در دنیای پر رقابت کسب و کارهای امروزی، داشتن برند شخصی یکی از موثرترین و کارآمدترین استراتژی هاست و میتواند راه بهتری در جهت ایجاد حس اعتماد و وفادارسازی مشتریان ایجاد کند. به علاوه نه تنها تجارت و کار رونق بیشتری می گیرد بلکه چهره ی شما به عنوان صاحب کسب و کار نیز به عنوان برندی برتر، مطرح و به نام می شود.
متاسفانه حوزه‌ی برندسازی شخصی، چه در زبان فارسی و چه در زبان انگلیسی،‌ چندان غنی نیست. منابع بسیار محدودی وجود دارند و آنها هم چندان قوی نیستند. اصولاً باید کسانی که برند شخصی معتبری دارند درباره‌اش بنویسند و به نظر می‌رسند که چنان افرادی دوست ندارند به بهانه‌ی چنین موضوعی، شخصی‌ترین بخش‌های مربوط به الگوی رفتاری و برنامه ریزی خود را برملا کنند.

در برندسازی شخصی خودتان باشید

از همان ابتدا شما باید برند شخصی خود را حول محور شخصیت تان طراحی کنید؛ زیرا اگر برند شخصی شما جعلی باشد خیلی زود مصرف کنندگان متوجه آن خواهند شد و شما را کنار می گذارند. اگر برندسازی شخصی شما واقعی باشد برقرار کردن ارتباط نیز راحت تر خواهد شد. شما یک فرد واقعی هستید و برند شما باید آن را منعکس کند. شما می توانید خود را به هر نحوی که خواستید پرزنت کنید، اما همیشه سعی کنید برندسازی شخصی خود را صادقانه انجام دهید.

در برند سازی شخصی مهم است همواره خودتان باشید حتی حرف زدن در مورد نقاط ضعفتان می‌تواند درجه‌ی انسانیت شما را نشان داده و باعث کسب اعتبار اخلاقی برند شخصی شما بشود.

نقش اینترنت در برندسازی شخصی

فضای اینترنت با امکاناتی که دارد مکان مناسبی برای رصد میزان محبوبیت برند شخصی شما است. اینکه نام شما در کدام مطبوعات و رسانه‌ها ذکر شده؟ اینکه آیا فعالیت‌ها و سوابق شما در نگاه مخاطبان وجود دارند؟ اینکه آیا حضور و نظرات شما در آخرین نمایشگاه و کنفرانس، اصلاً دیده و شنیده شده یا نه؟یکی از مهم‌ترین کارهایی که در زمینه‌ی برندینگ شخصی باید انجام دهید، این است که یک وب ‌سایت پر قدرت و استاندارد داشته باشید.گر همین امروز اقدام به راه‌اندازی وب‌سایت خود و آموختن مبانی برندسازی شخصی اقدام کنید، در آینده‌ای نه چندان دور صاحب یک برند شخصی قدرتمند خواهید بود. اما اگر این موضوع را پشت گوش بیاندازید، راهی به مراتب طولانی‌تر از قبل را خواهید پیمود.

مراحل دیگر در فرآیند برندسازی شخصی

  • در فرآیند برندسازی تعریف درست و صادقانه‌ای از خود ارائه دهید.
  • تأثیر حرف زدن در مورد اهدافتان و سخنرانی کردن را فراموش نکنید.
  • تجربیات خود را در زمینه‌ی احداث یک مجموعه و رهبری آن بنویسید و نشر دهید.
  • در اینترنت حضور فعال داشته باشید.
  • همواره سطح علمی و دانش خود را ارتقا دهید.
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *