چطوری کمپینهای موفق اینفلوئنسر مارکتینگ بسازیم؟
این را بدانید که یک کمپین تبلیغاتی چیزی نیست که یک دفعه به ذهنتان برسد. برای ایجاد کمپینهای موفق، علاوه بر تمرکز روی ایده عالی، باید درباره هدفتان تحقیقات دقیقی انجام دهید تا با اطلاعاتی کامل و خوب، بتوانید کمپین خود را با جزئیات هر چه بیشتر به صورت عالی اجرا کنید.
رسیدن به هدف از طریق سلبریتیهای آنلاین یک روش نسبتا کم هزینه در بازاریابی ازطریق رسانههای اجتماعی است.
اینفلوئنسر مارکتینک از استاندارد PR روابط عمومی (Pablic Relations- پی ار در واقع روابط عمومی براساس یک روند استراتژی شده است که ارتباطات سودمندی را بین سازمانها و مردم ایجاد میکند) و استراتژی بازاریابی تشکیل شده است.
طبق گفته mediapost، مردم بین ۱۸ تا ۳۴ سال، به اینفلوئنسرها و حرفها و توصیههای آنها توجه میکنند. همچنین طبق پژوهشهایی که McKinsey & Company انجام داده است، اکثر خریدهای آنلاین نتیجه کلمههایی است که در بازاریابی دهان به دهان منتشر میشود و با این کلمهها مشتریان به سمت خرید هدایت میشوند.
تیم ایران تبلیغ راهنمایی دستیابی سریع برای ساخت یک کمپین موفق اینفلوئنسر مارکتینگ آماده کرده که شما میتوانید از آن برای رسیدن به هدفهایتان استفاده کنید:
۱- اهداف خود را تعیین کنید
قبل از راهاندازی کمپین تبلیغاتی، باید هدفتان از اجرای آن کمپین را مشخص کنید. آگاهی از برند، ایجاد اعتماد در بین مشتریان، بالا بردن میزان فروش محصول، جذب بیشتر مخاطبانتان و … مثالهایی است که میتوانند جزء اهداف کمپینتان باشد. اگر هدف از کمپینتان را تعیین کنید، بودجه مورد نیاز، فرمت محتوا برای کمپین، مخاطبان هدف، رسانههای مرتبط و … نیز مشخص میشوند.
برای داشتن یک کمپین موفق شما باید به موراد زیر توجه کنید:
– گروه مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.
– یک پلن مالی بسازید.
– شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) خود را ایجاد کنید.
KPI هایی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:
– میزان رسیدن به مخاطبان (تعداد افرادی که وب سایت شما را دیدن، از محصول شما خرید کردند، پست شما را دیدن و …)
– نتیجه و اثر
– میزان بازدید
– میزان علاقهمندیها
– میزان کلیکها
– میزان افزایش حامیان
– میزان فروش
۲- شبکههای اجتماعی را به طور استراتژیک انتخاب کنید
پلتفرمهایی که شما برای راهاندازی کمپینتان انتخاب می کنید به اهدافی که شما دارید، بستگی دارند. برای رسیدن به مخاطبان مختلف شبکههای اجتماعی متفاوتی وجود دارند. در نتیجه رسانههایی را انتخاب کنید که مشتریانی که شما میخواهید در آن رسانه فعالیت داشته باشند.
هر کدام از شبکههای اجتماعی مجموعهای از امکاناتی را ارائه میدهند که این امکانات روی اجرای کمپین شما تاثیر میگذارند. نتیجهای که از ایجاد یک کمپین در فیسبوک میگیرید، مشابه توییتر، اینستاگرام و … نیست.
۳– یک اینفلوئنسر معتبر برای اینکه سفیر شما باشد، انتخاب کنید
اینفلوئنسری که برای اجرای کمپینتان انتخاب میکنید درباره تصویر و هویت برند شما صحبت خواهد کرد و در واقع سفیر برند شما میان مخاطبان خواهد بود. از این رو، قبل از اینکه با هر کسی کار کنید، باید از خودتان بپرسید که آیا کسی که انتخاب میکنید بهترین شخص به عنوان نماینده شما هست یا نه؟ برای این کار شما باید جست و جوی دقیقی را انجام دهید.
برای پیدا کردن اینفلوئنسرهای مناسب با هدف شما، میتوانید نکته های زیر را در نظر بگیرید.
– به پروفایلهای آنها سر بزنید.
– از اینکه اعتبار نامناسبی در اینترنت یا مطبوعات نداشته باشند، مطمئن شوید.
– از اینکه آنها درباره موضوعاتی که به ارزش محصولات یا خدمات شما آسیب میزنند، صحبت نمیکنند مطمئن شوید.
– مطمئن شوید آنها مودب هستند. پستهایی که مینویسند درباره چیزهایی است، که خودشان تحقیق کردهاند.
سعی کنید، انتخابتان براساس تعداد دنبالکنندگان اینفلوئنفسرها نباشد. براساس اینفلوئنسرهایی که انتخاب میکنید، شما به جای هزینه کردن برای یک پست میتوانید یک کمپین طولانی مدت با چندین اینفلوئنسر ایجاد کنید.
۴- محتوای پیامهای تبلیغاتی خود را مشخص کنید
محتوایی که اینفلوئنسرها میخواهند منتشر کنند باید در راستای اهداف و تصویرهای شما باشد، تا آن پیامها برای مخاطبان هدف شما، واقعی و ارزشمند جلوه کند.
برای انتقال پیامتان، دنبال اینفلوئنسرهایی باشید، که مطالبی را درباره اهداف شما نوشته و منتشر کرده باشند. روی پیامهایی که مخاطبانتان از طریق اینفلوئنسرها دریافت میکنند نظارت داشته باشید.. محتوای پیامها از اهمیت فراوانی برخورداراند، زیرا این پیامها از طریق سفیرهای شما به مخاطبان هدفتان میرسند.