اکسپلور اینستاگرام چیست؟
اکسپلور اینستاگرام (یا همان Explore) صفحهای است که پستهایی از صفحات سراسر دنیای اینستاگرام (هرچند آنها را فالو نکرده باشید) را برایتان نمایش خواهد داد. پستهایی که میبینید طبق فعالیتهای قبلی شما و از الگوریتمهایی که برای دنبال کردن فعالیت شما در اینستاگرام تعبیه شده است، انتخاب میشوند؛ جایی که میتوان گفت صادقانهترین فضا در دنیای اینترنت به شمار میرود. البته این الگوریتم به فعالیت دوستانتان هم مرتبط میشود.
برای دسترسی به بخش Explore در شکل زیر نشان داده شده است.
گزینه اکسپلور اینستاگرام در اپلیکیشن
اینطور میشود گفت که پستهای در بخش اکسپلور، به این که شما چه پیجهایی را فالو کردهاید ارتباط مستقیمی ندارد. برخلاف صفحهی اصلی اینستاگرام که تنها پستهای صفحاتی را نمایش میدهد که شما آنها را فالوو کردهاید. برای بخش اکسپلور الگوریتمی در نظر گرفته شده است که فعالیتهایی در اینستاگرامتان داشتهاید را بازتاب میدهد.
همچنین در بخش اکسپلور استوریهایی که در محدوده جغرافیایی شما باشند یا اینستاگرام تصور میکند که شما به آنها علاقمندید نیز به شما نمایش داده میشود.
حالا برویم به سراغ اینکه چطور میتوانیم محتوای صفحه اینستاگرام تان را در این بخش نمایش دهیم. در ادامه چند نکتهی عملی به شما میگوییم تا بتوانید به مرور تغییرات لازم را ایجاد کنید که باعث افزایش فالوور اینستاگرام تان هم میشود.
محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام چطور انتخاب میشود؟
وقتی بحث به محتوای نمایش داده شده در اکسپلور میرسد، دادهها حکم شاه را دارند. اینستاگرام سعی دارد محتوای نمایش داده برای هر کاربر متناسب با علاقه هر شخص باشد. این شخصیسازی به این شکل اتفاق میافتد که اینستاگرام پستهای اکسپلور را بر اساس لایکها و صفحاتی که دنبال میکنید، به نمایش میگذارد.
به نظر میرسد الگوریتم انتخاب محتوا طبق قوانین زیر انتخاب میشوند:
- پستهایی است که کاربر قبلا با آنها سرو کار داشته است.
- پستهایی که تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام جذب آنها شدهاند.
- پستهایی بر اساس محتوای صفحات فالو شده توسط کاربر است.
طی گذشت زمان، اینستاگرام الگوهای فعالیت کاربران را شناسایی و از آن به بعد، محتواها را بر اساس آن الگوها نمایش میدهد. همچنین، اینستاگرام طرز کار اکانتهای شبیه به هم و چگونگی عملکرد آنها را بررسی کند و فرض را بر نتایج بررسیهایش اعمال کند.
به گفتهی وبسایت Wired دقت کنید:
نمایش پستهای مرتبط با فعالیت کاربر، نیازمند جمعآوری حجم عظیمی از محتواست. هرچه دادههای شما بیشتر باشد، راحتتر میتوانید الگوی مدنظرتان را طراحی کنید. هرچه کاربران بیشتری جذب کنید و دادهها و الگوهای بیشتری داشته باشید، بهتر و بیشتر میتوانید محتواها را ترکیب کرده و به افراد نشان دهید.
چهار نکته ساده برای نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام
۱- مخاطبان خود را بشناسید
یک ایدهی خوب این است که پرسونای مشتری و مخاطب موردنظرتان را بسازید. با شناخت بهتر مخاطب هدفتان، راحتتر میتوانید با آنها تعامل کنید و این کار به تدریج باعث افزایش فالوور اینستاگرام میشود.
۲- به مخاطب گوش دهید
برای اینکه محتوایتان متناسب با مخاطبانتان باشد، لازم است بدانید کاربران با چه نوع محتوایی بیشتر تعامل دارند.
رعایت چند نکتهی ساده شما را به حضور در این بخش اینستاگرام نزدیک میکند:
- به حس کلی بخش Explore گوش دهید
- از قابلیتهای جستجوی اینستاگرام استفاده کنید
- فالووینگها و فالوورهای خود را بررسی کنید
۳- از هشتگها استفاده کنید
هشتگها چاشنی شبکههای اجتماعی هستند و افزایش فالوور اینستاگرام را در پی خواهند داشت. مهم نیست مردم از آنها استفاده میکنند یا نه، هشتگها برای بازاریابان اهمیت زیادی دارند. مهم ترین کاری که برای دیده شدن محتوایتان میتوانید انجام دهید این است که از هشتگ های مرتبط استفاده کنید و محتوایتان را از گم شدن در میان انبوه محتوا نجات دهید!
۴- کاربران را به تعامل تشویق کنید
برای مثال، اگر صاحب برند لوازم آرایشی هستید و تصویری از محصولی که تازه وارد بازار شده، منتشر کردهاید، تمام کمپانیها یا برندهای مرتبط با کسبوکار خود را هم تگ کنید تا افراد بیشتری شما را ببینند. حتی میتوانید اکانت وبلاگنویسهای لوازم آرایشی را هم تگ کنید.
نتیجهگیری
مثل همیشه شناخت مخاطب حرف اول را میزند. اکسپلور اینستاگرام در شناخت مخاطب تاثیر زیادی دارد. از هر ترفندی که برای بازاریابی در شبکههای اجتماعی استفاده میکنید، از بخش اکسپلور اینستاگرام غافل نشوید! ایران تبلیغ با به کارگیری روش های اصولی تبلیغات و تولید محتوا در اینستاگرام باعث افزایش فالوور اینستاگرام تان میشود.