از سری اشتباهات رایج اینستاگرام می توان به استفاده ی نابجا و غلط از هشتگ ها، ویرایش نکردن محتوا و بی اعتنایی به کاربران اینستاگرام، استفاده نکردن از ویژگی های تبلیغاتی اینستاگرام اشاره نمود که رعایت این موارد باعث بهبود پیج شما می شود.

اشتباهات رایج اینستاگرام

استفاده ی نابجا و غلط از هشتگ‌ها

در ۹۱ درصد از پست‌های اینستاگرام چیزی بین یک و هفت هشتگ استفاده می‌شود، بنابراین مشهود است که آن‌ها با ارزشند و ابزاری قدرتمند محسوب هستند. اما مانند اکثر چیزها در زندگی، این قدرت می‌تواند برای کارهای شرورانه استفاده شود.

اشتباهات رایج اینستاگرام در استفاده‌ی نابجا از هشتگ‌ها انواع مختلفی دارد، که شامل استفاده‌ی بیش از حد از هشتگ‌ها یا استفاده‌ی کم از آن‌ها و استفاده از هشتگ‌های نامربوط می شود.

هشتگ‌ها معمولاً برای فراهم کردن امکان کشف توسط دیگر کاربران استفاده می‌شوند و برای دیگران امکان پیدا کردن موضوعات، در صورت استفاده از کلید‌واژه‌های مرتبط را فراهم می‌کنند. بنابراین اگر پست‌های خود را با بسیاری از هشتگ‌های نامربوط پر می‌کنید در معرض پایین‌ آوردن ارزش اکانت خود و ریسک از دست دادن اعتبار قرار می‌گیرید.

متقابلاً، اگر محتوای با کیفیتی دارید اما از هیچ هشتکی استفاده نکرده‌اید، یک فرصت عالی برای کشف شدن و تعامل با مخاطبانتان را از دست می‌دهید.

ویرایش نکردن محتواهایتان

ویرایش عکس‌ها و ویدئو‌هایتان در اینستاگرام می‌تواند تا بیش از ۴۵ درصد به تعامل و جذابیت آن‌ها بیفزاید. اگر این کار را انجام  ندهید، فرصت پاگرفتن صحبت پیرامون برندتان را از دست می‌دهید و اشتباهات رایج اینستاگرام را انجام داده اید.

از طرف دیگر، نباید بیش از حد پست‌هایتان را ویرایش کنید. ویرایش بیش از حد، خطر غیرقابل تشخیص کردن تصاویر را دربر دارد. حد تعادلی بین پست کردن عکس‌ها به صورت خام و ویرایش بیش از حد آن‌ها را رعایت کنید.

بی اعتنایی به کاربران اینستاگرام

اینستاگرام ابزاری نیست که بعد از انجام تنظیمات و گذاشتن پست، فراموشش کنید. بلکه در اینجا مهم است که ارتباطات معناداری ایجاد کنید و اشتباهات رایج اینستاگرام را انجام ندهید.

برای بهره بردن هرچه بیشتر از کاربران اینستاگرام:

  • دیگر کاربران مرتبط را فالو کنید. آن‌ها از طریق جستجوی هشتگ‌ها یا صفحه جستجو پیدا کنید. همچنین می‌توانید ببینید فالوئرهای شما چه کسانی را دنبال و لایک می‌کنند.
  • برای پاسخ دادن به کامنت‌های مخاطبان و سؤالات آن‌ها وقت بگذارید. بازاریابی و برندینگ تماماً برپایه‌ی ساختن روابط است. بنابراین منطقی است که برای این کار وقت بگذارید و در بحث‌ها شرکت کنید.
  • مطالب و محتواهای ایجاد شده توسط کاربران را به طور مرتب به اشتراک بگذارید. با انتشار دادن و پست کردن مطالب مخاطبانتان از آن‌ها قدردانی کنید.
  • میزبان گردهمایی‌های غیرمجازی باشید. مهمانی دادن و یا میزبانی کردن هرنوع مراسمی می‌تواند کمک شایانی به ساخت روابط اجتماعی شما و در نهایت ساخت سرمایه اجتماعی شما در اینستاگرام کند.
  • سؤل بپرسید و به سؤالات پاسخ دهید. با پرسیدن نظرات فالوئرهایتان و درج آن‌ها به صورت کامنت زیر پست‌های اینستاگرامتان به آن‌ها نشان دهید نظراتشان برای شما اهمیت دارد. مثلاً، اگر پستی از دو رنگ متفاوت یک کفش را گذاشتید، از آن‌ها بپرسید که کدام رنگ را ترجیح می‌دهند و دوست دارند در آینده چه رنگ‌هایی را ببینند. از طرف دیگر، اگر متناوباً سؤالات خاصی از شما پرسیده می‌شود، جواب آن‌ها به صورت پست در اینستاگرام بگذارید.

استفاده نکردن از ویژگی‌های تبلیغاتی اینستاگرام

 

مشکلات متداول در اینستاگرام

تقریباً ۱۲۰ میلیون نفر ماهانه از طریق اینستاگرام، سایتی را بازدید می‌کنند، دستورالعمل می‌گیرند، با یک شرکت یا کسب و کار تماس می‌گیرند، ایمیل می‌زنند یا پیام می‌فرستند. برند‌های مشهور به طور متوسط بیش از یک میلیون فالوئر دارند و این نشان می‌دهد که چقدر این مخاطبان مشتاق هستند تا محتواهای تولید شده توسط شرکت‌ها را ببینند.

تبلیغات اینستاگرام (Instagram ads) یک گام فراتر رفته است. بعد از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی اینستاگرام، بیش از ۷۰ درصد از کسب‌وکارها در بحث‌های آنلاین شان افزایش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کردند. اگر از تبلیغات اینستاگرام استفاده نمی‌کنید، یک فرصت عالی برای ارتباط با مشتریانی که آماده‌اند تا پیام شما را بشنوند را از دست می‌دهید.

چهار نوع تبلیغ اصلی در اینستاگرام وجود دارد که به فراخور محتواتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تبلیغات عکسی، ویدئویی، carousel ads و تبلیغات داستانی.

توجه نکردن به استوری‌های اینستاگرام

استوری های اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد که به صورت مجموعه اسلاید، عکس‌ها و ویدئوهایشان را داستان‌وار به اشتراک بگذارند. البته این ها که بعد از ۲۴ ساعت حذف می‌شوند.

بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر ایسنتاگرام، روزانه از استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند و از هر پنج استوری‌، یکی از آن‌ها پیام دایرکت دریافت می‌کند. بنابراین اگر به دنبال چنین ارتباط مستقیمی با مخاطبانتان هستید، حتماٌ از این ویژگی اینستاگرام استفاده کنید تا اشتباهات رایج اینستاگرام را انجام ندهید.

اشتباهات رایج اینستاگرام

چند نکته که می‌توانید از اینستاگرام استوری به نحو مطلوب استفاده کنید:

  • یک داستان بگویید. توالی اسلایدها و فرمت کوتاه آن‌ها امکان ایجاد یک محتوای جذاب و تعریف یک داستان را فراهم می‌کند. برای مثال می توانید دستور پخت یک غذا را گام به گام به اشتراک بگذارید، یک تور گردشی از محل کار خود بگذارید، یا وقایع و اتفاقات زندگی حرفه‌ای خود را به عنوان یک مدیرعامل از روز اولی که مدیر شدید به اشتراک بگذارید.
  • واقعی باشید. خیلی در بند تولید محتوای عالی برای اینستاگرام استوری‌ها نباشید. مطالب شما بعد از ۲۴ ساعت از بین می‌روند و برای استفاده‌ی خودبخودی و بی‌برنامه طراحی شده است. بنابراین واقعی باشید و شخصیت واقعی برند خود را نمایش دهید.
  • مطالب ارزشمند را انتشار دهید. درحالی‌که سعی می‌کنید محتوای شما واقعی باشد اما درعین حال توجه کنید که پیام ارزشمندی به مخاطبان خود ارسال کنید و وقت آن‌ها را هدر ندهید. دقت کنید که استوری‌های شما با استراتژی تبلیغات رسانه‌ای‌تان همسو باشند.
  • خلاق باشید. از تمامی ویژگی‌های استوری اینستاگرام مثل فیلترها، استیکرها، متن، ابزارهای نقاشی و tag ها استفاده کنید تا محتوای جذاب‌تری بسازید.
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *