۱۴ویژگی که باید در طراحی سایت دوری کنید ، خیلی از افراد در زمان طراحی سایت خودشان یا توسط دیگران به مسائل و ویژگی آن توجهی نمی کنند.
این امر زمانی قابل توجه است که شما از سایت خود ناراضی و تصمیم دارید هزینه ی دیگری را بابت طراحی سایتتان متحمل شوید. این مساُله تاُثیر منفی بر عملکرد طراحی وب سایت دارد
۱۴ ویژگی که باید در طراحی سایت دوری کنید
۱ – تصویر خود را در صفحه خانه نگذارید!
با وجود آن که عکس شما یک نوع خوشامدگویی به بازدید کنندگان شمار میآید، برخی کارشناسان عقیده دارند، این عکس ، دلیل حضور بازدیدکنندگان را در طراحی وب سایت شما کم رنگ میکند. دیدن عکس شما در سایت، مانند ملاقات یک شخص جدید است، و به جای پرداختن به مسایل بازدیدکنندگان، مثل این است که به آنها بگویید: من چقدر در این عکس، عالی به نظر میرسم. وب سایت شما باید تماماً دربارهی بازدیدکنندگان باشد و نه در مورد شما. قبل از هر چیزباید نظر بازدید کننده را دریابید
۲- آلودگی دیداری و شنیداری کم تر ایجاد کنید
۳- کم تر سوال بپرسید
۴- به حریم شخصی کم تر لطمه وارد کنید
۵- از سخنان نامفهوم استفاده نکنید
هدف اصلی بیشتر وب سایتها آگاه ساختن مشتریان از نحوه فعالیتهای طراحی وب سایت و چگونگی ارائه خدمات و تولیدات به مشتریان است. وقتی در طراحی سایت خود از زبانی فنی یا اصطلاحاتی نامفهوم استفاده میکنید به طوری که اکثر مردم از درک آنها عاجزند در حقیقت به کار بیهودهای دست زدهاید. از بیانی شیوا و مستقیم استفاده کنید. استفاده از کلمات پیچیده یا زیاده گویی در اینترنت امری عادی است. اما این مسأله با صداقت ، کیفیت محصولات و درستکاری فعالیتهای شما مغایرت دارد.
۶- از امکانات خود به نحو احسن استفاده کنید
مطمئناَ قصد شما فروش اجناس از طریق طراحی وب سایت است. اما بازاریابی از طریق سایت بیش از آگاهی دادن و جذب مردم به لاف زدن میپردازند ، فقط بازدید کنندگان را فراری میدهد. وب سایت خود را با تبلیغات پر نکنید بلکه آن را به شکل یک مکالمه دو طرفه بین خود و بازدید کنندگان طراحی کنید.
۷- گفتگو بهمراه ناظر برای بهبود رنگینگ سایت
اگر قصد دارید یک محیط گفتگو ایجاد کنید، از یک ناظر برای پذیرفتن موارد احتمالی استفاده کنید به این ترتیب از هرزنامهها، درخواستهای خلاف عرف، نقض حریم امنیتی و سایر درد سرها دوری میکنید.
۸- مطالب خود را بروز کنید
آنچه که باعث سردرگمی بازدیدکننده می شود مطالب قدیمی است. همین اتفاق در مورد لینک هایی صادق است که افراد را به صفحات غلط هدایت میکند. به طور منظم طراحی وب سایت خود را بررسی کرده و لینکهای تغییر یافته و از رده خارج را شناسایی کنید.
۹- در مورد این که چه لینکی به شما پیوند می شود خوب فکر کنید
در حال حاضر شما ارزش اعتبار و خوشنامی محصولات و ارائهء خدمات در بازار را به خوبی می دانید. اگر وب سایت هایی که دارای تولید کالاهای مرغوب بود و به راحتی برای کاربران و موتورهای جستجو قابل مشاهده بودند، به وب سایت خود پیوند دهید. انعکاس خوب این عمل را در وب سایت خود خواهید دید. به تعداد لینک هایی که دامنه های متفاوتی همچون: .com.co.uk و یا هرگونه دامنه دیگری هستند، به دقت توجه بفرمایید. به راههایی که باعث تشویق دیگران به انجام این کار به همین ترتیب می شود نیز به دقت فکر کنید.
۱۰- در مورد اینکه شما به چه لینکی پیوند می شوید خوب دقت کنید
همانند قوانین مورد قبلی، پیوند سایت هایی باکیفیت خوب به وب سایت شما انعکاس مناسبی خواهد داد. با نوآوری و توسعهء صفحات وب خود و ایجاد مطالب مرتبط، سایت خود را به روز کرده و به لینک های به روز شده اجازه دهید. سعی کنید به منظور توسعهء وب سایت خود با مجموعه ای ازلینک های متعادل، لینک شوید.
۱۱- از پیوند با لینکهای خراب خودداری نمایید
به عنوان بخشی از نگهداری مداوم از وب سایت، جهت بهینه سازی سایت باید آگاه باشید، استفاده از هرگونه لینکی که مدتها مورد استفاده قرار نگرفته، اجتناب نموده و آنرا از صفحهء وب خود حذف نمایید.
۱۲- در مورد ارتباطات خود خوب فکر کنید
پیوند با لینک هایی که دقیقاً ارتباط مستقیم و واضحی با مطالب وب سایت شما دارند، بسیار مهم می باشد. موتورهای جستجو نیز مانند کاربران به این موضوع توجه خاصی دارند. در واقع وجود هرگونه پیوند بی ربط و نامرتبط در صفحهء شما بسیار مضر می باشد.
۱۳-از به کار بردن سخنان دست و پا شکسته و بی معنی خودداری کنید.
مخاطبان شما هیچ شناختی نسبت به شما و کارهایی که در سایت خود انجام می دهید ندارند، پس آنها را با سخنان دست و پا شکسته، سخنان پیچیده و بی معنی، عبارات تکنیکی، تخصصی و کلمات کلیشه ای بمباران نکنید. به آنچه که عرضه می کنید نگاهی نزدیک و دقیق تر داشته باشید، سپس برای بازدیدکنندگان سایت خود با زبان ساده شرح دهید که دقیقاً چه کاری انجام می دهید و چه خدماتی به آنها ارائه می نمایید.
۱۴- محتوای سایت خود را یکنواخت قرار نداده و از محتوای استاتیک دوری کنید.
امروزه محتوا نقش بسیار مهمی را در بهبود رنکینگ سایت و تبلیغات ایفا می کند. خصوصاً این مسئله در تغییرات الگوریتم های گوگل هم نقش اساسی داشته است. به همین علت شما باید محتوایی جدید و مناسب داشته باشید. با بروز رسانی محتوای سایت می توانید بهبود رنکینگ سایت خود را افزایش دهید. پس در هر وب سایتی که طراحی می کنید، یک قسمت اخبار و یا Blog در نظر بگیرید.
چگونگی پیشگیری: در حالی که تقارن در برخی از پروژه های طراحی وب سایت بسیار عالی جلوه می نماید، اما در برخی شرایط استفاده بیش از حد از این ویژگی بسیار خسته کننده است، از این رو سعی کنید در برخی موارد از تکنیک نامتقارنی نیز در طراحی سایت خود استفاده کنید. نامتقارنی در طراحی وب سایت باید با تعادل و هماهنگی همراه باشد تا جذابیت خاصی را به طراحی سایت منتقل کند.