کسب درآمد از اینستاگرام با برگزاری مسابقه
با تبلیغات در اینستاگرام و برگزاری مسابقات مختلف در صفحه خود و اهدا جوائز، می توانید صفحه خود را به سرعت به بقیه کاربران معرفی کنید و موجب محبوب تر شدن برند و صفحه خود و افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام خود شوید. کاربران و فالوورها ترغیب میشوند که صفحه شما را دنبال کنند. به اینصورت ترافیک سایت شما را نیز افزایش دهد. قبلا مقاله ای با عنوان نکاتی برای افزایش فالوور اینستاگرام در ایران تبلیغ منتشر کردیم که خواندن آن را بهتون پیشنهاد میکنم.
برگزاری مسابقه اینستاگرامی با مشارکت حامی مالی
آیا تا به حال به فکر برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی افتاده اید؟
آیا به فکر افزایش فالوور اینستاگرام تان هستید؟
آیا تا به حال تجربه برگزاری یک مسابقه با استفاده از تبلیغات در اینستاگرام و همچنین، از طریق اینفلوئنسرهای اینستاگرام را داشته اید؟
آیا به مشارکت با یک حامی مالی فکر کردهاید؟
در این مطلب تیم ایران تبلیغ سعی دارد چگونگی پیدا کردن و کار با حامی مالی برای برگزاری مسابقۀ خود در اینستاگرام را به شما آموزش دهد. شما در پایان می آموزید که با برگزاری یک مسابقه، چگونه شاهد افزایش فالوور اینستاگرام تان خواهید بود.
چرا برای مسابقۀ اینستاگرام نیاز به حامی دارید؟
حامیان مسابقه های اینستاگرامی میتوانند به اشکال مختلف حمایت خودشون را اعلام کنند. برای مثال، آنها می توانند برای حمایت از کل مسابقه پول نقد بپردازند یا تنها بخشی از جایزه را به عهده بگیرند. درهرصورت، ارزش جایزۀ مسابقۀ شما را افزایش میدهند و این مسئله باعث افزایش فالوور اینستاگرام و تعداد برنده ی بیشتری در قرعهکشی می شوند.
ارائه بستههای جایزه با کمک حامیان مالی مختلف، سبب افزایش ارزش جایزۀ شما میشود.
از آنجاییکه اسپانسر، احتمالاً مسابقۀ شما را ترویج خواهد نمود، بازدید مخاطبان جدید از صفحۀ شما افزایش خواهد یافت. همچنین شما میتوانید از این فرصت برای ایجاد روابط قوی با صنعتی که حامی مسابقۀ شماست و شروع یک کسب و کار جدید، استفاده کنید.
بدون هیچ وقفهای بهدنبال پیدا کردن حامی برای مسابقۀ خود در اینستاگرام باشید زیرا در نهایت، یک حامی قوی برای مسابقۀ اینستاگرام، به نفع برند شما، حامی شما و مخاطبان شما خواهد بود.
پیدا کردن حامی مناسب، زمانی که می دانید کجا و چگونه بهدنبال آن باشید، آسان تر از آن است که فکر می کنید.
فقط کافیه که این ۵ مرحلۀ ساده را دنبال کنید:
۱٫ مسابقۀ خود را برنامهریزی کنید.
قبل از شروع به جستوجو برای یک حامی مالی، باید دربارۀ مسابقه اینستاگرام خود تصمیم گیری کنید. عوامل زیر را در نظر بگیرید:
– چگونه مردم در مسابقه شرکت خواهند کرد؟
آیا میخواهید از لینک پروفایل شما برای رفتن به صفحۀ اصلی که اطلاعات اصلیتان را ارائه میدهد، استفاده کنند؟ یا کاربران یک تصویر بسازند و با هشتگ شما آن را به اشتراک بگذارند؟
– چه جایزهای پیشنهاد میدهید؟
از حامی مالی خود چه انتظاری دارید؟ جایزۀ نقدی میدهید یا محصولات خاصی را مدنظر دارید؟
– چه هدفی دارید؟
آیا هدف شما دیده شدن پست هایتان است و پیدا کردن مخاطبان جدید یا جمع آوری اطلاعات از طریق نرمافزار مسابقه است؟ احتمالاً حامیان شما تمایل بیشتری برای کسب اطلاعات و سرنخ دارند.
قبل از نزدیک شدن به حامیان بالقوه، جزئیات دقیق مسابقه از قبیل چگونگی حضور مردم و نوع جوایز را مشخص کنید.
– هدف شما چه نوع مخاطبی است؟
برای مثال، اگر میخواهید توجه ملی را به دست آورید، انتخاب یک حامی تأثیرگذار روش خوبی است. و یا اگر میخواهید مخاطب محلی جذب کنید، انتخاب کسب و کار محلی دیگری که به تعداد جوایز شما اضافه کند، انتخاب بهتری است.
تصمیم بگیرید برای رسیدن به هدف خود، به چه نوع حمایت کنندهای نیاز دارید. مطمئن شوید که تمام قوانین و مقررات مسابقۀ اینستاگرام را اجرا کرده اید. هنگامی که تمام جزئیات رقابت را روشن نمودید، تصویر درست تری از مسابقه ای که میخواهید اجرا کنید، خواهید داشت.
تأثیرات پژوهشی و مشاغل مرتبط
شما می خواهید بهترین حامیان مالی را برای مسابقۀ خود پیدا کنید. این حامیان باید:
-
کسب و کاری مکمل یا تأثیرگذار داشته باشند تا یک رقیب مستقیم.
-
اگر آن ها بخشی از مخاطبانی را داشته باشند که شما هنوز نتوانسته اید به آنها دسترسی پیدا کنید، بهتر است. اعضای مخاطب هدف شما را داشته باشند.
-
جایزه را به نحوی انتخاب کنید که افزایش فالوور اینستاگرام تان را در پی داشته باشد.
-
باید خوشحال باشید که نامتان به نام تجاری و محصول آن ها گره خورده است، خود را جای کسانی بگذارید که میخواهید با آن ها ارتباط برقرار کنید. اجرای مسابقات اینستاگرام با حامیان مالی مرتبط و مناسب مانند مراجعه به مشتریان آن دسته از کسبوکار است.
فهرست بالا چیزی است که شما از حامیان مالی میخواهید. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که شما چه کاری می توانید برای حامیان خود انجام دهید.
به این فکر کنید که چه چیزی پیشنهاد شما را برای حامیان بالقوه جذاب خواهد کرد.
آیا شما مخاطبانی دارید که حامی شما میخواهد به آنها دسترسی داشته باشد؟
آیا چیزی که شما از مسابقه به دست میآورید، به نفع اسپانسر مالی تان است؟
آیا این حرکتی خوب و سودآور برای آن هاست؟
تمام این سؤالات را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که حامی مالی شما نیز سود خواهد برد.
یکی از ابزارهایی که میتواند کمک کند، Klear است. ممکن است که شما کسب و کاری را در نظر داشته باشید که میخواهید به آن دسترسی پیدا کنید، کمک گرفتن از حامیان احتمالی ضرری نخواهد داشت.
Klear به خصوص برای کسب و کارهای محلی کوچک مفید است.
هنگامی که صفحه فرد تأثیرگذار خود را پیدا میکنید، روی Open Profile کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری دربارۀ میزان مشارکت آن ها و چگونگی تأثیرگذاری شان مشاهده کنید.
۳٫ حامیان بالقوه را پیدا کنید.
پس از اینکه چند نام از حامیان بالقوه را برای مسابقۀ خود در اینستاگرام پیدا کردید، وقت آن است که از آنها کمک بگیرید. شما می توانید از طریق رسانه های اجتماعی با آن ها تماس بگیرید. اما اگر بهطور مستقیم به آنها ایمیل بزنید، شانس بهتری دارید. وقتی که ایمیل میدهید، دربارۀ مسابقۀ خود، مزایای آن برای حامی مالی و انتظاری که از آنها دارید، صریح و روشن صحبت کنید.
در یک زمان تنها با یک حامی صحبت کنید. به این دلیل که بهطور هم زمان با دو مارک رقیب که مایل به حمایت از مسابقۀ شما هستند به توافق نرسید. اگر این اتفاق بیفتد، شما حداقل یک پل را سوزاندهاید.
جزئیات مشارکت خود را بررسی کنید.
هنگامی که یک حامی مالی مناسب یافتید، باید جزئیات مشارکت خود را چک کنید. شما باید برخی مسائل را مشخص کنید. ازجمله:
- چه کسی در چه جنبهای مشارکت خواهد کرد؟
- بهطور خاص از اسپانسر چه انتظاری دارید؟
- در عوض، چه مزایایی برای حامی مالی وجود دارد؟
- تاریخ مسابقه، زمان نیاز شما به کمک حامی مالی و زمانی که آن ها جبران حمایت خود را دریافت میکنند.
- اطمینان حاصل کنید که نام خود و حامیتان را در یک صفحه قرار میدهید تا مسابقه را بهآرامی و بهطور مؤثر پیش ببرید.
۵٫ مسابقه را اجرا کنید.
زمانی که یک اسپانسر برای مسابقۀ خود در اینستاگرام پیدا کردید، مسابقه را اجرا کنید! علاوه بر پیروی از تمامی قوانین و مقررات مسابقۀ اینستاگرام، چندین ملاحظۀ دیگر نیز وجود دارد که در هنگام کار با حامی مالی باید در نظر داشته باشید.
ترافیک را به حامیان خود اختصاص دهید و مشارکت خود را تقویت کنید مثلا همیشه حامیان و حمایت کنندگان را در پست های اینستاگرام مربوط به مسابقه تگ کنید.
کاربران میتوانند خودشان یکدیگر را تگ کنند؛ اما شما نمی توانید از آنها بخواهید این کار را انجام دهند. هرچند که این مسئله عادی است، برخلاف قوانین مسابقۀ اینستاگرام است.
نکات نهایی
برگزاری مسابقه و تبلیغات در اینستاگرام سیلی از تعامل را ایجاد میکند که به بهبود کسب و کار شما منجر میشود؛ اما بهدست آوردن حمایت کننده برای مسابقه، به افزایش فالوور اینستاگرام تان و ایجاد روابط قوی با همتایان و نفوذگران صنعت یاری رساند.
هنگامی که برای مسابقۀ خود در اینستاگرام، بهدنبال حامی مالی میگردید، مطمئن شوید شخصی که برای مسابقه انتخاب میکنید، به همان اندازه که شما سود میبرید، بهره ببرد. این نکته مهمی برای ادامه ی کسب و کار شما است.