اینستاگرام به معرفی استوری اینستاگرام بعنوان روش تبلیغات در اینستاگرام است.ما در اینجا به آموزش رونق کسب و کار با استوری اینستاگرام میپردازیم.
آموزش رونق کسب و کار با استوری اینستاگرام
پس از اینکه اینستاگرام به مکانی ایده آل برای کسب و کارها تبدیل شد .
افراد زیادی به فکر راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام افتادند.
مدرسان حوزه دیجیتال مارکتینگ می توانند دانش و تجربه خودشان را در قالب مدل کسب و کار در اینستاگرام در اختیار این افراد و کسب و کارهای نوپا قرار دهند.
دسته ی دیگری از افراد، آنهایی هستند که کسب و کار در اینستاگرام دارند و به فکر رونق کسب و کار اینستاگرامی خود هستند.
اینستاگرام قابلیت جدیدی در این زمینه اضافه کرده و آن معرفی استوری اینستاگرام بعنوان روش تبلیغات در اینستاگرام است.
تا هم افراد و کسب و کارهای نوپا و هم با تجربه بتوانند هرچه بیشتر به کسب و کار خود دراینستاگرام رونق بدهند.
در سال ۲۰۱۶، یکی از بزرگترین اتفاقاتی که در شبکههای اجتماعی رخ داد، معرفی قابلیت استوری اینستاگرام یا همان Instagram Stories بود.
استوری اینستاگرام به کاربران این شبکه اجتماعی امکان میدهد تا عکسها و ویدیوهای خود را به مدت ۲۴ ساعت با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند.
پس از سپری شدن ۲۴ ساعت، محتوای منتشر شده خودبهخود ناپدید میشود.
این ناپدید شدن باعث میشود تا کاربر به صورت لحظهای یا ساعتی تصاویر یا ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارد.
این کار باعث میشود تا استورهای کاربران اینستاگرام همیشه در بالای صفحه اصلی به فالوورها نمایش داده شود.
برای بسیاری از بازاریابان، استوری اینستاگرام، قابلیت خاصی است که در شبکههای اجتماعی به وقوع پیوست.
استوری اینستاگرام چیست؟
استوری اینستاگرام در اواسط سال ۲۰۱۶ منتشر شد، اما بسیاری از کاربران تازه با قابلیت اینستاگرام خو گرفتهاند.
استوری فقط در قسمت بالای صفحه اصلی و صفحهی اکسپلور اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد و تنها از طریق موبایل قابلمشاهده میباشد.
اینستاگرام، استوری شما را تنها با فالوورهایتان به اشتراک میگذارد.
فلسفهای که در پس الگوریتمهای اینستاگرام نهفته است این است:
که در ابتدا استوری شما را به افرادی نشان میدهد که با شما رابطهی نزدیکتری دارند.
بنابراین، افرادی که جزو فالوورهای شما نیستند، قاعدتاً نباید از استوری شما باخبر شوند.
با استفاده از قابلیت Stories کاربران اینستاگرام میتوانند در لحظه تصاویر و ویدئویی از خود گرفته و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
برای مثال اگر به مکان جذابی سفر میکنید یا با دوستی قدیمی دوباره ملاقات کردهاید.
میتوانید در لحظه از خود عکس یا فیلم بگیرید و آن را در اینستاگرام خود منتشر کنید.
همچنین، اینستاگرام فیلترها و امکانات جالبی را برای استوری خود فراهم کرده است.
که به کمک آنها میتوانید چهره خود را تغییر دهید، محلی که در ان قرار دارید را تگ کنید، دوستانتان را تگ کنید یا حتی به سایتی دیگر لینک بدهید.
ویژگیها و امکانات استوری اینستاگرام
. برخی از آپدیتهای اخیر استوری اینستاگرام شامل قابلیتهای زیر میباشند:
مشاهده استوری اینستاگرام در بخش اکسپلورر:
در بخش اکسپلور اینستاگرام، کاربران میتوانند استوریهای جدیدی را مشاهده کنند که به آنها پیشنهاد شدهاست.
بومرنگ:
با اینکه بومرنگ در سال ۲۰۱۵ بهعنوان یک قابلیت جدید معرفی شد، اینستاگرام هم از این ویژگی در نمایش ویدیوهای خود استفاده میکند.
پخش زنده:
با استفاده از این ویژگی میتوانید استوری خود را بهصورت زنده منتشر کنید.
آموزش رونق کسب و کار با استوری اینستاگرام
طبق گزارش eMarketer، پلتفرم تجاری جدید اینستاگرام فقط در سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۱.۵ بیلیون دلار درآمدزایی داشته است.
و انتظار میرود این میزان سود تا سال ۲۰۱۸ به ۵ بیلیون دلار هم برسد.
این بدین معناست که برندهای تجاری باید بر استفاده تجاری از اینستاگرام تمرکز کنند.
در این قسمت قصد داریم تاکتیکها و برخی روشهای استفاده از استوری اینستاگرام برای اکانتهای تجاری را بررسی میکنیم.
استفاده از این روشها میتواند احتمال موفقیت شما را افزایش دهد:
بیشتر دیده شدن در فیدهای استوری اینستاگرام
با استفاده از استوری اینستاگرام، محتوای شما قابلیت دیدهشدن بیشتری دارد.
اگر تنها۱۰٪ از فالوورهای یک کاربر استوری خود را منتشر کنند، شما شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت.
این بدین معناست که در اینستاگرام، باید بهطور منظم استوری خود را بهروزرسانی کنید تا در صف اول فید باقی بمانید.
بهعلاوه، الگوریتم شبکههای اجتماعی بهگونهای طراحیشدهاند تا پستها برای کاربران فعال بیشتر نمایش داده شود.
البته توجه داشته باشید که نباید بدون برنامه و صرفاً از روی اجبار، محتوای خود را پست کنید.
انتشار محتوای نامرتبط میتواند باعث از دست دادن فالوورهایتان شود.
شما باید تمام تمرکز خود را بر رضایت فالوورهایتان قرار دهید تا موفق شوید.
افزایش اشتراکگذاریها و یادآوریها در شبکههای اجتماعی
انتشار بیشازحد یک محتوا میتواند تأثیر منفی زیادی بر روی شبکه ارتباطی شما داشته باشد.
یکی از مزایای استوری اینستاگرام این است که میتوانید یک محتوا را از فید حذف کنید و مجدداً آن را به فید استوریها اضافه کنید.
استوری اینستاگرام، در واقع راهی است برای بهتر دیده شدن و درگیر شدن با محتوای یکتا.
در تولید محتوا خلاق باشید
استوری اینستاگرام هم یک مسیر یکتا و منحصر به فرد برای تولید محتوای تجاری فراهم میسازد.
برخلاف پستهای معمولی اینستاگرام، استوری یک محتوای خام و نپخته است.
این به این معنی است که نیازی نیست به همان اندازهای که برای تولید یک پست معمولی وقت میگذارید، برای استوری هم، زمان صرف کنید.
تجربههای شخصی بیشتری بسازید
کاربران اسنپ چت، عمدتاً انسانها هستند، نه برندهای تجاری!
دلیل این امر را میتوان در یک جمله خلاصه کرد: محتوای اسنپ چت، بیشتر حالت روابط شخصی به خود گرفته است.
استوری اینستاگرام هم بهصورت مشابه کار میکند.
در واقع با اضافه شدن قابلیتی مثل تگ کردن کاربران در استوریها، محتوای مربوطه بیشتر حالت شخصی به خود میگیرد.
این نوع از تصاویر و ویدیوها به دلیل اینکه با سایر محتوای قابل جستجو در شبکه اجتماعی تفاوت دارند، موردتوجه واقعشدهاند.
یک چیز منحصربهفرد ارائه دهید
استوری میتواند یک روش بسیار خوب برای نمایش پیشنهاد ویژه یا حراج هفتگی محصولات شما باشد.
زمانی که شما یک استوری ایجاد میکنید، فالوورهای شما در صفحه خانگی خود با پیغامی مواجه خواهند شد.
این موضوع روی فروش محصول شما تأثیر خواهد گذاشت.
ارائه پیشنهاد ویژه در استوری میتواند حس خاص بودن را به کاربر منتقل کند.
فالوورهای خود را پشت صحنه ببرید
یکی از بهترین راههایی که میتوانید در کاربر حس مشارکت و همراهی ایجاد کنید.
این است که از پشتصحنهی سازمان خود عکس یا فیلم منتشر کنید.
بدین ترتیب کاربر خودش را بخشی از برند شما حس میکند که میتواند تیم پشتصحنه و حتی شخصیت آنها را بشناسد یا با محصولات و سرویسهای شما آشنا شود.
این محتوای ۲۴ ساعته میتواند ارزشی معادل سایر محتواهای شما داشته باشد و چهبسا تأثیر این استوری بیشتر و پایدارتر خواهد بود.
بازدیدکنندگان را به وبسایت خود منتقل کنید
میتوانید بر روی استوری اینستاگرام خود یک لینک قرار دهید و بازدیدکنندگان آن استوری را به مشاهده وبسایت، محصول، ویدیو، یا هر چیز دیگری که تمایل دارید، دعوت کنید.
بهمحض اینکه کاربری بر روی این لینک کلیک کند، اینستاگرام آن شخص را به محتوای موردنظر منتقل خواهد کرد.
این قابلیت، یکی از دلایلی است که اینستاگرام را نسبت به اسنپ چت، در عرصه تجارت و تبلیغات، متمایز کرده است.
از اخبار سایر برندها تیزر تهیه کنید
یکی دیگر از کارهای خلاقانهای که برندها میتوانند انجام دهند، استفاده از استوری اینستاگرام برای اطلاعرسانی یا هشدار درباره رویدادهای در حال اکران بر روی سایر پلتفرمها مثلاً فیسبوک است.
بدین ترتیب میتوانید از رویدادها و اخبار سایر برندها، تیزر تهیهکرده یا حتی پیشبینی و نقدهایی را ارائه کنید.
محصول یا سرویس خود را به نمایش بگذارید
از استوری اینستاگرام برای نمایش محصول یا سرویس خود استفاده کنید.
یک نمایش سریع، روش بسیار خوبی برای معرفی محصول یا ایجاد هیجان در رابطه با آخرین نسخه محصول است.
برای معرفی محصول خود با اینفلوئنسرها همکاری کنید
کار کردن با افراد معروف و بانفوذ در شبکههای اجتماعی، یکی از بهترین روشهای ارتباط با نسل جدید مصرفکنندگان است.
برای مثال میتوان از این افراد دعوت نمود تا با ارائه محتوای مناسب، از طریق استوری شما با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.
شمارش معکوس قرار دهید
اگر قرار است از محصول جدیدی رونمایی کنید بهتر است از روش شمارش معکوس استفاده کنید.
شمارش معکوس میتواند توجه مخاطبان را جذب کند و باعث روزشماری افراد شود.
این کاربران مشتاق میشوند که هر چه بیشتر درباره این رویداد، اطلاعات کسب کنند.
زمانی که موعد مقرر فرا برسد، مخاطبان شما با اشتیاق زیاد حاضر به مشارکت در این رویداد هستند.
سرفصلها یا عنوان یک مطلب طولانیتر را مطرح کنید
برندهایی که وبلاگ یا شبکه فعالی دارند، میتوانند در استوری اینستاگرام، فالوورهای خود را به بررسی آخرین پستها در این وبلاگ تشویق کنند.
در استوری خود، سعی کنید محتوای پست خود را منتشر نکنید و تنها به کاربران دلیلی بدهید تا پستهای شما را مطالعه کنند.
برای مثال، خواندن این پست چه ارزشی برای کاربر دارد؟ چه چیزی را یاد خواهد گرفت؟ مطمئن شوید در همان چند ثانیه به این سؤالها پاسخ دهید.
استفاده از استوری اینستاگرام، در کنار پُستهای روزمره، کمک میکند مخاطبان جدیدی را در به شبکه خود جذب کنید.
به خاطر داشته باشید که استوریها بیشتر میتوانند مخاطبان جوان را تحت تأثیر خود قرار دهند زیرا این افراد بهصورت مداوم در حال بررسی موبایل خود هستند.
با استوری اینستاگرام در معرض دید باشد
الگوریتمهای جدید اینستاگرام بازی را تغییر داده است، تعداد دفعاتی که پست شما در معرض دید مخاطبان می تواند قرار بگیرد کاهش یافته است.
بنابراین استوری اینستاگرام فرصتی بزرگ برای بازاریابان است.
استوری فرصت فوقالعاده ای را برای بازاریابان فراهم کرده ولی از آنجایی که فالورها برای دیدن استوری باید به سمت راست اسکرول کنند، همچنان با رقیبان زیادی برای شکست مواجه هستید.
با استوری اینستاگرام ارتباطی عمیقتر با مخاطبان خود برقرار سازید
استوری اینستاگرام به معنای ارتباط با کاربران در زمان واقعی است.
بنابراین مجبور نیستید تنها محتواهای با کیفیت بالا را انتشار دهید.
و اگر به دنبال راهی هستید که برند شما با افراد رابطه برقرار کند ، استوری اینستاگرام این امکان را به شما میدهد که با مخاطبان خود شخصیتر و عمیقتر رابطه برقرار کنید.
با استوری اینستاگرام محتواهای خود را تست کنید
استوریها بعد از ۲۴ ساعت ناپدید میشوند.
بنابراین فرصت خوبی است که بازاریابان محتواهای متفاوت را مورد تست قرار دهند بدون اینکه صفحه اصلی اینستاگرام خود را شلوغ کنند.
با استفاده از آنالیتیکس اینستاگرام به راحتی میتوانید بفهمید کدام نوع از استوریهای شما بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
امکان فوقالعاده قرار دادن دکمه فراخوان در استوری اینستاگرام
با ترغیب افراد به نگاه کردن استوری، بازاریابان به راحتی میتوانند مخاطبان را مستقیما به وبسایت شما هدایت کنند.
منطبق بر گزارشات با اضافه کردن دکمه فراخوان به استوریها میتوان نرخ کلیک شدگی را ۱۵-۲۵ درصد افزایش داد.
حتی میتوانید در استوریها نظرسنجیداشته باشید و به مخاطبان این امکان را بدهید که به استوریهای شما رای دهند.
از زحمات خود، رویدادهای جالب داخل شرکت، نحوه استفاده از محصول خود استوری بگذارید
سعی کنید با فالورهای خود در سطح شخصیتری ارتباط برقرار کنید.
برای رسیدن به این سطح از پشت صحنه برند خود اطلاعاتی به آنان بدهید.
شما میتوانید عکسهایی جذاب از آخرین محصول خود ارسال کنید، و پس از آن استوریهایی از زحماتی که برای این محصول کشیدهاید، یا نحوه استفاده از محصول خود بگذارید.
یا زمانی که یک محصول را افتتاح میکنید، میتوانید استوریهایی از مراحلی که طی کردید تا به افتتاح محصول خود برسید بگذارید.
تا آنجایی که میتوانید در این روند هیجان و اشتیاق برای ترغیب افراد به وجود آورید.
در استوریها محصول خود را زمان استفاده به نمایش بگذارید
هر محصولی میتواند در عکسها حرفهای به نظر برسد.
اما برای اینکه به مشتریان بالقوه خود ایده بهتری ازاستفاده محصولات بدهید، ویدیوهایی را از افرادی که از محصولات شما استفاده کردهاند بگذارید.
شاید کسی آخرین مدل کفشهای اسنیکرز شما را در اینستاگرام ببیند.
اما طریقه بهتر فروش محصول به اشتراکگذاری تصویری که نشان دهد در پای افراد چقدر زیبا، جذاب و راحت است.
پیشنهاد منحصر به فرد
استوریها بهترین راه نمایش محصول در زمان فروشهای ویژه است.
در طول هفته با ارسال عکسهایی از محصولات خود، در افراد علاقمندی ایجاد کنید.
و پس از اینکه در ذهن افراد تثبیت شدید هفته بعد از آن بر روی استوریهای خود دکمه فراخوان قرار دهید.
برای سایت خود ترافیک ایجاد کنید
شما میتوانید فالورهای خود را با ایجاد محتواهای طولانیتر به سمت سایت خود هدایت کنید.
در هر استوری ابزارهای گوناگون ( استیکر، نظرسنجی، تگها، متن) را به کار گیرید .
سرگرمی برای مخاطبان خود به وجود آورید، متنهای جذاب دلیلی قانع کنندهای برای مخاطبان هستند تا بیشتر در مورد شما بدانند.
ویدیو لایو اینستاگرام
یکی از بزرگترین دلیلها برای داشتن ویدیو لایو تعاملی است که با کاربران برقرار میکنید.
ویدیوهای لایو سه برابر ویدیوهای غیر لایو با کاربران تعامل برقرار میکنند.
هر وقت که شما ویدیو لایو داشته باشید برای فالورها نوتیفیکیشن میرود، ینابراین لازم نیست که هر بار اعلام کنید که ویدیو لایو دارید.
برندها از این ویژگی برای برگزاری پرسش و پاسخ پس از معرفی یک محصول استفاده میکنند.
تبلیغات در استوری اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام مطلب جدیدی نیست، و البته که، این امکان در فرمتهای استوری هم وجود دارد.
در استوری کاربران اینستاگرام به صورت تصادفی تبلیغات شما را مشاهده خواهند کرد.
به عنوان مثال اگر باور دارید بازار هدف شما افرادی هستند که استوریهای شرکت LG را نگاه میکنند، پس شیوه خوب افزایش آگاهی از برند ایجاد کنید.
مشاهده آمار تعداد بازدیدها
سادهترین و بهترین راه برای اینکه بررسی کنید چه تعداد بازدید کننده استوری شما را دیدهاند.
آمار تعداد بازدیدها در زیر یک چشم کوچک است.
پاسخ دهی در استوری اینستاگرام
در حالیکه استوریها نظرات کاربران مختلف را در یک جا جمع نمیکنند.
اما این اجازه را به آنها میدهند که مستقیما بر روی خود استوریها نظراتشان را بنویسند.
برای اینکه میزان تعامل خود را با کاربران افزایش دهید، مطمئن شوید که پاسخگوی نظراتشان هستید.
نرخ تکمیل استوری اینستاگرام
اینستاگرام به شما نمیگوید چه تعداد از افراد تا پایان استوری شما را تماشا کردهاند.
اما میتوانید از طریق فرمول زیر نرخ تکمیل را به دست آورید.
تعداد بازدید کنندههایی را که آخرین استوری شما را تماشا کردهاند، بر تعداد بازدیدکنندههایی که استوری قبلی شما را مشاهده کردهاند تقسیم کنید.
اگر چند تا استوری دارید، به همین ترتیب نتایج را به دست آورید و درصد افرادی را که از ابتدا تا انتهای استوری شما را تماشا کردهاند به دست آورید.
استفاده از آنالیتیکس
دکمه فراخوان استوری اینستاگرام، بر نرخ تبدیل سایت تاثیر زیادی دارد.
و به این دلیل که هنوز اینستاگرام پارامتری را برای اندازهگیری این عامل فراهم نکرده است.
میتوانید از نرم افزارهای جدا یا آنالیتیکس برای ردیابی ترافیک سایت از اینستاگرام استفاده کنید.