به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کوین سیستروم ( Kevin Systrom) در ۳۰ دسامبر۱۹۸۳ میلادی در نیویورک متولد شد. او یک کارآفرین و مهندس نرم‌افزار آمریکایی است که در حقیقت یکی از اصلی‌ترین موسسان شبکه اجتماعی اینستاگرام محسوب می شود که تاریخچه اینستاگرام را شکل دادند.

کوین سیستروم و مایک کریگر یکدیگر را در دانشگاه استنفورد ملاقات کردند. آنها در سال ۲۰۰۶ در رشته مدیریت علوم و مهندسی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند. کوین سیستروم یک اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس مبتنی بر مکان را توسعه داد و وقتی متوجه شد که به یک نفر دیگر به عنوان موسس برای راه‌اندازی شرکتش نیاز دارد، به استنفورد برگشت و سراغ مایک کریگر را گرفت. شاید به همین دلیل هم هست که سیستروم می‌گوید: من با این افرادی که می‌گویند رفتن به دانشگاه و هزینه کردن در آن فایده‌ای ندارد، کاملا مخالفم.

تاریخچه اینستاگرام

تاریخچه اینستاگرام نمونه بارز «شکست مقدمه‌ی پیروزی» است! کوین سیستروم و مایک کرایگر به عنوان خالقان اینستاگرام، در ابتدا اپلیکیشنی به نام Burbn ساخته بودند که یک شبکه اجتماعی مبتنی بر موقعیت مکانی بود. این اپلیکیشن در نهایت توانست فقط ۱۰۰۰ کاربر بدست بیاورد و این یک شکست برای سیستروم و کرایگر بود!

اما این دو هم‌دانشگاهی قدیمی دست از کار نکشیدند و تصمیم به گسترش ایده‌هایشان گرفتند… تا سرانجام در اکتبر ۲۰۱۰، اینستاگرام در قالب یک اپلیکیشن IOS عرضه شد.
در ابتدا اینستاگرام فقط برای سیستم‌عامل IOS توسعه داده شده بود و انتشار نسخه اندرویدی آن ۲ سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۲ انجام شد. جالب است بدانید که این نسخه در کمتر از یک روز پس از عرضه در پلی‌استور، به رکورد یک میلیون دانلود دست یافت که در نوع خود بی‌نظیر است. در ادامه، سال گذشته میلادی، نسخه ویندوز ۱۰ و ویندوز فون آن نیز در دسترس کاربران قرار گرفت.

Instagram از همان ابتدای کار خودش را از سایرین متمایز کرده بود. دوربین‌های موبایل تصاویر را به شکل مستطیل به ثبت می‌رسانند اما شما باید این تصاویر را به شکل یک مربع در اینستاگرام بارگذاری کنید، دقیقا مثل دوربین Polaroid SX-70، که لوگوی اینستاگرام نیز الهام گرفته از همین دوربین است. البته لازم به ذکر است که اخیرا طی آپدیتی این محدودیت برداشته شده است و امکان قرار دادن تصاویر مستطیلی شکل هم ممکن شده است.

تاریخچه شبکه اجتماعی

 

این اپلیکیشن دوست‌داشتنی از زمانی که کار خودش را آغاز کرده، همواره در حال پیشرفت و تغییر بوده است. بطوری که خیلی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن در طول سال‌های مختلف به آن افزوده شده‌اند. در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

ژانویه ۲۰۱۱: هشتگ دوست داشتنی!

هشتگ‌ها با هدف کمک به کاربران برای یافتن تصاویر دیگران پا به دنیای تاریخچه اینستاگرام گذاشتند. اینستاگرام کاربرانش را تشویق می‌کند که از هشتگ‌های مناسب برای تصاویرشان استفاده کنند، بطور مثال، اگر قصد پست کردن عکس گربه‌تان را در پروفایلتان دارید، اینستاگرام #photo را یک هشتگ مناسب نمی‌داند و توصیه می‌کند که از هشتگ‌های مرتبط‌تری مثل #cat استفاده کنید.

سپتامبر ۲۰۱۲: اینستاگرام زیر سلطه فیسبوک!

مالکیت تاریخچه اینستاگرام در ازای مبلغ ۱ میلیارد دلار به فیسبوک واگذار شد. اقدامی که در ابتدا غیرمنتظره و عجیب به‌نظر می‌رسید اما با توجه به رشد چشمگیر محبوبیت اینستاگرام در بین کاربران، درستی تصمیم مارک زاکربرگ ثابت شد!

تاریخچه شبکه اجتماعی اینستاگرام

دسامبر ۲۰۱۳: ورود دایرکت به اینستاگرام!

اضافه شدن «دایرکت» به اینستاگرام امکان ارسال عکس، ویدیو و متن بطور مستقیم برای افراد خاص را فراهم کرد. این اقدام یک اعلام جنگ به سایر برنامه‌های پیام‌رسان بود.

آوریل ۲۰۱۶: طراحی الگوریتم برای Timeline

با روی کار آمدن این الگوریتم، دیگر تصاویر و ویدیوهای تایم‌لاین بر اساس تاریخ ارسال نمایش داده نمی‌شود؛ بلکه موارد مهم‌تر به تشخیص الگوریتم زودتر از سایر موارد نمایش داده می‌شوند.

مه ۲۰۱۶: پوست‌اندازی اینستاگرام!

با انتشار آپدیت ۸.۰، رابط‌کاربری و لوگوی اینستاگرام دست‌خوش تغییراتی شد. تغییراتی از جنس مینیمالیسم!

تاریخچه اینستاگرام

اوت ۲۰۱۶: اضافه شدن بخش Stories!

تاریخچه اینستاگرام بخش استوری را که تا حدی شبیه Snapchat بود، راه‌اندازی کرد. استوری به کاربران این امکان را می‌دهد تا عکس و فیلم بگیرند و استیکر‌ها و نوشته‌های دلخواه خودشان را بر روی آن‌ها قرار دهند و برای همه یا برخی از فالورهایشان ارسال کنند. تفاوت اصلی استوری با پست‌های عادی اینستاگرام، دارا بودن زمان انقضا است. به این صورت که پس از ۲۴ ساعت، تصاویر ویدیوهای استوری از دسترس خارج می‌شوند.

نوامبر ۲۰۱۶: روی کار آمدن LIVE

این امکان برای کسانی که تمایل دارند رویدادها، مراسم و یا هر اتفاق دیگری را بصورت زنده برای دنبال‌کنندگانشان نمایش دهند بسیار مفید است. از این پس افراد می‌توانند اتفاقات و حوادث مهم و جالب زندگی خود بصورت زنده برای دوستان و آشنایانشان ارسال کنند و در لحظه واکنش آن‌ها را دریافت کنند.

فوریه ۲۰۱۷: ارسال چندین تصویر در قالب یک پست

این قابلیت می‌تواند به کمک برند‌ها و فروشگاه‌ها بیاید. بطور مثال می‌توانند از محصول خود چندین عکس از زوایا و حالت‌های مختلف بگیرند و در قالب یک پست در اختیار دنبال‌کنندگانشان قرار دهند. قطعا اینگونه کاربران بیشتری را جذب و در نتیجه درآمد بیشتری نیز خواهند داشت.

 

ژوئن ۲۰۱۸: IGTV

IGTV یا تلویزیون اینستاگرام، اپلیکیشنی است برای اشتراک‌گذاری ویدیوهای عمودی که از طریق خود اینستاگرام نیز در دسترس قرار گرفته است. همه‌ی کاربران اینستاگرام اجازه دارند ویدئوهایی با مدت زمان حداکثر ۱۰ دقیقه و حجم حداکثر ۶۵۰ مگابایت را در IGTV آپلود کنند. اما اکانت‌های تایید شده و پرطرفدار اجازه‌ی آپلود ویدئوهای یک ساعته را نیز دارند.

تاریخچه اینستاگرام

 

به نظر شما چه امکانات دیگری لازم است که به این برنامه اضافه شوند و تاریخچه را کامل تر کنند؟

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *