وب سایت چند زبانه باعث محتوای تکراری میشود یا نه ؟ برای پاسخ به این پرسش توسط جناب آقای مت کاتز مدیر سابق تیم اسپم گوگل در ادامه با ایران تبلیغ همراه باشید.
آیا وب سایت چند زبانه باعث محتوای تکراری می شود
بازهم جناب آقای مت کاتز یعنی مدیر سابق تیم اسپم شرکت گوگل به یک سوال بسیار بسیار مورد توجه پاسخی جالب و منطقی داده است ، که پیشنهاد میکنیم این پاسخ را به دقت در ادامه ی این مطلب بخوانید.
همانطور که میدانید یکی از پنالتی های سئو در گوگل ، محتوای تکراری یا به اصطلاح بین المللی ( duplicate content ) است ، این محتوا های تکراری به چند نوع مختلف تقسیم می شوند ، یکی از انواع این محتوا ، چند زبانه بودن یک وب سایت ، یا متن ترجمه شده یک مقاله در وب سایت های مختلف است.
آیا ترجمه چند زبانه از یک محتوا درون وب سایت های مختلف موجب مجازات برای محتوای تکراری می شود ؟
مت کاتز : این سوال بسیار خوبی است چون که شبیه به این سوال را در گذشته نداشته ایم. یک محتوا به زبان انگلیسی و همان محتوا به زبان فرانسه یا هر زبان دیگری با هم دیگر متفاوت هستند.
بنابر این اگر شما یک محتوا را به زبان انگلیسی تولید کنید و دوباره همان محتوا در زبان انگلیسی تکرار شود. در این شرایط محتوای تکراری به وجود می آید و گوگل می خواهد که فقط یک محتوا در زبان انگلیسی وجود داشته باشد و کپی دیگر ی از آن مطلب وجود نداشته باشد اما اگر شما ، محتوای زبان انگلیسی رو این جا و محتوای زبان فرانسوی رو هم این جا داشته باشید مساله کاملا متفاوت می شود.
در این صورت شما مجازات نخواهید شد که چرا یک محتوا با دو زبان دارید اما یک کار دیگر هم وجود دارد ، اگر شما محتوا را خودتان ایجاد کرده باشید و سپس مجددا آن محتوا را به زبان های انگلیسی و فرانسه ترجمه کرده باشید ، همه چیز در مناسب ترین شرایط ممکن قرار دارد ، دنیا بر وفق مراد شما می باشد، زندگی گلباران است ، خوشحال باشید !
اما اگر شما یک محتوا کپی شده در زبان انگلیسی داشته باشید و سپس آن را با استفاده از ترجمه گر گوگل ترنسلیت ( google translate ) ، به صورت اتوماتیک به زبان های دیگر ترجمه کرده باشید ، شما یک اسپمر شناخته خواهید شد ، به خاطر اینکه کاملا دارید به صورت اتوماسیون وار و خودکار و حتی مانند یک ربات رفتار می کنید.
بنابر این توصیه می کنم که اگر وب سایت شما در سه کشور مختلف خدمات ارائه می دهد ، شما باید محتوای خوب با زبان های این کشور ها را ایجاد کنید اما به هر حال توصیه نمی کنم که مطالب خود را به صورت خودکار به بسیاری دیگر از زبان ها ترجمه کنید.
مطمئن شوید که ترجمه ای که بر روی محتوا های اصلی شما صورت گرفته شده است به درستی انجام شده باشد ، برای کسانی که می خواهند به وب سایت شما وارد شوند این کار بسیار زیاد مفید خواهد بود.
تاثیر محتوای تکراری بر سئو
معمولا زمانیکه روباتهای گوگل با محتوای تکراری و یکسان در چند سایت مواجه میشوند، آدرس معتبرترین سایت و آن مطلبی که در تاریخ قدیمی تری منتشر شده است را نشان میدهند و بقیه را از چشم بیننده پنهان میکنند. تنها در صورتیکه از گوگل بخواهید نتایج مخفی شده را به شما نشان میدهد. در بعضی موارد ممکن است هر دو صفحه ی یکسان را از نتایج خود خارج کند. در این شرایط مطالب شما ایندکس میشود، ولی هیچ گاه به کاربران پیشنهاد نمیشود و جایی در نتایج گوگل نخواهد داشت.