مزایا و معایب تبلیغات موبایلی و محیطی ، امروزه بازار تبلیغات بسیار گسترده شده است و کمتر محصولی را می‌توان بدون داشتن تبلیغات مؤثر پیدا کرد که به فروش برسند.

برای اینکه محصول یا خدمات خود را به‌خوبی به مردم معرفی کنید ، باید آن‌ها را مورد تبلیغات متفاوت قرار دهیم. در حقیقت نمی‌توان دنیا را بدون هیچ تبلیغی تصور کنیم زیرا بازار فروش محصولات همیشه وجود دارد. اما تبلیغات موبایلی و محیطی فقط جزئی از استراتژی بازاریابی نیست ، بلکه بدون داشتن تبلیغات نمی‌توان خرید و فروشی انجام داد و به‌ نوعی تبلیغات جزء جدانشدنی از بازار می‌باشد که بدون آن هیچ کاری انجام نخواهد شد.

مزایا و معایب تبلیغات موبایلی و محیطی

با گسترش تکنولوژی و پیشرفت صنایع ، تنوع روش‌های تبلیغاتی نیز بسیار افزایش‌یافته است. بنابراین باید با تحقیق و بررسی بهترین روش که مناسب کسب‌وکار شما می‌باشد را انتخاب کنید تا بتوانید نتایج خوبی از تبلیغات خود دریافت کنید. تبلیغات آنلاین ، تبلیغات محیطی ، تبلیغات موبایلی ، تبلیغات کاغذی،  تبلیغات از طریق رسانه‌های عمومی و… ازجمله روش‌های تبلیغاتی می‌باشد که هرکدام از آن‌ها نسبت به میزان اثرگذاری خود مزایا و معایبی دارند که در این مقاله سعی داریم ارسال پیامک موبایلی و تبلیغات محیطی را باهم مقایسه کنیم و در مورد آن‌ها توضیحاتی ارائه دهیم:

مزایا و معایب تبلیغات موبایلی و محیطی

مزایا و معایب تبلیغات موبایلی

تبلیغات با استفاده از تلفن همراه ، اساساً یک ابزار بازاریابی و برند سازی عملیاتی است که از تکنولوژی ارتباطات همراه برای تسهیل نمایش تبلیغات آنلاین در دستگاه‌های قابل‌حمل استفاده می‌کند. این نوع از تبلیغات شامل تمام تبلیغات موبایلی مورداستفاده برای گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی است ، ازجمله آگهی‌های تبلیغاتی و همچنین خطوط مستقیم ارتباط با مشتریان (به‌عنوان‌مثال خدمات پیام‌رسانی) را شامل می‌شود.

• وب موبایل
• برنامه‌های موبایل
• پیام‌های تلفن همراه
• ویدیو موبایل / تلویزیون
• پیام‌های متنی (SMS / MMS)

در تبلیغات مؤثر اولین و مهم‌ترین عامل ، طراحی می‌باشد. درست است که ارسال پیامک نیازی به طراحی گرافیکی ندارد اما داشتن متن و جملات مناسب نیز ازجمله مواردی است که نیاز به بررسی فراوان و به‌نوعی طراحی شدن دارد. محتوای تبلیغات باید جذاب و مفید باشد تا بتواند اثر مثبتی بر مخاطب خود بگذارد.
البته تبلیغات از طریق پیامک دارای معایبی نیز می‌باشد. مثلاً صفحه‌ی نمایش کوچک ، محیط خصوصی و استفاده‌ی بیش‌ازحد از آن می‌تواند منجر به عصبی شدن کاربران شود و همین امر باعث شود کاربران به‌طور کل آن را نادیده بگیرند و یا تبلیغات پیامکی خود را مسدود کنند.

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

مزایای تبلیغات محیطی

تضمین دیده شدن در تبلیغات محیطی :

از آنجایی که تبلیغات محیطی در مکان های عمومی و در معرض دید قرار دارند، بنابراین توسط افراد زیادی دیده می شوند. بیننده حق انتخاب ندارد و در هر صورت تبلیغ را می بیند. اما در بسیاری از روش های تبلیغات ، بیننده حق انتخاب دارد. مثلا در تبلیغات تلویزیونی ، بیننده با رسیدن به بخش آگهی های بازرگانی،می تواند کانال را عوض کند. ولی در تبلیغات محیطی ، احتمال دیده شدن بسیار زیاد است.

امکان دیده شدن مکرر :

تبلیغات محیطی بر خلاف تبلیغات در تلویزیون و یا مجلات، معمولا مدت زمان زیادی در معرض دید هستند و افرادی که از مکان های خاص بطور روزانه عبور می کنند، بارها تبلیغات محیطی را خواهند دید و احتمال خرید آنان افزایش خواهد یافت. بسیاری از خریداران ، زمانی خرید می کنند که تبلیغی را بارها دیده باشند. در حقیقت تبلیغات محیطی بطور مکرر پیام تبلیغاتی را به مخاطبان مخابره و ذهن آن ها را با تبلیغات درگیر می کند.

بازار هدف انتخابی :

در تبلیغات محیطی امکان این وجود دارد که بازار هدف را انتخاب کرد و از طریق انتخاب مکانی خاص به مقاصدی متفاوت و مشخص دست یافت. مثلا با خرید فضایی برای تبلیغات محیطی در نمایشکاه کتاب ، می توانید براحتی پیام خود را به علاقه مندان کتاب برسانید. اگر مخاطبان شما بازاری ها هستند با تبلیغات مناسب در بازار می توانید به آنان دسترسی پیدا  کنید. البته مسلما در تمامی موارد نمی توان هدف را به این سادگی انتخاب کرد.

امکان ارجاع به تبلیغات دیگر :

از تبلیغات محیطی می توان به عنوان یک مکمل عالی برای تبلیغات دیگر استفاده کرد. مثلا می توانید در تبلیغ محیطی از بینندگان بخواهید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شما مراجعه کنند و یا برای دریافت بروشور رایگان با شما تماس بگیرند. معمولا تبلیغات محیطی هنگامی بهترین بازده را دارد که با تبلیغات دیگری همراه شود.

معایب تبلیغات محیطی

کوتاه بودن پیام :

در تبلیغات محیطیت پیام باید بسیار کوتاه باشد زیرا معمولا مخاطبان در حال گذر بوده و ۳ ثانیه وقت دارند تا پیام را بخوانند . پس لازمه موفقیت در این نوع تبلیغات، تهیه متنی کوتاه ، قابل فهم و تاثیر گذار است که این کاری مشکل است.

غیر قابل استفاده برای مناسبت های خاص و کوتاه مدت :

قراردادهای تبلیغات محیطی معمولا برای زمان های کوتاه مدت منعقد نمی شوند. بسیاری از شرکت ها یا سازمان ها، فضاهای تبلیغاتی را به صورت حداقل ۳۳ ماهانه اجاره می کنند و این موضوع مانع تبلیغات کوتاه مدت می شود.

انواع ابزار تبلیغات محیطی:

مزایا و معایب تبلیغات موبایلی و محیطی

 

در مورد تبلیغات محیطی و تبلیغات جغرافیایی می‌توان گفت که به‌عنوان یک مصرف‌کننده، تقریباً هرروز تبلیغات در فضای باز را در خیابان‌ها ، اتوبان‌ها ، گذرگاه‌ها و سایر محیط‌هایی که در آن تردد دارید ، خواهید دید. هرچند این روزها جلب‌توجه مشتریان و مردم به تبلیغات بسیار سخت شده است ، اما تبلیغات محیطی هم دارای شرایط خاص خود می‌باشد تا بتوانند تأثیر مثبتی داشته باشند و هزینه‌های صرف شده برای آن به هدر نرود.

اگر بخواهید برای کسب‌وکار خود از تبلیغات محیطی برای بازاریابی و برندسازی استفاده کنید ، به‌عنوان روشی برای تبلیغ آژانس یا برند خود باید بسیار هوشمندانه عمل کنید. تبلیغات بلند پروازانه و مبهم می‎‌تواند نتیجه‌ی عکس داشته باشد و سبب شود بودجه‌ی مالی در نظر گرفته‌شده برای شرکت شما به‌سرعت تمام شود.

شایع‌ترین انواع تبلیغات محیطی که در فضای باز قابل‌اجرا می‌باشند، عبارت‌اند از:
• تبلیغات بیلبورد
• نمایش محل فروش
• پناهگاه‌های اتوبوس، کیوسک، غرفه‌های تلفن و…
• تبلیغات مسافرتی و متحرک بر روی اشیاء (تاکسی، اتوبوس، مترو، قطار و…)

تبلیغات محیطی قادر است تمام جزییات تبلیغاتی را بدون اعمال نظر افراد ، در معرض دید مخاطبان قرار دهد، در حالی که رادیو، تلویزیون ، روزنامه در ابتدا باید توسط مخاطب پذیرفته و سپس تبلیغات آن ها ارایه شود.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *