برای کسب درآمد مطلوب از اینستاگرام این مقاله را دنبال کنید (قسمت ۲) نام مقاله ای است که امروز درقسمت دوم این مقاله تیم تبلیغاتی مانو در نظر دارد آن را در اختیار کاربران خود بگذارد با این آرزو که این مقاله نیز برای شما دوستان مفید واقع شود.
اینستاگرام شبکه اجتماعی شادی، غذا، مسافرت،، جشن، یادگاری، خوشگلی و خوش تیپی، شیرینی، مهمانی، کافه و کلی چیزهای خوب دیگر هست. به مواردی که برای نمونه ذکر کردم دقت کنید همه اینها چیزهایی است که مردم به راحتی و با کمال میل برای آن هزینه میکنند. به همین دلیل ساده و مهم، اینتساگرام یکی از بهترین شبکههای اجتماعی برای کسب درآمد است.
خب امروز در قسمت دوم این مقاله در خدمت شما هستیم امیدواریم که با این مقاله بتوانید کسب درآمد مطلوب از اینستاگرام داشته باشید و این مقاله نیز بتواند راهکار های درست را به شما برای کسب درآمد نشان دهد و مفید برایتان واقع شود. اگر مطالب نواقصی داشت یا دوست داشتید قسمتی به آن اضافه کنید یا سوالی داشتید در قسمت نظرات مطرح کنید.
ادامه موارد استارت کسب درآمد مطلوب از اینستاگرام:
کسب درآمد مطلوب از اینستاگرام / یک هویت واقعی و شناخته شده داشته باشید:
از اسامی مستعار و ناشناخته در نام کاربری خود استفاده نکنید، اگر فروشگاه، فعالیت، سایت یا برندی دارید از همان اسم در نام کاربری استفاده کنید و در غیر اینصورت از یک اسم واقعی شناخته شده. این کار حس اعتماد خوبی به کاربران منتقل میکند.
کسب درآمد مطلوب از اینستاگرام / دیگران را دنبال (فالو) کنید:
در شروع کار سعی کنید بیشتر شما دنبالکنند یا فالور دیگران باشید. افرادی را دنبال کنید که با هدف کاری و تجاری شما نزدیک باشند نه چهرههای سرشناس سینما یا فوتبال! مثلا اگر به روزنامهنگاری علاقهمند هستید یا فروشنده لوازم اسپرت اتومبیل هستید فالو کردن افراد علاقهمند به این فعالیتها، میتواند منجر به فالو مجدد شما شود.
کسب درآمد مطلوب از اینستاگرام / مطالب انحصاری و متفاوت منتشر کنید:
اگر اینتساگرام یکی از شبکههای اجتماعی سایت یا فعالیت شماست، مطالب و محتوایی متفاوت از آنچه در حالت عادی تولید میکنید، در اینتساگرام منتشر کنید. حتما آن نوع محتوا صرفا خاص اینستاگرام تهیه و تولید شود. میتوانید در سایت خود درج کنید که محتوای اینستاگرام در هیچجای دیگری منتشر نمیشود.
کسب درآمد مطلوب از اینستاگرام / زمانبندی منظم برای بروزآوری داشته باشید:
بطور منظم، پیوسته و در ساعاتی خاص اینستاگرام خودتان را بروز کنید. آمارهای کلی نشان میدهد ساعات پایانی روز و شب برای کاربران ایرانی بهتر است اما این یک قانون ثابت نیست. این زمانبندی را از بازخورد و سلیقه کاربران صفحه خودتان استخراج کنید.
کسب درآمد مطلوب از اینستاگرام / مطالب متنوع، سرگرم کنند و آموزشی منتشر کنید:
محتوای تصویری شما میتواند ترکیبی از عکسهای جالب و شخصی، تصویر نوشتههای آموزشی، فعالیت و رویدادهای خاص کاری یا حتی تصاویر طنز مرتبط با کار شما باشد. رعایت این تنوع برای کاربر جذابیت بیشتری خلق میکند.
کسب درآمد مطلوب از اینستاگرام / مناسبتها و روزهای خاص را درک کنید:
روز معلم، دانشجو، تولد ادیسون، روز جهانی کودک و.. میتواند موضوعات خوبی برای تولید محتوای تقویمی باشد. این امر احساس بروز بدون و منطبق بودن فعالیت شما را به دنبالکنندگان اینستاگرام شما منتقل میکند. از رخدادهای اجتماعی، متناسب و موازی فعالیت خودتان در تولید محتوا استفاده کنید.
کسب درآمد مطلوب از اینستاگرام / کاربران را در انتشار محتوا مشارکت دهید:
مثلا میتوانید کمپینهای مختلف ایجاد کنید یا کد تخفیف ارائه دهید. کدهای خاصی که فقط در اینستاگرام منتشر میشود. از دیگران بخواهید که با تگ کردن یا دعوت به فالو دوستان خودشان از کدتخفیف یا کمپین شما استفاده کنند.
