باشد.
مثل پرداخت پول در بازی.
هرچیزی که اپلیکیشن شما می فروشد ، اطمینان حاصل کنید که پرداخت درون برنامه ای ، مثل یک قسمت طبیعی از اپلیکیشن شما بنظر برسد.
اپلیکیشن Meetme یک نمونه ی خوب از اپلیکیشنی است که بصورت خلاقانه ای پرداخت درون برنامه ای را در اپلیکیشن اجتماعیش ثبت کرده است.
مزایا:
-این مدل تجاری اپ،مشخصا برای برندهای ecommerce و mcommerce عالی است.
-پرداخت درون برنامه ای می تواند به بازاریابان اپلیکیشن ها کمک کند تا درامد راحت با کمترین میزان ریسک را داشته باشند.
-خرید محصولات مجازی می تواند منجر به درگیری عمیق تر کاربر شود.
معایب:
-اخیرا علیه این استراتژی ، تبلیغات بدی انجام میشود.چون مقامات دولتی به اپل و گوگل فشار می آورند تا مقررات سختگیرانه تری وضع کنند تا مانع پرداخت درون برنامه ای تصادفی کودکان در اپلیکیشن شوند.
-اپلیکیشن ها اگر می خواهند پرداخت درون برنامه ای اضافه کنند ، باید در صفحه ی لیست اپ استورهایشان شفافیت بیشتری داشته باشند. ( که باعث میشود برخی از مردم آن را دانلود نکنند. )
۵-دیوار پرداخت(خرید اشتراک)
مدل تجاری اشتراکی بسیار شبیه به مدل فریمیوم است.
بااین تفاوت که به جای ویژگی ها،محتوا در اپلیکیشن قفل میشود.
این مدل به کاربر اجازه می دهد که یک مقدار از پیش تعیین شده ای از محتوارا بصورت رایگان ببیند و برای دسترسی به محتوای بیشتر برای خرید اشتراک اقدام کند.
این مدل بهترین گزینه برای اپلیکیشن های متمرکز بر خدمات است و به برندها اجازه می دهد تا بصورت مستمر درآمد کسب کنند.
یک نمونه ی خوب برای این مدل ، Umano است که اخبار را به پادکست ها ارسال می کند.
مزایا:
-این مدل تجاری بعلت اینکه معمولا اشتراک ها تمدید خودکار میشوند( هفتگی ، ماهیانه ، سالیانه ) ، جریان درآمدی دائمی دارد.
-اشتراک ها به احتمال زیاد منجر به درگیر شدن کاربر در اپ و وفاداری او میگردد.
معایب:
-ممکن است سخت باشد که تعیین کنیم که کجا وچه موقع از این مدل استفاده کنیم.
۶-حمایت مالی ( انگیزه ی تبلیغاتی )
در این مقاله تمامی مدل های تجاری اپلیکیشن ها لیست شده است.
حمایت مالی،مستلزم همکاری با تبلیغ کنندگانی است که کاربران اپ شمارا برای کامل کردن اعمال درون برنامه ای مشخص، با جوایزی تشویق می کنند.
دراین مدل،برندها و آژانس ها هزینه می کنند تا بخشی از این سیستم انگیزشی باشند.
اپلیکیشن شما با درنظر گرفتن سهم درآمد حاصل از قراردادن جوایز و پاداش ها ، درامد کسب میکند.
به این صورت شما میتوانید تبلیغات را درون اپلیکیشنتان ترکیب کنید تا قابلیت های اپلیکیشنتان را برای درگیرکردن بیشتر کاربران،بالا ببرید.
یک نمونه ی خوب برای این مدل ، RunKeeper است.
مزایا:
-یک مدل تجاری خلاقانه است که می تواند با هرنوع اپلیکیشنی سازگارشود.
-این استراتژی تبلیغاتی به احتمال زیاد توسط کاربران اپلیکیشن بهتر دریافت می شود.
چون مربوط و مرتبط با هدف اپلیکیشن است.
.-توسعه دهندگان اپلیکیشن و بازاریابان درامد کسب می کنند ، تبلیغ کنندگان فضای تبلیغاتی بیشتری بدست می آورند و کاربران از تبلیغات رایگان سود کسب می کنند
معایب:
-بازاریابان موبایلی باید درمورد اعمالی که داخل اپ ترویج می کنند مراقب باشند. ( مثلا اپل دانلودهای تبلیغی و به اشتراک گذاری های اجتماعی را رد می کند.)
-این مدل تجاری به اندازه ی مدلهای دیگر تست و آزمایش نشده است. ( نتایج و موفقیت ها ممکن است متفاوت باشند.)
بعنوان آخرین نکته:
فقط کارهایی که دیگران انجام داده اند را انجام ندهید.
استراتژی های کسب درآمدتان را بازنگری یا به روزرسانی کنید تا نتیجه ی موردنظرتان را بگیرید.
ما دراین مقاله ، متدهای استاندارد برای کسب درآمد ازطریق اپلیکیشنتان را ذکرکردیم ، اما فقط بازاریابان اپلیکیشن شجاع و خلاق می توانند آن را به باران پول برای خود تبدیل کنند.