تولید محتوای اینستاگرام
تولید محتوای اینستاگرام بر مبنای تولید عکس هایی مناسب و جذاب برای بیننده هاست تولید محتوایی که باعث واکنش مخاطبین شود نیاز به متخصص های گرافیستی دارد که هدف و محصولات و خدمات شما را به شکلی جذاب و گویا به نمایش دربیاورد. اینستاگرام با ۲۰ میلیون مخاطب فعال ایرانی شاید بهترین شبکه اجتماعی برای فعالیت های اقتصادی و تبلیغاتی بعد از تلگرام باشد که جای خالی هر برند یا کسب و کاری باعث از دست دادن تعداد زیادی از مخاطبینش شود.
محتواهایی مربوط به بخش اطلاع رسانی در اینستاگرام باید با کمترین توضیح و یا اصطلاحا کپشنی تمام حرفش را بزند. اینستاگرام رسانه ای تصویر محور است و نوشته های طولانی و کسل کننده جایی در اینستاگرام ندارند. بهتر است بدانید که واکنش ها و پاسخ های شما به نظرات کاربران هم جزئی از محتواهای این شبکه اجتماعی به حساب می آید، پس پاسخگویی هوشمندانه و دقیق به کامنت ها می تواند منبع خوبی برای جستجوکنندگان کالا یا خدمات شما باشد.
بالاترین آمار فروش
بر اساس آمار بیش از ۳۵ درصد از کاربران اینستاگرام از محصولات و خدمات تبلیغ شده در این شبکه اجتماعی خرید کردهاند. این مقدار بالاترین آمار فروش در بین شبکههای اجتماعی در جهان است.
هدفمند
اینستاگرام قادر است تا نوع حسابهای کاربران خود را بر اساس کاربرد شخصی و یا کاربرد تجاری دستهبندی کند. شما قادر خواهید بود تا تبلیغات خود را تنها برای سازمانها و شرکتها و یا برای اشخاص حقیقی به نمایش بگذارید.
کاربری آسان
ایجاد کمپینهای تبلیغاتی در اینستاگرام به سادهترین وجه ممکن امکان پذیر است. تمامی مراحل تبلیغات در اینستاگرام با راهنمایی کامل تصویری همراه است.
با گسترش وب و فضای دیجیتال، سازمانها و کسب و کارها احساس کردند که فرصتی بزرگ و گسترده برای تبلیغات اثربخش با هزینهی بسیار پایین ایجاد شده است.
صفحات پربازدید با فضای بسیار زیاد برای تبلیغات، بسیار جذاب و سودده به نظر میرسیدند.
اما طی زمان کوتاهی، مشخص شد که این پیشبینیها بسیار خوشبینانه بودهاند. نرخ کلیک خوردن یا همان CTR در آگهیهای تبلیغاتی آنلاین به سرعت کاهش یافت.
همچنین هجوم تبلیغات بنری در حدی حریصانه، غیرحرفهای و گسترده بود که مخاطبان یادگرفتند به سرعت بر روی آنها چشم بپوشند و مغز کاربران، به شکلی تربیت شد که حتی بدون فکر و تحلیل خاصی، بنرها و آگهیهای تبلیغاتی را حذف کرده و سایر اطلاعات مشاهده شده را مورد پردازش قرار دهد.
پدیدهای که به نابینایی در مواجهه با بنرهای تبلیغاتی مشهور شد:
رپورتاژ آگهی در چنین شرایطی رشد کرد.
مقالههای کلیدی به نفع کسب و کارها و برندها تنظیم و منتشر میشد و از آنجا که نرخ خوانده شدن و میزان تمرکز خوانندگان روی آنها زیاد بود، خروجی اقتصادی بالایی هم داشتند.
اما باز هم خوانندگان به سرعت با مفهوم رپورتاژ آگهی آشنا شدند و میتوانستند بر اساس ساختار و محتوای مطلب، حدس بزنند که این مطلب، سفارشی است یا واقعاً برای اطلاعرسانی تدوین و تنظیم شده است.
محتوای اسپانسردار یا محتوای دارای حامی یا Sponsored Content در چنین شرایطی شکل گرفت و رواج یافت.
مدیریت صفحه اینستاگرام
بی شک امروزه یکی از کانال های موثر برای معرفی و حتی فروش کالا ها و خدمات استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد ، اما نکته ای که در مورد این نوع رسانه ها بسیار مهم و حائز اهمیت است استفاده درست و صحیح و حتی علمی از شبکه های اجتماعی در راستای معرفی کسب و کار و یا فروش کالا ها می باشد .
شرکت آریا نو طرح به عنوان شرکتی پیشرو در این زمینه با داشتن تجربیات عملی بسیار و ارائه راه کارهای علمی، اقدام به ارائه خدمات در زمینه مدیریت صفحات اینستاگرام و تلگرام نموده است که شامل تولید محتوای مناسب، برنامه ریزی استراتژیک، اجرا و در ادامه آنالیز و رسد برنامه های داده شده می باشد. در این زمینه شرکت آریانو طرح امکان تولید محتوای دیجیتال در انواع رسانه ها را دارد.
در ادامه شرح مختصری از خدمات قابل ارائه در مدیریت صفحه اینستاگرام و تلگرام یا مدیریت صفحات اجتماعی آورده شده است :
۱- مدیریت مستمر صفحه اینستاگرام برنامه ریزی برای ارسال پست متناسب با کسب و کار :
در بسته مدیریت صفحه اینستاگرام تمامی نیازهای یک کسب و کار در مدیریت صفحه اینساگرام دیده شده و تلاش ما این است که ۰ تا ۱۰۰ مدیریت و اجرای صفحه اینستاگرام را انجام دهیم. یکی از خدمات مهم در این زمینه برنامه ریزی برای قرار دادن پست به صورت منظم و دوره ای بر روی صفحه اینستاگرام و یا کانال تلگرام می باشد. این کار در راستای استراتژی تعیین شده ما صورت میگیرد و باعث می شود پیج اینستاگرام کسب کار دارای هدف مشخص و روال کاری منظمی گردد. همچنین پاسخ گویی به نظرات یا کامنت های کاربران و تحلیل و برسی هشتگ های مهم برای استفاده از # هشتگ های مناسب برای افزایش دنبال کننده و رتبه صفحه در اینستاگرام می باشد.
۲- عکاسی صنعتی، فیلم برداری و ساخت فیلم ( تولید محتوای دیجیتال ) :
در صورتی که محصول یا خدماتی ارائه می دهید که نیازمند عکس برداری می باشد ، گروه عکاسی شرکت آریا نوطرح با به روز ترین امکانات از محصولات شما عکس گرفته و با ویرایش مناسب آن را آماده برای استفاده در صفحات اجتماعی می نماید. همچنین می توانیم با فلم برداری از مکانها و کاربرد محصولات شمارا در تولید محتوای بهتر یاری دهیم.
۳- گزارشات تحلیلی و آماری :
شرکت آریا نوطرح با تحقیقات وسیع و تجربیات خود در این حوزه حلقه مفقوده بحث مدیریت صفحات اینستاگرام و تلگرام را پیدا کرده و با استفاده از نرم افزارهای قدرتمند جهت تحلیل و بررسی دوره ای صفحه اینستاگرام گزارشات مدیریتی بسیار مفیدی جهت مدیریت استراتژیک پیج اینستاگرام ارائه می نماید. این گزارشات نمایانگر عملکرد برنامه ریزی انجام شده می باشد که خلاصه از سرفصل های این گزارشات به قرار زیر است :
– تعداد کل فالور ها
– تعداد کل لایک ها
– تعداد کل نظرات
– روند رو به رشد لایک ها و کامنت ها
– پرطرفدارترین پست ها
– بهترین پست ها یا بهترین محتوای منتشر شده
– لیست کاربران فعال و غیر فعال
– مقدار درگیری کاربران با مطالب منتشر شده (Engagement Rate)
۴- افزایش منطقی فالور ها
متاسفانه روش اشتباهی که این روزها در میان بعضی صاحبان کسب و کار در صفحات اینستاگرام روال شده است خرید و فروش فالورهای غیر واقعی و خارجی و یا گاها ربات های فالور ساز می باشد که این نوع فالورها اگر چه تعداد عددی و کمی فالورهای صفحات شما را بالا می برد اما عملا هیچ گونه سود تجاری و تبلیغاتی برای شما نخواهند داشت .
در خیلی از موارد علی رقم هزینه کردن برای خرید این گونه فالورها خود اینستاگرام آن ها را جعلی تشخیص داده و حذف خواهد کرد.اما شرکت آریا نوطرح با ارائه راه کارهای مناسب از جملهتبلیغات در صفحات مرتبط پربازدید و پرطرفدار و استفاده از هش تگ های مناسب برنامه ریزی استراتژی تعیین اهداف در بازار هدف، یا استفاده از تاکتیک های Influencer marketing اقدام به افزایش واقعی و منطقی تعداد فالورهای صفحه شما می کند که با این نوع از افزایش فالور شما افزایش ساخت سرنخ های ( Lead Generation ) خوبی را تجربه خواهید کرد و در بازاریابی دیجیتال خود موفق تر از قبل خواهید شد.