آنالیز اینستاگرام برای بهبود آگاهی برند و ارتباط با مشتری، برای شرکت ها در همه صنایع بسیار مهم و پر کاربرد است. این شبکه اجتماعی نباید دست کم گرفته شود. با توجه به گزارش تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال ۲۰۱۷، اینستاگرام بالاترین سطح تعامل بین همه کانال های رسانه های اجتماعی برای شرکت های بزرگ را دارد.
تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی دروغ نمی گویند: اینستاگرام باید یکی از ابزارهای اولیه برای صحبت درباره برند شما باشد.اما چگونه باید از آن استفاده کرد؟ چطور می توانید با استفاده از به اشتراگ گذاری عکس، تبدیل به فردی متفکر، موثر و متقاعد کننده در اینستاگرام شوید و در عین حال بتوانید محصولات یا تفکرات خود را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به مشتریان خود و یا حتی طرفدارانتان منتقل کنید.
همه چیز در مورد تجزیه و تحلیل اینستاگرام است.این شبکه نیز مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی، به افراد امکان پردازش اطلاعات را می دهد که نه تنها می تواند موثر و بهبود دهنده صفحه شما باشد بلکه در صورت آشنا نبودن با تجزیه و تحلیل میتواند شما را به بی راهه ببرد!
شاخص های اینستاگرام :
Total Posts: تعداد کل پستهایی که در یک دوره زمانی مشخص منتشر شدهاند.
Total Likes: تعداد کل لایک های دریافتی در تمام پستها در یک دوره زمانی مشخص.
Total comments: تعداد کل نظرات در تمام پستها در یک دوره زمانی مشخص.
Total interactions: تعداد کل تعاملات ( لایکها و نظرات ) در تمام پستها در یک دوره زمانی مشخص.
Followers : تعداد کل دنبال کنندگان شما!
Likes per post : تعداد لایک های دریافتی از هر پست منتشر شده.
Comments per post : تعداد نظرات دریافتشده از هر پست منتشر شده.
Change in followers : افزایش یا کاهش تعداد فالوور های اکانت شما.
Percent change in followers: درصد نمایش گرایش هر فرد، در زمان افزایش یا کاهش در فالوور ها.
در یک بازه زمانی این معیارها مفید هستند، با این حال این معیارهای ساده در کنار هم، می توانند همه تفاوت بین یک کمپین رسانه های اجتماعی را افزایش دهند و آن چیزی است که در الگوی اینستاگرام حفظ شده است.
در هنگام استفاده از داده های یک برند رقابتی، معیارهای اینستاگرام یک سطح کاملا جدید را در نظر می گیرند. آنچه که تنها یک مجموعه جالب از اعداد بود حال تبدیل به نقاط قوت و ضعف تبلیغات بازاریابی شما را آشکار می کند. شما می توانید گزارش هایی مانند این را با انجام مقایسه بر روی عملکرد فردی، بخش های مشتری، و حتی فیلترهای این شبکه اجتماعیاستفاده کنید.
چه معیارهایی را باید در تحلیل analytics در اینستاگرام دنبال کنم تا عملکرد را بهبود بخشد؟
از آنجا که بزرگترین قدرت اینستاگرام تعامل است، شما باید بخش عمده ای از توجه خود و تلاش خود برای بهبود معیارهای مربوط به تعامل را آماده کنید.
معیارهای اولیه که باید برای بهبود عملکرد بازاریابی اجتماعی خود استفاده کنید چیست؟
- تعاملات کلی
- تعاملات به ازای هر پست
- نظرات کلی
- نظرات در هر پست
همانطور که ابزار تحلیلی این شبکه اجتماعی شروع به اندازه گیری تعداد نظرات هر پست می کند، شما قادر خواهید بود که ببینید کدام پست ها اغلب مکالمات را هدایت می کنند و ارزیابی می کنند که چه چیزی در مورد آنها بسیار جذاب است. بهترین ابزارهای تحلیلی به شما این امکان را می دهد که این اطلاعات را به عنوان یک خط روند ببینید، به طوری که شما می توانید ارزیابی کنید که که آیا سطح تعامل شما در طول زمان در حال بهبود یا کاهش است، و در آن نقطه که ممکن است باعث ایجاد تغییر شود.
اما معیارهای بالا تنها معیارهایی نیستند که می توانید از آنها استفاده و به آن ها تکیه کنید. بازاریابان رسانه های اجتماعی در حال حاضر در مورد ارزش استفاده از ### Hashtag ### در پست ها در اینستاگرام اطلاع دارند و ترکیب معیارهای بالا با این Hashtag ها یک راه عالی برای یکپارچه کردن فهرست شمامیباشد.
ممکن است از خود بپرسید هشتگ چیست؟ به زبان ساده هشتگ، برچسبی است که برای دستهبندی و به اشتراک گذاری پستها به کار میرود. استفاده از هشتگ نه تنها باعث میشود که به راحتی بتوانید تمام محتواهای متفاوت (فیلم، عکس، ویدیو و…) که در مورد یک موضوع خاص وجود دارد را پیدا کنید بلکه میتوانید پست خود را در سطح آن موضوع هشتگ شده به اشتراک بگذارید تا دیگر افرادی که با شما اشنایی ندارند از این طریق به شما و محصولاتتان متصل شوند!
اینستاگرام همانند هر کانال رسانه های اجتماعی به مراقبت و توجه زیادی نیاز دارد. با استفاده از تجزیه و تحلیل درست اینستاگرام، بازاریابان می توانند از این پلتفروم وب سایت های ارتباط جمعی به گونه ای استفاده کنند که آگاهی برندی مطلوب و ارتباطاتی صمیمانه با همه مشتریان ایجاد کند.