کسب درآمد مطلوب از اینستاگرام / از سامانههای اشتراکگذاری خودکار استفاده کنید:
سایتها و سامانههایی وجود دارد که به صورت خودکار سایر شبکههای اجتماعی شما را در صورت بروزرسانی صفحه شما در اینستاگرام، بروز میکند، یعنی این که پستهای شما را به صورت خودکار در لینکداین، توییتر فیسبوک و.. منتشر میکند. سایت IFTTT یکی از بهترین سامانههای خودکارسازی اشتراک گذاری است. البته اینستاگرام به صورت خودکار قابلیت اتصال به فیسبوک را دارد اما فراموش نکنید ممکن است این فرایند برای بعضی از کاربران ناخوشایند و مصنوعی بهنظر برسد.
کسب درآمد مطلوب از اینستاگرام / هیجان انگیز و خلاق باشید:
مثلا برای دهزارمین فالو کننده خودتان جایزه بگذارید، یا برای هزارمین لایک، فلان تخفیف یا پیشنهاد هیجان انگیز را در نظر بگیرید. در اینستاگرام فضای کاری غیر رسمی و غیر جدی خلق کنید. به عنوان یک بستر کسبوکار، یک صفحه خلاق و انگیزهبخش داشته باشید. صفحات موفق تجاری فارسی را در اینستاگرام بررسی و تحلیل کنید.
کسب درآمد مطلوب از اینستاگرام / از فضاهای دیگر کاری، فالور جذب کنید:
برای مثال در بستههای فروش یا خدمات خودتان آدرس صفحه اینستاگرام را درج کرده و از مشتریان بخواهید که تخفیف یا اطلاعات بیشتر را در اینستاگرام شما دنبال کنند، حتی از تبلیغات آفلاین، چاپی، محیطی و تلوزیونی خودتان هم میتوانید فالور جذب کنید. کافیست نام کاربری اینستاگرام خود را در آنجا هم منتشر کنید.
کسب درآمد مطلوب از اینستاگرام / بازخوردهای کاربران را تحلیل کنید:
این نکته مهم را فراموش نکنید که شما با هدف درآمدزایی در اینستاگرام فعالیت میکنید، پیشنیاز مهم این امر ابتدا حضور و در مرحله بعدی تعامل دنبالکنندگان با شماست. همواره بازخوردهای لایک ،کامنتها، افزایش یا کاهش فالورها را تحلیل کرده و بر اساس آن تولید محتوا کنید…
موارد بسیار مهمی که باید در کسبدرآمد مطلوب از اینتساگرام باید به آن توجه کنید
هرگز و هرگز لایک و فالور خریداری نکنید:
اکثریت کسانی که لایک و فالور خرید و فروش میکنند از طریق ربات یا کاربران غیر ایرانی اقدام به جذب فالور میکنند. اگر اینستاگرام به جعلی بود لایک یا فالورهای شما پیببرد، بلافاصله کاربری شما را برای همیشه مسدود میکند. این نوع خرید و فروش لایک، فالور و صفحه از نظر اینساگرام و اخلاق حرفهای نوعی کلاهبرداری است که در آینده راه به جایی نخواهد برد.
از نرمافزارهای جانبی و افزایش لایک استفاده نکنید:
این برنامهها نیز نوعی ربات هستد که در نهایت اگر منجر به مسدود شدن حساب شما نشود، فالورهای غیر ایرانی و غیر واقعی به سمت صفحه شما هدایت میکند. اگر برخی از صفحات را بررسی کنید، خواهید دید که بیش از ۱۰ هزار فالور دارند اما هر تصویر۱۰۰ لایک هم نمیخورد یا ۵۰ نفر کامنت نمیگیرد. دلیل این امر جعلی بودن فالورهاست.
درآمد غیر مستقیم را ترجیج دهید:
سعی کنید بازخورد گرفته شده از اینستاگرام را به سمت یک برند، وبسایت و یا فروشگاه سوق دهید و از آنجا کسبدرآمد کنید. به این صورت مشتری برند، همیشه مشتری باقی خواهد ماند. اکثر کاربرانی که امروز مشتاقانه از اینستاگرام استفاده میکنند دو سال پیش فقط در فیسبوک بودند، همینطور که اکثر کاربران تلگرام در ایران، سال گذشته در وایبر و واتساپ بودند و معلوم نیست سال بعد کجا باشند! به همین دلیل برندسازی از فروش مستقیم ارزشمندتر است.
از انتشار محتوای احساسی و جوگیر خوداری کنید:
کشور ما مانند سایر کشورهای جهان همواره با چالشهای اجتماعی، زیستمحیطی و مدیریتی روبروست. از مشارکت و انتشار اخبار اجتماعی با بار منفی، موارد حساس، کم اهمیت و اخباری که منبع موثق برای تأیید آن وجود ندارد پرهیز کنید. دقت کنید برندها و تجارتهای بزرگ کمتر در اینگونه مسائل دخالت میکنند مگر این که در حوزه تخصص آنها باشد و تأثیرگذاری مثبت داشته باشند.