با توجه به اینکه اینستاگرام، در ماه سپتامبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی به رکوردی بیسابقه در میان شبکههای اجتماعی دست یافت و آن هم جای دادن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بود به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی اشتراک عکس و ویدیو جهان مدتی یک بار قابلیت جدیدی برای بخش استوری عرضه می کند.
با توسعه دادن امکانات بی نظیر این اپلیکیشن افراد قادرند با کلیک روی استیکرهای خاص در استوری یک کالا را بخرند. بر اساس گزارشهای اینستاگرام، روزانه ۳۰۰ میلیون نفر از استوریهای این شبکه ی اجتماعی بازدید می کنند و این مسئله میتواند ظرفیت بالقوهای را برای سرمایهگذاری کمپانی ها روی این قسمت از اینستاگرام فراهم کند.
قابلیت جدید اینستاگرام بنام فروشگاه
این قابلیت جدید اضافه شده می تواند برای بازاریابان برندهای business-to-consumer یا به اصطلاح B2C بسیار سودمند باشد. خرید در استوری اینستاگرام (Shopping on Kimstagram) به شما این امکان را می دهد که محصولات را در یک پست تگ کنید، در حالی که قبلا تنها از طریق فید می توانستند کالاهای خود را برای نمایش و فروش قرار دهند. در واقع هدف از این کار ایجاد تعامل بیشتر بین فروشگاه و خریدار است.
برندهای مختلف می توانند استیکری را با لوگوی خرید به پست های استوری خود اضافه کنند و کاربر با کلیک روی استیکر اطلاعات بیشتری درباره محصول را مطالعه می کند
این می تواند در وقت کاربر صرفه حویی کند و نیازی نباشد مدام پیج اینستاگرام برند مورد نظر خود را برای کالاهای جدید و اطلاعات درباره آن ها چک کنند.
مزیت فروشگاه اینستاگرام
قابلیت افزودن استوریهای اینستاگرام در ماه اوت سال گذشته ۲۰۱۶ میلادی به این شبکه اجتماعی اضافه شد و از همان ابتدا میلیونها طرفدار را به خود جذب کرد. از آن زمان تاکنون که حدود بیش از یک سال میگذرد، میتوان گفت این قابلیت مهمترین و پرطرفدارترین قابلیتی است که تاکنون به اپلیکیشن اینستاگرام افزوده شده است.این قابلیت می تواند توجه برند های بزرگ و کوچک دنیا را به خود جلب کند و از این پس ارتباط آن ها را با کاربران نزدیک تر از گذشته خواهد کرد. می توانید تصویر مربوط به افزوده شدن این ویژگی در استوری اینستاگرام را در زیر مشاهده کنید: