بازاریابی آنلاین و آفلاین را با کمک چهار روش با یکدیگر ترکیب کنید ، در ادامه شما را با این چهار روش آشنا میکنیم ، با ایران تبلیغ همراه باشید.
بازاریابی آنلاین و آفلاین را ترکیب کنید
با توجه به شمار در حال رشد وسایل ارتباطی در عصر حاضر ، مصرفکنندگان به روشهای متعددی با برندها تعامل برقرار میکنند. پیامد این قضیه برای بازاریابها آن است که نیاز دارند با استفاده و ترکیب کانالها و نقاط تماس مرتبط بصورتی کلی درباره تجربه مصرف کننده فکر کنند. از اینرو جهت موفقیت استراتژی بازاریابی خود نیازمند اتصال بازاریابی آنلاین و آفلاین هستید.
با وجود ابزارهای پوشیدنی ، تلویزیونهای هوشمند و دیگر خطوط بین بازاریابی آنلاین و آفلاین محو شده.
بازاریابی نمیتواند در مدت طولانی به دو بخش تقسیم شود و ترکیب بازاریابی آنلاین و آفلاین امری ضروریست.
در حقیقت ، طبق پژوهشهای سورت گرفته ۹۸% بازاریابها بیان میکنند که بازاریابی آنلاین و آفلاین در حال ادغامند.
این در حالی می باشد که بسیاری از سازمانها به این دو شاخه بصورت کاملا جداگانه نگاه میکنند و به آنها ساختار میدهند.
بازاریابی موفق نه تنها این دو را همراه با هم بررسی و ارزیابی میکند بلکه برای خلق تجربه ای یکپارچه آنها را به هم ارتباط میدهد.
بازاریابی آنلاین و آفلاین را با کمک چهار روش زیر با یکدیگر ترکیب کنید
ارسال ایمیل و نامه مستقیم را به هم متصل کنید
در مقایسه با سایر کانالهای ارتباطی ایمیل قدیمیتر است اما همچنین در سطح وسیعی مورد استفاده است.
آنچه ایمیل را اثر بخش کرده توانایی آن برای دستیابی به جعبهها ورودی با محتوای شخصی سازی شده است.
آنچه که این ابزار را قدرتمندتر میسازد راه اندازی ایمیل مستقیم به عنوان دنباله ای برای کمپین بازاریابی ایمیلیست.
به عنوان مثال ، یک بانک به منظور باز کردن حساب جاری حدود ۵۰۰،۰۰۰ ایمیل برای مشتریان بالقوه فرستاده است.
به منظور پیگیریهای بعدی نیز به جای اینکه بانک برای آنها کارتهایی را ارسال نماید ، بهتر است واحد اتوماسیون بازاریابی بانک سعی کند ایمیلهای مستقیمی را به آنهایی که تا هفت روز بعد از دریافت ایمیل آن را باز نکرده اند ارسال کند این مورد به عنوان یادآوری برای آنها میباشد.
این کار نیاز به یک جریان کار ساده دارد که از ترکیب ایمیل مستقیم با پلتفرمی تعاملی و رفتار مصرف کننده بنگاههای اقتصادی استفاده کند تا بتواند کمپین بازاریابی برای آنها شکل داده و از این طریق اطلاع رسانی کند.
این کار گپ موجود بین بازاریابی آنلاین و آفلاین ، در کمپینها ، را از بین میبرد.
پیشنهادهای مرتبط با مکانیابی جغرافیایی و متحرک را به موقع ارائه دهید
تکنولوژیهایی از قبیل جی پی اس که با بخش بندی پیشرفته بازار در طرح اتوماسیون بازاریابی شما ترکیب شده باشند میتوانند عملکردی شگفت انگیز داشته باشد.
با این گونه ادغام برندها قادر هستند تا پیشنهادهای هدف گذاری شده را به مشتریان خود بقبولانند.
مثلا ، شرکت های تور مسافرتی میتوانند تاریخچه موقعیتی و مکانی یک مشتری را تحلیل کنند تا فعالیتها ، رویدادها و پیشنهادهای مبتنی بر موقعیت و مکان مشتری را به او پیشنهاد بدهند.
اطلاعات مربوط به الگوهای رفتاری گذشته مشتری تبلیغ کنندگان را قادر میسازد تا موقعیت و مکان مشتری را پیش بینی کنند و با پیشنهادهای معنادار مبتنی بر عادتهای روزمره شان به آنها خدمت رسانی کنند.
از URLهای مختصر و مفید برای جذب ترافیک آنلاین استفاده کنید
URL های مختصر و مفید در واقع آدرسهای وب کوتاه شدهای هستند که به خاطر آوردن آنها بسیار راحت است.
پس ، زمانی که مشتریانتان درحال برقراری تعامل با یک دارایی آفلاین نظیر بیلبوردهای تبلیغاتی یا آگهیهای چاپی هستند ، می توانند در زمانی دیگر به صفحه موردنظر وبسایت شما سر بزنند ، حتی بدون اینکه لازم باشد به صفحه اصلی و اولیه وبسایت شما سر بزنند.
همچنین کار دیگری که میتوانید انجام دهید آن است که پارامترهای URL خود را در یک URL مخفی شده قرار دهید تا بازدیدها و تبدیل ها از کانالهای آفلاین شما با دقت بیشتری ردیابی و بررسی شود.
به علاوه ، میتوانید بازاریابی دیجیتالی خود را تقویت کنید تا دوباره کسانی را که URL های تبلیغاتی شما را دیده اند اما اقداماتی که مدنظر شما بوده است نظیر پر کردن فرمها و … را انجام ندادهاند را فرا بخوانید.
مثلا یکی از خطوط هواپیمایی برای ارائه پیشنهادهای خود اینگونه عمل میکند که از آگهیهای چاپی و رادیویی را که حاوی URL منحصر بفرد برند هستند استفاده میکند و سپس آنها را مجددا در رسانههای اجتماعی از طریق شعاری خاص و مربوط به کمپین جاری به سمت وبسایت فرا میخواند و به این صورت فاصله ی موجود بین بازاریابی آنلاین و آفلاین را پر میکند.
ایجاد URL های ساده و خوانا
مهمترین مسئله درباره یک URL سادگی و خوانا بودن آن است.
ساختار یک URL باید منطقی بوده و برای یک بیننده (یک انسان) قابلدرک و قابلخواندن باشد.
در زیر دو نمونه URL آورده شده که اولی خوانا و قابلدرک بوده ولی دومی نامفهوم و پیچیده است :
www.example.com/SEO-advice-for-beginners
www.example.com/index.php?id_sezione=360&sid=4j3898e1djis03
پس URL های ما باید به فرم نمونه اول باشند. در URL ها باید از کلمات و جملات با مفهوم و حقیقی استفاده شود که برای افراد قابلفهم باشد مخصوصا زمانی که در یک متن دیگر و یا یک ایمیل کپی میشوند. پس بههیچوجه از الگوهای تصادفی طولانی که شامل ترکیبی از حروف و اعداد هستند برای ساخت URL ها استفاده نکنید زیرا در صورت غیرقابل فهم بودن یک URL احتمال آنکه کسی بر روی آن کلیک کند بسیار ضعیف خواهد بود.
URL ها باید تا حد امکان کوتاه باشند تا کاربران بتوانند آنها را به خاطر بسپارند، مخصوصا زمانی که میخواهیم از URL ها در منابع غیر آنلاین مثل کاتالوگها و بروشورها و … استفاده کنیم.
تکنولوژیها را با یکدیگر ادغام کنید تا بتوانید اثر کانالهای ترکیبی و متقاطع را دنبال کنید
تکنولوژیهای متعددی وجود دارد که میتوانند تجربه منسجمتری را بین کانالهای ارتباطی فراهم کنند.
مثلا فیس بوک با کمک تکنولوژی اسکوئر و مارکتو میزان مشاهده تبلیغات بعد از خرید را ردیابی میکند.
همچنین فیس بوک قادر است تا بازدیدهای یک فروشگاه بعد از دیدن تبلیغات را نیز ردیابی کند. این امر میتواند از طریق GPS، چراغهای چشمک زن، وای فای و ابزارهایی نظیر این صورت بگیرد.
یک مثال از این عملکرد زمانیست که یک مجموعه زنجیرهای باشگاه ورزشی از هشداردهندههایی استفاده میکند که به مدیران شعب اجازه میدهد تا تماس با افراد محلی که چندین ماه به باشگاه دسترسی نداشتهاند را خودشان اولویت بندی کنند. یا شرکت بیمهای در رویدادهای دوستانه – خانوادگی و محلی حضور دارد ، به منظور اینکه افراد را برای حضور در برنامههای پروشی انتخاب کنند ، اطلاعات مخاطبان را با محتوای تعاملی در آیپد دریافت میکند.
همانطور که مطرح شد بازاریابی آفلاین و آنلاین به تنهایی تضمین کننده موفقیت کمپینهای بازاریابی شما نیستند ، اما ترکیبشان با یکدیگر مشخصا اثرگذاری بالاتری را بر فعالیتهای شما میگذارد.