در قسمت گذشته به دو استراتژی برای بازاریابی استارت آپ ها پرداخته شد. برای آشنایی با سایر استراتژی ها در ادامه با ما همراه باشید.

ادامه بررسی برخی نکات در بازاریابی استارت آپ ها

تفاوت و ایجاد تصویر واضح از خودتان نکاتی بود که در مطلب قبل به آن ها پرداخته شد. حال توجه شما را به ادامه جلب می کنیم :

بازاریابی استارت آپ شما چگونه رنگ و بوی خاصی می گیرد ( قسمت دوم )

 

 

۳ ) در بازاریابی استارت آپ کمی جدی باشید و نظم ، برنامه ریزی و هدف را فراموش نکنید

اهداف خود را مشخص کنید. نه فقط اهداف یک روزه و یک هفته ای بلکه اهداف بلند مدت تر انگیزه بیشتری برای شما و تیمتان در رسیدن و بهتر ساختن مسیر ایجاد می کند. در طول راه ممکن است سختی هایی وجود داشته باشد که باعث شود هدف شما کمی دور از دسترس به نظر برسد ولی هیچ شخصی با فکر کردن به هدف به آن نمی رسد ( البته قصد رد یا تایید قانون جذب را ندارم ) . برای هر روز و هر ساعت برنامه ریزی کنید و بسیار با نظم و هدف کار کنید.

۴ ) در بازاریابی استارت آپ خلاقیت را در تمامی مراحل با زور هم شده وارد کنید

استارتاپ یک ایده ی خلاق است. ممکن است ایده شما عالی ، نو و خلاق باشد ولی فقط و فقط به همین قدر خلاقیت بسنده نکنید. در تمامی مسیر خلاقانه پیش بروید. اگر تیمی دارید که به احتمال زیاد با یک تیم پیش می روید هر چند وقت یک بار بنشینید و گام های خلاقانه را با هم تیمی های خود بردارید. برای هر قدم یک روش نو و جذاب را پایه ریزی کنید و از برداشتن قدم های خلاق اصلا نترسید. اسم را خلاقانه انتخاب کنید ، لوگو را خلاقانه طراحی کنید ، بسته بندی را خلاقانه انجام دهید ، کارت های ویزیت را خلاقانه طراحی کنید و یک چیز دیگر : در بازاریابی استارتاپ ها حتی خلاقانه نفس بکشید !

۵ ) در بازاریابی استارت آپ ممکن است بشنوید جای شما اینجا نیست لطفا نقل مکان کنید

در همه ی بازاریابی ها و بازاریابی استارت آپ این گزینه بسیار رخ می دهد و بسیاری شکست را از اعماق وجود لمس می کنند. ابتدا مشتریان هدف خود را مشخص کنید و سپس همه چیز را آغاز کنید. اگر استارتاپ شما فعالیتی در زمینه افراد خاصی است پس چرا آن را برای همه به نمایش می گذارید ( مگر این که علاقه به تبلیغات و یا هدر دادن پول خود دارید ) و باید جای خود را عوض کنید و تبلیغات خود را به مکان دیگری انتقال دهید و اگر این که برای تمامی افراد جامعه است لطفا به سراغ مطالعه مورد بعدی بروید ( باز هم جای شما اینجا نیست ).

۶ ) در بازاریابی استارت آپ گوش های خود را در اختیار مشتری قرار دهید

قطعا استفاده از فیدبک و اندازه گیری خطای موجود موثرترین روش برای بهسازی نیروی کنترلی اعمال شده به سیستم برای رسیدن به نقطه ی مرجع است. باید ببیند که مشترانیانتان در مورد محصولات و خدمات شما چه نظری دارند و این عمل دو تاثیر بزرگ دارد. اول اینکه به بهبود وضعیت شما و افزایش کیفیت محصولات و خدماتتان کمک می کند و دوم اینکه شما که پای درد و دل مشتریانتان می نشینید حتی حتی حتی اگر تغییری در محصولات و خدماتتان ایجاد نکنید ( که پیشنهاد میکنیم این فکر را از خود دور کنید ) باعث شدید حس خوبی از سمت شما به مشتریانتان منتقل شود و روش موثری در بازاریابی استارت آپ طلقی شود.

۷ ) در بازاریابی استارت آپ زبل خان باشید 

اگر دهه شصتی هستید که دیگر زبل خان آشنای حضورتان است اگر نه حداقل این جمله ی ” زبل خان اینجا ، زبل خان اونجا ، زبل خان همه جا ” را یک بار شنیده اید ! در مورد قبل گفتیم بازخوردهای مشتریانتان را بشنوید اما برخی از نظرات شنیدنی نیست و شاید مشترانیان آن ها را به شما نگویند. به عنوان مثال یک مشتری یک بار خریدی کرده و یا خدماتی گرفته و از آن ناراضی است و ترجیح می دهد دیگر از خدمات شما استفاده نکند و دلیلش را نیز برای خودش نگه می دارد. این وظیفه شماست که در بازاریابی استارت آپ مانند زبل خان همه جا باشید و به همه جا سرک بکشید. به صورت نامحسوس از مشتریان نظراتشان را در مورد محصولات و این که چگونه کیفیت محصولات و خدمات افزایش می یابد بپرسید.

۸ ) در بازاریابی استارت آپ کمی فرهنگ ساز باشید

با اینکه این گزینه باز هم برای شما ثروت آفرینی با ایجاد محبوبیت و اعتبار می کند ولی در استفاده از این گزینه در بازاریابی استارتاپ ها هدف خود را فقط و فقط مادی قرار ندهید. مثلا با هدیه دادن کتاب ، هدیه دادن بلیط سینما ، کمک به جمع آوری زباله فرهنگ سازی های متنوع را در دستور کار خود قرار دهید. هدف معنوی داشته باشید و در این راه هم به جامعه خدمت کرده اید و هم در کنار آن برند خود را شناسانده اید.

 

بازاریابی استارت آپ و به طور کلی بازاریابی سرشار از روش ها و ایده هایی است که هر روزه به آن وارد یا از آن خارج می شود. در این مطلب ما به تعدادی از آن ها پرداختیم تا شما را در پیشبرد اهدافتان یاری کنیم. در پایان متذکر می شوم بازاریابی یا مارکتینگ را می توان یک از مهم ترین قسمت های یک کسب و کار دانست که در صورت موفق بودن آن کسب و کار شما به بهترین شکل ممکن و در صورت شکست بازاریابی کسب و کار شما به بدترین شکل ممکن پیش می رود.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *