سوالات رایج در مورد Stories اینستاگرام
مقدمه
اینستاگرام هم اکنون یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی موجود است که توسط شرکت فیسبوک خریداری شده و روز به روز به تعداد کاربران فعال آن افزوده میشود. اینستاگرام در بین ما ایرانیها هم از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و کاربران ایرانی در این شبکه اجتماعی بسیار فعال هستند. به تازگی قابلیت جدیدی به این شبکه اجتماعی و اپلیکیشن آن اضافه شده که با نام استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) معرفی میشود. در این مقاله قصد داریم که نگاهی به این قابلیت داشته و نکاتی را به منظور استفاده بهتر از آن خدمت شما ارائه کنیم. در صورتی که در مورد هر یک از مراحل شرح داده شده سوالی داشتید، میتوانید از طریق شمارههای ارائه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آنها راهنمایی بخواهید.
قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) شباهت بسیار زیادی به قابلیت استوریز ارائه شده در اپلیکیشن اسنپچت (Snapchat) دارد. به موجب وجود این قابلیت کاربر میتواند مجموعهای از عکسهای مورد نظر خود را با تاریخ انقضای ۲۴ ساعته ارسال کند.
استوریز (Stories) چیست
قابلیت Stories یا داستانها یا بازاریابی اینستاگرام برای به اشتراکگذاشتن موقتی تصاویر و ویدئوها با فالورها یا همان دنبالکنندگان شماست. تصاویر و ویدئوهای این بخش تنها به مدت ۲۴ ساعت و در بالای صفحه برای فالورهای شما نمایش داده خواهد شد. به این ترتیب در بالای صفحه خود و به صورت دایرههایی تصاویر و ویدئوهای موقت از فالویینگهایتان را مشاهده میکنید که در ۲۴ ساعت اخیر قرار داده شده است.Storyها در صفحه پروفایل نمایش داده نخواهند شد و همانطور که گفتیم موقتی هستند. شما میتوانید در طول روز چند Story هم منتشر کنید که هنگام نمایش بهترتیب برای مخاطبان ظاهر خواهد شد.
هنگام مشاهده Storyهای دیگران میتوانید با لمس گزینه Send Message یک پیام شخصی مرتبط با آن داستان را برای فرد ارسال کنید و یا با لمس سهنقطه و Report تصاویر و ویدئوهای نامناسب و ناقض قوانین را گزارش دهید. همچنین عددی که بالای صفحه مشاهده میکنید نشانگر تعداد ساعاتی است که از انتشار داستان زمان گذشته و با رسیدن این عدد به ۲۴ آن Story حذف خواهد شد.
چگونه Story ارسال کنیم
ارسال داستان یا Story در اینستاگرام بسیار ساده است. کافیست دکمه + را در بالای صفحه لمس کنید. حالا میتوانید با فشردن دکمه دایرهای شکل عکس گرفته و یا با نگهداشتن آن تا ده ثانیه ویدئو ثبت کنید. دکمه صاعقه شکل برای فعال و غیرفعال کردن فلش دوربین بوده و دکمهای با دو فلش نیز برای جابجایی بین دوربین پشت و سلفی کاربرد دارد.اگر بخواهید تصاویر را از گالری گوشی بارگذاری کنید کافیست انگشت خود را از بالا به پایین بکشید تا تصاویری که در ۲۴ ساعت اخیر ذخیره کردهاید برای شما نمایش داده شود. دقت داشته باشید تصاویر Stories و آموزش بازاریابی و همچنین ویدئوها تمام صفحه و مستطیلی شکل هستند.
حالا میتوانید با کشیدن انگشت از چپ به راست یا راست به چپ افکتهای مختلف را روی تصاویر خود اعمال کنید. همچنین قادرید با لمس دکمه به شکل قلم در بالای صفحه با قلمهای مختلف روی تصاویرتان بنویسید و رنگ قلم را نیز از پایین صفحه انتخاب کنید. یک ترفند در این صفحه برای انتخاب هر رنگ دلخواه نگهداشتن انگشت روی یکی از رنگها و سپس کشیدن به سمت رنگ مورد نظرتان در بازاریابی اینستاگرام است.
چگونه می توانم مشخص کنم که چه کسانی به استوری های من قابلیت ارسال پیام داشته باشند
در اینستاگرام قابلیت این وجود دارد که شما بتوانید انتخاب و تنظیم نمائید که چه کسانی قابلیت ارسال پیام به استوری های شما داشته باشند ، برای این کار به بخش Story Settings مراجعه نمائید و یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:Followers You Follow Back تمامی فالورهای دو طرفه، یعنی هم شما شخص مورد نظر را فالو کردین یا آموزش بازاریابی و هم آن شخص شما را فالو کرده است.our Followers تمامی فالور های شما در آموزش بازاریابی امکان ارسال پیام داشته باشند.Off غیر فعال کردن امکان ارسال پیام در استوری های و بازاریابی شبکه های اجتماعی شما برای تمامی افراد.
چه کسانی قادر به مشاهده استوری های من در اینستاگرام هستند
برای اکانت های شخصی خود در آموزش بازاریابی تنها کاربرانی که شما را فالو کرده اند امکان مشاهده استوری های شما را دارند و برای اکانت های عمومی تمامی کاربران قادر به مشاهده اینستاگرام و استوری شما هستند.
چگونه از قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) استفاده کرده و یک استوری یا داستان بسازیم
حال تصور کنید که قصد دارید از قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) استفاده به عمل آورده و یک استوری یا داستان برای خود ایجاد کنید. ساخت یک استوری یا داستان در اینستاگرام و استفاده از قابلیت جدید اینستاگرام استوریز (Instagram Stories) به شیوه مشابه با روشی بازاریابی شبکه های اجتماعی که در اسنپچت که بازاریابی شبکه های اجتماعی ارائه شده قابل انجام است. بدین منظور کافیست که مراحل زیر را طی نمایید:
در صفحه اصلی حساب کاربری اینستاگرام یا آموزش بازاریابی خود یک آیکون بعلاوه را مشاهده خواهید کرد. این آیکون در قسمت بالا و سمت چپ صفحه نمایش دستگاه دیده میشود. با انتخاب این آیکون بعلاوه یا پلاس (Plus) میتوانید نسبت به ساخت یک استوری (Story و بازاریابی اینستاگرام) و استفاده از قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) وارد عمل شوید. همچنین با کشیدن انگشت خود به سمت راست در صفحه اصلی اکانت خود هم و بازاریابی اینستاگرام میتوانید به ین بخش یا به بخش بازاریابی شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا کنید.
جلوگیری از نمایش تصاویر بخش استوریز (Stories) برای کاربران مورد نظرتان
اما همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، شما میتوانید از نمایش تصاویر اشتراکگذاری شده خود در استوری خود برای افراد خاصی جلوگیری به عمل آورید. به عنوان مثال تصور کنید که قصد دارید خواهرتان که در لیست فالوورهای شماست قادر نباشد که تصاویر اشتراکگذاری شده از طریق قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) در حساب کاربرتان را مشاهده کنید. بدین منظور کافیست که مراحل زیر را طی کنید:
ابتدا با استفاده از آیکون خورشید یا بازاریابی شبکه ایی یا سه نقطه موجود در رابط کاربری اپلیکیشن اینستاگرام یا بازاریابی شبکه ایی وارد بخش تنظیمات یا Settings آن شوید. دقت داشته باشید که آیکون خورشید در نسخه آی او اسی این اپلیکیشن نمایش داده شده و آیکون سه نقطه در نسخه اندرویدی آن ارائه میشود.
حال وارد بخشی شوید که با عنوان Story Settings ارائه شده است.سپس گزینه Hide My Story From را انتخاب کنید.در این مرحله باید پروفایل فردی که تمایل ندارید تصاویر اشتراکگذاری با بازاریابی شبکه ایی خود را شده شما از طریق قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) مشاهده کند را انتخاب کنید. به عنوان مثال پروفایل خواهرتان را انتخاب کنید.حال گزینه Done را انتخاب نمایید.از این پس هیچ یک از تصاویری که با استفاده از قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) در اکانت اینستاگرامتان اشتراکگذاری میکنید توسط برای خواهرتان یا بازاریابی شبکه ایی نمایش داده نمیشود.