صدها میلیون نفر در اینترنت ، دارای اکانت در اینستاگرام هستند و به افزایش شمار دنبال کننده ( follower ) های خود معتاد شده اند. این ۱۵ راه ساده ، فرصتی برای افزایش افزایش فالوور اینستاگرام است.
اینستاگرام مانند سال های نخستین گسترش فیسبوک، وقت بسیاری از مردم را به خود اختصاص داده است و خیلی از عکس هایی که در روزگار امروز گرفته می شود ، عکس های سلفی اینستاگرامی است.
اگر قبلا شما عکسی میگرفتید و سال ها بعد افراد ان را به طور تصادفی مشاهده می کردند ، امروزه از زمان گرفتن عکس تا جهانی شدن آن!، تنها چند ثانیه زمان نیاز دارید!
دکمه share بر روی اکانت اینستاگرام ، فعالیت یکسان بین میلیون ها کاربر این شبکه است
شمار صفحاتی که توسط افراد ، شرکت ها ، سازمان ها و موسسات در عرصه های مختلف خدماتی و صنعتی در اینستاگرام برای معرفی ظرفیت ها و قابلیت های خود در این شبکه طراحی و راه اندازی می شود ، به طور چشمگیری در حال افزایش است به گونه ای که امروزه تبلیغات و بازاریابی از طریق اینستاگرام ، به عنوان یک راه حل غیر قابل انکار برای فعالان اقتصادی و صنعتی و حتی فرهنگی و وورزشی و هنری در دنیا مبدل شده است.
۱۵ راه افزایش فالوور اینستاگرام
برای افزایش افزایش فالوور اینستاگرام کتاب ها و مقالات زیادی نوشته شده است که در ایران تبلیغ ، قصد داریم به معرفی ۱۵ مورد از ان بپردازیم.
۸- پشت صحنه باز باشید!
پشت صحنه باز بودن یعنی اینکه پشت صحنه ها را نشان بدهید.
اگر صفحه شخصی دارید و مثلا کیکی یا شیرینی یا غذایی درست کردید ، پشت صحنه ان که مربوط به تدارکات داستان می شود را نیز در صفحه بگذارید.
اگر ارائه دهنده خدمات با محصولات هستید ماننند فروش لباس و بسته های تبلیغاتی و گل و ملزومات عمومی و روزانه دیگر ، تدارکاتی که برای ان در روز انجام میدهید را عکس برداری و در صفحه بگذارید.
خیلی ها از این پشت صحنه ها جذب می شوند و موجبات همراهی دیگران و افزایش فالوور را نیز برای شما فراهم می کنند.
۹- سلفی گرای معتاد نشوید!
سلفی بازی به اندازه ای که از حد ان بگذرد ، در کاهش مخاطب شما موثر است.
از افراط در ان خودداری کنید. البته celebrity ها از این قاعده مستثنی هستند. آیا شما سلبریتی هستید!؟
۱۰- جملات قشنگ و زیبا به صورت عکس بگذارید
اصلا بد نیست که هر از گاهی،جملات زیبا و خاطره انگیز از بزرگان علم و فرهنگ و هنر را به صورت کوتیشن هایی تصویری در صفحه منتشر کنید.
خیلی از دوستان شما، شاید از این تصاویر مفهومی خوششان بیاید و زمینه تک گردن دیگر دوستان شما را نیز فراهم کنند.
۱۱- مطالب خنده دار بگذارید
اصلا بد نیست که احوال و حالات و نظرات روزانه و هفتگی خود را بر روی تصویر های خنده دار قرار داده و منتشر کنید.
اینطوری کاربران ، خیلی جذب مفاهیم و نظرات و پست های روزانه شما می شوند و لایک ان ها ، موجب جلب نظر دیگر دوستانشان نیز خواهد شد. این موضوع ساده را جدی بگیرید.
۱۲- قدرت ویدئو های ۱۵ ثانیه ای!
در اینستاگرام ، فعلا بیش از ۱۵ ثانیه نمی توان ویدئو منتشر کرد.
از اهمین ۱۵ ثانی هاستفاده کنید و بعضی اوقات با مخاطبانتان در ظرف ۱۵ ثانیه حرف بزنید.
خیلی برای ان ها این قضیه جالب خواهد بود و میتواند در حفظ و ارتقای شمار مخاطبان شما موثر باشد.
۱۳- از Hyperlapse ها استفاده کنید
اپلیکیشن جدید هایپرلپس اینستاگرام فرصت خوبی است برای گرفتن ویدئوهای موثر و خاطره انگیز و انتشار ان در صفحه خود که می تواند مخاطب زیادی را جلب کند.
برای بازاریابی در کسب و کار، این قابلیت از ارزش بالایی برخوردار شده است.
۱۴- ۵ شنبه ها مهم است.
۵ شنبه ها، زمان خوبی برای بازگشت به گذشته و انتشار محتوا و تصاویری از خود و کسب و کارتان از گذشته های دور و نه چندان دور در اخر هفته است….
۱۵- قدرت Hashtag ها را فراموش نکنید
بررسی ها نشان می دهد که یکی از دلایل افزایش فالوور برای صفحات پر مخاطب اینستاگرام ، استفاده درست از هشتگ های مفید و کاربردی و مرتبط بوده است.
این موضوع در صفحه خود رعایت کنید. همواره خلاق ترین هشت تگ ها بر اساس کسب و کار و هدف شما در اینستاگرام ، راهکاری برای موفقیت بیش تر است.
هشتگ ها در واقع برچسبی برای دسته بندی و به اشتراگ گذاری پست ها در سطح وسیعی در اینستاگرام و به طور کل شبکه های اجتماعی وب از ان ها استفاده می شود.
هشتگ اولین بار به وسیله توئیتر ایجاد شد و پس از آن توسط بسیاری از شبکه های اجتماعی از جمله گوگل پلاس ، فیسبوک ، فیلکر ، اینستاگرام ، فرندفید ، یوتیوب و پینترست مورد استفاده قرار گرفت.
به طور کلی می توان مزایای هشتگ را اینگونه برشمرد:
• مطالب گذاشته شده در هشتگ را همه میتوانند مطالعه کنند و دیگر نیازی نیست هر شخصی مطلب را جداگانه به اشتراک بگذارد.
• با مراجعه به هشتگ، نیازی به جستجوی موضوعتان نیست، میتوانید مطالب گوناگون را مطالعه کنید.
• همچنین در جستجوی گوگل میتوانید هشتگ مورد نظر را نوشته و مطالب مربوطه را مطالعه کنید.
شما می توانید در سایت های hashtags.org و wthashtag.com هشتگ های رایج و پربیننده را مشاهده کرده و اطلاعات بیشتری درخصوص معنی و چگونگی استفاده از آنها کسب کنید.