بخش سرچ اینستاگرام یکی از قسمت هایی است که کمک زیادی به دیده شدن یک کسب‌ و‌ کار می‌کند قبلا در صفحه (Popular) پست هایی که بیشترین تعداد لایک را داشتند نمایش داده می شدند این صفحه خیلی به مذاق کاربران خوش نمی آمد تا اینکه اینستاگرام با تغییر رویه اقدام به طراحی صفحه ای با نام (Explor) کرد و در طی چند سال گذشته به توسعه و تکامل این صفحه پرداخت.

صفحه سرچ اینستاگرام

بخش اکسپلور، یکی از بهترین راه‌هایی‌ست که می‌تواند فالوور و ترافیک زیادی را به سمت شما روانه کند و در نهایت، ورق را به نفع شما برگرداند.از طریق این صفحه می توان با تاثیر بر Impression و درگیر شدن با Engagement مخاطبان خود را افزایش داد. البته در شرایط خاصی و با عبور از فیلتر و الگوریتم های پیچیده اینستاگرام امکان نمایش پست ها در این صفحه وجود دارد. در واقع هدف از طراحی این صفحه این است که کسب و کارها و افراد بتوانند توجه مخاطبان بیشتری را به پست های خود جلب کنند

بازاریابی اینستاگرامی بیشتر در تب اکسپلور اینستاگرام معنا پیدا می کند

استفاده از هشتگ های مرتبط و مناسب، استفاده از لوکیشن مناسب، انتشار تصویر در زمان مناسب، طراحی محتوای جذاب و …با راهکارهایی تجربی می توان پست خود را در اکسپلور کاربران دیگر قرار داد.

چگونه پست خود را در سرچ اینستاگرام بگذاریم و چگونه پست خود را جهانی کنیم !

تلاش برای حضور در صفحه اکسپلور اینستاگرام تنها به خاطر افزایش تعداد مخاطبان نمی باشد بلکه هدف نهایی این است که با استفاده از این ابزار رشد برند شخصی شما با جهش بیشتری صورت گیرد. حضور در این صفحه در کنار هشیاری برند ، دنبال کردن یک استراتژی موفق برای جذب مخاطبان جدید و در نهایت به افزایش فروش ختم می شود.

الگوریتم های صفحه اکسپلور بر اساس سلایق شخصی پست ها را گزینش می کند. از طرفی با قرار گرفتن پست های کسب و کار شما در صفحه اکسپلور این فرصت را خواهید داشت تا پست هایتان در معرض نمایش مخاطبان جدید قرار بگیرد. با استفاده از این امکان هر کاربر جدیدی که جذب میکنید شما را به به جمع جدیدی از دوستانش که هم‌سلیقه با او هستند معرفی می‌کند و خبری از قرار گرفتن در معرض دید آدم‌های اتفاقی نیست.

رسیدن به صفحه اکسپلور هیچ هزینه ای برای صاحبان برندها نخواهد داشت و تنها به ذوق و خلاقیت ش همچنین با تولید عکس ها و ویدئو های جذاب می توانید نظر مشتریان بالفعل را جذب کنید. مهم ترین کار بعد از جلب مخاطبان این است که با اتخاذ تصمیماتی درست برندتان را به آن ها بشناسانید.

حذف اکسپلور به هیچ عنوان امکان پذیر نیست چرا که بهترین ترفند اینستاگرام برای جذب و درگیر کردن مخاطبان است.

با اکانت های بیزینسی در سرچ اینستاگرام ظاهر شوید

وقتی اکانت شما تبدیل به بیزنس شد برای افزایش فالوور و بازدیدکنندگان اینستاگرام به بخش Insight در قسمت فالوور می روید تا از آماری که به شما نمایش می دهد متوجه شوید که پست هایتان را در چه روزهای و یا در چه ساعتی بیشتر منتشر کنید و لوکیشنی که برای پست مورد نظر قرار می دهید مناسب با شهری باشد که در آمارهایتان درصد بیشتر بازدیدها از آن شهر یا کشور بوده است.

دقت کنید بعد از اینکه محتوا و عکس شما در صفحه سرچ بالا آمد حالا نوبت به مخاطبتان می رسد که شما را فالو کند یا خیر؟ پس در انتخاب پست خیلی دقت کنید به گونه ای باشد که مخاطب درباره شما و برندتان کنجکاو شود و در نهایت پروفایل شما را باز کند.

هشتگ مناسب را فراموش نکنید محتوای بدون هشتگ ارزش کمی دارد

بهترین میزان بازخورد  بین ۴ تا ۹  هشتگ براساس آمارها شناخته شده است در روش انتخاب  ، در هر پست، ۳ هشتگ جامع و پرمخاطب را با ۳ هشتگ جزئی و کم مخاطب تر به صورت یکجا می گذاریم هشتگ جامع هشتگ هایی هستند که پست های بیشتر از ۵۰ هزار عدد را شامل می شوند و سرعت آپلود پست با چنین هشتگ هایی زیاد است. اما هشتگ های جزئی، کمتر از ۲۰ هزار پست را دارند.

روش نمایش محتویات درسرچ یا اکسپلور اینستاگرام

مطالبی که برای شما ارائه کردیم قسمتی از روش ها بوده  به تازگی تغییر جدیدی که در سرچ اینستاگرام نظرتان را جلب می‌کند، بخش تازه‌ای برای نمایش کانال‌های جدید بسته به موضوعات مختلف است. این بخش را می‌توانید در قسمت بالای تب اکسپلور مشاهده کنید.کانال‌های مذکور شامل دسته‌هایی مثل ورزش، فیلم و تلویزیون و … می‌شوند و گزینه جدید “For You” هم به شما کلکسیونی از پست‌های دیگر کاربران (این بار هم بسته به سلایق و نحوه تعامل‌تان در گذشته) پیشنهاد می‌دهد و همین ویژگی جدید باعث می شود مخاطبینی که دنبال کسب و کار شما هستند زودتر شما را پیدا کنند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *